Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Hade ett GTX 460 gigabyte som ja va tvärnöjd med.
Sen ett 1080 även det med gigabyte.
Jag är nöjd med dem.
Har hållt mig på ASUS/Gigabyte korten

Jag har varit nöjd med alla mina kort. Har haft EVGA, Asus, Palit, Sapphire och MSI både Nvidia och AMD. Alla har fungerat som dom skall (kanske haft tur med?) och gjort det jobbet dom skall. Kommer garanterat bli nöjd med Gigabyte med så länge det inte är defekt men är intresserad av personers åsikter ändå

Skrivet av westrandy:

Bara personliga kassa erfarenheter.. hade på 90talet nått gaming mobo som skulle vara superbra men bara strulade.. sen hade jag en mus en gång i tiden som såg super futurisk ut men var urkass... o mitt sista försök va ett 780Ti kort som jag tyckte lät som ett jetplan...

efter det har jag undvikit dem

Aha ok. Ja sådant kan ju sitta i förstås!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av ImFoze:

Hade ett GTX 460 gigabyte som ja va tvärnöjd med.
Sen ett 1080 även det med gigabyte.
Jag är nöjd med dem.
Har hållt mig på ASUS/Gigabyte korten

hade palit i 1080/2080 eran (supernöjd klockade bra o tvärtyst).. före det Gigabyte som jag nyss skrev o det kortet va allt annat än tyst , vilket jag prioriterar

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Jag har varit nöjd med alla mina kort. Har haft EVGA, Asus, Palit, Sapphire och MSI både Nvidia och AMD. Alla har fungerat som dom skall (kanske haft tur med?) och gjort det jobbet dom skall. Kommer garanterat bli nöjd med Gigabyte med så länge det inte är defekt men är intresserad av personers åsikter ändå

de blir ju lätt så att får man problem med nått märke undviker man dem, har tex haft en strulande laptop Asus Strix scar II som jag köpte i början 2019 men som var mer på service första året än hemma... nu fungerar den dock ok men sånna saker sätter spår i själen o man kanske undviker det märket nästa gång

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

NON-OC modellen är mid okt/nov vad jag har hört från ASUS gruppen som en rep har skapat.
Det ligger prio på OC korten.

Har avbeställt min order från Elgiganten.
Endast en order på komplett kvar.
Du vet att 5 oktober är lev datum va?
Har du fått en avisering att kortet är skickat?

Vänta va.. högre prio på att skicka ut OC kort? 😭😭😭 Varför valde jag Vanliga TUF för!!! 😔

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Vänta va.. högre prio på att skicka ut OC kort? 😭😭😭 Varför valde jag Vanliga TUF för!!! 😔

för du trodde alla skulle välja oc modellen o kön skulle vara kortare..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ni som får hem Aorus master korten nu. Inte sugna på att byta mot ett Valve index hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

För mig var det är svårt att förstå från bild hur stort, tungt och solitt kortet skulle kännas när man sedan håller det i handen. Jag hade själv sett en del tester men jag förstod nog inte hur tungt och solitt byggt det skulle kännas i verkligheten. Ger verkligen intrycket av en kvalitetsprodukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

För mig var det är svårt att förstå från bild hur stort, tungt och solitt kortet skulle kännas när man sedan håller det i handen. Jag hade själv sett en del tester men jag förstod nog inte hur tungt och solitt byggt det skulle kännas i verkligheten. Ger verkligen intrycket av en kvalitetsprodukt.

Var beställde du från?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

För mig var det är svårt att förstå från bild hur stort, tungt och solitt kortet skulle kännas när man sedan håller det i handen. Jag hade själv sett en del tester men jag förstod nog inte hur tungt och solitt byggt det skulle kännas i verkligheten. Ger verkligen intrycket av en kvalitetsprodukt.

https://i.ibb.co/mGBw6ym/IMG-0787.jpg

Grafikkort på en matta, nu kommer ESD-polisen snart och slänger dig i finkan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Var beställde du från?

Komplett precis vid produktsläpp, använde inga macron eller liknande. Hade nog lite tur med turordningen eller nått för dom hade egentligen satt mitt leveransdatum längre fram men jag hoppade fram i kön tror jag. Eller så fick dom in fler kort än beräknat. Har också varit kund där en längre tid med flera ordrar sedan tidigare så det kanske spelade roll och att dom sorterade bort folk som beställt flera olika kort samtidigt etc? Osäker om det men verkar ha haft hyfsad tur med beställning och turordning iaf.

