Säkerhetskopiering. Extern hårddisk visar sig inte

Permalänk
Medlem

Säkerhetskopiering. Extern hårddisk visar sig inte

Hej!

Kanske är jag som är blind. Men jag vill föra över ett program till en extern hårddisk. Under fliken säkerhetskopiering, under uppdatering och säkerhet, så brukar det dyka upp lägg till extern hårddisk alla gånger jag tidigare gjort detta.
Nu dyker det inte upp någonting där. Står bara 'Säkerhetskopiera med hjälp av filhistorik' och 'Letar du efter en äldre säkerhetskopia?'.

Har de flyttat detta? Frustrerande att man inte hittar en så enkel sak.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johsko:

Hej!

Kanske är jag som är blind. Men jag vill föra över ett program till en extern hårddisk. Under fliken säkerhetskopiering, under uppdatering och säkerhet, så brukar det dyka upp lägg till extern hårddisk alla gånger jag tidigare gjort detta.
Nu dyker det inte upp någonting där. Står bara 'Säkerhetskopiera med hjälp av filhistorik' och 'Letar du efter en äldre säkerhetskopia?'.

Har de flyttat detta? Frustrerande att man inte hittar en så enkel sak.

Tacksam för svar.

Har du använt disken tidigare eller är den helt ny?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Högerklicka på start och välj diskhantering för att se om disken hittas där

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@Kaleid: Nej. Men däremot visar den sig på den här datorn.

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Själva hårddisken är ny. Men jag har använt den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johsko:

@Kaleid: Nej. Men däremot visar den sig på den här datorn.

Skrivet av Johsko:

@Lifooz: Själva hårddisken är ny. Men jag har använt den tidigare.

Hm, att inte diskhanteraren hittar disken får mig att tveka på att datorn faktiskt känner igen den.

Det som är ännu skevare är att den finns i "den här datorn", där borde den verkligen inte finnas eftersom den inte hittas i diskhanteraren.

I ditt fall hade jag nog gått in på "den här datorn" sedan tagit backup på allt du vill ha kvar från den externa hårddisken.

Efter det hade jag raderat volymen på disken, skapat ny volym, och sedan formaterat den, och från den punkten sett om den dyker upp i diskhanteraren, och senare även i backup-menyn.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Om du bara vill kopiera installations filer till backup disk, varför använda special program.. bara att göra med utforskaren ??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen