Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan man förboka den i eshop?

Det borde man kunna men jag vill ha fysiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Det borde man kunna men jag vill ha fysiskt.

Ok. Kommer förhoppningsvis snart upp i butiker hos fler ÅF än Webhallen.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan man förboka den i eshop?

Jepp, den går bra att förboka i eshoppen. Då har du spelet nedladdat och redo vid release

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har absolut full förståelse att det blir ganska mycket pengar. Inget snack om det. Vissa saker kostar en del (tyvärr).

Som tur är så finns det flera andra bilspel (vanliga Mario Kart), och även flera andra Mario-produkter för att vara med och fira 35-års jubileet. Tex. så ligger Super Mario 3D All Stars på 600 pix och den grymt roliga portabla Super Mario Game & Watch på 700 pix. Den senare behöver inte någon annan hårdvara ens, så du kan lungt nostalgispela på den samtidigt som barnen spelar på Switchen. 😊

Precis, det är bara lite "smolk i bägaren" men annars är jag grymt peppad på att få spela mina tre favorit-Mario igen så Super Mario 3D All Stars kommer jag definitivt att köpa. Även Super Mario 3D World som jag tycker är lite underskattad i Mario-katalogen. På det stora hela var det en riktigt bra Direct!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

WTF "tillfälligt fullbokad" 😬 Hur få ex kommer dom göra egentligen.

Går fortfarande att beställa hos Netonnet:

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

La precis en beställning, så håller verkligen tummarna att det inte är fullbokat hos dem med!

Edit: Jag tror att det är få ex i första leveransen, men sen tror jag det definitivt kommer att komma fler exemplar mot julen, spelet ska väl säljas till slutet av mars, så ser inga problem med att alla som vill ha spelet kommer att få chansen att köpa det

Edit 2: Finns även hos Komplett: https://www.komplett.se/product/1168497/gaming/spel/spel-till...

Permalänk
Medlem

Har inte ens en Switch än, ändå förbeställde jag ett ex av Super Mario 3D All Stars via Komplett alldeles nyss. Dels därför att detta troligen är vad som krävs för att få mig att ta steget över till en konsol igen, sen svårigheterna med att spelet är limiterat en tid framöver.
Ska försöka hålla i köpknappen på en konsol tills Black Friday tänkte jag
Nån som vet hur mycket man kan förvänta sig att priserna på en konsol droppar vid BF...på ett ungefär?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Super Mario 3D all stars verkar värt pengarna, mina barn har haft grymt många roliga timmar på Mario Sunshine (GameCube) och Mario Galaxy (Wii) ; däremot har de aldrig riktigt fastnat för Mario 64. Tror inte det beror på den något daterade grafiken, de brukar inte vara kinkiga med sådant.

Jag hade gärna sett en mer långtgående HD remaster, typ Twilight Princess HD till WIi U, men det här är ändå en rejäl förbättring mot de gamla konsollerna, speciellt om man, märkligt nog, inte körde med komponentkablar eller liknande.

Skrivet av RVX:

Ska försöka hålla i köpknappen på en konsol tills Black Friday tänkte jag
Nån som vet hur mycket man kan förvänta sig att priserna på en konsol droppar vid BF...på ett ungefär?

Nintendos konsoller brukar väl inte droppa så mycket, men om man inte har bråttom kan man ju avvakta lite för att se om det ligger sanning i ryktena att det kommer en upphottad Switch efter jul. Då borde rimligen "gamla" switch sjunka i pris, om inte annat begagnat, eller så är nya switch så mycket bättre att det var värt väntan.

Men man kan ju oavsett inte vänta för länge, med tanke på att 3D all stars sannolikt blir utsålt fysiskt fort och sedan inte kan köpas digitalt så länge, som sagt.
Intressant strategi av Nintendo.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Super Mario 3D All-Stars finns fortfarande kvar i olika svenska butiker. Game & Watch finns med kvar. Flera diskuterar hur många kopior som kommer att finnas ute runt om i världen. Frankrike brukar få 20 000 ex. (The Legend of Zelda: Link's Awakening - Limited Edition) på de mer kända limiterade utgåvorna. Frågan kvarstår kommer det finnas exemplar kvar efter 2021?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Super Mario 3D all stars verkar värt pengarna, mina barn har haft grymt många roliga timmar på Mario Sunshine (GameCube) och Mario Galaxy (Wii) ; däremot har de aldrig riktigt fastnat för Mario 64. Tror inte det beror på den något daterade grafiken, de brukar inte vara kinkiga med sådant.

Jag hade gärna sett en mer långtgående HD remaster, typ Twilight Princess HD till WIi U, men det här är ändå en rejäl förbättring mot de gamla konsollerna, speciellt om man, märkligt nog, inte körde med komponentkablar eller liknande.

Nintendos konsoller brukar väl inte droppa så mycket, men om man inte har bråttom kan man ju avvakta lite för att se om det ligger sanning i ryktena att det kommer en upphottad Switch efter jul. Då borde rimligen "gamla" switch sjunka i pris, om inte annat begagnat, eller så är nya switch så mycket bättre att det var värt väntan.

Men man kan ju oavsett inte vänta för länge, med tanke på att 3D all stars sannolikt blir utsålt fysiskt fort och sedan inte kan köpas digitalt så länge, som sagt.
Intressant strategi av Nintendo.

Är just det sista som du skriver som gjorde att jag bokade ett ex. Hurvida det kommer en upphottad variant nästa år spelar inte nån roll.
Dyker det upp ett bra pris nu snart så slår jag till.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

La precis en beställning, så håller verkligen tummarna att det inte är fullbokat hos dem med!

Edit: Jag tror att det är få ex i första leveransen, men sen tror jag det definitivt kommer att komma fler exemplar mot julen, spelet ska väl säljas till slutet av mars, så ser inga problem med att alla som vill ha spelet kommer att få chansen att köpa det

Edit 2: Finns även hos Komplett: https://www.komplett.se/product/1168497/gaming/spel/spel-till...

Tack! Bokad. 😊

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Tack, upptäckte precis MediaMarkt hade lagt upp förhandsbokning för samma pris så bokade där ist. Känns som det mer säkra alternativet om man vill ha spelet innan helgen ist för att hoppas online-butikerna skickar ut det i god tid. Får se hur det blir...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Hyrule Warriors: Age of Calamity finns att boka på Webhallen och Inet, 599 kr. Släpps 20 November.

https://www.inet.se/produkt/6601416/hyrule-warriors-age-of-ca...

https://www.webhallen.com/se/product/324469-Hyrule-Warriors-A...

Permalänk
Konsolgrävare

Vilken surprise! 🤯

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Underbart! Och dags att lägga förbokning! 1200kr i förbokade spel nu, förbokar nästan aldrig spel då jag mest spelar spel jag redan köpt, Game Pass eller spel jag får gratis via Epic Games Store.

Inga som helst läckor alls om denna titel? BotW2 har det inte läckt något om ens.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av maximm:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Nintendo Switch Lite EU spelkonsol (grå)

KLUBBPRIS 1890

Tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Mitt Mario håller på och skickas från Webhallen, så fick mitt ex denna gång. Tanken slog mig att jag borde boka hos en till butik, Webhallen brukar sällan leverera förbokningar så trevlig överraskning.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Mitt Mario håller på och skickas från Webhallen, så fick mitt ex denna gång. Tanken slog mig att jag borde boka hos en till butik, Webhallen brukar sällan leverera förbokningar så trevlig överraskning.

Najs jag ringde igår och frågade om min beställning var safe på Webbis de sa ja. Så jag hoppas att jag får spelet.

Permalänk
Medlem

Det kommer en ny Direct Mini Partner Showcase imorgon kl. 16:

Permalänk
Medlem

Mitt Mario verkar också vara på väg från Webhallen

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar av Mario är på väg också

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Gratulerar! Tror inte det kommer att vara någon bristvara dock, det blir nog plenty till alla.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av torbjorn_75:

Gratulerar! Tror inte det kommer att vara någon bristvara dock, det blir nog plenty till alla.

Kanske inte i Sverige, Spelbutiken säjer sin andra batch med ett högre pris, leverans i December. Webhallen är fullbokad. I UK har flera butiker fått avbeställa ordrar pga av att de inte har fått tillräckligt med spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Kanske inte i Sverige, Spelbutiken säjer sin andra batch med ett högre pris, leverans i December. Webhallen är fullbokad. I UK har flera butiker fått avbeställa ordrar pga av att de inte har fått tillräckligt med spel.

Artikeln tar bara upp Base.com. De avbeställde alla ordrar, så det nog något vajsing med just den butiken i UK.

Konstigt att det är fullbokat på Webhallen när det finns överallt annars.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av torbjorn_75:

Artikeln tar bara upp Base.com. De avbeställde alla ordrar, så det nog något vajsing med just den butiken i UK.

Konstigt att det är fullbokat på Webhallen när det finns överallt annars.

Det är fler ställen än så då jag sitter i en pool med andra internationellt. Flera har fått dem avbeställda! Gäller även USA.

Spel & Sånt har även batch två i November så det finns ingen anledning till panik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det är fler ställen än så då jag sitter i en pool med andra internationellt. Flera har fått dem avbeställda! Gäller även USA.

Spel & Sånt har även batch två i November så det finns ingen anledning till panik.

https://i.imgur.com/YMpY6Iq.png

Snyggt att de också visar hur många som är kvar att boka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice!!

Väntar på mitt ex (missade dock Webhallen)... 😱

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde på Netonnet för jag ville ha det lämnat i paketskåp i min lokala butik. Verkar ha varit ett misstag, de har ingen koll alls om hur många spel de ens får in så har ingen aning hur det går. Brukar använda Inet men de var fullbokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Beställde på Netonnet för jag ville ha det lämnat i paketskåp i min lokala butik. Verkar ha varit ett misstag, de har ingen koll alls om hur många spel de ens får in så har ingen aning hur det går. Brukar använda Inet men de var fullbokade.

Ajaj, har också bokat från Netonnet, detta låter ju inte bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Ajaj, har också bokat från Netonnet, detta låter ju inte bra

Är också NoN jag bokat med... 😱

Dags att reservboka från någon annan leverantör!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är också NoN jag bokat med... 😱

Dags att reservboka från någon annan leverantör!

Jaapp, la en order direkt för lokal upphämtning hos Kjell&Co, står att de ska få in 100+ kopior, så håller tummarna där