Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

Jag har ett abonnemang hos Telenor dock ingen mobil så jag undrar ifall det går att kombinera abonnemanget + mobil priset (80*24 + mitt abonnemang)? då blir det ju för mig iaf en dunder deal.

Kör på bara. Går säkert bra. Ser ju ut som att alla här i tråden får sina telefoner till utsatt pris och utan besvär, eller hur?
Är du osäker så kanske du ska ta och ringa telenor/el-giganten.

Permalänk
Medlem

Hur mejlar man Elgiganten om prisdiffen 2171 vs 4120? Är det mobil@elgiganten.se som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Hur mejlar man Elgiganten om prisdiffen 2171 vs 4120? Är det mobil@elgiganten.se som gäller?

Först kontakta telenor och avbryta abbonemanget och du ska då få en slutfaktura om 80*24.

OM de ger invändningar så får du hävda att det är så det var avtalet. Så får de ge sina argument.

Ingen anledning att börja i hörnet om att andra har fått höra 4120 kr. Du bör utgå från 2171, om du inte fått annan info från telenor/elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Hur mejlar man Elgiganten om prisdiffen 2171 vs 4120? Är det mobil@elgiganten.se som gäller?

Jag gjorde detta för ett tag sedan, var beredd på att de svarar: "Det var en bugg där rabatten las fel... bla bla, du kan skicka tillbaka telefonen om du inte vill betala 349 kr/mån. " Så dem verkar motstridiga, nu har jag löst det genom telenor för jag orkar inte kriga med elgiganten.

Permalänk
Medlem

Löste det tillslut genom telenor också. Flyttade hallon abbonemang dit så blev det bara 20:- dyrare än det jag hade innan, dvs 100:-/mån extra istället för 80:- som elgiganten utlovat. Kan jag leva med och har då en P30 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebor:

Blir bollad fram o tillbaka mellan Elgiganten och Telenor. Bägge säger att den andra skall lösa abonnemanget.

Fick faktisk också ett erbjudande från Telenor, utan att ha frågat, men mitt befintliga är billigare och täcker mitt behov. (Vimla)

Bollen ligger hos Elgiganten för tillfället. Jag yrkar att enligt deras egna kvitto blir totalpriset, utan abonnemang, 2171:- för min Iphone SE 64 som jag fick levererad förra fredagen. Har också fått men inte aktiverat abonnemanget från Telenor.

173115 iPhone SE 64GB Black 1,00 1 1,00 '
APPLE *******/A Smartphone
Garantinr *********************************
TN8GBMT TELENOR 8GB 0M NY MED TELEFON 0,00
TNBOOST1000 ***AVSLUTAD*** 0,00
TNBOOST TELENOR KAMPANJ NYTECKNING 0,00
TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +80KR 24 MÅN 0,00
ENTRANCEFEE Abonnemangsprodukt 250,00 '
POSTALPICKUP Paket 0,00 1 0,00
PAYMENTFEE Payment fee 0,00
POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express 0,00 1 0,00
TOTAL (Inkl. moms SEK 50,20) SEK 251,00
Betalningsmetod: Paypal 251,00

Vågar jag säga att du har mer rätt än oss som "köpte" P30 Pro?

Din rad här: TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +80KR 24 MÅN 0,00

Det som jag har är: TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +150KR 24 MÅN 0,00

Eftersom det var i kvittot så är det ju ett sealat avtal. Dessutom ser det ut som Iphone SE är betyligt billigare (ca 5k?). Här kan man inte säga att priset var bra för att vara sant...

Har fått svar från EG men de undvek använda ordet minsta totala kostnad. Hur man än frågar så skriver de bara "månadkostnad"

Permalänk
Medlem

Beställde en iPhone SE från Elgiganten och har velat lite fram och tillbaka hur jag skulle gå tillväga med allt detta.

I slutändan så bestämde jag mig för att få till ett deal med Telenor och de kunde tänka sig sänka abonnemangskostnaden till 119kr per månad där 6GB surf samt fria samtal/SMS ingår.

I slutändan landar det på totalt 199kr per månad för telefon och abonnemang vilket jag måste säga är en helt okej deal. Allt som allt kommer det kosta 4776kr + 251kr som Elgiganten tog.

Kommer nog höra av mig till ARN oavsett helt enkelt för att Elgiganten inte skött det här på rätt sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har försökt med Telenor men de kunde bara gå ner till 219/mån på abonnemanget så det var inte aktuellt. I värsta fall får jag acceptera ~4200 på slutfakturorna på mina två telefoner. Men det tog jag höjd för innan beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebor:

Blir bollad fram o tillbaka mellan Elgiganten och Telenor. Bägge säger att den andra skall lösa abonnemanget.

Fick faktisk också ett erbjudande från Telenor, utan att ha frågat, men mitt befintliga är billigare och täcker mitt behov. (Vimla)

Bollen ligger hos Elgiganten för tillfället. Jag yrkar att enligt deras egna kvitto blir totalpriset, utan abonnemang, 2171:- för min Iphone SE 64 som jag fick levererad förra fredagen. Har också fått men inte aktiverat abonnemanget från Telenor.

173115 iPhone SE 64GB Black 1,00 1 1,00 '
APPLE *******/A Smartphone
Garantinr *********************************
TN8GBMT TELENOR 8GB 0M NY MED TELEFON 0,00
TNBOOST1000 ***AVSLUTAD*** 0,00
TNBOOST TELENOR KAMPANJ NYTECKNING 0,00
TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +80KR 24 MÅN 0,00
ENTRANCEFEE Abonnemangsprodukt 250,00 '
POSTALPICKUP Paket 0,00 1 0,00
PAYMENTFEE Payment fee 0,00
POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express 0,00 1 0,00
TOTAL (Inkl. moms SEK 50,20) SEK 251,00
Betalningsmetod: Paypal 251,00

Har du hämtat ut mobilen eller ligger fortfarande hos ombud?

Permalänk
Medlem

Provade ett nytt försök hos Telenor nu.

Efter 15 minuter väntetid fick jag prata med "erbjudande-avdelningen" och förklarade läget.

"Tyvärr kan vi inte skapa kampanjrabatter på denna avdelningen, så jag kopplar dig vidare till abonnemangsavdelningen"

Väntetid ytterligare 28 minuter.

De kunde inte ge mig rabatt direkt om jag hoppade över till dem. De skulle istället göra ett numera sedvanligt rutinärende till elgiganten vilket reklamationsavdelningen skulle sköta. Därefter skulle de kontakta mig igen för eventuellt avslut.

Fortsättning följer av denna cirkusen..

Permalänk
Medlem

@Viktorph: Jag skulle testa uppsägningsavdelningen direkt. De brukar ha mer aggressiva erbjudanden för att behålla kunderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

@Viktorph: Jag skulle testa uppsägningsavdelningen direkt. De brukar ha mer aggressiva erbjudanden för att behålla kunderna

Det gjorde jag första gången. Fick ett dyng-nej direkt. 😁

Permalänk

Ok, här kommer min erfarenhet idag av Telenor/EG när jag ska få mer information om Minsta total kostnad på Huawei P30 Pro.

TELENOR:

40 min, telefonkö väntetid...
20 min, förklarade och vill ha mer info om vad som gäller med svaret att du får prata med Abonnemangsavdelningen.
40 min, omringning, väntetid....
35 min, omförklaring av ärendet och undrar således om jag kunde få bättre villkår med svar, dröj en kort stund med återigen kösignal som sedan avbröts. WTF!!!
30 min, telefonkö... Försöker behärska mig att inte spåra ut efter 2 timmar i tel och frågar ny kille som sa att dom INTE kan ge ett bättre erbjudande, hur säger jag upp abb/mobil hos er med svar, kontakta EG.
Sinnessjuka tider och behandling från detta företag. ALDRIG MER!!!!

ELGIGANTEN:
Endast 5 min telekö på EG.
EG Tjejen hade fått information att EG kommer rätta till deras misstag och hålla avtalet. Jag fråga om VILKET avtal (EG eller Telenors?) vilket hon inte hade någon susning om. Jag fråga om hon kunde se vad min MTK skulle bli och det hade hon iiiiingen aning om heller. Jag känner att jag inte kan lita på EG med sådana diffusa svar och avslutar med att säga upp hela skiten.

Hon sa att jag skulle låta telefonen vara kvar på utlämningsstället för att sedan gå i retur. Jag ville ha någon form av bekräftelse från EG/Telenor för att inte bli fakturerad vid senare tillfälle vilket hon svara med att det inte behövdes????

Sorry att det blev så här långt och svamligt inlägg. Man lär sig av sina misstag och lärdomen i detta ALDRIG mer Telenor/EG mobil erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Man lär sig av sina misstag och lärdomen i detta ALDRIG mer Telenor/EG mobil erbjudande.

Lärdomen borde väl snarast vara att man får vara beredd på en hel del strul om man vill dra nytta av felaktigt angivna priser.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

"utlämningsstället för att sedan gå i retur"

En kompis sa att man ska nog kolla så att de inte skicka en faktura för att du inte hämtar ut...Man vet aldrig vad EG hittar på

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mobilen. Kanon köp blev det
299kr i månaden för mobil, 8gb Abb och en uppgradering av bredbandet från 250 till 500mbit.

Betalade innan 150kr mån för 8gb på vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Någon annan som också kommer låta telefonen gå i retur?

Har samma erfarenhet från Telenor/EG som du har.

Jag tror att jag låter den gå i retur om de inte ringer och erbjuder mig det som framgick i orderbekräftelsen. Kan dock tilläggas att jag lätt hade behållit telefonen och gått över till Telenor om de hade kunnat ge mig liknande deal som andra fått här inne, även fast de betett sig som de i mupparnas show. Just för att telefonen lockar mig då jag trivs med Huawei. Men men, vi får helt enkelt se.

Nu fick jag nyss mailsvar från EG igen.

"Det är en rabatt på 70:- i månaden som går över den totala månadskostnaden. Totala kostnaden är korrekt och även avtalet från Telenor."

Undrar vilket avtal hon refererar till...

Permalänk
Skrivet av riiko:

"utlämningsstället för att sedan gå i retur"

En kompis sa att man ska nog kolla så att de inte skicka en faktura för att du inte hämtar ut...Man vet aldrig vad EG hittar på

Precis mina tankar. Så det blir återigen kontakt med EG för att att dubbelkolla att de markulerat ordern och kontaktat Telenor.

Permalänk
Medlem

Velgiganten skapar förvirring alltså.
Mitt abonnemang har registrerats hos Telenor vilket jag ser när jag loggar in på Mitt Telenor. Men idag fick jag en återbetalning på PayPal från Elgiganten för de 251 kr som jag betalade vid beställning, som gjordes för exakt en vecka sen. Jag har inte fått någon annan information. Ordern står fortfarande som reserverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

jag ringde kundtjänst till elgiganten som sa att jag ska kunna få det lägre priset utan problem, hon frågade även deras abonnemang-avdelning som sa samma sak.

Har du ännu fått någon bekräftelse på det att du får telefonen för 2171kr även om du säger upp abonnemanget?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Telenor erbjöd 100 kr rabatt på abonnemanget efter 50 minuters kö.
Förklarade vad andra har fått och han sa då rakt ut att det var det mesta han kunde göra.

Har idag 16 GB + sparad surf för 145 kr så blir ånger.

Permalänk
Skrivet av totamish:

Telenor erbjöd 100 kr rabatt på abonnemanget efter 50 minuters kö.
Förklarade vad andra har fått och han sa då rakt ut att det var det mesta han kunde göra.

Har idag 16 GB + sparad surf för 145 kr så blir ånger.

Ring igen. Jag fick ringa 2ggr för att få en bra deal. Första säljaren var riktigt tpl och sket i livet. Den andra var trevlig ung kille som var förstående och upprepade gånger ursäktade sig för att gå i prata med sina chefer för att pruta ner AB.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiko:

Vågar jag säga att du har mer rätt än oss som "köpte" P30 Pro?

Din rad här: TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +80KR 24 MÅN 0,00

Det som jag har är: TN8024 TELENOR FÖRHÖJD +150KR 24 MÅN 0,00

Eftersom det var i kvittot så är det ju ett sealat avtal. Dessutom ser det ut som Iphone SE är betyligt billigare (ca 5k?). Här kan man inte säga att priset var bra för att vara sant...

