Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har ju tidigare pratat om hur krysslådan kan placeras/hur vi tänkt ställa den själva.
Hjälp mig här. Vi/jag har en "mancave" i källaren. Har ingen TV-bänk då det blir för mycket möblemang. Se länk till bilden nedan:
https://imgur.com/a/CmwBDcJ

Korgen till höger om TV:n är ett riktigt ormbo då nätverkssladden från fiberingången går in där och delar sedan upp sig i en switch. Samt massa andra sladdar, Raspberry Pi med mera.
Vet någon en smart liten hyll-lösning eller motsvarande om man bara vill ha Xboxen framme (och inte ståendes på golvet)?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Vi har ju tidigare pratat om hur krysslådan kan placeras/hur vi tänkt ställa den själva.
Hjälp mig här. Vi/jag har en "mancave" i källaren. Har ingen TV-bänk då det blir för mycket möblemang. Se länk till bilden nedan:
https://imgur.com/a/CmwBDcJ

Korgen till höger om TV:n är ett riktigt ormbo då nätverkssladden från fiberingången går in där och delar sedan upp sig i en switch. Samt massa andra sladdar, Raspberry Pi med mera.
Vet någon en smart liten hyll-lösning eller motsvarande om man bara vill ha Xboxen framme (och inte ståendes på golvet)?

Kanske denna hylla?

https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-vaegghylla-svartbrun-404305...

Sen köra med kabellist för att gömma kablarna.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Ser fram emot detta spel! Ser ut att kunna bli riktigt bra

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Kanske denna hylla?

https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-vaegghylla-svartbrun-404305...

Sen köra med kabellist för att gömma kablarna.

Ja, det är ju en möjlig lösning. Kan ju placeras lite hur som då, bara inte HDMI-kabeln blir för lång.
Vet inte om det är samma begränsningar i datatrafiksöverföring för en HDMI 2.1-kabel som för en thunderbolt-kabel beroende på hur lång sladden är.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Ja, det är ju en möjlig lösning. Kan ju placeras lite hur som då, bara inte HDMI-kabeln blir för lång.
Vet inte om det är samma begränsningar i datatrafiksöverföring för en HDMI 2.1-kabel som för en thunderbolt-kabel beroende på hur lång sladden är.

Vet ej hur lång kabeln är som man får med i boxen men Max rekommenderad längd på HDMI 2.1 kabel är i alla fall 3m.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Vet ej hur lång kabeln är som man får med i boxen men Max rekommenderad längd på HDMI 2.1 kabel är i alla fall 3m.

Tack för den infon.
Får hoppas kabeln man får med är åtminstone två meter. En meter är i snålaste laget.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Kanske denna hylla?

https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-vaegghylla-svartbrun-404305...

Sen köra med kabellist för att gömma kablarna.

Den klarar 3 kg, så det är lite vanskligt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Tack för den infon.
Får hoppas kabeln man får med är åtminstone två meter. En meter är i snålaste laget.

Brukar vara runt 2m så det borde inte vara någon fara

Skrivet av snajk:

Den klarar 3 kg, så det är lite vanskligt.

hmm det missade jag. Series X väger 4.4kg så kanske är lite risky att köra med den hyllan då 😕

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Brukar vara runt 2m så det borde inte vara någon fara

hmm det missade jag. Series X väger 4.4kg så kanske är lite risky att köra med den hyllan då 😕

Huga! Kul att ställa upp xboxen där och sätta sig i soffan - för att någon minut senare se den rasa ner på golvet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Huga! Kul att ställa upp xboxen där och sätta sig i soffan - för att någon minut senare se den rasa ner på golvet

Får ont i magen av självaste tanken 😵

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att få en X till release om man förhandsbokar idag? Är All Access ett alternativ?

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Får ont i magen av självaste tanken 😵

Men det är nog skruvarna som är problemet liksom. Hyllan borde tåla mer vikt än så och säkert själva konsolerna (eller vad man kallar dem när de är dolda på det sättet) också. Så det borde gå att lösa med lite kraftigare skruv och plugg.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Men det är nog skruvarna som är problemet liksom. Hyllan borde tåla mer vikt än så och säkert själva konsolerna (eller vad man kallar dem när de är dolda på det sättet) också. Så det borde gå att lösa med lite kraftigare skruv och plugg.

Jo men frågan är om större skruvar får plats i fästet. Och sen så kanske inte skruvarna i fästet som sitter fast i hyllan håller för den vikten heller 😕

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Mycket trevlig nyhet med snabbare nedladdningshastigheter :D

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Finns det någon chans att få en X till release om man förhandsbokar idag? Är All Access ett alternativ?

Har samma fundering på när man kan tänkas få det, beställde mitt i Lördags från Elgigantens hemsida.

Troligtvis får man vänta till December enligt deras hemsida pendlar mellan 2020-12-08 och 2020-12-22 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroXoR:

Har samma fundering på när man kan tänkas få det, beställde mitt i Lördags från Elgigantens hemsida.

Troligtvis får man vänta till December enligt deras hemsida pendlar mellan 2020-12-08 och 2020-12-22 :/

Beställde också i Lördags från Elgigantens hemsida, frågade de på Instagram och fick detta som svar idag;

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Konsolgrävare

Ubisoft On the Next Generation of Consoles – Get the Details

https://news.ubisoft.com/en-us/article/24pOdAVM0hnCzWWFiXxPga...

Watch Dogs: Legion

  • Watch Dogs: Legion will fully benefit from the hardware accelerated raytracing

  • Loading times have been massively reduced allowing for smoother world traversal and faster loading times than ever before.

Assassin’s Creed Valhalla

  • 4K resolution at 60 frames per second on Xbox Series X

  • Faster loading speeds for more play time, and a smoother and more powerful experience.

Far Cry 6

  • 60 frames per second and 4K resolution

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

"I can confirm that Fallen Order now runs at a locked 60fps without any of the pop-in or stutter. It's very very smooth."

https://twitter.com/dark1x/status/1320751272014848001

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

https://news.ubisoft.com/en-us/article/24pOdAVM0hnCzWWFiXxPga...

Watch Dogs: Legion

  • Watch Dogs: Legion will fully benefit from the hardware accelerated raytracing

  • Loading times have been massively reduced allowing for smoother world traversal and faster loading times than ever before.

Assassin’s Creed Valhalla

  • 4K resolution at 60 frames per second on Xbox Series X

  • Faster loading speeds for more play time, and a smoother and more powerful experience.

Far Cry 6

  • 60 frames per second and 4K resolution

Nice.
AC: Valhalla och Far Cry 6 är givna köp för mig.

Här benchmarkar Digital Foundy lite spel:

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det går nu att förbeställa Xbox Series X hos Amazon.de, det kan vara ett bra alternativ om du missade den första batchen.

https://www.amazon.de/gp/product/B08H93ZRLL?ref=em_1p_0_ti&re...

Priset blir 538 EUR med Svensk moms, så typ 120 kr billigare än i Sverige. Tyskarna kan dock skatta sig lyckliga, dom får betala endast 499 EUR för konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Det går nu att förbeställa Xbox Series X hos Amazon.de, det kan vara ett bra alternativ om du missade den första batchen.

https://www.amazon.de/gp/product/B08H93ZRLL?ref=em_1p_0_ti&re...

Priset blir 538 EUR med Svensk moms, så typ 120 kr billigare än i Sverige. Tyskarna kan dock skatta sig lyckliga, dom får betala endast 499 EUR för konsolen.

Haha fan också. Skulle beställa en, la till en i kundkorgen, loggade in på mitt konto, allt är frid och fröjd. Går vidare till kundkorgen... slutsåld.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Haha fan också. Skulle beställa en, la till en i kundkorgen, loggade in på mitt konto, allt är frid och fröjd. Går vidare till kundkorgen... slutsåld.

Konstigt! Jag hade lagt den på bevakning hos Amazon.de, fick mailet om förhandsbokningen för typ 10 min sen. Det måste ha gått jävligt fort efter det att folk fick mailet... haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Konstigt! Jag hade lagt den på bevakning hos Amazon.de, fick mailet om förhandsbokningen för typ 10 min sen. Det måste ha gått jävligt fort efter det att folk fick mailet... haha

Haha ja det gick nog åt jävligt fort! Hade egentligen tänkt nöja mig med en PS5 men tänkte slå till med tanke på gamepass upplägget. Får köpa en vid ett senare tillfälle istället

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Har Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate 1x1 konverteringsdealen som Microsoft har lyfts upp här?
Om inte så tänkte jag förklara snabbt då de säkert är av intresse för några av er.
Man kan då konvertera Xbox Live tid till Game Pass Ultimate för 1$ hos Microsoft och spara rätt bra på det i det långa loppet eftersom Xbox Live Gold är billigare än Game Pass Ultimate. Man kan max konvertera 36 månader av Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate.

Steg 1: Köp önskat antal månader av Xbox Live gold (jag köpte 3st 12 månaders kort av Elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/P...

Steg 2: Ladda in korten via: http://www.microsoft.com/redeem (Se till att inte gå över totalt 36 månader på kontot om du redan har Xbox Live Gold och välj ej att ha på auto renewal för en gratis månad då detta kan ta dig över max gränsen på 36 månader)

Steg 3: Gå med i Game Pass ultimate, betala 10kr och få sedan din Xbox Live Gold tid konverterad direkt: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Prisexempel:
All Access Deal hos Elgiganten: 8880kr över 24 månader + 135kr x 12 = 1620kr för sista året av Game Pass Ultimate = 10500kr
Köpa Xbox Series X direkt och använda Xbox Live konvertering: 5695kr för konsol +10 kr i avgift hos Microsoft + 499kr x 3 för 12 månaders Xbox Live = 7202kr

Källa där jag hittade detta:
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade (Bläddra ner och läs villkor)
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Någon som provat detta nyligen eller vet om det fortfarande fungerar?
Vet inte om jag vågar vänta tills release, kanske borde fixa det nu innan det åtgärdas?
Lite skraj på att punga ut cirka 1500 kr för något som kanske inte fungerar.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Någon som provat detta nyligen eller vet om det fortfarande fungerar?
Vet inte om jag vågar vänta tills release, kanske borde fixa det nu innan det åtgärdas?
Lite skraj på att punga ut cirka 1500 kr för något som kanske inte fungerar.

Testade själv förra veckan. Fungerade fint.

Edit: Jag måste dock lyfta ett varningens finger... Jag köpte detta för att förlänga mitt Game Pass PC billigt. Men nu har jag ju Ultimate i 3 år så nu känner jag att jag måste köpa en Series X(Annat vore ju dumt, right?). Så glöm inte dolda kostnader!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Någon som provat detta nyligen eller vet om det fortfarande fungerar?
Vet inte om jag vågar vänta tills release, kanske borde fixa det nu innan det åtgärdas?
Lite skraj på att punga ut cirka 1500 kr för något som kanske inte fungerar.

Jag gjorde det idag och det fungerade utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Någon som provat detta nyligen eller vet om det fortfarande fungerar?
Vet inte om jag vågar vänta tills release, kanske borde fixa det nu innan det åtgärdas?
Lite skraj på att punga ut cirka 1500 kr för något som kanske inte fungerar.

Jag har gjort det nyligen (1-2 veckor sedan), nöjde mig dock med 2 år - dvs 1000:-

Det fungerar klockrent och jag kan fortfarande komma på mig själv gå runt och vara nöjd med den här affären

Permalänk
Skrivet av edifier:

Någon som provat detta nyligen eller vet om det fortfarande fungerar?
Vet inte om jag vågar vänta tills release, kanske borde fixa det nu innan det åtgärdas?
Lite skraj på att punga ut cirka 1500 kr för något som kanske inte fungerar.

Eftersom xbox-länken fortfarande fungerar och listar erbjudandet så antar jag att det fungerar. Går ju alltid att ringa microsoft och fråga om man vill vara 100%.
Jag gjorde konverteringen rätt nära inpå att jag hittade erbjudandet då jag inte visste hur länge de skulle köra erbjudandet och eftersom jag ändå tänkte prova utbudet på datorn.

Permalänk
Medlem

Senaste XBOX

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det har varit lite snack om detta förut men nu är det bekräftat från MS, undra vad det innebär

Xbox Series X|S will be the only next gen consoles with full RDNA 2 integration, thanks to our close working partnership with @AMD. Learn more: https://t.co/z5RiTd0KXm

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!