Permalänk

Ingen signal till skärmen

Så har lite problem med min dator där de ser ut som alla komponenter går på men inget händer med skärmen .
Jag börja kolla så inge e fel med skärmen genom att bara koppla den till annan dator o den funka felfritt.
Ska också säga att detta problem uppstod innan jag köpte ett par nya delar i veckan ( moderkort processor och ram minne) . då innan nya köpen så gick det mesta i datorn gång , alla fläktar och så på cpun o gpun men alla uttag på moderkortet gav ingen ström( till tangentbord, mus och sånt) det hade även vart 6 år sen jag byggde datorn så kände de va dags för lite nya grejor ändå. Så köpte nya komponenter och satte ihop allt igår, allt såg ut att funka men inget hände med skärmen , alltså samma som förrut. ska även säga att jag hade köpte en ny displayport kabel för en vecka sen .
Har en ssd och hårddisk i datorn så testa starta på vardera för att se om de vart nån skillnad men de var det ej . det känns som det ändå jag inte kollat är ordentligt är väl psun men eftersom allt annat fick ström antog jag de inte va den som va paj .

Om det är någon som har nåt tips hur man kollar upp va fan felet är så säg det gärna .

Komponenter :
Gigabyte B450 AORUS PRO , AMD ryzen 5 3600 , corsair 2 8gb 3200mhz ram , samsung 250gb ssd , Asus GeForce GTX 1060 ROG Strix 6gb, corsair 500w psu

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Kolla status LEDs i högra nedersta hörn, se sida 22 i manualen för moderkortet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär