3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

jag tror dom mena 5 okt nästa år

Permalänk

Jag beställde från Elgiganten (3080 STRIX OC) den 25e, på löningen, och mitt försenings-SMS från förra veckan flyttade det till den 6e.

Låga förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

Jag beställde från Elgiganten (3080 STRIX OC) den 25e, på löningen, och mitt försenings-SMS från förra veckan flyttade det till den 6e.

Låga förhoppningar.

Japp så är det, 5:e för oss nedansför norrland och de andra 6:e. Det är bara deras lagersystem som automatiserar ut den skiten. Den tror ju att dom har inne för de har beställt X antal och produkten skickas direkt från leverantör så då anses dom finnas "i lager". När således produkten inte skickas så plussar den på leveransdatum X antal dagar och meddelar alla berörda

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

jag tror dom mena 5 okt nästa år

Jag tycker att din teori är den mest verklighetsnära när det gäller blufföretaget, ungäfer där ligger mina förväntningar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Pratade också med Elgiganten. Korten är på Brings centrallager och skickas idag, 3-5dagars leverans från och med idag :)! (Iaf mitt enligt dem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Pratade också med Elgiganten. Korten är på Brings centrallager och skickas idag, 3-5dagars leverans från och med idag :)! (Iaf mitt enligt dem)

Tillåt mig att tvivla... men man kan ju hoppas men har inga förväntningar.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Inget skulle glädja mig mer än att det där stämmer, dock är jag rädd att det handlar om en okunnig/oengagerad kundtjänstmedarbetare som läser innantill och inte är insatt i vilket kaos 3080/3090-lanseringen har inneburit.
I vilket fall som helst så håller vi tummarna tycker jag!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Inget skulle glädja mig mer än att det där stämmer, dock är jag rädd att det handlar om en okunnig/oengagerad kundtjänstmedarbetare som läser innantill och inte är insatt i vilket kaos 3080/3090-lanseringen har inneburit.
I vilket fall som helst så håller vi tummarna tycker jag!

Är det några som vet hur jävlig denna lanseringen har varit så är det kundtjänstmedarbetarna. Handlar också garanterat om att de inte har verktygen, befogenhet, resurser, med mera för att kunna ge en bättre service.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Är det några som vet hur jävlig denna lanseringen har varit så är det kundtjänstmedarbetarna. Handlar också garanterat om att de inte har verktygen, befogenhet, resurser, med mera för att kunna ge en bättre service.

Håller med dig helt.
Men nu ska du få höra och det här är lite skrämmande. I det inlägg som du precis har citerat så tänkte jag bokstavligen skriva "Frågan är var den där bokhyllan har tagit vägen? Trevlig grabb". Telepati javisst

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Fanzer:

Kommer säkert på nyheterna ikväll att Bring haft ett rån på sitt centrallager 😆

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danieljohansson:

Kommer säkert på nyheterna ikväll att Bring haft ett rån på sitt centrallager 😆

På tal om något helt annat, är det någon som kan säga att jag var hos dem och drack kaffe hela dagen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Likt alla andra så är jag på supporten på elgiganten också, så här gick vår chatt.

Hej! Mitt namn är Lara och jag ska hjälpa dig idag, hur kan jag hjälpa dig?
10:32

Hej!
Jag bara undrar när min order kommer att skickas. Ska leta fram ordernummer, en sekund.
10:33

Yes absolut! Jag väntar.

XXXXXXX
10:34

Har du beställt via internet eller över butik? Isåfall vilken butik då?

Över internet
10:35

Customer support har lämnat chatten

WTF ?

Permalänk
Avstängd

HAHAHAHAHAHA.

Fan bästa idag.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Likt alla andra så är jag på supporten på elgiganten också, så här gick vår chatt.

Hej! Mitt namn är Lara och jag ska hjälpa dig idag, hur kan jag hjälpa dig?
10:32

Hej!
Jag bara undrar när min order kommer att skickas. Ska leta fram ordernummer, en sekund.

Yes absolut! Jag väntar.

XXXXXXX

Har du beställt via internet eller över butik? Isåfall vilken butik då?

Över internet
10:35

Customer support har lämnat chatten

WTF ?

Customer support: JEBAITED

Skämt åsido, frågade dem också och kortet skall enl giganten ha skickats idag vid 10:00 och kommer om "3-5 dagar". Jag är fortsatt tveksam dock heh

Permalänk
Skrivet av Nostradamu:

Skämt åsido, frågade dem också och kortet skall enl giganten ha skickats idag vid 10:00 och kommer om "3-5 dagar". Jag är fortsatt tveksam dock heh

Min postnord-app hittar inga inkommande paket. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också en Elgiganten beställning som ska skickas idag, 5:e okt, precis som många andra. Tvivlar dock starkt på att detta stämmer. Kommer väl ett nytt sms snart där de "skjuter" på datumet 1 vecka til....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

finner det hela väldigt tveksamt, sitter och ska försöka avbeställa från elgiganten nu, kommer säkert få svaret att det inte går eftersom de redan skickat. Det sa dom ju till folk redan förra veckan.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Min postnord-app hittar inga inkommande paket. :/

Tror de kör Bring dock, så bör dyka upp i "Mina Paket"-appen om inget annat, fast det är ganska dött där med.

