Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem

Grattis till alla det gick bra för haha. Vad gör man om den man hamnade hos inte ville göra något? Prova igen? De har ju loggat och antecknat vad jag ville i mitt ärende redan.

Permalänk

Även jag har lite samma fundering som @Hazelberg . Tvärnit för mig, kunde bara erbjuda 8gb för typ 179 i månaden trots att jag har mkt bättre deal hos annan operatör nu.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en p30 och en iphone SE 04/19 nu är p30:n "Reserverad"
dock så är iphone:n fortfarande "Under behandling"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Grattis till alla det gick bra för haha. Vad gör man om den man hamnade hos inte ville göra något? Prova igen? De har ju loggat och antecknat vad jag ville i mitt ärende redan.

Vi verkar ha blivit rödlistade i deras system. 😁

Det bästa tipset är nog att svälja stoltheten, låta paketet åka tillbaka och aldrig mer stödja dessa bluffmakare.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Vi verkar ha blivit rödlistade i deras system. 😁

Det bästa tipset är nog att svälja stoltheten, låta paketet åka tillbaka och aldrig mer stödja dessa bluffmakare.

Tycker inte man ska ge sig utan åtminstone en anmälan till ARN/KO. Det tar inte ens 5min att fylla i en anmälan online och bifoga filerna på skärmdumpar.
Ju fler som gör det ju snabbare tar dom tag i det och löser tvisten.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Tycker inte man ska ge sig utan åtminstone en anmälan till ARN/KO. Det tar inte ens 5min att fylla i en anmälan online och bifoga filerna på skärmdumpar.
Ju fler som gör det ju snabbare tar dom tag i det och löser tvisten.

Jag har dock redan anmält till KO. Men det är nog som hos alla andra myndigheter att det läggs ner eller inte ens tas vidare.

Bara rätta in sig i ledet och böja sig framåt åt de som bestämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Tycker inte man ska ge sig utan åtminstone en anmälan till ARN/KO. Det tar inte ens 5min att fylla i en anmälan online och bifoga filerna på skärmdumpar.
Ju fler som gör det ju snabbare tar dom tag i det och löser tvisten.

Kan du göra en anmäla hos ARN utan att ha köpt en produkt? För oss som ska skicka tillbaka och svartlista EG, blir det svårt då vi "köpte" aldrig produkten.

Permalänk
Skrivet av riiko:

Kan du göra en anmäla hos ARN utan att ha köpt en produkt? För oss som ska skicka tillbaka och svartlista EG, blir det svårt då vi "köpte" aldrig produkten.

Ja frågan är hur man gör då. Om man chansar och hämtar ut den eller låter den ligga i 14 dagar och hoppas att det hinner lösas. Oavsett är det ju dumt att skicka tillbaka direkt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Fick mitt Vimla-abonnemang matchat (100kr/6GB) men då försvann den extra rabatten på telefonen. Jag bytte ändå då jag hellre har Telenor och kan surfa fritt i USA, osv. Totalt 250kr/månaden.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Ja frågan är hur man gör då. Om man chansar och hämtar ut den eller låter den ligga i 14 dagar och hoppas att det hinner lösas. Oavsett är det ju dumt att skicka tillbaka direkt.

Du har 30 dagar (50 dagar om du är klubbmedlem) och kan lämna tillbaka i varuhusen.

Iofs om man bor långt borta från ett elgiganten varuhus kanske det är lite ovärt. Men eftersom det är EG som gjort fel så kan man ju tycka att de borde stå för frakten isf ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Ja frågan är hur man gör då. Om man chansar och hämtar ut den eller låter den ligga i 14 dagar och hoppas att det hinner lösas. Oavsett är det ju dumt att skicka tillbaka direkt.

Frågan är om man kanske ska maila KO för att höra med experterna i fråga? Alternativt någon jurist som är bra på konsumenträtt. Det lär ju dock kosta en slant, såvida man inte har något avtal via facket. Jag har dessvärre inget sådant via mitt fack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Du har 30 dagar (50 dagar om du är klubbmedlem) och kan lämna tillbaka i varuhusen.