Har fått svar från EG men de undvek använda ordet minsta totala kostnad. Hur man än frågar så skriver de bara "månadkostnad"

Skrivet av nDre:

Har du hämtat ut mobilen eller ligger fortfarande hos ombud?

Japp, har hämtat ut och den används för fullt av dottern. Fick svar från Elgiganten men varken de eller Telenor tidigare verkar förstå att jag vill häva köpet på enbart abonnemanget och inte telefonen. Bollade återigen över till Elgiganten och inväntar förhoppningsvis en upplösning imorgon.

Telenor menar som sagt att det enbart är Elgiganten som kan göra det åt mig då jag varken är kund hos Telenor eller köpt telefonen via Telenor.

Permalänk
Medlem

Ni som anmält till ARN har ni hört något från dom än?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Håller till ämnet med god ton när ni diskuterar.

/Vzano - Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Ok, här kommer min erfarenhet idag av Telenor/EG när jag ska få mer information om Minsta total kostnad på Huawei P30 Pro.

TELENOR:

40 min, telefonkö väntetid...
20 min, förklarade och vill ha mer info om vad som gäller med svaret att du får prata med Abonnemangsavdelningen.
40 min, omringning, väntetid....
35 min, omförklaring av ärendet och undrar således om jag kunde få bättre villkår med svar, dröj en kort stund med återigen kösignal som sedan avbröts. WTF!!!
30 min, telefonkö... Försöker behärska mig att inte spåra ut efter 2 timmar i tel och frågar ny kille som sa att dom INTE kan ge ett bättre erbjudande, hur säger jag upp abb/mobil hos er med svar, kontakta EG.
Sinnessjuka tider och behandling från detta företag. ALDRIG MER!!!!

ELGIGANTEN:
Endast 5 min telekö på EG.
EG Tjejen hade fått information att EG kommer rätta till deras misstag och hålla avtalet. Jag fråga om VILKET avtal (EG eller Telenors?) vilket hon inte hade någon susning om. Jag fråga om hon kunde se vad min MTK skulle bli och det hade hon iiiiingen aning om heller. Jag känner att jag inte kan lita på EG med sådana diffusa svar och avslutar med att säga upp hela skiten.

Hon sa att jag skulle låta telefonen vara kvar på utlämningsstället för att sedan gå i retur. Jag ville ha någon form av bekräftelse från EG/Telenor för att inte bli fakturerad vid senare tillfälle vilket hon svara med att det inte behövdes????

Sorry att det blev så här långt och svamligt inlägg. Man lär sig av sina misstag och lärdomen i detta ALDRIG mer Telenor/EG mobil erbjudande.

Alltså.. Det är ju du själv som ställer dig i telefonköerna, när du mer eller mindre har fasit här i tråden.

Elgiganten har skrivit fel MTK. Och Elgiganten har självfallet en finstilt klausul eller dylikt som reserverar dem för skrivfel just som detta. Elgiganten rättar till priset och du får då antingen säga "nej tack då avstår jag" och få full återbetalning, alternativt säga "OK, det priset ni menade som MTK fungerar för mig" så är det bara att tuta och köra.

Telenor har absolut NOLL med detta att göra. Om något så har dom täckt Elgigantens rygg med riktigt schyst goodwill då de verkar ha gett en del medlemmar här rätt fina deals som de absolut inte har behövt. Vi visste alla som köpte att det var lite hugget som stucket om det skulle gå eller ej, och det går tillbaka flera sidor i tråden att det är fel MTK = häv köpet med hänvisning till felet, eller ännu smidigare distansavtalslagen. Men när du köpt något hos Elgiganten som du är missnöjd över, varför tar du som första steg att sitta i telefonkö och ringa Telenor och smutskasta dem mer än nödvändigt? När allt de har gjort är.... ingenting gentemot dig.

För övrigt har jag också blivit instruerad att låta telefonen ligga på utlämningsstället för att gå i retur. Jag blev uppringd av Elgiganten vid 20-tiden igår kväll då en representant från dem kontaktade mig för att ge presentkort som ursäkt för deras misstag. Jag passade då på att fråga om man kan ta sig till utlämningsstället och be dem att skicka det i retur direkt, så slipper båda parter sitta och rulla tummarna. Och yes, det ska gå bra enligt honom. Dock har jag inte testat det än själv eftersom de skickade till ett utlämningsställe på andra sidan stan.. Men det är nog mer dem där jävla Bring eller något.

