Strålningsreducerande mobilskal?

Permalänk
Avstängd

En bluff som kommer i olika former

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag hittade förklaringen till deras magiska uppfinning

"Det är räfflor i bak i metallen som leder bort vågorna tillskillnad mot andra mobilskal där strålningen förs mot exempelvis hand/huvud."

https://www.youtube.com/watch?v=s0dGDsT63-4

Mannen i filmen blev vald till Årets Vilseledare 2004...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Det är precis det jag tänker borde hända, vilket drar ner batteritiden rejält.

Anders Sydborg pratar om mobilskalen i början av den här videon samt visar på ett "utfört test" av dessa skydd. Frågan är hur pålitlig denna "Olle Johansson" är? Jag frågar, hur mycket fick han betalt för att säga det han gör?

https://www.youtube.com/watch?v=qq44X-X5DUc&feature=youtu.be&...

Som sagt, Olle blev Årets Förvillare redan 2004.
Han fick väl en gratislunch av Anders Sydborg för jobbet.

Permalänk
Hjälpsam

Strålningsfri telefon är ungefär lika effektivt som fettfri tvål.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aweste:

Mannen i filmen blev vald till Årets Vilseledare 2004...

Ja? Tror du jag länkade videon som bevis för att det fungerar..? xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Strålningsfri telefon är ungefär lika effektivt som fettfri tvål.

Är detta hustling?
https://www.amazon.com/Ueasy-Protable-Remover-Stainless-Elimi...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hjälpsam

Hjälper delvis att neutralisera lukter men har noll effekt på rengöring ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fluf:

Världen är uppochner.

Vänds den av "5g strålning" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av mrqaffe:

Vänds den av "5g strålning" ?

Jepp, det funkar perfekt där solen går moturs.

Permalänk
Medlem

Var det samma företag som lurade på förskolor och skolor "Strålningsskydd för WiFi"?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/grundskola-tog-in...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ronnylov:

Var det samma företag som lurade på förskolor och skolor "Strålningsskydd för WiFi"?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/grundskola-tog-in...

Ja eller så kanske det är Löfbergs Lila, jag har ett jättebra strålskydd de tillverkat, ser dessutom ut som den kan innehålla kaffe så den smälter in bra när man vill montera en välskärmad accesspunkt i skafferiet men den funkar nog på skolor också

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Om man öppnar locket kanske man kan göra en riktantenn och på så vis bara få strålningen där den behövs? De skulle kunna ha en liten wifi-zon i en fåtölj på våningen ovanför skafferiet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ronnylov:

@mrqaffe: Om man öppnar locket kanske man kan göra en riktantenn och på så vis bara få strålningen där den behövs? De skulle kunna ha en liten wifi-zon i en fåtölj på våningen ovanför skafferiet

Bor i eget hus och det sitter inte sällan kajor på taket och att utsätta dem för "dödstrålen" skulle bara bli bökigt för då skulle man behöva gå runt och plocka upp döda kajor runt huset

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns risk att den där produkten säljer som smör. Det finns skrämmande nog tiotusentals och åter tiotusentals svenskar som tror att 5G blir jordens undergång.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Shakermaker:

svenskar som tror att 5G blir jordens undergång.

Fast helt uppåt väggarna fel har de nog inte, på ett lite annorlunda sätt. Byt ut ordet "jorden" mot "mänskligheten" så kommer man nog lite närmare. 5G är väl mest tänkt för IoT, industriellt och statligt bruk. Kinas nuvarande mantra "Eric Blair was a great visionary" och implementering av dennes visioner kommer förmodligen att bli mångas förtida död, både i och utanför det landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Hur kan man reducera strålningen utan att på något sätt påverka täckningen? De säljer även så kallade "routerskydd" vilka ska minska strålningen från trådlösa routrar.

I princip det enda du kan göra är att rikta om/reflektera strålningen så den inte går in i kroppen och absorberas.
Då kan telefonen skruva ned uteffekten då mer av strålningen gör nytta. Dock lär det inte var det som dom gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är sånt här verkligen lagligt att sälja?

Går det inte att anmäla till någon myndighet?

Men det är klart, det måste ju finnas så deras polare som är rektor kan köpa in till hela skolan på skattepengar.

Finns ju ett antal HiFiprylar främst riktade mot så kallade audiofiler som känns lite tveksamma. Tydligen är det inte alls några problem att sälja sådant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Finns ju ett antal HiFiprylar främst riktade mot så kallade audiofiler som känns lite tveksamma. Tydligen är det inte alls några problem att sälja sådant.

De är ju i alla fall inte baserade på desinformation som jobbar för att skrämma kunden till att "detta behövs om du älskar dina barn".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Sidospår om livsmedel och definition av livsmedel borttaget*

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär