Kan man lätt skifta skärm o ljud inställningar? Win10

Permalänk

Kan man lätt skifta skärm o ljud inställningar? Win10

Hej!

Finns det nåt sätt att med enkel knapptryckning byta upplägget på skärm o ljud? Jag skall ge exempel. Alla skärmar är anslutna till samma Nvidia 1060 grafikkort.

Scenario 1: Datorn skall användas med två skärmar och ljudet skall komma ur analoga porten på onboard-ljudkort,

vill sen enkelt byta till:

Scenario 2: Samma dator skall användas med 50 tums TV och dess ljud via HDMI.

Sättet man skiftar emellan de uppläggen idag är ju ganska omständigt. Enklare sätt måste ju finnas, eller?

/David

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har inget direkt svar på originalfrågan, men om du t.ex. ska spela upp en video/film på TVn, kan du inte bara dra ditt filmfönster till TVn, maximera där, och ändra ljud-output via högtalarikonen nere i system tray? Det blir ju bara några få klick

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Tror jag brukade använda Monitor Profile Switcher när jag körde Windows.

Skrivet av Printscreen:

Jag har inget direkt svar på originalfrågan, men om du t.ex. ska spela upp en video/film på TVn, kan du inte bara dra ditt filmfönster till TVn, maximera där, och ändra ljud-output via högtalarikonen nere i system tray? Det blir ju bara några få klick

Rejält segt att hålla på så; förstår precis TS problem. Man kan vilja ändra uppdateringsfrekvens, bara ha en skärm aktiv osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers