Apple uppges välja batteritid och 5G över 120 Hz i Iphone 12-serien

Permalänk

På och av

Det finns de som vill bli vallade och de som vill vara den som vallar. Alla har olika behov.
Synd bara att merparten av journlistkåren föredrar att bli vallade.

Sen kör man bara 120 där det skall köras 120.

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Batteritid är viktigt så där går Apple och många andra bort, 5g är också totalt onödigt och det lär ta många år innan det går att använda och det finns ett verkligt behov i en telefon.

Går Apple bort? Har nog aldrig haft så bra batteritid på en telefon som på min 11 pro. Med vanlig användning (för mig) med ca 3 timmar skärmtid har jag alltid över 50% kvar när jag går och lägger mig (ca kl 7 till 22). Snålar jag lite så räcker den 2 dygn. Haft flera Android och även andra modeller av Apple, men alla brukade vara nere på 5-20% i slutet av dagen.

Haft Sony, Samsung, Huawei innan och alla haft mycket sämre. Jag har ju dock aldrig haft nån telefon som verkligen marknadsförs med stort batteri, men det gör ju urvalet något begränsat.

Permalänk

Haft båda sidorna och båda läger har I princip lika bra/dåliga batteritider. Idag om en telefon inte har en bra skärm kommer det ej vara utav intresse för konsument. Man får ju se vad som lanseras. Kör vidare med Android och blir mer nöjd. Alla går välja sitt gift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Haft båda sidorna och båda läger har I princip lika bra/dåliga batteritider.

Fast det stämmer ju ej. I och med att android har många olika tillverkare och modeller så finns det också modeller med riktigt bra batteritid att välja på.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen bryr mig om är batteritid och en riktigt grym kamera, surfa eller titta på film/youtube gör jag hellre på andra sätt. Kunde själv inte bry mig mindre om 120Hz eller 5G i mobilen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marquzz:

Går Apple bort? Har nog aldrig haft så bra batteritid på en telefon som på min 11 pro. Med vanlig användning (för mig) med ca 3 timmar skärmtid har jag alltid över 50% kvar när jag går och lägger mig (ca kl 7 till 22). Snålar jag lite så räcker den 2 dygn. Haft flera Android och även andra modeller av Apple, men alla brukade vara nere på 5-20% i slutet av dagen.

Haft Sony, Samsung, Huawei innan och alla haft mycket sämre. Jag har ju dock aldrig haft nån telefon som verkligen marknadsförs med stort batteri, men det gör ju urvalet något begränsat.

Min 3000kr lenovomobil som jag köpte för 3-4 år sedan klarar 2 dygn med nästan 10h onscreen tid och det utan oled skärm. 6h onscreen tid känns som nån form av minimum standard.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Streamen för den som vill titta över Youtube finns här, börjar om en liten stund kl 19.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Unlocked bootloader or no buy!

Permalänk
Medlem

USB-C.. annars kan jag nog köpa en Android-one lur. Apple har ju tappat rätt mycket av varför jag ansåg Apple var det tveklösa valet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Android är väl tveklöst en statussymbol först, produkt i andra hand? Finns ingen annan förklaring till att folk försvarar då företag pressar fram ofärdig teknik för att maximera vinst.

Nu råkar Apple kanske ha en annan uppfattning om vad som är kundvänligt mot vad du har. Att behöva ändra uppdateringsfrekvens på telefonen är en ointelligent lösning. Apple har alltid haft en tydlig filosofi om att kunden inte ska behöva bry sig om sån skit. Det ska bara funka. För övrigt är det inte Apple som snackat om batteritid, även om det högst troligt är en orsak.

Apple satsar förmodligen på ProMotion på sina Iphones, och det är svårt. Är inte tekniken på en tillfredsställande nivå väntar de tills den är redo. Det kallas integritet.

Vidare har Apple satsat mycket på utveckling av skärmar. De har sin egen OLED-RnD och skärmarna tillverkas till deras egna specifikationer, vilket även inkluderar material. Vidare är de extremt anala i fråga om hur skärmarna kalibreras och hur stor variation som får finnas mellan enheter. Allt sånt kostar pengar.

Att Apple skulle snåla på skärmarna för att öka sina marginaler är helt enkelt verklighetsfrämmande.

Personligen så tycker jag att det är katastrof att de sålde för bara 2 år sedan en dyr mobil som XR med lågupplöst IPS skärm.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Jag hade gärna sett mer megapixlar i kameran (men jag tror inte jag får det i år heller) och större sensorstorlek.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

bättre batteri och bort med flärpen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Unlocked bootloader or no buy!

Mac, Macbook, Phone, Pad, Watch?

Permalänk
Medlem

Positiva med att Apple nu släpper en liten 5.4 tums telefon utan massiva skärmkanter är att det säkert kommer liknande från Android tillverkare då Apple har ett så otroligt stort inflytande i branschen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Jag hade gärna sett mer megapixlar i kameran (men jag tror inte jag får det i år heller) och större sensorstorlek.

Större sensor är väl bekräftat enligt artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Batteritid är viktigt så där går Apple och många andra bort, 5g är också totalt onödigt och det lär ta många år innan det går att använda och det finns ett verkligt behov i en telefon.

Nokia 3310 låter som något för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Om man inte bryr sig om sådana "finesser". Varför ens ha en flagship telefon då? En OnePlus Nord eller iPhone SE funkar väl i sådana fall lika bra?

För att man kan och vill?
Köper ju det värsta bara för att det är att vara värst sen om 120hz inte finns är ju sak samma för den är ju fortfarande Iphones bästa telefon men skulle det komma så är det ju bara ett +.
Ungefär samma sak när det kommer till datorer, köper det värsta jag har råd med oavsett om det är i7/i9 eller Ryzen med 12 kärnor även om det slutar med att man sitter och tittar på YouTube för att det finns inget roligt att spela då Inga nya spel har kommit eller expansion alternativt patch.
Den senaste telefonen jag har liggandes som köptes ny är en Note 8 och har idag en iPhone 11 pro max och jag kan inte säga att jag behöver någon av de, hade säkert klarat mig med en telefon för 1000kr men man vill ju inte ha billigt skit utan man köper det man vill ha.
Ringer,skickar sms, surfer, lyssnar på music och kanske streamar lite film då och då samt tar bilder så 120hz för min del är sak samma men får iPhone det så tackar man oh tar emot.

Prioriterar Batteri tid och att telefonen ska funka och ha bra kamera över en 120hz men är ju ett + om det kommer.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Triton242:

Nokia 3310 låter som något för dig

Njä den är oanvändbar utan Android men en Ulefone Armor 3 eller liknade kan det kanske bli nästa gång.

10,300mAh Battery
Battery Life
Standby Time Up to 1300 Hours
Talk Time Up to 66 Hours
72 h musik
19 h video

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en adblocker.

Jag skulle vilja att det finns ett läge där man låst skärmen för rotation men den roterar skärmen ändå när man väljer fullskärmsläge vid videomaterial automatiskt för att sedan återgå när man lämnar fullskärm.

Jag skulle vilja att man la mer tid på den svenska autocorrect funktionen.

En sökfunktion typ Ctrl + f likt i Windows i safari skulle vara trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag skulle vilja att det finns ett läge där man låst skärmen för rotation men den roterar skärmen ändå när man väljer fullskärmsläge vid videomaterial automatiskt för att sedan återgå när man lämnar fullskärm.

Denna funktionen finns väl redan? Fungerar perfekt för mig, har alltid rotation låst, men den vänder automatiskt både vid Netflix och Youtube, och typ allt annat jag provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Njä den är oanvändbar utan Android men en Ulefone Armor 3 eller liknade kan det kanske bli nästa gång.

10,300mAh Battery
Battery Life
Standby Time Up to 1300 Hours
Talk Time Up to 66 Hours
72 h musik
19 h video

Syns bara att de blir ohanterbart stora och tunga med de batterierna.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är om de låser upp plattformen så det går att använda utan att bli låst till appleträsket.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Denna funktionen finns väl redan? Fungerar perfekt för mig, har alltid rotation låst, men den vänder automatiskt både vid Netflix och Youtube, och typ allt annat jag provat.

Netflix vet jag inget om.
I safari fungerar det inte för mig.

Permalänk
Medlem

Gillar att det är bättre skärm

Iphone 13 blir säkert ett köp när de har också 120hz skärm så blir det perfekt uppgradering från Iphone X

Permalänk
Medlem

Hade de kört på 120hz skärm istället för 5G, skulle de dra betydligt mer ha begär tror jag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@loevet: Väldigt OT, men produktionen känns som att de driver med oss Säker på att du inte bäddade in en video från The Onion?

Permalänk
Medlem

Om något så ska ju apple iallafall ha cred för att dom inte onödigt gimpar den lilla modellen, till skillnad från sketna Samsung som av någon oförklarlig anledning totalt trashade specsen på S10e när jag senast var ute efter upgrade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag skulle vilja ha en adblocker.

Testat Lockdown?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hade de kört på 120hz skärm istället för 5G, skulle de dra betydligt mer ha begär tror jag.

Något måste de väl göra med modemverksamheten de köpte upp från Intel?

Permalänk
Medlem

Sony har att lära sig. Apple är mästarna på att introducera produkter och teknik.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070