Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Uppdaterade xbox.com hela dagen i tisdags.
Plötsligt dök beställ knappen upp och jag lyckades lägga en beställning hos Microsoft för en Series X.
Rekommenderar alla att prova detta om ni inte vill chansa med t.ex. Elgiganten.

Har min bokning liggande hos Webhallen, men hade jag haft möjlighet att byta hade jag också tagit direkt från Microsoft. De har alltid levererat i tid tidigare släpp.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Squallie:

@CalleFZ Har ni inte fått några Series X spel alls eller får ni bara inte prata om dom? Blinka två gånger om ni har några men inte får svara på frågan.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Nu har jag stirrat på emojin i en kvart... men inte fasen blinkar den... Ska jag vänta längre?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Nu har jag stirrat på emojin i en kvart... men inte fasen blinkar den... Ska jag vänta längre?

/hulle.

Tror du får tolka det som ett nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Har min bokning liggande hos Webhallen, men hade jag haft möjlighet att byta hade jag också tagit direkt från Microsoft. De har alltid levererat i tid tidigare släpp.

Series X finns tillgänglig hos microsoft nu:
https://www.xbox.com/sv-se/configure/8WJ714N3RBTL

EDIT: nu vart det slut igen

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Konsolgrävare

https://twitter.com/ACastellano3DJ/status/1311980633388920832

5 sekunder loading time på Doom Eternal!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem

Det var en bra genomgång.
Series X blir den första konsolen som verkar klara 4k@60FPS någorlunda stabilt.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Ser verkligen fram emot det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Vet inte riktigt om det är en korrekt slutsats.. så länge stödet finns för upplösningen och frameraten så kan vilken konsoll som helst (oavsett hur kraftig den är) köra 4k@60fps, men hela tiden gör utvecklarna val hur de bäst nyttjar den kraft som finns, man kanske hellre vill ha snyggare partikeleffekter och låta upplösningen och/eller framerate sänkas något osv.
Ser inte att det kommer ändras inför denna generation, den enda anledningen till att vi ser 4k@60fps på dessa titlar är att utvecklarna baserat sina val på mindre kraftfull hårdvara.
Lite som att säga att en dator klarar 4k@60fps i MS Röj, säger inget om hur ett mer krävande spel kommer se ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pjkw:

Vet inte riktigt om det är en korrekt slutsats.. så länge stödet finns för upplösningen och frameraten så kan vilken konsoll som helst (oavsett hur kraftig den är) köra 4k@60fps, men hela tiden gör utvecklarna val hur de bäst nyttjar den kraft som finns, man kanske hellre vill ha snyggare partikeleffekter och låta upplösningen och/eller framerate sänkas något osv.
Ser inte att det kommer ändras inför denna generation, den enda anledningen till att vi ser 4k@60fps på dessa titlar är att utvecklarna baserat sina val på mindre kraftfull hårdvara.
Lite som att säga att en dator klarar 4k@60fps i MS Röj, säger inget om hur ett mer krävande spel kommer se ut.

Så är det - det var därför jag skrev verkar och med tillägget någorlunda stabilt i mitt inlägg (då i jämförelse med Xbox One X).

Bara för att de kör i upplösningen 4k så säger det ingenting om hur höga inställningarna är vad gäller diverse ögongodis.
T.ex. ska ju nya Assassin's Creed Valhalla köras i 4k @ 60FPS på både PS5 och XbSx, men hur höga inställningar spelet kör med (i jämförelse med PC) står än så länge skrivet i stjärnorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har webhallen skickat ut info ang PS5. Undrar när infon om XSX kommer..

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Gick till Elgiganten igår och beställde med All access. 11 dec skulle jag få min Xbox.

BTW ny i Xbox träsket, hade en PS4 innan. Några tips på spel att beta mig igen som finns i All access?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Gick till Elgiganten igår och beställde med All access. 11 dec skulle jag få min Xbox.

BTW ny i Xbox träsket, hade en PS4 innan. Några tips på spel att beta mig igen som finns i All access?

