Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

För mig laddar den knappen efter en stund på sidan, men det kan ta någon minut innan "ej i lager" dyker upp.

Jag får inte ens upp texten "Founders Edition" och nån ej i lager dyker inte upp hur länge jag än väntar. Testade från annan IP och browser men likadant där.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Beställde 2 gigabyte kort idag master/gaming oc, får de i morgon då de redan har spårnr. Så det går om man har tur och är snabb.

Hur många var det i lager tidigare idag?

Permalänk
Medlem

Nu kostar ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity hela 8990 kr på Komplett.

https://www.komplett.se/product/1168398/datorutrustning/dator...

På ett sätt bra för mig som köpte den för 7825 kr. Det står nu på min order: "Beställd, förväntas i lager 17 november 2020, 1 st". Hemskt lång tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Vad har du för CPU/kylare

Corsair h115i rgb platinum i fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hur många var det i lager tidigare idag?

4-5 st av varje när jag klickade hem de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hur många var det i lager tidigare idag?

10 st Aorus Master fanns på Inet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Att folk orkar lägga tid och vikt på vad kundservicepersonal påstår hit och dit. Det är extremt oklar information från tillverkarna och återförsäljarna vet i sin tur ytterst lite.

Så vad kundservice sitter och gissar är således helt ointressant.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Att folk orkar lägga tid och vikt på vad kundservicepersonal påstår hit och dit. Det är extremt oklar information från tillverkarna och återförsäljarna vet i sin tur ytterst lite.

Så vad kundservice sitter och gissar är således helt ointressant.

Det är ju det som är problemet. Att gissningar framställs som fakta....

Permalänk
Proffsmobbare

Har ni stött på en NVLink 3.0-brygga någonstans? Varken Nvidias butik eller Ebay verkar ha något tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det skickas STRIX OC kort från HONGKONG.
Detta kommer från en Rep från Proshop som har fått ta del av att 40 kort är skickade
Svar #184
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632&fbc...

Översättning
Först och främst, ledsen att jag har varit frånvarande i några dagar, jag har haft en dotter som har varit sjuk och därför måste stanna hemma: # 11 - Jag har idag fått ett meddelande från ASUS att de första 40 x RTX 3080 STRIX OC nu levereras från HongKong, så de landar uppenbarligen i mitten av nästa vecka i vårt lager.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/120769013_1162267144170390_2167204668533123908_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=6fPDx74v7-0AX_KE8dQ&_nc_ht=scontent.farn2-1.fna&oh=2f1c8a43297758e1a886cd56b9d367cd&oe=5F9F8999

Nu verkar det skickas STRIX OC kort från HONGKONG.
Detta kommer från en Rep från Proshop som har fått ta del av att 40 kort är skickade
Svar #184
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632&fbc...

Översättning
Först och främst, ledsen att jag har varit frånvarande i några dagar, jag har haft en dotter som har varit sjuk och därför måste stanna hemma: # 11 - Jag har idag fått ett meddelande från ASUS att de första 40 x RTX 3080 STRIX OC nu levereras från HongKong, så de landar uppenbarligen i mitten av nästa vecka i vårt lager.

Skönt att Strix korten äntligen börjar röra på sig. Har ett non-OC beställt på Webhallen. Hoppas de inte har lägre prio på non-OC korten bara, verkar ju det fallet med TUF korten... Nästa vecka känns som det lär vara rätt dött med tanke på att deras helgperiod börjar där borta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/120769013_1162267144170390_2167204668533123908_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=6fPDx74v7-0AX_KE8dQ&_nc_ht=scontent.farn2-1.fna&oh=2f1c8a43297758e1a886cd56b9d367cd&oe=5F9F8999

Nu verkar det skickas STRIX OC kort från HONGKONG.
Detta kommer från en Rep från Proshop som har fått ta del av att 40 kort är skickade
Svar #184
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632&fbc...

Översättning
Först och främst, ledsen att jag har varit frånvarande i några dagar, jag har haft en dotter som har varit sjuk och därför måste stanna hemma: # 11 - Jag har idag fått ett meddelande från ASUS att de första 40 x RTX 3080 STRIX OC nu levereras från HongKong, så de landar uppenbarligen i mitten av nästa vecka i vårt lager.

Låter lovande! Hoppas även att Elgiganten får ett gäng... väntar på ett Strix OC där ifrån beställde 17/9 så fort det gick! Har fått samma sms som många andra, 5 oktober som gäller. Har även ett Strix icke OC från komplett som beräknas 17-okt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Skönt att Strix korten äntligen börjar röra på sig. Har ett non-OC beställt på Webhallen. Hoppas de inte har lägre prio på non-OC korten bara, verkar ju det fallet med TUF korten... Nästa vecka känns som det lär vara rätt dött med tanke på att deras helgperiod börjar där borta nu.

NON-OC modellen är mid okt/nov vad jag har hört från ASUS gruppen som en rep har skapat.
Det ligger prio på OC korten.

Skrivet av Bryna:

Låter lovande! Hoppas även att Elgiganten får ett gäng... väntar på ett Strix OC där ifrån beställde 17/9 så fort det gick! Har fått samma sms som många andra, 5 oktober som gäller. Har även ett Strix icke OC från komplett som beräknas 17-okt.

Har avbeställt min order från Elgiganten.
Endast en order på komplett kvar.
Du vet att 5 oktober är lev datum va?
Har du fått en avisering att kortet är skickat?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av ImFoze:

NON-OC modellen är mid okt/nov vad jag har hört från ASUS gruppen som en rep har skapat.
Det ligger prio på OC korten.

Vart är denna grupp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

NON-OC modellen är mid okt/nov vad jag har hört från ASUS gruppen som en rep har skapat.
Det ligger prio på OC korten.

Har avbeställt min order från Elgiganten.
Endast en order på komplett kvar.
Du vet att 5 oktober är lev datum va?
Har du fått en avisering att kortet är skickat?

Jo jag räknar inte med att få det på måndag. Så länge jag hinner få nått utav korten innan Cyberpunk släpps så är jag nöjd. Har suttit utan grafikkort i snart en månad så ja kan vänta en månad till.. men ser ju helst att man får Strix OC kortet då det var samma pris som Non OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Komplett verkar kränga ut OC-modellerna snabbare än non-OC, dör här snart i väntan på mitt non :((

Samma här, beställde 14:55 i princip och står 22a oktober.. Helvete att man inte valde OC, tänkte att det borde spela mindre roll -_-

Permalänk
Medlem

Nu ligger mitt Gigabyte 3080 Gaming OC i postbilen och glider runt. Får det på måndag. Extremt kul! Meeeen.... Kanske att jag håller på det tills AMD visat upp sina kort. Drogs med i hypen i ett svagt ögonblick och slog till. Intentionen var att avvakta men då tillfälle gavs visade sig min karaktär från sin svagaste sida!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Nu ligger mitt Gigabyte 3080 Gaming OC i postbilen och glider runt. Får det på måndag. Extremt kul! Meeeen.... Kanske att jag håller på det tills AMD visat upp sina kort. Drogs med i hypen i ett svagt ögonblick och slog till. Intentionen var att avvakta men då tillfälle gavs visade sig min karaktär från sin svagaste sida!

varför beställer folk saker ni inte VET om ni vill ha???

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

varför beställer folk saker ni inte VET om ni vill ha???

Jag VET att jag vill ha det. Skrev att jag KANSKE väntar på AMD. Vill JAG inte ha kortet stannar det i familjen (har fler än en dator och fler än en som spelar). Är detta problematiskt för dig?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Jag VET att jag vill ha det. Skrev att jag KANSKE väntar på AMD. Vill JAG inte ha kortet stannar det i familjen (har fler än en dator och fler än en som spelar). Är detta problematiskt för dig?

inte om du behåller det.. men beställa o sen inte veta om man ska lämna tillbaka det eller ej ÄR problematiskt, inte samma problem som de som beställer från flera ställen då de vill ha kortet o gör allt för att få tag i ETT enda

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

inte om du behåller det.. men beställa o sen inte veta om man ska lämna tillbaka det eller ej ÄR problematiskt, inte samma problem som de som beställer från flera ställen då de vill ha kortet o gör allt för att få tag i ETT enda

Men det är väl ändå upp till mig om jag vill ångra ETT köp? Att lämna tillbaka en vara man köpt är ju inte samma sak som att hamstra flera kort från flera återförsäljare. Ett ångrat kort hit och dit sabbar ju knappast systemet.
Ser absolut inget problem med att lämna tillbaka EN eventuell vara (vad anledningen nu må vara) men i mitt fall behålls det (om det inte skulle vara defekt på något sätt. Men då antar jag att du med tycker det är ok?)

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/120769013_1162267144170390_2167204668533123908_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=6fPDx74v7-0AX_KE8dQ&_nc_ht=scontent.farn2-1.fna&oh=2f1c8a43297758e1a886cd56b9d367cd&oe=5F9F8999

Nu verkar det skickas STRIX OC kort från HONGKONG.
Detta kommer från en Rep från Proshop som har fått ta del av att 40 kort är skickade
Svar #184
https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632&fbc...

Översättning
Först och främst, ledsen att jag har varit frånvarande i några dagar, jag har haft en dotter som har varit sjuk och därför måste stanna hemma: # 11 - Jag har idag fått ett meddelande från ASUS att de första 40 x RTX 3080 STRIX OC nu levereras från HongKong, så de landar uppenbarligen i mitten av nästa vecka i vårt lager.

Fasen vad nice!! Hoppas som f-n att Webhallen får ett gäng och att jag är med i den batchen. Då är jag en glad pöjk

Det enda kortet jag varit intresserad av utöver FE är STRIX OC så jag har inte ens bemödat försöka få tag i nåt annat. Känns bara dumt att lägga massa pengar på något som jag egentligen inte vill ha. Håller alla tummar och tår!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Men det är väl ändå upp till mig om jag vill ångra ETT köp? Att lämna tillbaka en vara man köpt är ju inte samma sak som att hamstra flera kort från flera återförsäljare. Ett ångrat kort hit och dit sabbar ju knappast systemet.
Ser absolut inget problem med att lämna tillbaka EN eventuell vara (vad anledningen nu må vara) men i mitt fall behålls det (om det inte skulle vara defekt på något sätt. Men då antar jag att du med tycker det är ok?)

jag anser att vet man inte om man vill ha en sak eller ej ska man inte beställa.. en annan sak om du beställer o du märker att det inte passar i din låda tex...

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Vart är denna grupp?

Den heter ASUS PC DIY Group på Facebook och det är Juan Jose Guerrero III som är Asus representant för ROG Nordamerika så hans kommentarer gäller först och främst Nordamerika men oftast så gäller informationen Europa också men han kan inte kommentera specifikt för EU

Permalänk
Medlem

Hade det funnits 3080 vid release så hade jag köpt. Men ju mer tiden går desto mer nöjd blir jag över mitt 1080 Ti så blir allt mer tveksam till att det blir något 3080 över huvud taget. Blir mer pengar till fina cykeldelar istället.

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/yBGnjDs

Ooh så nice. Beställde igår när dem ramla in på inet.
Hem o installera o lägga ut tidigare kortet på annons
Gillar gigabyte av nån anledning

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av Heika_:

https://ibb.co/yBGnjDs

Ooh så nice. Beställde igår när dem ramla in på inet.
Hem o installera o lägga ut tidigare kortet på annons
Gillar gigabyte av nån anledning

hatar gigabyte men just nu tar jag vilket 3080 jag kommer över =(

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

hatar gigabyte men just nu tar jag vilket 3080 jag kommer över =(

Av vilken anledning hatar du Gigabyte? Hade varit intressant att veta då jag får ett sådant på måndag. Ägt kort från dom flesta märken faktiskt men aldrig ett Gigabyte.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Av vilken anledning hatar du Gigabyte? Hade varit intressant att veta då jag får ett sådant på måndag. Ägt kort från dom flesta märken faktiskt men aldrig ett Gigabyte.

Hade ett GTX 460 gigabyte som ja va tvärnöjd med.
Sen ett 1080 även det med gigabyte.
Jag är nöjd med dem.
Har hållt mig på ASUS/Gigabyte korten

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Av vilken anledning hatar du Gigabyte? Hade varit intressant att veta då jag får ett sådant på måndag. Ägt kort från dom flesta märken faktiskt men aldrig ett Gigabyte.

Bara personliga kassa erfarenheter.. hade på 90talet nått gaming mobo som skulle vara superbra men bara strulade.. sen hade jag en mus en gång i tiden som såg super futurisk ut men var urkass... o mitt sista försök va ett 780Ti kort som jag tyckte lät som ett jetplan...

efter det har jag undvikit dem

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd