Permalänk

Värdering iMac 2012

Finns det något värde i min gamla men exemplariska iMac 27 (se detaljer i signaturen)?
Aldrig krånglat och är en av de bästa jag ägt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz

Permalänk
Medlem

Kikade runt bland gamla Macs så sent som idag. En sådan borde inbringa runt fyra till fem tusen kronor. Kanske mer med tillbehör.

Permalänk
Medlem

@chester11: Skulle säga 3500:- och uppåt beroende på köpare. Den har liksom en ännu hyfsad processor, bra skärm, för vanliga sysslor ännu potent GPU och gott om RAM. Enda nackdelen är väl avsaknaden av USB3.

Permalänk

Låter ok med 5k. Har ingen plats för den längre vilket är synd för den är otroligt vacker att se på. Snyggaste dom byggt?
För 3500kr hade jag inte släppt den. Är en fröjd att surfa runt med och arbeta går galant med det underbar tangentbordet. Annat än det skräp de höll på med ett tag för bärbara.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz

Permalänk

Jag har också en likadan som jag funderar på att sälja snart.. tänker mig runt 5000kr. Min har geforce 680mx 2gb vilket var det bästa som fanns då. Sjukt nöjd med datorn jag med har spelat tusentals timmar på den och den har bara rullat på. Nu ska jag prova mig på pc världen igen... men kommer sakna imacen, det finns inga pc med samma byggkvalitet. Men den hänger inte med längre i de nya spelen.

Permalänk
Skrivet av caliwator:

Jag har också en likadan som jag funderar på att sälja snart.. tänker mig runt 5000kr. Min har geforce 680mx 2gb vilket var det bästa som fanns då. Sjukt nöjd med datorn jag med har spelat tusentals timmar på den och den har bara rullat på. Nu ska jag prova mig på pc världen igen... men kommer sakna imacen, det finns inga pc med samma byggkvalitet. Men den hänger inte med längre i de nya spelen.

Har samma grafikkort.
Ska göra samma resa och ta steget in i PC-träsket pga nya flygsimulatorn. Har redan ångest över alla pop-fönster, plingande, saker som ska installeras, drivrutiner som ska uppdateras etc etc. MacOS är ett föredöme där, får hoppas att Windows utvecklats positivt under min frånvaro.

Visa signatur