Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Rätt speciellt att influensafolk inte har fått 3090. Tecken på långt färre kort än 3080?

Ja tror de flesta förväntade sig detta iom dåliga yields på samsung 8nm.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

bitwit och pauls hardware sa i sin senaste live stream att de blir 1500 svensk tid imorgon när korten släpps, men men då får vi väl se då

aha dom kör en fuling.
förmodligen så är 3090 inte särskilt imponerande jämfört med 3080

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Någon som har beställt Zotac från Komplett och fått någon som helst uppdatering på sin order? Beställde strax efter kl 15 den 17e men ordern registrerades i kompletts system kl 16:27 den 17e.. Jag har datum 2 december för närvarande..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Någon som har beställt Zotac från Komplett och fått någon som helst uppdatering på sin order? Beställde strax efter kl 15 den 17e men ordern registrerades i kompletts system kl 16:27 den 17e.. Jag har datum 2 december för närvarande..

Beställde tuf oc den 17:e, uppdaterad förväntad lev från 1 nov till 22 oktober idag.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av radical2000:

Någon som har beställt Zotac från Komplett och fått någon som helst uppdatering på sin order? Beställde strax efter kl 15 den 17e men ordern registrerades i kompletts system kl 16:27 den 17e.. Jag har datum 2 december för närvarande..

Zotac Trinity kl 15:22 på Komplett. 26 september här, lördag, men inget har hänt sedan förra torsdagen. Börjat kolla lite noggrannare så de inte plötsligt ändrat till 26 sept 2021 men det har (ännu) inte hänt.

Permalänk
Medlem

Min ASUS 3080 ROG Strix OC beställning från Komplett har precis fått ett nytt preliminär-datum. Flyttat från den 22a Oktober till den 17e Oktober. Det känns ju både skönt och lite förvånande att korrigeringen gick åt rätt håll så att säga, med tanke på vad jag läst här tidigare om andra kort.
Är det någon annan som har förbeställt detta kort, och i sådana fall, vilket datum har ni?

Permalänk
Medlem

Min beställning på ett TUF kort (ej OC) på komplett har åkt lite jojo.
Först i början av oktober, igår var det slutet av oktober och nu mitten av oktober.
Som sagt det verkar lite lovande.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Skrev i en annan tråd men:

Pratade med komplett 09:00 idag och de tycker inte man ska bekymra sig över beräknad leveransdatum som verkar ändras hela tiden.

"Det är osäkra datum vi har fått från dem som kan ändras, så vi hoppas bara vi får de så fort som möjligt, de kan komma tidigare också om du har tur:). Ska inte lägga för stor vikt vid lev.datum"

Sen om de säger så för att man inte ska avbeställa kan man inte veta, men låter lite tryggare nu iaf.

Permalänk
Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk

Kul att du har fått tag i ett 3080!

Nu har inte jag varit särskilt aktiv vad gäller datorbyggen på väldigt länge, men vad fan är grejen med RGB på allt? Det ser ut som neonskyltarna utanför suspekta massagesalonger.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem

RTX 3090 FE vs. GTX 1080 Ti FE

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeb:

Min ASUS 3080 ROG Strix OC beställning från Komplett har precis fått ett nytt preliminär-datum. Flyttat från den 22a Oktober till den 17e Oktober. Det känns ju både skönt och lite förvånande att korrigeringen gick åt rätt håll så att säga, med tanke på vad jag läst här tidigare om andra kort.
Är det någon annan som har förbeställt detta kort, och i sådana fall, vilket datum har ni?

Jag beställde ett icke OC ifrån Netonnet, men dom säger inte mycket tyvärr

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Asus strix 3080 flyttades precis ifrån 20.11.02 till 21.01.04 .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeb:

Min ASUS 3080 ROG Strix OC beställning från Komplett har precis fått ett nytt preliminär-datum. Flyttat från den 22a Oktober till den 17e Oktober. Det känns ju både skönt och lite förvånande att korrigeringen gick åt rätt håll så att säga, med tanke på vad jag läst här tidigare om andra kort.
Är det någon annan som har förbeställt detta kort, och i sådana fall, vilket datum har ni?

Beställde på Inet, leveransdatum 4 januari 2021 men de verkar säga det om alla beställningar så vi får väl se. De är oerhört tysta om allt så inget aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag beställde ett icke OC ifrån Netonnet, men dom säger inte mycket tyvärr

jag med, fast ja beställde igår, fick mejl idag om att dem inte vet när de kommer in , skulle få ett till mejl inom 5 dagar om ett "vi vet inte" mejl kommer väl när de kommer. tänk om man får tag på ett konkurrent kort innan man får ett nvidia xD
Kul o läsa i tråden o se hur många här får ett kort

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

jag med, fast ja beställde igår, fick mejl idag om att dem inte vet när de kommer in , skulle få ett till mejl inom 5 dagar om ett "vi vet inte" mejl kommer väl när de kommer. tänk om man får tag på ett konkurrent kort innan man får ett nvidia xD
Kul o läsa i tråden o se hur många här får ett kort

Jo jag fick samma mail i Måndags. Beställde i Söndags

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@radical2000:

Beställd, förväntas i lager 2 december 2020, 1 st.

Permalänk
Medlem

Recensionen på 3090 kommer alltså samma sekund som produkten släpps, brukar sällan vara ett bra tecken 😀

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Fy fan vad priset kommer öka på 3080. För ingen tror väl att den prestandan på riktigt kommer kosta 9000kr och att nVidia kommer prisdumpa sina 2080Ti när AMD bara har att komma med 2070S-prestanda motsv? Big Navi lär ju inte slå nuvarande Radeon VII med 60-80% till ett pris under 9000kr. Det är i lägre segment det kanske kommer bli lite krig. Stort grattis iaf. till er alla som fått tag i ett 3080 till grovt underpris.

Ett alternativt scenario är att nVidia kaskadspyr ut 3060/70/80-kort med "rovprissättning" över hela världen och fullkomligt dödar Radeon, men det är också osannolikt.

Nej, dessa fantasipriser är nog borta redan till senhösten.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Fy fan vad priset kommer öka på 3080. För ingen tror väl att den prestandan på riktigt kommer kosta 9000kr och att nVidia kommer prisdumpa sina 2080Ti när AMD bara har att komma med 2070S-prestanda motsv? Big Navi lär ju inte slå nuvarande Radeon VII med 60-80% till ett pris under 9000kr. Det är i lägre segment det kanske kommer bli lite krig. Stort grattis iaf. till er alla som fått tag i ett 3080 till grovt underpris.

Ett alternativt scenario är att nVidia kaskadspyr ut 3060/70/80-kort med "rovprissättning" över hela världen och fullkomligt dödar Radeon, men det är också osannolikt.

Nej, dessa fantasipriser är nog borta redan till senhösten.

Nu har jag ingen koll på hur det sett ut innan men brukar dom höja priserna på korten med tiden? Låter märkligt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Hjälpsam

Goda nyheter, Ampere är inget vidare på Mining!
https://www.techpowerup.com/272443/nvidia-rtx-3090-dagger-has...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Min TUF gick från 1 nov till 27 okt idag. Så gissningsvis har Komplett fått bekräftat en rätt stor leverans i samband med det eftersom jag beställde min i helgen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som går in på Nvidia i tid och otid, trycker på köp nu, scrollas ned till köpställen, Scrollar upp och trycker på köp nu igen och hoppas det kommit in i lager.

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Status för TUF hos Webhallen ser ju mörkt ut. Beställde strax efter release och det är fortfarande gult i beställningen med "okänt leveransdatum"

Ingen ÅF verkar ha koll på när TUF levereras tyvärr, eller så vill de inte lova något. Ryktet går att en leverans till ÅF 30/9, förhoppningsvis stor chans att få om man beställde runt 15:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bov:

Är det fler än jag som går in på Nvidia i tid och otid, trycker på köp nu, scrollas ned till köpställen, Scrollar upp och trycker på köp nu igen och hoppas det kommit in i lager.

Haha ja

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Är så redo att byta ut mitt 1070 som fått slita med 3440x1440 upplösning länge nu

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Lego Master
Skrivet av bov:

Är det fler än jag som går in på Nvidia i tid och otid, trycker på köp nu, scrollas ned till köpställen, Scrollar upp och trycker på köp nu igen och hoppas det kommit in i lager.

Alltså fram tills att jag faktiskt har fått bekräftelse på att mitt Asus-kort skickats från Inet, så kommer jag vara beredd att beställa ett FE-kort istället, och omgående avboka Asus-kortet...

Sorry Inet, <3 U, men FE är kungen i kvarteret den här generationen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Någon som har beställt Zotac från Komplett och fått någon som helst uppdatering på sin order? Beställde strax efter kl 15 den 17e men ordern registrerades i kompletts system kl 16:27 den 17e.. Jag har datum 2 december för närvarande..

Har stått kvar på 26 sep för mig sen jag la ordern. Uppdaterar dig om det händer något! reggades för mig den 16:25 enligt komplett.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M