Beror på vad du gillar för spel, själv har jag precis börjat spela igenom Middle-Earth: Shadow of war för tredje gången. 🙄🤷🏼‍♂️

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TwoFive:

Det finns massvis förstås. Om man ignorerar storspelen som de flesta har koll på så finns det ändå en hel del små guldkorn i mina ögon. Lonely Mountains Downhill är riktigt trevligt exempelvis, mountainbike ner för berg med enkel men stilren grafik och bara lugna naturljud. Carrion gillade jag också, retro 2D skräckspel ("metroidvania") där man är monstret som konsumerar människor. Pikuniku är bra också, extremt simpel grafik och barnvänligt men roligt att ta sig igenom. UnderMine har jag lagt alldeles för många timmar på, också ett retrospel där man tar sig djupare och djupare ner i först en gruva och sen andra fängelsehålor och liknande.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, korta småspel som de listade. Kan lägga till Edith finch och untitled goose game samt human fall flat.

Testa och fastna i något annat, type witcher 3 - men ska du ändå spela 200+ timmar så kan du lika väl köpa det så småspelen man kan testa lite då och då är största behållningen.

Forza horizon är också ett bra spel att köra någon gång ibland bara för att slappa,
annars skulle jag personligen leta efter spel med en bra handling och tydligt avslutat story att bara köra igenom och ta nästa.
Tomb Raider passade bra in i gamepass, men de var 3'e parts så de har ju lämnat tjänsten nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att köpa en ny GPU ur RTX3000 serien, men tillgången verkar vara alldeles för snål. Så jag var inne på Elgiganten och skrev upp mig på Xbox all access idag. Nu kommer jag att uppdatera hela min PC när DDR5 kommer. Så nu blir det i huvudsak konsollspelande i ett par år.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | LG 42C4 |

Permalänk
Medlem

Är det inte väääääldigt tyst om Series S? Det är ändå rätt nära releasen och alla och deras morsor har ju fått en Series X att leka med verkar det som.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan få en Xbox Series S till releasen fast man inte bokat ännu

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kotten81:

Ja.

Den verkar inte lika mycket drag efter som Series X och både Microsoft själva och flertalet ÅF hade kvar att enheter att boka när jag kollade för ett par dagar sedan.

Så jag tror absolut Series S kommer finnas tillgängliga på hyllan den 10’e november.

... men, är man osäker eller rädd att gå miste - boka en? Kan ju välja att betala när man hämtar upp den/hämtar ut den. Eller avboka om man ändrar sig.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Går du in på Elgigantens sida så står det ju när den kommer i lager. Series S borde du få på release medan Series X får man vänta på.

Eloge till Elgiganten i Sverige, Finland och Norge för hur bra de har skött förhandsbokningarna, ser ut som de uppdaterar kontinuerligt vartefter beställningar kommer när de borde få beställningen... Istället för fiaskot som finns på många andra sidor.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Absolut. Series S verkar vara öppen för bokning på alla ställen.

X får du nog inte tag på, senast jag tittade tidigare i veckan så var det bara Elgiganten samt Mediamarkt som tog emot bokningar, dock med notisen om senare leverans

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Går du in på Elgigantens sida så står det ju när den kommer i lager. Series S borde du få på release medan Series X får man vänta på.

Eloge till Elgiganten i Sverige, Finland och Norge för hur bra de har skött förhandsbokningarna, ser ut som de uppdaterar kontinuerligt vartefter beställningar kommer när de borde få beställningen... Istället för fiaskot som finns på många andra sidor.

Ja jag tror att Elgiganten och Media Markt också snappat upp relativt stora leveranser av Xbox och PS5, medan t.ex. Komplett/Webhallen misslyckats med detta.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja jag tror att Elgiganten och Media Markt också snappat upp relativt stora leveranser av Xbox och PS5, medan t.ex. Komplett/Webhallen misslyckats med detta.

/hulle.

Det kan säkert vara och framförallt när det gäller Elgiganten så är de ju Microsofts första partner i Norden.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Konsolgrävare

28 dagar kvar!

Så nära nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mmm.. blir ju typ myshård av det där

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Är bilden från ditt vardagsrum?

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Är bilden från ditt vardagsrum?

Från vardagsrummet i mina drömmar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så nära nu!

Inte utan att man blir lite sugen!
Jag är dock fortfarande lite fundersam över vad sjutton man ska spela - Man vill ju gärna ha något som visar lite av prestandan som finns vid release, men tycker det ser sådär ut med det...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av PhaCe:

Inte utan att man blir lite sugen!
Jag är dock fortfarande lite fundersam över vad sjutton man ska spela - Man vill ju gärna ha något som visar lite av prestandan som finns vid release, men tycker det ser sådär ut med det...

Själv börjar man nog med Cyberpunk 2077.

Sen blir det att skaffa Gears och Halo serien

Visa signatur