Tappar WIFI-signal när jag försöker konfigurera Chromecast

Permalänk
Medlem

Tappar WIFI-signal när jag försöker konfigurera Chromecast

Min router gick sönder förra veckan, nu har jag köpt en TP-Link Archer AX50.

Öppnar Google Home appen på telefonen och trycker "konfigurera chromecast", hittar enheten och börjar ansluta, precis då tappar telefonen anslutningen till nätverket och det avbryts.
Efter att signalen tappats återansluter den om och om igen i korta intervaller tills jag stänger av Google Home.

Saker jag testat utan resultat:

Inaktivera 2.4/5GHz och bara försöka med en åt gången.

Inaktiverat OFDMA

Aktiverat/inaktiverat Smart Connect

Startat om telefon/chromecast/router.

Ominstallerat Google Home appen.

Någon som vet något mer jag kan testa? Har suttit och svurit i soffan i över en timme nu och kommer inte på något mer.

Permalänk
Rekordmedlem

Konfigureringen sker väl ad hoc så telefonen kopplar ihop sig med Chromecasten och inte lanet men när configurationen är klar så ska det gå att ansluta till lanet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Konfigureringen sker väl ad hoc så telefonen kopplar ihop sig med Chromecasten och inte lanet men när configurationen är klar så ska det gå att ansluta till lanet.

Ja, visst skapar chromecast ett hidden netwowk som mobilen ansluter sig till. När man konfigurerat klart så skickar mlbilen SSID och PSk så att chromecasten kan ansluta till samma nät som mobilen har.

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig självt, bara fungerade idag när jag provade.