Iofs om man bor långt borta från ett elgiganten varuhus kanske det är lite ovärt

Nej, Elgiganten har 14 dagar på produkter med abonnemang och du kan inte lämna tillbaka i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej, Elgiganten har 14 dagar på produkter med abonnemang och du kan inte lämna tillbaka i butik.

Såhär stod det i mejlet jag fick

Det står att jag har 30 dagar öppet köp (50 om klubbmedlem) och att jag kan lämna tillbaka hos elgiganten, även hos elgiganten phonehouse

Edit: my bad. Abb går inte att lämna tillbaka men du kan lämna tillbaka med distansköpslagen i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Såhär stod det i mejlet jag fick

https://forumbilder.com/images/2020/04/27/ECA2D3E5-AAA9-49BA-84AC-39FEDC45E037.png

Det står att jag har 30 dagar öppet köp (50 om klubbmedlem) och att jag kan lämna tillbaka hos elgiganten, även hos elgiganten phonehouse

Förlåt, det du citerar säger att produkter med abonnemang är undantagna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Såhär stod det i mejlet jag fick

https://forumbilder.com/images/2020/04/27/ECA2D3E5-AAA9-49BA-84AC-39FEDC45E037.png

Det står att jag har 30 dagar öppet köp (50 om klubbmedlem) och att jag kan lämna tillbaka hos elgiganten, även hos elgiganten phonehouse

Det står undantag några rader efter. Abonnemang gäller inte. Men du kan fortfarande bråka med dem i 3mån sen går simkort auto igång och fakturan. Det är den som vi vill undvika.

Det innebär att man måste köpa mobilen och sen ARN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Förlåt, det du citerar säger att produkter med abonnemang är undantagna!

Sant. Jag får ta tillbaka påståendet att öppet köp är 30-50 dagar.

Men man får lämna tillbaka i butik iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Sant. Jag får ta tillbaka påståendet att öppet köp är 30-50 dagar.

Men man får lämna tillbaka i butik iaf

Nej...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Varför inte det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför inte det då?

Det står längst ner på samma sida som du citerat ovan:

10. Abonnemang
Om du har tecknat ett abonnemang eller en produkt med abonnemang godkänner du både leverantörens villkor och Elgigantens villkor. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att det tas en kreditupplysning på dig och att vi kan häva köpet om du inte får godkänt i leverantörens kreditvärdering. Vid utnyttjande av ångerrätten vid köp på Elgiganten.se behöver mobiltelefoner köpt tillsammans med abonnemang skickas i retur till Elgiganten. Inga returer tas emot i våra varuhus. Se mer information om hur du returnerar din vara under avsnitt 7. ”Ångerrätt”

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det står längst ner på samma sida som du citerat ovan:

10. Abonnemang
Om du har tecknat ett abonnemang eller en produkt med abonnemang godkänner du både leverantörens villkor och Elgigantens villkor. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att det tas en kreditupplysning på dig och att vi kan häva köpet om du inte får godkänt i leverantörens kreditvärdering. Vid utnyttjande av ångerrätten vid köp på Elgiganten.se behöver mobiltelefoner köpt tillsammans med abonnemang skickas i retur till Elgiganten. Inga returer tas emot i våra varuhus. Se mer information om hur du returnerar din vara under avsnitt 7. ”Ångerrätt”

Dock inte den infon som framkommer på det dokument jag fick mig tillskickat. Det jag printscreena är inte det som framkommer på deras hemsida, utan det är vad som står på kvittot

Sedan anser jag starkt att om det är elgiganten som vill ogiltigförklara avtalet på grund av fel på deras sida så bör det vara de som bekostar frakten tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Dock inte den infon som framkommer på det dokument jag fick mig tillskickat. Det jag printscreena är inte det som framkommer på deras hemsida, utan det är vad som står på kvittot

Sedan anser jag starkt att om det är elgiganten som vill ogiltigförklara avtalet på grund av fel på deras sida så bör det vara de som bekostar frakten tillbaka.

Du godkände köpvillkoren där det stod. Varför denna diskussion?

Som du ser i tråden så erbjuder Elgiganten att fixa frakten. Det är dock inget som har med villkoren kring ånger att göra.

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat min telefon. Å använt den. Blir spännande å se hur Elgiganten tacklar det när jag inte får den för bjudet pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du godkände köpvillkoren där det stod. Varför denna diskussion?

Som du ser i tråden så erbjuder Elgiganten att fixa frakten. Det är dock inget som har med villkoren kring ånger att göra.

Det stämmer. Men om elgiganten skickar uppdaterade avtalspunkter med bättre villkor i efterhand så har jag ingenting emot det.

Permalänk
Medlem

@LasseTM hur går det för dig som köpte den i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaskigt:

Jag har öppnat min telefon. Å använt den. Blir spännande å se hur Elgiganten tacklar det när jag inte får den för bjudet pris...

Har du mailat mobil@giganten.se ? Skulle vara bra o se hur de svarar dig! Eftersom det var bugg så kan du inte hjälpa för det. Jag tror dock de tar tillbaka och skicka fraktsedeln till dig gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiko:

Har du mailat mobil@giganten.se ? Skulle vara bra o se hur de svarar dig! Eftersom det var bugg så kan du inte hjälpa för det. Jag tror dock de tar tillbaka och skicka fraktsedeln till dig gratis.

Jag ska ta tag i det imorgon. Dom vill antagligen inte släppa den för bjuden slant så dom tjänar nog att göra som du säger, ta tillbaka den Fick ju åtminstone prova den en stund. Jag återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det stämmer. Men om elgiganten skickar uppdaterade avtalspunkter med bättre villkor i efterhand så har jag ingenting emot det.

Nu vet jag inte vad du pratar om. Att det står för returfrakt för folk som hoppades på ett lägre pris för att Elgiganten var otydliga är inget konstigt och är inga nya avtalspunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiko:

Har du mailat mobil@giganten.se ? Skulle vara bra o se hur de svarar dig! Eftersom det var bugg så kan du inte hjälpa för det. Jag tror dock de tar tillbaka och skicka fraktsedeln till dig gratis.

Egentligen finns det väl ingen anledning att göra detta tidigt?

Jag har fått luren och använder den. Jag utvärderar om jag vill ha abbonemanget, är ju ändå ingen bindningstid och ingen uppsägningstid. Sen om jag efter några veckor tycker det är ovärt med abbet så avslutat jag det och får slutfaktura för telefonen (80*24 mån)

Jag har till dagens dato inte fått info från elgiganten att något fel har begåtts med min order. Jag har bara läst lite teorier på detta forum ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Egentligen finns det väl ingen anledning att göra detta tidigt?

Jag har fått luren och använder den. Jag utvärderar om jag vill ha abbonemanget, är ju ändå ingen bindningstid och ingen uppsägningstid. Sen om jag efter några veckor tycker det är ovärt med abbet så avslutat jag det och får slutfaktura för telefonen (80*24 mån)

Jag har till dagens dato inte fått info från elgiganten att något fel har begåtts med min order. Jag har bara läst lite teorier på detta forum ex.

Telenor vill ha kring 4000 om man avslutar. Trots Elgigantens skrivfel. Det är det vi undersöker nu, hur Elgiganten går tillväga med de som orkar strida. Många orkar inte ta fajten och låter telefonen gå åter, men jag är inte öppen för att låta det gå till så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Fick mitt Vimla-abonnemang matchat (100kr/6GB) men då försvann den extra rabatten på telefonen. Jag bytte ändå då jag hellre har Telenor och kan surfa fritt i USA, osv. Totalt 250kr/månaden.

Konstigt, rabatten skulle inte försvinna för mig. Som tur är har jag det inspelat så om Telenor hävdar något annat har jag det. Oavsett är det ju bra pris, mitt slutar också på 249 fast 8 gb.