FZ recenserar The Last of Us Part II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Nu tycker jag man går lite väl långt när man avfärdar större delar av spel-pressen som fake och betalada osv. Nu har jag inte kollat så mycket närmre på just tlou2 men rent genrellt så handlar det ju mycket om smak och tycke. Jag skulle t ex inte sätta 10/10 på ettan som många tidningar, men det rankar fortfarande väldigt högt när det kommer "mästerverk" för många gamers oavsett.

Jag använder inte heller metacritic eller "massmedia" när det kommer till spelanalyser (eller t ex film), utan mindre mer personliga aktörer, men det är inte för att dom är "köpta" utan för att jag då kan hitta personer som jag vet delar min smak av spel, och kan då lita på deras omdöme, istället för att basera mina köpval efter en godtycklig siffra för stora massan.

Det är just det som gör det hela fake, om det är smak och tycke som gäller, varför ger så många 100? tycker du inte är konstigt alls?

Då jag kollade metacritic reviews var det bara 3 stycken som inte get 95-100, men dem gav ändån 70 i betyg, ganska högt då dem alla 3 ungefär sa att det var ett mediokert spel om man faktiskt läser hela deras review.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du menar av de som får betalt för att sätta bra betyg? Väldigt konstigt ja

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-witcher-3-w...

Så det här är också egentligen ett skitspel. Bara massa rescesenter som fått betalt?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Lagerlöf: Haha, ja det finns många exempel på spel där karaktärernas och spelarens agerande i gameplay inte matchar vad berättelsen vill förmedla (Mario ska ju vara så helylle, men hur många Goombas stampar han sönder och samman egentligen?)

Om man inte kan se bortom den dissonansen är det väldigt många spel som inte kommer hålla måttet, och skulle spel helt anpassa sig till att inte ha ludonarrativ dissonans skulle de inte bli särskilt roliga att spela. Om Lara verkligen skulle vara så gröngöling som hon är enligt berättandet i Tomb Raider (2013)-rebooten skulle hon bita i gräset på första fienden, eller springa och gömma sig i buskarna så fort hon skinnat sin första kanin. Det fungerar inte att ha det så gameplay-mässigt, och jag har i alla fall inga problem med att ignorera den dissonansen och uppskatta både gameplay och berättande där.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Fina PK-poäng utav en numera PK-site.
Ush...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SiRai:

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-witcher-3-w...

Så det här är också egentligen ett skitspel. Bara massa rescesenter som fått betalt?

Det som gör att många av oss är skeptiska är just att man sett leaks, och vad man såg i det var inte någon intressant story som byggde på förra spelets story. The Last of Us var just ett spel som blev höjt till skyarna pga storyn, att den var så känsloladdad på ett bra sätt, det var en känslosam resa från början till slutet, vilket Naughty Dog verkar ha frångått i TLoU2 till fördel för "diversity" skit.

Att många ger det 100 tror jag personligen är för att dem är köpta revieware som inte kan ge annat än höga betyg annars utesluts dem ur circkeln av "trustade" revieware och får inte tidiga review copies, news och annat vilket stryper deras inkomstkälla.

Sen att det är många som get Witcher3 och andra spel höga betyg kan ju vara av samma anledning, men sen samtidigt så finns det spel som är universalt bra och spel som är universalt dåliga, om TLu2 är någotdera får vi vänta och se, men tills andra har köpt det och spelat igenom det så jag kan kolla spoilers så kommer jag inte att köpa det, jag förväntar mig woke garbage story och jag stöder inte woke garbage.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mel:

Fina PK-poäng utav en numera PK-site.
Ush...

Va? Nu får du gärna utveckla lite.

1. Varför är poängen PK?
2. Vilken site pratar vi om? Metacritic? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SiRai:

Okej, så nu ska vi helt sluta gå på recensioner från dom större sidorna? Man kan alltid hitta recensioner som avviker från de stora och det gäller ju alla spel. Aftonbladet gav tex, Last Of Us 2/5 och 2:an blev nu utdelad en 3:a. Det flesta recensioner som listas på metacritic är ju de stora "mainstream online reviewers" och om det är som du säger att dom inte har råd att ge nåt annat än höga betyg borde väl varenda spel där ligga högt vilket inte är fallet.

Det är inte så det funkar, de flesta stora spel företagen ger "mainstream online reviewers" fördelar om dem ger fördelaktiga reviews, spelar 0 roll vilket spel det är, om du inte är medveten om det så kan du ju googla för att läsa om hur det funkar att vara en online revieware som ger sin ärliga åsikt om spel hela tiden, dem är helt utteslutna ur stora spelföretags tidiga utskick, myheter etc.

Den ända avvikelsen är om spelet är så dåligt att man inte kan ge annat än dåligt betyg.

Sen att aftonbladet och tidningar ger betyg skiter företagen i, dem är inte stora "mainstream online reviewers" så dem kan ge vilket jävla betyg dem vill utan att bli uteslutna.

Permalänk
Medlem

Att spelsidor betygsätter spelrecensioner har länge känns menlöst. Antingen är det en hejdlös inflation i höga betyg eller så är folk som jobbar med att spela spel vansinnigt lättimponerade. Varför kan man inte återta hela betygsskalan igen? Nu kan man ju tro att det kommer mästerverk varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Det som gör att många av oss är skeptiska är just att man sett leaks, och vad man såg i det var inte någon intressant story som byggde på förra spelets story. The Last of Us var just ett spel som blev höjt till skyarna pga storyn, att den var så känsloladdad på ett bra sätt, det var en känslosam resa från början till slutet, vilket Naughty Dog verkar ha frångått i TLoU2 till fördel för "diversity" skit.

Att många ger det 100 tror jag personligen är för att dem är köpta revieware som inte kan ge annat än höga betyg annars utesluts dem ur circkeln av "trustade" revieware och får inte tidiga review copies, news och annat vilket stryper deras inkomstkälla.

Sen att det är många som get Witcher3 och andra spel höga betyg kan ju vara av samma anledning, men sen samtidigt så finns det spel som är universalt bra och spel som är universalt dåliga, om TLu2 är någotdera får vi vänta och se, men tills andra har köpt det och spelat igenom det så jag kan kolla spoilers så kommer jag inte att köpa det, jag förväntar mig woke garbage story och jag stöder inte woke garbage.

Har själv inte läst nåt eller blivit spoilad, men visst har jag hört att folk är upprörda över storyn. Älskade själv första spelet, både story, karaktärerna och gameplayet. Just gameplayet tycker jag både i första spelet och som det låter av rescesenterna ska vara lika i 2:an är uppfriskande speciellt dessa tider då allt är online multiplayer battle royale, bullet sponge shooters, lootboxes mm. Hursom kommer jag inte köpa det på releasen utan kommer mest troligt att spela det på PS5:an sen. Då har man väl även fått lite fler åsikter om spelet och får se om storyn är den shitstorm som det sägs att den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Det är inte så det funkar, de flesta stora spel företagen ger "mainstream online reviewers" fördelar om dem ger fördelaktiga reviews, spelar 0 roll vilket spel det är, om du inte är medveten om det så kan du ju googla för att läsa om hur det funkar att vara en online revieware som ger sin ärliga åsikt om spel hela tiden, dem är helt utteslutna ur stora spelföretags tidiga utskick, myheter etc.

Den ända avvikelsen är om spelet är så dåligt att man inte kan ge annat än dåligt betyg.

Sen att aftonbladet och tidningar ger betyg skiter företagen i, dem är inte stora "mainstream online reviewers" så dem kan ge vilket jävla betyg dem vill utan att bli uteslutna.

Är medveten om att sånt förekommer, samtidigt har dom spelen som ofta haft högt betyg på metacritic varit spel som jag gillat, GTA, Last Of Us, Witcher spelen mm. Dom med lägre betyg har varit rätt tafatta, med buggar och så vidare. Sen kan man ju tycka om det här är en enda PK-fest borde väl Aftonbladet gett spelet 6/5 minst.

Edit: Måste dock tillägga att jag själv avskyr PK-eliten och våra otroligt naiva politiker som tyvärr sett till att vårt land ser ut som det gör idag. Dock så tar jag det här för vad det är, ett spel med en story och val som karaktärerna gör som jag kanske inte samtycker med. Väljer att se det från deras synvinkel. Kommer ju inte att ändra mina åsikter för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Om du kollar vilka som har sänt in sina reviews på metacritic så verkar det bara vara mainstream online reviewers, vilket förklarar varför det får så högt betyg då dem inte har råd att sätta annat än höga betyg, just därför jag skiter i dessa reviews och litar bara på olika youtubers som reviewar, kollade precis på SkillUp's review vilket var en bra review.

Och då andra sidor har manipulerat betygssättningen för olika media så som spel och film (rotten tomatoes anyone?) så litar jag inte på dem alls längre och även på IMDB blir det vanligare och vanligare med fake reviews till filmer, man får fan leta ett bra tag för att hitta någon review som verkar vara från en vanlig person som bara skriver vad dem tyckte om filmen (när det gäller IMDB).

Först och främst köper jag inte hela den här "alla recensenter som ger bra betyg är köpta" följt av "se där, några youtubers ogillade delar av spelet, jag sa ju att recensenterna var köpta"-rutinen. Jag håller i stort sett alltid med var Yahtzee säger för att han har oftast rätt i sina poänger, men det betyder inte att de brister han identifierar gör att spelen är dåliga. Alla spel har brister, frågan är bara om de väger så tungt att den som spelar spelet tycker att det drar ner det eller om det är brister som man kan uppmärksamma men som inte sänker spelupplevelsen. En recensent kanske tycker att något är bristfälligt i storyn och känner att det drar ner spelet, en annan kanske tycker att något är bristfälligt i storyn men att det är bra nog för att man ändå ska gilla spelet fullt ut.

Just detta spel har drabbats av läckor, fått massa skit (redan innan läckorna för att folk blev butthurt över att det inte kretsar kring Joel), och många som spelat det har troligtvis gått in med känslan att något kommer vara dåligt med spelet, och så fort man hittar någon brist så sticker det extra mycket. Har man redan bestämt sig för att nåt är dåligt så ser man bara det dåliga.

För det andra, även om recensenterna skulle få betalt för att ge dåliga spel bra betyg, så innebär det inte att alla spel med bra betyg är dåliga.

Nu säger jag inte att spelet är bra - jag har inte spelat det, men att dra slutsatsen att spelet är dåligt för att det har 96 på metacritic men någon youtuber har hittat några brister känns som att man dömer ut det lite väl snabbt.

Edit: Och jo jag vet att viktningen på metacritic inte är att lita på, men mängden 10:or och 9,5:or säger ändå sitt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiRai:

Är medveten om att sånt förekommer, samtidigt har dom spelen som ofta haft högt betyg på metacritic varit spel som jag gillat, GTA, Last Of Us, Witcher spelen mm. Dom med lägre betyg har varit rätt tafatta, med buggar och så vidare. Sen kan man ju tycka om det här är en enda PK-fest borde väl Aftonbladet gett spelet 6/5 minst.

Ja alltså de flesta bra spelen har bra betyg av alla, precis som de spelen du nämner.

Men många halvbra spel har skyhöga betyg av stora företag, till exempel de hjärndöda CoD som kom 1 spel per år där i princip inget var nytt och folk tröttnade efter 2 veckor. De får ändå lika höga betyg som de bra CoD-spelen. (Infinite Warfare är ett bra exempel, Gamespot och IGN ger 8/10 och 7.7/10, medans "folket" har gett det 3.6)

Men det finns alltid undantag åt alla håll, vissa spel review-bombas för att utvecklarna sagt något dumt eller något litet beslut i spelet som folk har rage:at sönder på online

Edit: Man skulle ta bort alla 10:or (nästan inget spel är 10/10), samt alla 0:or, för inget spel är 0/0 heller. Det är inte riktiga reviews som ger så bra eller dåligt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja alltså de flesta bra spelen har bra betyg av alla, precis som de spelen du nämner.

Men många halvbra spel har skyhöga betyg av stora företag, till exempel de hjärndöda CoD som kom 1 spel per år där i princip inget var nytt och folk tröttnade efter 2 veckor. De får ändå lika höga betyg som de bra CoD-spelen. (Infinite Warfare är ett bra exempel, Gamespot och IGN ger 8/10 och 7.7/10, medans "folket" har gett det 3.6)

Men det finns alltid undantag åt alla håll, vissa spel review-bombas för att utvecklarna sagt något dumt eller något litet beslut i spelet som folk har rage:at sönder på online

Edit: Man skulle ta bort alla 10:or (nästan inget spel är 10/10), samt alla 0:or, för inget spel är 0/0 heller. Det är inte riktiga reviews som ger så bra eller dåligt.

Om ett spel är 10/10 beror ju helt på hur man definierar skalan. Själv tycker jag idén med att ha ett betyg som i princip ska motsvara perfektion är totalt meningslös som definition i en funktionell skala. Jag tycker inte det är snyggt att använda decimaler heller. Ett betyg bör bara vara en grov hänvisning till vad man tycker och detaljerna bör istället förmedlas med ord i text eller tal.

FZ får en eloge av mig för att de har en bra inställning till sin betygsskala. Ingen meningslös bloat och en bra förståelse för betygets roll i en recension.

Permalänk

Oftast brukar 'sanningen' vad ett spel förtjänar för betyg ligga någonstans mitt emellan spelpressens betyg och user reviews. Spelpressen gör sig oftast skyldiga till att hypa upp spel för mycket, medans user reviews oftast är överdrivet negativa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Verkar tyvärr som de fuckade upp spelet fullständigt, riktigt synd när jag längtat sålänge. Köpte till och med en PS4 Pro bara för att kunna spela Last of us Remastered.

Något speciellt som får dig att "rycka" tillbaka?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZothOmmog:

Något speciellt som får dig att "rycka" tillbaka?

De läckorna om storyn som jag läst och hört om, samt att de sätter ett review embargo där de inte får prata om just de sakerna. Det är alltid ett skott i foten enligt mig.

Men jag tänker avvakta tills spelet är släppt ordentligt. Se om SJW-propagandan är sann eller om internet har överhetsat som vanligt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja alltså de flesta bra spelen har bra betyg av alla, precis som de spelen du nämner.

Men många halvbra spel har skyhöga betyg av stora företag, till exempel de hjärndöda CoD som kom 1 spel per år där i princip inget var nytt och folk tröttnade efter 2 veckor. De får ändå lika höga betyg som de bra CoD-spelen. (Infinite Warfare är ett bra exempel, Gamespot och IGN ger 8/10 och 7.7/10, medans "folket" har gett det 3.6)

Men det finns alltid undantag åt alla håll, vissa spel review-bombas för att utvecklarna sagt något dumt eller något litet beslut i spelet som folk har rage:at sönder på online

Edit: Man skulle ta bort alla 10:or (nästan inget spel är 10/10), samt alla 0:or, för inget spel är 0/0 heller. Det är inte riktiga reviews som ger så bra eller dåligt.

Ja, just användarrecensioner kan man ju verkligen inte ta så seriöst på sidor som metacritic tex. Väldigt många spel som bombas sönder för diverse olika saker. Fifa 20 är ju rätt skönt bombat tex , https://www.metacritic.com/game/playstation-4/fifa-20. Last Of Us 2 tror jag nog kommer få mycket 10:or samt 0:or från användarna. Har inte hängt med så mycket kring det, men det verkar vara mycket kring Naughty Dog, PK mm.

Håller med om betygssystemet. Just betygsskalan används för dåligt idag. På en 10-gradig betygsskala är det inte ofta ett spel får under 6 i betyg, man borde utnyttja hela skalan betydligt bättre. FZ tycker jag ändå är rätt bra på att använda sin 5-gradiga skala.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lagerlöf:

De läckorna om storyn som jag läst och hört om, samt att de sätter ett review embargo där de inte får prata om just de sakerna. Det är alltid ett skott i foten enligt mig.

Men jag tänker avvakta tills spelet är släppt ordentligt. Se om SJW-propagandan är sann eller om internet har överhetsat som vanligt

Att dom inte får prata om vissa delar brukar oftast vara på grund av att dom inte vill att spoilers ska spridas. Var exakt samma med första spelet, ingen fick nämna att man spelar som Ellie och det hade hållit väldigt hemligt hela tiden. Alla var övertygade om att man spelade som Joel hela tiden och att man plötsligt fick styra Ellie kom som en stor överraskning, iallafall för mig.

Sen är ju ändå betygen såklart satt på hela spelet, även delarna man inte får prata om.

Andra exempel på story-embargon är första Batman Arkham-spelet, där fick inte Scarecrow nämnas att han förekom. Tyckte det var väldigt bra faktiskt, Scarecrow fick en oväntad entré på det sättet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nepp, det blir Ghost of Tsushima för min del. Jag gillade världen i The Last of Us, karaktärerna och storyn men jag blev fullkomligt avtänd från att vilja fortsätta spela spelet efter ungefär två timmar tack vare spelets klunkiga gameplay och en AI man snarare ifrågasätter varför Naughty Dog ens implementerade när den är så sällsynt sjukt dålig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lidodido:

Först och främst köper jag inte hela den här "alla recensenter som ger bra betyg är köpta" följt av "se där, några youtubers ogillade delar av spelet, jag sa ju att recensenterna var köpta"-rutinen. Jag håller i stort sett alltid med var Yahtzee säger för att han har oftast rätt i sina poänger, men det betyder inte att de brister han identifierar gör att spelen är dåliga. Alla spel har brister, frågan är bara om de väger så tungt att den som spelar spelet tycker att det drar ner det eller om det är brister som man kan uppmärksamma men som inte sänker spelupplevelsen. En recensent kanske tycker att något är bristfälligt i storyn och känner att det drar ner spelet, en annan kanske tycker att något är bristfälligt i storyn men att det är bra nog för att man ändå ska gilla spelet fullt ut.

Just detta spel har drabbats av läckor, fått massa skit (redan innan läckorna för att folk blev butthurt över att det inte kretsar kring Joel), och många som spelat det har troligtvis gått in med känslan att något kommer vara dåligt med spelet, och så fort man hittar någon brist så sticker det extra mycket. Har man redan bestämt sig för att nåt är dåligt så ser man bara det dåliga.

För det andra, även om recensenterna skulle få betalt för att ge dåliga spel bra betyg, så innebär det inte att alla spel med bra betyg är dåliga.

Nu säger jag inte att spelet är bra - jag har inte spelat det, men att dra slutsatsen att spelet är dåligt för att det har 96 på metacritic men någon youtuber har hittat några brister känns som att man dömer ut det lite väl snabbt.

Edit: Och jo jag vet att viktningen på metacritic inte är att lita på, men mängden 10:or och 9,5:or säger ändå sitt.

Att youtubers ogillar ett spel skiter jag totalt i, gör dem en review där dem går igenom poängen som dem försöker förmedla kan jag antingen hålla med dem eller inte hålla med dem. Finns säkert folk som är butthurt över att Joel inte är "prime focus" men det är verkligen inte det som majoriteten av negativiteten runt läckorna handlat om. Kan kolla denna videon som går igenom mycket av skiten som folk ogillar (spoilar inget) https://www.youtube.com/watch?v=Q_wXz_SBj7Y

Sen har jag inte sagt att TLoU2 är ett dåligt spel, har inte spelat det, men jag kommer inte att köpa det föränn jag vet att det är något jag vill stödja, med läckorna så verkar det vara woke garbage, och jag stödjer inte woke garbage, men får vänta och se helt enkelt om jag tycker att det är värt mina pengar eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

97 Metacritic

Wow, att trovärdiga spelinriktade nyhetskällor med absolut journalistisk integritet som The Guardian, Washington Post och Telegraph och Digital Trends ger spelet 100/100, och även från ScreenRant och GameRant vilket totalt är 2 olika sidor.

Vet ni om att när man tar upp metacritic poäng så brukar det vara USER SCORE som man bryr sig om, inte reviewer score. Eller hur va?

IGN ger spelet 100/100 IGN gör också så här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mel:

Fina PK-poäng utav en numera PK-site.
Ush...

Alltså ursäkta mig, men vad är det för hjärndött påstående? Vad hade du velat, att spelet och siten skulle uppmana till massmord på minoriteter? Jag förstår verkligen inte.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

jeeezus effing christ vad jag vill täcka huvudet i skämskudden när man ser vissa saker som folk skriver här. Ni vill alltså helt och hållet avfärda spelet baserat på vad ni vill tycka baserat på en läcka? många idioter som pratar om "PK" och "åsiktskorridor" men helt och hållet befinner sig i sin egen åsiktsbubbla där bara ekot av den egna förutbestämda åsikten accepteras. Sitt ner i båten och bilda er en egen uppfattning när ni faktiskt har spelat spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrispVanDahl:

jeeezus effing christ vad jag vill täcka huvudet i skämskudden när man ser vissa saker som folk skriver här. Ni vill alltså helt och hållet avfärda spelet baserat på vad ni vill tycka baserat på en läcka? många idioter som pratar om "PK" och "åsiktskorridor" men helt och hållet befinner sig i sin egen åsiktsbubbla där bara ekot av den egna förutbestämda åsikten accepteras. Sitt ner i båten och bilda er en egen uppfattning när ni faktiskt har spelat spelet.

https://i.redd.it/kupi8d83nh451.jpg

Ganska komiskt att du verkar ha missat att de flesta har sagt att ja vi gillar inte det vi sett i läckorna, men eftersom vi inte spelat det ännu så låter vi spelet bli släppt innan vi bestämmer oss om vi ska köpa det eller inte.

Sen att du tycker man ska spela spelet innan man säger ngt, det behövs inte då andra kan spela spelet och visa om läckorna är bekräftade eller om det bara var fake. Men ja, om läckorna är sanna så kommer jag inte att köpa det, om det visar sig vara fake så köper jag antagligen.

Och ja, det är en "åsiktskorridor" då mainstream reviewers inte kan sätta de betyg som dem vill, dem har inte råd att göra sig fiende med företagen som stöder dem.

Permalänk
Medlem

Jag förutsätter att detta spel kommer finns tillgängligt att ladda ner dag 1 på PS5:an, så jag avvaktar till dess. Har ingen PS4 Pro, vilket jag antar att spelet kan dra nytta av, och det ser så pass bra ut att jag gärna tar det när jag har lite bättre hårdvara.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Jag förutsätter att detta spel kommer finns tillgängligt att ladda ner dag 1 på PS5:an,

Det ska du nog inte göra. Men som en icke "hardcore fan" kommer jag nog vänta till när det nu kommer till PS5 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Det ska du nog inte göra. Men som en icke "hardcore fan" kommer jag nog vänta till när det nu kommer till PS5 också.

Det är åtminstone en förhoppning, jag kan vänta om det är så. Annars hade jag ju köpt det redan.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anon150792:

Ganska komiskt att du verkar ha missat att de flesta har sagt att ja vi gillar inte det vi sett i läckorna, men eftersom vi inte spelat det ännu så låter vi spelet bli släppt innan vi bestämmer oss......

Lägg av nu. Det är inte det som de flesta säger. Det kanske är det som du har sagt.

Väx upp. Sluta prata om saker du inte har någon som helst aning om. Gör inte svepande uttalande uttalanden om spelpressen eller journalister och vilken åsikt man får eller inte får ha då det helt enkelt inte är sant som du säger. Att bete sig på det sättet du gör nu är ovärdigt.
du och dina likasinnade kamrater på internet hade hoppats på att spelet skulle hatas och vara dåligt för att ni inte delar Neill Druckmanns värderingar eller är livrädda för att se en kvinnlig eller homosexuell huvudkaraktär som inte är översexualiserad.
Nu älskar dom flesta spelet som plötsligt går dom inte att lita på. ser du inte själv hyckleriet i hur du beter dig?
Personligen så bryr jag mig inte om du köper spelet eller inte. men sluta hyckla och slänga ur dig saker när du inte har en aning om vad fasiken du pratar om.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt cykla ned till mitt lokala El-Giganten, och köpa spelet den 19. Men det är tydligen stängt pga midsommar.

Är midsommar en "röd" dag?, inte enligt almanackan. Så nu blir det väl att vänta till efter helgen, eller köpa den snordyra digitala versionen.

Törs inte heller köpa den online pga "Obs! Vi kan inte garantera leverans vid midsommar iom röd dag"

surt som fan.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Hade tänkt cykla ned till mitt lokala El-Giganten, och köpa spelet den 19. Men det är tydligen stängt pga midsommar.

Är midsommar en "röd" dag?, inte enligt almanackan. Så nu blir det väl att vänta till efter helgen, eller köpa den snordyra digitala versionen.

Törs inte heller köpa den online pga "Obs! Vi kan inte garantera leverans vid midsommar iom röd dag"

surt som fan.

Midsommardagen är röd, men inte midsommarafton. Båda räknas dock som storhelg i diverse (kanske alla) arbetsavtal och det är ju naturligt då vi firar på aftonen, så det är precis som vid jul.