Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tangentbord som liknar Microsoft surface keyboard / Apple magic keyboard?

Permalänk
Hedersmedlem

Tangentbord som liknar Microsoft surface keyboard / Apple magic keyboard?

Köpte Surface keyboard för en vecka sedan och gillar den starkt. Dock kommer jag att lämna tillbaka den imorgon då tangentbordet laggar otroligt mycket. Jag får en lagg ungefär varje 3-5 min och då går det inte att använda tangentbordet på några sekunder. Sjukt störande när man skriver eller spelar.

Finns det något annat tangentbord som liknar surface keyboard eller apples tangentbord?

Måste fungera med Windows 10.

Permalänk
Medlem

Har du uteslutit tangentbordet som boven i dramat då? Så "ska" ju inte ett tangentbord bete sig och det är därför inte säkert att det blir bättre med något annat. Har du t ex anslutit till datorn med Bluetooth så skulle det ju kunna vara din dators mottagare som fungerar dåligt. Jag har själv haft det tangentbordet tidigare men då funkat perfekt till W10.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zachtionman:

Har du uteslutit tangentbordet som boven i dramat då? Så "ska" ju inte ett tangentbord bete sig och det är därför inte säkert att det blir bättre med något annat. Har du t ex anslutit till datorn med Bluetooth så skulle det ju kunna vara din dators mottagare som fungerar dåligt. Jag har själv haft det tangentbordet tidigare men då funkat perfekt till W10.

Jag har testat två andra Apple tangentbord (bluetooth) och de fungerar fint. Det är bara surface keyboard som jag har problem med.
BT dosan jag kör med är denna (ligger 40cm från tangentbordet): https://www.webhallen.com/se/product/320490-ASUS-USB-BT500-Bl...

hur som helst så är det sjukt störande med lagg på tangentbordet, speciellt när det händer så ofta. Blir galen när man behöver skriva mail och tangentbordet börja lagga (har även stängt av alla energisparfunktioner på bluetooth)