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag försökte se om jag kunde köpa något annat från Nvidias egna shop, men inte ens bryggorna till gamla 20-serien går att köpa. När jag gick in så stod det först "Add to cart" grön knapp men så fort jag klickade på den så ändrades det till "Ej i lager". Allt övrigt verkar nu stå "Ej i lager". Är deras lagermodul offline, överbelastad eller vad är det frågan om? Någon bra teori?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Pratade själv nyss med deras ktj.
"Den skickas imorgon 10.06.
Enligt ditt kvitto, skickar den imorgon."
"Vi följer den information som står på kvittot, blir produkten så blir kund informerad om detta. Leveransen kan vara upp till två månader."

Så naturligtvis ställer jag frågan om vart dom får den infon från. Enligt dem är det "producenten", i detta fallet ASUS. Roligt att alla som beställt kort från MSI etc får exakt samma SMS och datum i telefonen, tvek på att tillverkarna har den synken

- "Vem är det som tillhandahåller informationen som står på kvittot? Om leveransen "kan" vara upp till två månader varför anger ni då 1a oktober och sedan 6e? Vad är det som säger dig att det kan ta två månader om ni lovat den imorgon?"

"Vi har informationen som står på kvittot, och vi utlovar inget datum med tanke på antalet kort som skickas vid release. Därför är leveransen upp till två månader. Vi kan inte mer än be dig att vänta, eller köpa kortet hos en av våra konkurrenter istället."

Har fått så otroligt olika svar. Vissa säger att det finns kort på LAGER, andra har sagt att det är påväg in till deras lager, andra har sagt att de aldrig kommer in på deras lager utan skickas direkt från tillverkaren (asus). Nu säger folk i tråden att det finns kort på brings centrallager? Vissa har sagt två månader, vissa har sagt januari. Vad stämmer egentligen?

Vilken jävla soppa elgiganten lyckats röra ihop. Andra ÅF kan i alla fall meddela förseningar och uppdatera sina kunder någorlunda, interna informationen i detta fallet verkar ju vara total katastrof.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Tänk nu om Elgiganten faktiskt skickar ut våra kort idag..
Vilken jävla plot-twist det blir, alla kommer att börja prisa dem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har valt att ligga lågt just av den anledningen, mirakel har ju faktiskt skett... plus så har jag ingen beställning lagd där.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Absolut! Jag hoppas det för er skull! Meeeen... exakt så sades det innan förra ändringen av leveransdatumet också. Känns som Elgiganten gjort en "marknadsföringsmindfuck" genom att få människor att tänka just "tänk om" och således bibehåller folk i deras kö.

Jag hoppas det inte är så dock. Hoppet är det sista som överger människan!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Absolut! Jag hoppas det för er skull! Meeeen... exakt så sades det innan förra ändringen av leveransdatumet också. Känns som Elgiganten gjort en "marknadsföringsmindfuck" genom att få människor att tänka just "tänk om" och således bibehåller folk i deras kö.

Jag hoppas det inte är så dock. Hoppet är det sista som överger människan!

Jag tror verkligen inte att några kort kommer att skickas ut idag.. MEN.. jag har inte fått mitt försenings-sms än.

Permalänk
Medlem

Haha varför plågar ni er själva? Det är ju helt uppenbart att Elgiganten trollar oss (har ett MSI beställt där den 17e). Det är ju flera hundra personer i kö för varje enskilt kort och alla har väl fått samma datum oavsett tillverkare. I bästa fall innebär det att en LITEN % av oss kan få ett par kort skickade idag (om de får in några alls). Resten kommer ju få ett uppskjutnings mail. Jag gissar på runt 20-30e okt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Bad du inte om kollinummer :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Haha varför plågar ni er själva? Det är ju helt uppenbart att Elgiganten trollar oss (har ett MSI beställt där den 17e). Det är ju flera hundra personer i kö för varje enskilt kort och alla har väl fått samma datum oavsett tillverkare. I bästa fall innebär det att en LITEN % av oss kan få ett par kort skickade idag (om de får in några alls). Resten kommer ju få ett uppskjutnings mail. Jag gissar på runt 20-30e okt.

Min fetning.
Hoppfullt! Go Elgiganten! Finns det kort finns det hopp!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Bad du inte om kollinummer :)?

Nej jag gjorde ju inte det. Sure, hade vart nice att få kortet i veckan men tror inte det så sätt. Mitt stackars 980 får nog svettas lite till

Permalänk
Medlem

Jag pratade med kundtjänst nyss.
Fick inget kollinr eftersom bring inte har paketet ännu. Vilket motsäger det någon annan sa om att de har paketen i lager nu.
Fick inte heller avboka "eftersom det redan skickats". Så antingen sitter jag i en sits där jag måste åka iväg och hämta ett paket som jag sedan måste lämna tillbaka direkt. Eller så är det hela en scam.

Tycker synd om kundtjänst som verkar få jobba i totalt mörker.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2