Skrivet av Trebor:

Telenor menar som sagt att det enbart är Elgiganten som kan göra det åt mig då jag varken är kund hos Telenor eller köpt telefonen via Telenor.

Yes, det är Elgiganten som sålt till dig, du ska således ha kontakt med dem om du vill göra ändringar i köpet, häva köpet, ändra villkor osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Alltså.. Det är ju du själv som ställer dig i telefonköerna, när du mer eller mindre har fasit här i tråden.

Elgiganten har skrivit fel MTK. Och Elgiganten har självfallet en finstilt klausul eller dylikt som reserverar dem för skrivfel just som detta. Elgiganten rättar till priset och du får då antingen säga "nej tack då avstår jag" och få full återbetalning, alternativt säga "OK, det priset ni menade som MTK fungerar för mig" så är det bara att tuta och köra.

Telenor har absolut NOLL med detta att göra. Om något så har dom täckt Elgigantens rygg med riktigt schyst goodwill då de verkar ha gett en del medlemmar här rätt fina deals som de absolut inte har behövt. Vi visste alla som köpte att det var lite hugget som stucket om det skulle gå eller ej, och det går tillbaka flera sidor i tråden att det är fel MTK = häv köpet med hänvisning till felet, eller ännu smidigare distansavtalslagen. Men när du köpt något hos Elgiganten som du är missnöjd över, varför tar du som första steg att sitta i telefonkö och ringa Telenor och smutskasta dem mer än nödvändigt? När allt de har gjort är.... ingenting gentemot dig.

För övrigt har jag också blivit instruerad att låta telefonen ligga på utlämningsstället för att gå i retur. Jag blev uppringd av Elgiganten vid 20-tiden igår kväll då en representant från dem kontaktade mig för att ge presentkort som ursäkt för deras misstag. Jag passade då på att fråga om man kan ta sig till utlämningsstället och be dem att skicka det i retur direkt, så slipper båda parter sitta och rulla tummarna. Och yes, det ska gå bra enligt honom. Dock har jag inte testat det än själv eftersom de skickade till ett utlämningsställe på andra sidan stan.. Men det är nog mer dem där jävla Bring eller något.

Yes, det är Elgiganten som sålt till dig, du ska således ha kontakt med dem om du vill göra ändringar i köpet, häva köpet, ändra villkor osv.

Helt med på att man ska vända sig till EG. För många år sedan bråkade jag med Dustin, där de menade att jag måste skicka den trasiga routern till Holland (Linksys). Då sa jag att jag betalade till Dustin, så varför skulle jag gå till Linksys i Holland? Det är inte mitt problem om Dustin inte vill skicka dit. Så, om du betalar i den butiken, så ska du prata med den först. Samma sak gäller med EG. Telenor har egentligen inte mycket här att säga till. Kanske deras ledningsgrupper tjafsar med varandra men eftersom konsumenten har köpt en vara av EG så måste man vända sig till EG.

Ni som har fått presentkort...grattis? Jag har inte fått något samtal öht. Helst tyst från EG, svarade bara mail med luddiga svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Yes, det är Elgiganten som sålt till dig, du ska således ha kontakt med dem om du vill göra ändringar i köpet, häva köpet, ändra villkor osv.

Jag förutsätter det men säg det till Elgiganten som menar att de inget kan göra och därmed hänvisar till Telenor för lösning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Men så ska det väl inte gå till?

Säg att jag kör med abbet i 3 månader och sen känner att jag vill avbryta. Det kan väl inte vara rimligt att elgiganten först då ger korrekt orderbekräftelse?!

Vi är överrens att MTK inte får villkoras i ett kombinationserbjudande. Elgigantens skyldighet är klart större att ge korrekt information. Vilket de inte har gjort. Fast det har vi dragit i tråden 100 ggr.

Rensad från pajkastning /Vzano - Moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ni som anmält till ARN har ni hört något från dom än?

Den som har köpt telefonen får gärna göra det då vi som lämnar tillbaka kan inte skriva till ARN, bara KO och PLUS