Skrivet av wargreymon:

Grafikkort på en matta, nu kommer ESD-polisen snart och slänger dig i finkan!

Det är alltid kul att kunna provocera någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Komplett precis vid produktsläpp, använde inga macron eller liknande. Hade nog lite tur med turordningen eller nått för dom hade egentligen satt mitt leveransdatum längre fram men jag hoppade fram i kön tror jag. Eller så fick dom in fler kort än beräknat. Har också varit kund där en längre tid med flera ordrar sedan tidigare så det kanske spelade roll och att dom sorterade bort folk som beställt flera olika kort samtidigt etc? Osäker om det men verkar ha haft hyfsad tur med beställning och turordning iaf.

Ja, sidan trilskades för mig när jag lade beställningen så jag fick in beställningen 15.12 på samma kort. Men det är trevligt att se att det skickas ut exemplar till andra, då känns det inte helt kört för en själv

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Skrivet av Heika_:

https://ibb.co/yBGnjDs

Ooh så nice. Beställde igår när dem ramla in på inet.
Hem o installera o lägga ut tidigare kortet på annons
Gillar gigabyte av nån anledning

Hur fick du ditt idag? lyckades också knipa likadant kort men får det på måndag Bor förövrigt i samma stad som deras lager (om dom inte flyttat det från gbg)

Permalänk
Medlem

fick lossa nätagget för få in de i min låda hahaha gigabyte auros masters 3080

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Ni som fått Aorus Master, hur högt går power limit i ex Afterburner? Kollar runt men hittar inga recensioner på kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

fick lossa nätagget för få in de i min låda hahaha gigabyte auros masters 3080
https://pbs.twimg.com/media/EjbBZr9XgAEXH9B?format=jpg&name=large

Snyggt!

Btw, hur lägger man in en bild`?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Snyggt!

Btw, hur lägger man in en bild`?

ja länkar från min twitter, man får klicka på klistra in bild från web elelr nåt sånt

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

NVIDIA Game - Watch Dogs: Legion + Geforce Now Fou
Har iaf kommit in på lager. Den fanns inte där innan iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

för du trodde alla skulle välja oc modellen o kön skulle vara kortare..

Klart man tog Strix OC
Logiken säger att det dyraste kortet inte har längst kö.
Kollat nån overclockerstråd i uk, dd som beställt samtidigt, där var OC-killen på plats 17 eller 40 och icke-OC på plats 1000.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Ni som fått Aorus Master, hur högt går power limit i ex Afterburner? Kollar runt men hittar inga recensioner på kortet.

Power limit står på 100 går ej att öka över 100
Temperature max 83 går att flytta till 91 grader

Den boostar till 2000+ utan manuellt ändrad OC. Ligger runt 1950-1975 mhz konstant i 65-67 grader C vid 98-99% belastning efter 1 timmes spel.

Något mer du undrar som jag ska kolla upp ?

Prestanda: Dottern kör Fortnite nu på det och det gör 110-160fps med allt på epic/max/ultra (högsta settings) i 4k. Klart godkänt. World of tanks med allt på max i 4k går aldrig under 125 fps nu, ligger uppåt 155 till 225 en stor del av tiden i random battle 15 vs 15.
2080ti @2100mhz dippade till 85-90 fps och låg runt 105 till 130 största delen av tiden.
10980xe all core@5ghz/4400mhz CL18 minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag får inte ens upp texten "Founders Edition" och nån ej i lager dyker inte upp hur länge jag än väntar. Testade från annan IP och browser men likadant där.

Inte för mig heller, hoppas de inte har slutat sälja den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

https://pbs.twimg.com/media/EjbSW_9XcAEmJr2?format=jpg&name=small

NVIDIA Game - Watch Dogs: Legion + Geforce Now Fou
Har iaf kommit in på lager. Den fanns inte där innan iaf

Såg att det kommit på min beställning där också. Vad har du för ordernr?
Jag har 4711291X

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bov:

Såg att det kommit på min beställning där också. Vad har du för ordernr?
Jag har 4711291X

Nr: 4711255x

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Nr: 4711255x

Då ligger vi ganska nära varandra! Jag beställde dock OC

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonarin:

Inte för mig heller, hoppas de inte har slutat sälja den.

Minst sagt oroväckande, men tror och hoppas inte det.

Går man till sidan som listar alla nya kort tillsammans och lägger till lite skräp i URLen
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?prutt

Så börjar den prata founders igen. Jag tror helt enkelt att store-apit är avstängt som förra veckan och så har de kanske gjort om lite grejjor på sajten så att man inte får upp någon founders-info medan det är nere. Nån gång nästa vecka när det är dags att ha dem på lager igen så dyker väl "Founders Edition" upp, hoppas jag

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban031:

Hur fick du ditt idag? lyckades också knipa likadant kort men får det på måndag Bor förövrigt i samma stad som deras lager (om dom inte flyttat det från gbg)

instabox beställning igår från inet

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Jag kan ha hittat en liten ledtråd i hur Elgigantens sida visar lagersaldo och om min teori stämmer så är deras system riktigt snuskig.

Kollar man i HTML-källan på någon av RTX 3080-korten och letar efter dess SKU så finner man detta,

digitalData.product.items.push({ category: "Grafikkort", pim: "1024", inventory : parseInt("598", 10), sku: "215364", cgm: "59036", name: "ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING", brand: "Asus", price : "7825", averageRating: "0", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Notera att "inventory" visar "598", dvs något som kan tolkas som 598 st artiklar i lager. Vilket också stämmer bra med deras "Webblager (100+)"-tjosan.

Så för att försöka utesluta detta så kollade jag även upp diverse andra varor, lite tråkigare mojänger.

digitalData.product.items.push({ category: "Vattenkokare", pim: "8113", inventory : parseInt("32", 10), sku: "HD930520", cgm: "34702", name: "Philips vattenkokare HD9305/20", brand: "Philips", price : "399", averageRating: "90", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Vattenkokare, inventory : parseInt('32', 10)

Denna listas med "Webblager (25+)". Verkar rimligt.

———

digitalData.product.items.push({ category: "Rakhyvlar och rakblad", pim: "9023", inventory : parseInt("1", 10), sku: "GIL461394", cgm: "39554", name: "Gillette Fusion5 ProGlide rakhyvel 461394", brand: "Gillette", price : "149", averageRating: "80", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Rakhyvel, inventory : parseInt('1', 10)

"Webblager (<5)". Det kan man definitivt säga, Good Job!

———

Tredje gången gillt då,

digitalData.product.items.push({ category: "Strykjärn", pim: "8015", inventory : parseInt("73", 10), sku: "GC493010", cgm: "30902", name: "Philips Azur Advanced ångstrykjärn GC4930/10", brand: "Philips", price : "1190", averageRating: "88", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Strykjärn, inventory : parseInt('73', 10)

"Webblager (50+)"... Bravo!

———

Så med det sagt, vad vill jag komma fram till? Foliehatt eller ej, men det är något underligt att mina exempel utöver grafikkortet visar ganska logiska lagersaldon. För helt ärligt, 598 stycken Asus RTX 3080 TUF Gaming i lager är bara att glömma, inte minst så lär de knappast ha så många på ingång någon gång snart heller.

Det jag har märkt är att dessa siffror rör på sig emellanåt, inte minst stiger ibland vilket är skumt. Typ som att den listar antal bokningar som sitt lagersaldo istället. Elgiganten finns över hela norden, så siffrorna är inte helt galna heller (har kontrollerat med grannländernas sidor och de visar samma).

För att kunna spåra detta så har jag botch:at ihop ett kalkylark som uppdaterar datan varje halvtimme och återställs efter varje vecka för att inte ha tiotusentals rader i slutändan.
aleves - Elgiganten - RTX 3080 "lagerstatus"-ish (Google Kalkylark/Sheets)*
* Bortse vissa missar som "RTX 3090" och "N&#47;A"

Jag hade tänkt låta denna få tugga ett tag framöver. Hade uppskattas om vi kunde hålla detta lite hush hush tills den har samlat på sig tillräckligt med data då det känns lite tidigt att utdöma situationen då jag nyss har dragit igång den. Jag funderar på att öka intervallerna till 1 timme istället för 30 min, men jag låter det gå så här någon dag.

EDIT: Äsch, nu kör den varje timme istället. Elgigantens system verkar inte uppdatera sig oftare än så ändå.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Wall of text.

Jag förstår nog inte riktigt vad som är poängen med det här. Att Elgiganten fular sig med lagersaldo när det kommer till 3080 och 3090 är ingen nyhet.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Jag förstår nog inte riktigt vad som är poängen med det här. Att Elgiganten fular sig med lagersaldo när det kommer till 3080 och 3090 är ingen nyhet.

Visst, detta är mest bara av ren nyfikenhet helt ärligt, tänkte inte ens posta om det först. Men why not, om någon annan också finner detta intressant så skadar väl inte kanske.

Hittills så har man bara varit vilsen i mörkret när det gäller Elgiganten, men detta om inget annat kan ge ett hum om hur stor kön är bland annat om min teori nu skulle stämma dvs. Siffrorna måste ju betyda något åtminstone, vore lite slumpmässigt att alla kort skulle ha haft olika antal annars, men vad vet jag

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Jag kan ha hittat ett liten ledtråd i hur Elgigantens sida visar lagersaldo och om min teori stämmer så är deras system riktigt snuskig.

Kollar man i HTML-källan på någon av RTX 3080-korten och letar efter dess SKU så finner man detta,

digitalData.product.items.push({ category: "Grafikkort", pim: "1024", inventory : parseInt("598", 10), sku: "215364", cgm: "59036", name: "ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING", brand: "Asus", price : "7825", averageRating: "0", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Notera att "inventory" visar "598", dvs något som kan tolkas som 598 st artiklar i lager. Vilket också stämmer bra med deras "Webblager (100+)"-tjosan.

Så för att försöka utesluta detta så kollade jag även upp diverse andra varor, lite tråkigare mojänger.

digitalData.product.items.push({ category: "Vattenkokare", pim: "8113", inventory : parseInt("32", 10), sku: "HD930520", cgm: "34702", name: "Philips vattenkokare HD9305/20", brand: "Philips", price : "399", averageRating: "90", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Vattenkokare, inventory : parseInt('32', 10)

Denna listas med "Webblager (25+)". Verkar rimligt.

———

digitalData.product.items.push({ category: "Rakhyvlar och rakblad", pim: "9023", inventory : parseInt("1", 10), sku: "GIL461394", cgm: "39554", name: "Gillette Fusion5 ProGlide rakhyvel 461394", brand: "Gillette", price : "149", averageRating: "80", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Rakhyvel, inventory : parseInt('1', 10)

"Webblager (<5)". Det kan man definitivt säga, Good Job!

———

Tredje gången gillt då,

digitalData.product.items.push({ category: "Strykjärn", pim: "8015", inventory : parseInt("73", 10), sku: "GC493010", cgm: "30902", name: "Philips Azur Advanced ångstrykjärn GC4930/10", brand: "Philips", price : "1190", averageRating: "88", inStock : "true", online : "true", position: digitalData.product.items.length, marketplaceProduct: false });

Strykjärn, inventory : parseInt('73', 10)

"Webblager (50+)"... Bravo!

———

Så med det sagt, vad vill jag komma fram till? Foliehatt eller ej, men det är något underligt att mina exempel utöver grafikkortet visar ganska logiska lagersaldon. För helt ärligt, 598 stycken Asus RTX 3080 TUF Gaming i lager är bara att glömma, inte minst så lär de knappast ha så många på ingång någon gång snart heller.

Det jag har märkt är att dessa siffror rör på sig emellanåt, inte minst stiger ibland vilket är skumt. Typ som att den listar antal bokningar som sitt lagersaldo istället. Elgiganten finns över hela norden, så siffrorna är inte helt galna heller (har kontrollerat med grannländernas sidor och de visar samma).

För att kunna spåra detta så har jag botch:at ihop ett kalkylark som uppdaterar datan varje halvtimme och återställs efter varje vecka för att inte ha tiotusentals rader i slutändan.
aleves - Elgiganten - RTX 3080 "lagerstatus"-ish (Google Kalkylark/Sheets)*
* Bortse vissa missar som "RTX 3090" och "N&#47;A"

Jag hade tänkt låta denna få tugga ett tag framöver. Hade uppskattas om vi kunde hålla detta lite hush hush tills den har samlat på sig tillräckligt med data då det känns lite tidigt att utdöma situationen då jag nyss har dragit igång den. Jag funderar på att öka intervallerna till 1 timme istället för 30 min, men jag låter det gå så här någon dag.

Dude. Avboka eländet och ställ dig i kö på annat ställe.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)