Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag gjorde detta för ett tag sedan, var beredd på att de svarar: "Det var en bugg där rabatten las fel... bla bla, du kan skicka tillbaka telefonen om du inte vill betala 349 kr/mån. " Så dem verkar motstridiga, nu har jag löst det genom telenor för jag orkar inte kriga med elgiganten.

Vad fick du för deal genom Telenor?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Vi var 3st som tecknade abonnemanget i lokalbutik på Elgiganten, säljaren lovade att det skulle gå att köpa loss telefonen för 80xResterande månader om man ville det. Jag tänkte definitivt göra det då jag inte hade mitt nuvarande nummer hos Telenor, min lillebror och lillasyster hade tidigare nummer på Telenor genom ett family abonnemang som de tänkte använda med mobilerna efter de köpt loss dom.

Vi kontrollerade med säljaren flera tillfällen att det verkligen stämde, samt att det stämde med vad som stod på hemsidan gällande lägsta totalkostnad.

I butik fanns dock bara 2 mobiler, jag fick vänta och min kom efter några dagar. Dagen innan min mobil kom så ringde jag upp elgiganten, jag hade då talat med Telenor som bestämt hävdade att det var 150xResterande om man sade upp tidigt. Då sa säljaren igen att de komma lösa mellanskillnaden isf om vi säger upp det. Vi ringde alla upp Telenor efter det beskedet och begärde slutfaktura.

I måndags denna veckan ringde jag igen för att meddela att vi nu begärt slutfaktura och få svar exakt hur vi skulle gå vidare med kompensationen, då fick jag höra att säljaren i fråga inte längre jobbar kvar på Elgiganten.

Igår (Tisdag) var vi inne i butik och kollade med den som då var abonnemangsansvarig och han skulle kolla upp detta. Han ringde på eftermiddagen och sa att de kunde erbjuda 900kr i kompensation, detta var dock totalt och inte per mobil vilket innebär att de inte kunde erbjuda ens 25% av skillnaden utav va de lovat vilket var ca 1420kr per mobil i skillnad, totalt över 4.2k.

Detta ansåg jag inte acceptabelt och har nu med hjälp av Telenor idag hittils fått till en lösning på ett av de 3 köpen vilket innebär att jag nu får byta mitt nuvarande mobilnr över till Telenor och gå upp 20kr i månaden mot mitt nuvarande abonnemang men jag får 3GB surf till, samt mobilen för 80kr i månaden. Detta anser jag vara väldigt schysst av Telenor, synd att de får stå ut med så mkt skit pga hur förbannat värdelösa Elgiganten är.

Ska höra imorgon med Telenor om de resterande 2 abonnemangen. Återkommer.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag varit i kontakt med Telenor och fick iPhone SE 64GB för 2171kr, rätt nöjd faktiskt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag fick nytt erbjudande av Telenor i fredags, fortfarande inga nya avtal som kom i min brevlåda.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Så, nu har jag varit i kontakt med Telenor och fick iPhone SE 64GB för 2171kr, rätt nöjd faktiskt

Bara mobilen eller tog du ett erbjudande som matchade ditt nuvarande abonnemang? Lite mer information vore trevligt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Bara mobilen eller tog du ett erbjudande som matchade ditt nuvarande abonnemang? Lite mer information vore trevligt

Bara mobilen

Det beror dock på hur ert avtal med Telenor ser ut, vad jag har förstått så ser de lite olika ut även om man köpte telefonen på samma erbjudande hos Elgiganten. Så här måste det se ut om det ska fungera. Ibland står det dock att avbetalningen är 150kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Så, nu har jag varit i kontakt med Telenor och fick iPhone SE 64GB för 2171kr, rätt nöjd faktiskt

Tack! Tyvärr så står det 150kr/mån för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack! Tyvärr så står det 150kr/mån för mig.

Riktigt dåligt att det är olika avtal också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Riktigt dåligt att det är olika avtal också.

Verkligen! Trist för mig, men stort grattis till dig! 😁

Det står dock Valda Plustjänster/Erbjudanden och i denna ruta står det Kampanjrabatt 24 månader (-70kr). Men det hävdar väl de är något annat om man hänvisar till det.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Bara mobilen

Det beror dock på hur ert avtal med Telenor ser ut, vad jag har förstått så ser de lite olika ut även om man köpte telefonen på samma erbjudande hos Elgiganten. Så här måste det se ut om det ska fungera. Ibland står det dock att avbetalningen är 150kr.

https://i.imgur.com/LkGcacB.png

Snyggt att de kunde hjälpa dig ändå! Fråga, var det avslutsavdelningen som hjälpte dig då, eller vilka på Telenor kunde ordna detta? Var det retur på abonnemanget då så du slapp betala aktiveringsavgifr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Snyggt att de kunde hjälpa dig ändå! Fråga, var det avslutsavdelningen som hjälpte dig då, eller vilka på Telenor kunde ordna detta? Var det retur på abonnemanget då så du slapp betala aktiveringsavgifr?

Kontaktade avslutsavdelningen, men det beror som sagt på hur avtalet ser ut. Hade inga problem med att säga upp det och behålla telefonen med full rabatt eftersom mitt avtal såg ut som den gjorde.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Bara mobilen

Det beror dock på hur ert avtal med Telenor ser ut, vad jag har förstått så ser de lite olika ut även om man köpte telefonen på samma erbjudande hos Elgiganten. Så här måste det se ut om det ska fungera. Ibland står det dock att avbetalningen är 150kr.

https://i.imgur.com/LkGcacB.png

Var ser du den vyn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Bara mobilen

Det beror dock på hur ert avtal med Telenor ser ut, vad jag har förstått så ser de lite olika ut även om man köpte telefonen på samma erbjudande hos Elgiganten. Så här måste det se ut om det ska fungera. Ibland står det dock att avbetalningen är 150kr.

Soppan blir bara värre.

Jag har inga aktiva delbetalningar eller aktiva avtal alls hos Telenor. Jag har fått ett nytt nummer men inga andra papper. När jag ringde dem häromdagen (från min nya P30 Pro) så sa de att Elgiganten meddelat dem att jag beställt en iPhone SE. Efter kontroll i butik visade det sig stämma, fast det står fortfarande på mitt kvitto att jag beställt en P30 Pro. Kundtjänsten har fortfarande inte hört av sig, tre dagar senare.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Var ser du den vyn?

Det är avtalet som Telenor skickar till din e-post

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Var ser du den vyn?

I det avtal som du får skickat på mejl

Skrivet av zarkov:

Soppan blir bara värre.

Jag har inga aktiva delbetalningar eller aktiva avtal alls hos Telenor. Jag har fått ett nytt nummer men inga andra papper. När jag ringde dem häromdagen (från min nya P30 Pro) så sa de att Elgiganten meddelat dem att jag beställt en iPhone SE. Efter kontroll i butik visade det sig stämma, fast det står fortfarande på mitt kvitto att jag beställt en P30 Pro. Kundtjänsten har fortfarande inte hört av sig, tre dagar senare.

Riktigt illa. Jag kanske inte ska ta ut vinsten i förskott eftersom min telefon ännu inte har kommit. Dock är uppsägningen hos Telenor redan gjord, och där var killen jag pratade med chockad över priset jag fått den för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screenwalk:

Det är avtalet som Telenor skickar till din e-post

Skrivet av Cenorida:

I det avtal som du får skickat på mejl

Riktigt illa. Jag kanske inte ska ta ut vinsten i förskott eftersom min telefon ännu inte har kommit. Dock är uppsägningen hos Telenor redan gjord, och där var killen jag pratade med chockad över priset jag fått den för.

Hm, jag har inte fått något avtal på epost, bara välkomnande och "snart är det dags för din första faktura". Vad var rubriken på mailet? Ser inte heller något avtal när jag är inloggad på Telenor. Kanske får kontakta kundtjänsten och begära fram mitt avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Hm, jag har inte fått något avtal på epost, bara välkomnande och "snart är det dags för din första faktura". Vad var rubriken på mailet? Ser inte heller något avtal när jag är inloggad på Telenor. Kanske får kontakta kundtjänsten och begära fram mitt avtal.

Det enklaste du kan göra är att kontakta Telenors uppsägningsavdelning och fråga vad slutfakturan blir om du säger upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det enklaste du kan göra är att kontakta Telenors uppsägningsavdelning och fråga vad slutfakturan blir om du säger upp.

Jo, det har jag gjort. De sa att kostnaden för mobilen är 80 kr/månad men att den ökar till 150 kr/månad när jag begär slutfaktura...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Jo, det har jag gjort. De sa att kostnaden för mobilen är 80 kr/månad men att den ökar till 150 kr/månad när jag begär slutfaktura...

Då beror det på att avtalet du har säger att avbetalar 150kr månaden, dock med en "de facto" abonnemangsrabatt på 70kr/mån. I strid mot vad du faktiskt avtalade hos Elgiganten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Hm, jag har inte fått något avtal på epost, bara välkomnande och "snart är det dags för din första faktura". Vad var rubriken på mailet? Ser inte heller något avtal när jag är inloggad på Telenor. Kanske får kontakta kundtjänsten och begära fram mitt avtal.

Har inte heller fått avtal via mail, eller hittar något via mitt inlogg på Telenor. Tror man får höra av sig till dem imorgon och se vad de säger helt enkelt, men ändå skumt att det står att inget avtal finns tillgängligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Har inte heller fått avtal via mail, eller hittar något via mitt inlogg på Telenor. Tror man får höra av sig till dem imorgon och se vad de säger helt enkelt, men ändå skumt att det står att inget avtal finns tillgängligt...

Jag ringde telenor tidigare och ville säga upp med slutfaktura. Då gav han mig mumbojumbo-snacket om 150:-/månad och sa att det stod så i vårat avtal.
Jag har dock inte fått något sådant avtal heller, och han hade ingen aning om var jag kunde se det.
Så jag har ingått ett avtal, men Telenor refererar till ett annat avtal som jag varken ingått eller kan se.

Helt sjukt.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Har inte nappat på ngn av de ”fantastiska” erbjudanden som fanns men kikar ändå in i tråden då och då...
Lite slående att @Elgiganten som finns representerade här i forumet lyst med sin frånvaro!
En kommentar från huvudaktören vore onekligen intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har inte nappat på ngn av de ”fantastiska” erbjudanden som fanns men kikar ändå in i tråden då och då...
Lite slående att @Elgiganten som finns representerade här i forumet lyst med sin frånvaro!
En kommentar från huvudaktören vore onekligen intressant...

To be fair så har de gjort väldigt få inlägg. Är nog inte ett aktivt konto helt enkelt.
Men hoppas de skriver nåt!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

To be fair så har de gjort väldigt få inlägg. Är nog inte ett aktivt konto helt enkelt.
Men hoppas de skriver nåt!

Står dock att de är inloggade. Exempelvis senast inloggad igår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Elgigantens badwill och noll konsumentfokus

Beställde 2 mobiler under kampanjperioden, slutade på samma sätt som för många andra. Tillbakaskickade mobiler, tjafs med både Telenor och Elgiganten. Jag var nog en av de första som hörde av mig till Telenor eftersom jag till slut blev tvungen att be killen på uppsägningsavdelningen att gå in på Elgigantens sida och se erbjudandet med egna ögon. Svaret jag fick från Telenor-medarbetaren var att "kontakta Elgiganten, nu förstår jag varför du tror att det kostar 24*80 att lösa ut mobilen. Elgiganten har garanterat marknadsfört produkten fel".
Jag blir nästan sugen på att fakturera Elgiganten för all tid som jag lagt för att få ordning på ärendet..
Från Elgigantens sida har det varit nonchalant bemötande från de flesta jag pratat med. Dessutom har de noll koll på konsumentlagstiftningen.. jag köpte telefonen i god tro eftersom jag fyndat Huawei P20 tidigare i en liknande deal från Tele2...

Så det är ganska bra med insikten att jag inte kommer handla på Elgiganten mer. Hoppas verkligen att deras badwill ger minskad försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Då beror det på att avtalet du har säger att avbetalar 150kr månaden, dock med en "de facto" abonnemangsrabatt på 70kr/mån. I strid mot vad du faktiskt avtalade hos Elgiganten.

Är intresserad. Vad stod det på kvittot som du fick från Elgiganten efter att de skickat din beställning?
Har inte heller fått något avtal från Telenor i någon format, men på mitt kvitto stod det "förhöjd +150kr" så gissar att även jag skulle få betala 150x24. Om det stod "förhöjd +80kr" på ditt kvitto kan jag förstå litegrann varför ditt avtal hos Telenor ser annorlunda ut än många andras.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Är intresserad. Vad stod det på kvittot som du fick från Elgiganten efter att de skickat din beställning?
Har inte heller fått något avtal från Telenor i någon format, men på mitt kvitto stod det "förhöjd +150kr" så gissar att även jag skulle få betala 150x24. Om det stod "förhöjd +80kr" på ditt kvitto kan jag förstå litegrann varför ditt avtal hos Telenor ser annorlunda ut än många andras.

Står inte förhöjd någonstans, varken från Elgiganten eller Telenor

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hur länge stod uppgifterna om denna påskkampanj oförändrat på Elgigantens webbsida egentligen, tror det var torsdag-söndag? De hade oavsett gott om tid att lösa problemet och stoppa ordrarna om det inte var meningen att sälja till det priset som annonserats.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Står inte förhöjd någonstans, varken från Elgiganten eller Telenor

Så skumt! Borde ju tolkas som att mobilen skulle ingå kostnadsfritt med abonnemanget då, vilket dock varken Elgiganten eller Telenor säkerligen aldrig skulle erkänna. I mitt digitala kvitto står det inte +150kr utan +80kr, men får se vilket det är som gäller så fort Telenor lagt upp mitt avtal digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Står inte förhöjd någonstans, varken från Elgiganten eller Telenor

Skulle du kunna ta en bild på hur kvittot ser ut? Alltså kvittot från Elgiganten, för det där lät väldigt intressant.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |