SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Yes, det ska gå med Firefox+Stylus (iallafall om du har Android)! Finns även andra injectors som @alling har pratat om men har inte en aning om hur de fungerar.

Sitter med en iPhone, där finns det ingen lösning eller ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av RVX:

Sitter med en iPhone, där finns det ingen lösning eller ?

Citerar den enda möjliga eventuella lösningen jag vet:

Skrivet av Alling:

» iOS

Utan jailbreak

Utan jailbreak är det omöjligt att installera något som inte kommer från App Store. Det jag gör är därför att köra all webbtrafik genom min server hemma i lägenheten, där Userscript Proxy infogar userscripts i alla matchande sidor. När jag inte är hemma kör jag VPN för att komma åt proxyn.

Med jailbreak

  1. Köp och installera Userscripts Loader ($2.99 på Cydia).

  2. Gå till SettingsUserscripts LoaderDownload By URL.

  3. Klistra in https://simonalling.github.io/userscripts/better-sweclockers.user.js och tryck Enter.

Sådär skrev Alling på sin tråd om Better Sweclockers, så det ser ut som att dina alternativ är att köra Proxy/VPN utan Jailbreak eller ladda ner en Userscripts Loader från Cydia med Jailbreak. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Citerar den enda möjliga eventuella lösningen jag vet:

Sådär skrev Alling på sin tråd om Better Sweclockers, så det ser ut som att dina alternativ är att köra Proxy/VPN utan Jailbreak eller ladda ner en Userscripts Loader från Cydia med Jailbreak. :/

OK, så pass. Ah, får ta och kika på det 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Sådär skrev Alling på sin tråd om Better Sweclockers, så det ser ut som att dina alternativ är att köra Proxy/VPN utan Jailbreak eller ladda ner en Userscripts Loader från Cydia med Jailbreak. :/

Skrivet av RVX:

OK, så pass. Ah, får ta och kika på det 🙂

Tror Userscripts Loader blir svårt; jailbreak är väl inte riktigt en grej längre som förr?

Userscript Proxy fungerar däremot mycket bra. Du har sådan tur att jag faktiskt precis sitter och jobbar på att dockerifiera den och göra den enklare att använda. Snart™ bör det finnas en tutorial att följa.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg

@Alling: Najs!
Vet inte riktigt hur jailbreak scenen ser ut idag då jag inte kör iOS längre, men vet några polare som fortfarande kör't.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det bara jag som kör ”Darkreader” -plugin’en ?

Gör ju så att alla sidor får dark-mode, oavsett vad det är och vilka inställningar de har.
Om ni missat detta guld addon, kolla in !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av andreas_dock:

Är det bara jag som kör ”Darkreader” -plugin’en ?

Gör ju så att alla sidor får dark-mode, oavsett vad det är och vilka inställningar de har.
Om ni missat detta guld addon, kolla in !

Jag kör det också, men inte på min iPad eller min Galaxy S9.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tror Userscripts Loader blir svårt; jailbreak är väl inte riktigt en grej längre som förr?

Userscript Proxy fungerar däremot mycket bra. Du har sådan tur att jag faktiskt precis sitter och jobbar på att dockerifiera den och göra den enklare att använda. Snart™ bör det finnas en tutorial att följa.

Då får du allt skynda dig lite, börjar bli otålig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Alling:

Jag kör det också, men inte på min iPad eller min Galaxy S9.

Men där kan du ju inte heller kör något utav de andra CSS-baserade "Dark-modes" för Swec ändå väl ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av andreas_dock:

Men där kan du ju inte heller kör något utav de andra CSS-baserade "Dark-modes" för Swec ändå väl ?

Jo, jag kör Better SweClockers med @Blargmodes mörka tema (@Soitoras finns också) med hjälp av Userscript Proxy.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Är det bara jag som kör ”Darkreader” -plugin’en ?

Gör ju så att alla sidor får dark-mode, oavsett vad det är och vilka inställningar de har.
Om ni missat detta guld addon, kolla in !

Jo jag kör det i Firefox och Chrome. Tyvärr funkar inte script på alla sidor med Firefox så sitter fast med Edge och Chrome i dagsläget. Bla Firefox vita supportsidor är oläsbara för mig i Firefox. Swecklockers och Redit tycker jag fungerar dåligt med Dark reader oberoende av webbläsare. Då är Redits mörka läge och SweClockers Dark räddningen för mig. FZ sidorna är helt oläsliga på mobilen även med mörkt läge i både Chrome och Inoreader RSS. Blir så vitt att man blir bländad mitt på ljusa dagen Vet inte vad de gjort med den sidan fast funkar på PC och Dark reader?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Skitbra, tack!

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som "Följda trådar" har slutat funka? Trådarna jag följer har fått vit bakgrund i listan.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Som sagt, ser inte svart på vitt så kan inte gå till inställningar där allt är svart på vitt och osynligt för mig. Någon vänlig själ här som kan förklara i steg hur jag ändrar att länkar är blåa för de ser jag inte heller. Vit text vore bra.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av zorken:

Är det bara för mig som "Följda trådar" har slutat funka? Trådarna jag följer har fått vit bakgrund i listan.

Vilket version sitter du på? På 2.3.0/2.3.1 så ska den sidan vara fixad.

Skrivet av yrfhar:

Som sagt, ser inte svart på vitt så kan inte gå till inställningar där allt är svart på vitt och osynligt för mig. Någon vänlig själ här som kan förklara i steg hur jag ändrar att länkar är blåa för de ser jag inte heller. Vit text vore bra.

Vilka inställningar? Ifall du kan ge länk-exempel till saker som är felfärgat eller liknande så kan jag fixa det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Soitora: Ahh my bad.. kör en gammal version, tack!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

@Soitora: Använder man sök är svaren i blått

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Ljusskygg

@yrfhar: Fixat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Soitora: Jädrans vad snabb du är!

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Ljusskygg

@yrfhar: Inte så svårt att fixa, gäller bara att jag hittar tiden för det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Tjo, har du några åsikter so far du kan dela med dig av?
Uppdaterar lite till och från vissa saker, som idag t.ex. tog jag mig an och ändrade koden för t.ex nya inlägg osv.

Är det något jag ändrar som du har speciell åsikt om, eller är det något jag ännu inte har ändrat som du skulle vilja se prioriteras?

Menyn är något jag personligen gillar men funderar på lägga till en inställning så man kan ha den "klassiska" SweC menyn

I senaste versionen (SweClockers Dark - XHS v2.3.4 (2020-03-27)) fungerar inte "options" direkt för CSS stylus utan måste gå på Stylus-hemsidan. Edit: kan ju ändra färgerna i stylus-editorn också.
Kanske jag som har något fel inställt? Har installerat om hela Windows nu nyligen.

Det som är bra men även lite jobbigt ibland är att den orange färgen mot den svarta eller mörka färgen. Helst sid-siffrorna. Ska prova den lite mer nu ett tag, hade inte allt installerat nu när Windows är nytt. Att få lite mer kontraster mellan de olika sektionerna med kanske en border som sticker ut lite mer. Ändrad bakgrundsfärg på titeln i inläggen kanske. En del saker kan man ändra nu vet jag, men jobbigt att sitta och prova när inte css-stilarna kan ändras direkt i stylus som gick förut.
Edit 2 : går ju jättebra att ändra bakgrunden på titeln.
Hur menar du med den klassiska menyn? Att den ska vara grå?

Stulys editorn går ju bra att ändra i.
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg

@Lagers: Hej, menar för beta versionen, ser ut som du fortfarande är på version 2.3.4, senaste är 3.0.0-beta.9
Du kan testa den här: https://raw.githubusercontent.com/Soitora/SweClockers-Dark/ma...

Stylus kan ev. poppa massa errors, men det är helt normalt (den tror den läser en CSS fil och inte Stylus), ignorera det eller ändra "CSS Linter" till Disabled sen tillbaka till Stylelint

Preview

3.0.0-beta.9

2.3.4

—————

Är som sagt öppen för förslag, även öppen på att ha olika alternativ som t.ex. ett alternativ som tar tillbaka den gamla två-färgade menyn istället för den nya som "flyter". Är inte säkert att det jag designar är till andras tycke, så bra att få höra sånt !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

@Lagers: Hej, menar för beta versionen, ser ut som du fortfarande är på version 2.3.4, senaste är 3.0.0-beta.9
Du kan testa den här: https://raw.githubusercontent.com/Soitora/SweClockers-Dark/ma...

Stylus kan ev. poppa massa errors, men det är helt normalt (den tror den läser en CSS fil och inte Stylus), ignorera det eller ändra "CSS Linter" till Disabled sen tillbaka till Stylelint

Preview

3.0.0-beta.9
https://i.imgur.com/HotgDBw.png
https://i.imgur.com/ZvxjUzT.png
2.3.4
https://i.imgur.com/aeU5zym.png
https://i.imgur.com/wDz9BMf.png

Haha. Jag tyckte det var konstigt på något sätt. Tror jag hade en beta innan ominstallationen då. Men du måste ha jobbat som bara den för denna version ser ju sjukt snygg ut.

Det som jag gärna skulle önska var en on/off knapp för att stänga av all css-kod för scrollbaren.

Den nya menyn ser riktigt snygg ut också tycker jag, men kan tänka mig att en del vill ha kvar den gamla stilen ändå.

Hittade en liten bugg som verkar visa sig när de kör lite högre reklam:
Reklamen går ner lite i menyn.

Edit: Den dämpar färgen med ett "filter" på hela sidan nu eller? Reklamen lyser inte så mycket längre?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Haha. Jag tyckte det var konstigt på något sätt. Tror jag hade en beta innan ominstallationen då. Men du måste ha jobbat som bara den för denna version ser ju sjukt snygg ut.

Haha tack så mycket, kände att temat behövde lite mer konstraster bland annat

Skrivet av Lagers:

Det som jag gärna skulle önska var en on/off knapp för att stänga av all css-kod för scrollbaren.

Det kan vi fixa

Skrivet av Lagers:

Den nya menyn ser riktigt snygg ut också tycker jag, men kan tänka mig att en del vill ha kvar den gamla stilen ändå.

Yes, tänkte det då min systers sambo nämnde att han personligen gillar den gamla menyn mera

Skrivet av Lagers:

Hittade en liten bugg som verkar visa sig när de kör lite högre reklam:
Reklamen går ner lite i menyn.
https://www.lagers.se/forumbilder/swec/dark-tema-bugg.jpg

Yes, såg det en gång men inte hänt på ett tag nu, vilket är störande när man vill kunna fixa det haha

Skrivet av Lagers:

Edit: Den dämpar färgen med ett "filter" på hela sidan nu eller? Reklamen lyser inte så mycket längre?

Precis, kände att reklamen och diverse bilder var rakt upp i ansiktet när man hade det mörka temat, så dämpade styrkan på dem med cirka 20%.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

...

Yes, såg det en gång men inte hänt på ett tag nu, vilket är störande när man vill kunna fixa det haha

Precis, kände att reklamen och diverse bilder var rakt upp i ansiktet när man hade det mörka temat, så dämpade styrkan på dem med cirka 20%.

Om jag får den reklamen igen kan jag se om kan hitta något med webbläsar-inspektera-funktionen (säkert rätt namn) och se om jag kan lista ut det.

Det är smart att dämpa reklamen, tycker personligen om det mycket.

En on/off för reklam-dämparen kanske skulle vara bra. Lite för att visa att du gör det och för de som vill ha lysande reklam så får man den möjligheten också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Om jag får den reklamen igen kan jag se om kan hitta något med webbläsar-inspektera-funktionen (säkert rätt namn) och se om jag kan lista ut det.

Citerar mig själv: Denna reklam ska se ut såhär egentligen:

Med ditt tema utan Better SweC "Lås höjden på reklam etc" ser det ut såhär:

Så inget att bry sig om alltså.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen

Nu när @Blargmode inte verkar vara aktiv längre har jag börjat snegla mer och mer mot ditt tema, @Soitora. Gillar det skarpt, men jag har svårt att använda det då jag tycker kontrasten är för svag. Jag ser inte kanten på inlägg, citat, textrutor och moduler som Nytt i forumet. Vad tror du om att till exempel göra --xhs-primary mörkare?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Nu när @Blargmode inte verkar vara aktiv längre har jag börjat snegla mer och mer mot ditt tema, @Soitora. Gillar det skarpt, men jag har svårt att använda det då jag tycker kontrasten är för svag. Jag ser inte kanten på inlägg, citat, textrutor och moduler som Nytt i forumet. Vad tror du om att till exempel göra --xhs-primary mörkare?

Kan se om jag kan uppdatera mitt gamla tema till att vara lite mer likt mitt nya då, då det har mer kontrast!

EDIT: Skickade ut 2.4.0, hur är färgerna för dig?

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg

3.0.0-beta.10

Skrivet av Lagers:

Citerar mig själv: Denna reklam ska se ut såhär egentligen:
https://www.lagers.se/forumbilder/swec/dark-tema-bugg3.jpg

Med ditt tema utan Better SweC "Lås höjden på reklam etc" ser det ut såhär:
https://www.lagers.se/forumbilder/swec/dark-tema-bugg2.jpg

Så inget att bry sig om alltså.

Byggde nu in den funktionen som standard i temat, samt la till möjlighet att byta till "Browser default" scrollbar och att ändra opaciteten på bilder själva. (samt även småsaker som t.ex. en ikon för redigera sitt egna inlägg)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Byggde nu in den funktionen som standard i temat, samt la till möjlighet att byta till "Browser default" scrollbar och att ändra opaciteten på bilder själva. (samt även småsaker som t.ex. en ikon för redigera sitt egna inlägg)

Superbra, snabb du är att fixa saker

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact