Hur många RTX 3080 beställde ni samtidigt?

Permalänk

Hur många RTX 3080 beställde ni samtidigt?

Jag såg i många tråd att man beställde 3-4 RTX 3080 på olika butiker och skulle avbeställa de andra on nån skickar kortet först.

Jag själv bokade hos Inet/elgiganten/webhallen pga ångest.

Kan det betyda att lager status ska förbättras plötsligt när de första 3080 skickas ut om många har dubbel/trippel beställning?

Permalänk
Medlem

tror en hel del har gjort det.
förutom några själv utnämnda hjältar

man får hoppas att folk avbokar när dom får ett och inte försöker kränga kort på nätet
jag har ungefär som du efter som man inte kan lita på saldo där man köper

Permalänk
Medlem

Så folk är oroliga över lagerstatus och beställer från flera platser = alla som gör så skapar problemet som dom försöker undvika.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Så folk är oroliga över lagerstatus och beställer från flera platser = alla som gör så skapar problemet som dom försöker undvika.

Det ända som kommer att ske är att butikerna kommer få ett överskott av kort så fort leveranserna börjar att komma in då väldigt få kommer faktisk att köpa mer än ett kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Det ända som kommer att ske är att butikerna kommer få ett överskott av kort så fort leveranserna börjar att komma in då väldigt få kommer faktisk att köpa mer än ett kort.

Tror nog butiker har några hundra års erfarenhet av bokningar kontra faktiska köp så du behöver inte vara orolig

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Brorsan försökte beställa från Inet, men helt plötsligt fungerade inte vår adress(?), så blev inget där. Nu har han ett bokat på Elgiganten iaf.

Själv väntar jag

Permalänk

2st , komplett vs elgiganten... det som kommer först vinner ..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Jag bokade tre men har kvar två av bokningarna på ASUS TUF kort.
En av dem kommer en vän att lägga vantarna på när de kommer.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

1st från Inet och 1st från webhallen (eller 2st då brorsan skulle ha ett också)! Det kommer när det kommer!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Jag bokade 14:57 på Komplett, och 17:23 på NetOnNet. Kortet från Komplett ska skickas den 12 oktober, kortet från NetOnNet fick jag i torsdags.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Bokade ett kort på Dustin men sen lyckades jag få in en bokning på FE så blir ev. avbokning när det anländer.

Permalänk
Medlem

1 ASUS TUF OC från Inet och med tanke på när jag köpte/bokade så förväntar jag mig inget än på ett bra tag.

Håller däremot ett konstant öga på Nvidia, får jag tag i ett FE innan jag får hem detta så kommer jag avboka mitt TUF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Så folk är oroliga över lagerstatus och beställer från flera platser = alla som gör så skapar problemet som dom försöker undvika.

Så är det. Men hade det vart någon form av transparens från butikerna så hade problemet inte heller uppstått. Jag ser ingen annan anledning till att inte avslöja någon köplats än för att de är rädda att du kommer boka av din beställning om du är för långt bak i kön. Om någon har en annan godtagbar anledning till varför man inte får veta vart man är i kön så är jag inte omöjlig att ändra på mig. Jag fick veta min köplats i grova drag när jag väntade på min CPU. Så bevisligen kan de ju ta fram dessa siffror.

Men om man inte vet om man har plats 3 eller 300 så kommer det bokas dubbelt eller trippelt av kort. Kontentan b1lir inte hellre längre kötider bara en ännu större osäkerhet när man får sitt kort.

Edit: En bokstav.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.