Uppgradera Asus ROG G14

Permalänk

Uppgradera Asus ROG G14

Hej!
Jag har köpt en Asus ROG G14 Zephyrus (GA401IU).

Vill få en större HD. Tydligen skall det finnas en plats kvar. Dock så har inte (M.2 2280) platsen stöd för M.2 SATA SSD. Kan någon förklara vad jag skall köpa för att inte göra bort mig? Behöver 1-2 tb. tänkte jag. Skiljer sig det något mellan olika märken?

I samma veva funderar jag på att köpa lite mer minne, har ett kort med 8 Gb, men vill köpa en 16 gb. Då får jag totalt 24 Gb minne. Det som sitter nu är 8GB DDR4 3200 SO-DIMM.

Permalänk
Medlem

Kanske inte svaret på frågan du tänkte. Men du skrev att dit inte fins plats för m.2 sata ssd, så det kanske är nvme som ska vara där?
Det är skilnad på M.2 sata och M.2 nvme.
Sök på " m.2 nvme vs sata " så ser du

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Kanske inte svaret på frågan du tänkte. Men du skrev att dit inte fins plats för m.2 sata ssd, så det kanske är nvme som ska vara där?
Det är skilnad på M.2 sata och M.2 nvme.
Sök på " m.2 nvme vs sata " så ser du

Så här skriver Komplett angående lagringen.
Huvudlager 512 GB SSD - (M.2) PCIe - NVM Express (NVMe)
Det ska finnas ytterligare en plats ledig. Så om jag beställer en Samsung 970 EVO Plus 2TB NVMe-SSD från Komplett så ska det fungera eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Så här skriver Komplett angående lagringen.
Huvudlager 512 GB SSD - (M.2) PCIe - NVM Express (NVMe)
Det ska finnas ytterligare en plats ledig. Så om jag beställer en Samsung 970 EVO Plus 2TB NVMe-SSD från Komplett så ska det fungera eller?

Ja, det finns totalt 2st platser för M.2 diskar. Det ska fungera fint.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |