Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Skulle @Asus.David kunna bekräfta att Strix NON-OC korten levereras senare än OC-korten? När kan jag som beställde ett NON-OC kort kl 15:14 den 17/9 på Webhallen förvänta mig ett kort på ett ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Skulle @Asus.David kunna bekräfta att Strix NON-OC korten levereras senare än OC-korten? När kan jag som beställde ett NON-OC kort kl 15:14 den 17/9 på Webhallen förvänta mig ett kort på ett ungefär?

Har exakt samma fundering som dig. Beställde ett non-oc strix från komplett kl. 15 den 17e (står dock att ordern bekräftades 15:35... Det står på min beställning att kortet väntas att komma in den 17/10 men den senaste uppdatering var 23/09. Vilket datum har du fått?

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem

Det går bra för mig hos komplett... hmmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Nu har mitt lilla udda 3080 kommit, vilken skillnad gentemot Vega 64!

https://i.imgur.com/Jx5Eb8L.jpg

Fan den är snygg ändå, hade lätt velat ha ett till mitt vita FD R5. Men mellanskillnaden för 2000 vet jag inte om jag var så sugen på. Dock grattis att du fick tag i ett kort!

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel1:

Har exakt samma fundering som dig. Beställde ett non-oc strix från komplett kl. 15 den 17e (står dock att ordern bekräftades 15:35... Det står på min beställning att kortet väntas att komma in den 17/10 men den senaste uppdatering var 23/09. Vilket datum har du fått?

Menar du 23/11 eller? Får verkligen hoppas det inte kommer dröja så länge...

Webhallen visar ingen information överhuvudtaget. Vilket är väldigt irriterande... Men samtidigt verkar det vara en gissningslek för alla ÅF när de kommer få in kort. Så spelar kanske ingen roll. Man bör ta datum med en stor nypa salt.

Edit: Jaha du menade den senaste uppdateringen. Blev lite rädd där

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Ack så nice!
Hade velat se mer kort i denna vita stil.
Tanken är ju på att köra ett All-white rig inom kort.

Jag håller med, det är cleant. Det är bara att köpa!

Skrivet av norzma:

Fan den är snygg ändå, hade lätt velat ha ett till mitt vita FD R5. Men mellanskillnaden för 2000 vet jag inte om jag var så sugen på. Dock grattis att du fick tag i ett kort!

Den sitter i en vit FD R5 nu. Jag pröjsa 9700:-, det är ganska saftigt faktiskt.

Tackar!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Menar du 23/11 eller? Får verkligen hoppas det inte kommer dröja så länge...

Webhallen visar ingen information överhuvudtaget. Vilket är väldigt irriterande... Men samtidigt verkar det vara en gissningslek för alla ÅF när de kommer få in kort. Så spelar kanske ingen roll. Man bör ta datum med en stor nypa salt.

Edit: Jaha du menade den senaste uppdateringen. Blev lite rädd där

Oj, jag kanske var lite otydlig där Jag menar precis som du senare skrev, att orderns senaste uppdatering kom 23/09.

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört något från @webhallen angående Asus TUF 3080 non-OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Ingen som har hört något från @webhallen angående Asus TUF 3080 non-OC?

Misstänker att du kommer få samma svar som för övriga kort. Dvs. de vill inte säga varken könummer eller förväntade leveransdatum av något slag.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Inet fick in en leverans av Rog strix 3080 idag så borde väl andra butiker också få denna vecka, får man hoppas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Misstänker att du kommer få samma svar som för övriga kort. Dvs. de vill inte säga varken könummer eller förväntade leveransdatum av något slag.

Det tycker jag är rätt pissig kundhantering faktiskt. Ok de behöver ju inte sitta och gissa leverantid men när folk lägger 18k eller mer på ett kort kan man tycka att det inte är för mycket begärt att man får reda på hur man ligger till i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne74:

Det tycker jag är rätt pissig kundhantering faktiskt. Ok de behöver ju inte sitta och gissa leverantid men när folk lägger 18k eller mer på ett kort kan man tycka att det inte är för mycket begärt att man får reda på hur man ligger till i kön.

Men vad spelar egentligen kötid för roll när det inte finns några leveransdatum dom kan svara på/ge ut?

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Men vad spelar egentligen kötid för roll när det inte finns några leveransdatum dom kan svara på/ge ut?

Ptja, nånting ger det ju. Får man veta att man är på plats 5 i kön så kan man ju ändå tänka sig att man kommer vara med i nästa leverans. Är man däremot på plats 7000 så lär det dröja.

Jag beställde 3080 Strix två dagar sent (från två ställen); har inte den BLEKASTE vad det innebär kömässigt. Är jag tusentals efter eller några dussin? Ingen aning och ingen kan/vill svara på det.

Permalänk
Medlem

SKulle va guld värt för nån o veta hur många kort som var beställda av olika märken, som aorus som fanns i lager helt plötsligt o man lyckades håva in den.

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

SKulle va guld värt för nån o veta hur många kort som var beställda av olika märken, som aorus som fanns i lager helt plötsligt o man lyckades håva in den.

Anledningen till att det gick att köpa var för att de kom in i fredags och har inte varit till salu innan. Samma med Vision.

Däremot verkar det ju ha varit en tabbe med Gigabyte Gaming OC som folk som stod i kö inte fick, men de som beställde när de kom in fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Ptja, nånting ger det ju. Får man veta att man är på plats 5 i kön så kan man ju ändå tänka sig att man kommer vara med i nästa leverans. Är man däremot på plats 7000 så lär det dröja.

Jag beställde 3080 Strix två dagar sent (från två ställen); har inte den BLEKASTE vad det innebär kömässigt. Är jag tusentals efter eller några dussin? Ingen aning och ingen kan/vill svara på det.

Du lär ju få ditt kort någon gång i november om det drar på.
Om du beställde 2 dagar efter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Anledningen till att det gick att köpa var för att de kom in i fredags och har inte varit till salu innan. Samma med Vision.

Däremot verkar det ju ha varit en tabbe med Gigabyte Gaming OC som folk som stod i kö inte fick, men de som beställde när de kom in fick.

oj de låter som en stor miss av dem lol

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Jag beställde 3080 Strix två dagar sent (från två ställen); har inte den BLEKASTE vad det innebär kömässigt. Är jag tusentals efter eller några dussin? Ingen aning och ingen kan/vill svara på det.

Känner samma. Det enda jag vet säkert är att det var minst 43 st före mig i kön på inet eftersom de idag fick in 42 kort och och jag inte fick något. Läste även en kille som köpte 15:30 som inte heller fått. Ser ut som de som fick köpte senast 15:13 på release.
Med tanke på att sidorna knappt ens fungerade pga allt tryck så bodar det inte bra. Kan väl tänka mig att det är minst 100-200 beställningar första dagen på Inet. Så kommer en liknande leverans varje vecka, kanske räkna med i november.

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med Asus TUF OC. Pillat lite med den i dag och vilket monster i 1440p. Sval och låter inte för mycket på automatisk fläktkurva. Ville egentligen ha Strix (mestadels för utseendet för att vara ärlig) som måste ju vara ännu bättre, men TUF ser faktiskt mycket snyggare ut på riktigt än på bild. Osäker på om det är värt ~2000 riksdaler till för ett Strix

Permalänk
Medlem

Vilken härlig känsla att kunna maxa alla spel i 1440p! Nu är det bara att invänta 2.1 hdmi-kabel som kommer imorgon och börja nöta 4k 120hz på min Oled. 🙂

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

1440p@144 är inte speciellt lättdrivet, om man vill hålla en stabil fps vid skärmens refresh rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Anledningen till att det gick att köpa var för att de kom in i fredags och har inte varit till salu innan. Samma med Vision.

Däremot verkar det ju ha varit en tabbe med Gigabyte Gaming OC som folk som stod i kö inte fick, men de som beställde när de kom in fick.

Vilken butik har denna tabbe skett i? Beställde Gigabyte Gaming OC från komplett på releasedagen 15:16 och fick idag en uppdatering om att min order blivit försenad till 1/11. Kommer tilta av planeten om dom skickat mitt kort till någon annan som inte ens stått i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickers:

Vilken butik har denna tabbe skett i? Beställde Gigabyte Gaming OC från komplett på releasedagen 15:16 och fick idag en uppdatering om att min order blivit försenad till 1/11. Kommer tilta av planeten om dom skickat mitt kort till någon annan som inte ens stått i kö.

Inet sägs de

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Inaktiv

Så sugen att bara säga fuck it, avboka och sluta bry mig om denna flopplansering. Men tanken på att någon annan får tag i MITT kort typ dagen efter för att då plötsligt ska den komma in... näe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Man kan boka kort på Elgiganten nu 👌👌

Som vi har längtat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Som vi har längtat!

de citatet är i från 5 september? tog elgiganten emot bokningar innan release lol ?

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Tungt besked för de som försöker få tag på 3080 eller 3090:

https://www.tomshardware.com/news/nvidia-ceo-geforce-rtx-3080...

Permalänk
Skrivet av AddixD:

Vilken härlig känsla att kunna maxa alla spel i 1440p! Nu är det bara att invänta 2.1 hdmi-kabel som kommer imorgon och börja nöta 4k 120hz på min Oled. 🙂

Vad köpte du för kabel? Måste införskaffa en själv..

Permalänk
Medlem

Komplett, va fan! Fyllt i Meddela Mig, men inte fan fick jag nåt meddelande!! *Arg*

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2