3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av kabex:

Hur det här på något sätt skulle vara ett bra exempel på bristmarknadsföring har jag svårt att se.

Om man använder proshops siffror (från 12/10) på 3080 som exempel:

3625 beställningar
416 mottagna kort
103 på väg

Dvs ca 11,5% av beställningarna är levererade EN MÅNAD EFTER PRODUKTSLÄPP.

Någonstans i linan finns det ju problem, men inte jävla chans att Nvidia sitter på ett lager med flera tusen GPU:er eller sagt åt Samsung att dra ner på produktionstakten.

Varje dag utan leveranser är förlorade kunder.

Största sannolikheten är antagligen produktionstakten hos Samsung, sen huruvida det är yield-problem eller något annat som spökar är ju svårt att säga utan insyn.

Vad gäller efterfrågan jämfört med andra releaser kanske @Pliind eller @Asus.David kan svara på om de får eller kanske redan gjort.

Varje dag utan leveranser innebär inte säkert förlorade kunder eftersom det inte finns något DIREKT alternativ att tillgå. Vi som håller på och ältar här har ju sannolikt inte bokat av, till exempel. Trotts att det snart gått en månad. Eller finns det tecken på att det vekrar vara en över-avbeställning utöver de som bokar av dubbelbokningar?

Bristen på produkter att tillgodose efterfrågan med innebär att det byggs upp en exklusivitet kring produkten och det kan i sin tur både trissa upp ett almänt ha-begär och i förlängningen driva upp accepterade priser. Jag har naturligtvis ingen aning om det faktiskt är så, att det finns ett strategiskt initiativ bakom tillgångsproblemet, jag säger bara att det inte är helt orimligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsgustavarvid:

Varje dag utan leveranser innebär inte säkert förlorade kunder eftersom det inte finns något DIREKT alternativ att tillgå. Vi som håller på och ältar här har ju sannolikt inte bokat av, till exempel. Trotts att det snart gått en månad. Eller finns det tecken på att det vekrar vara en över-avbeställning utöver de som bokar av dubbelbokningar?

Bristen på produkter att tillgodose efterfrågan med innebär att det byggs upp en exklusivitet kring produkten och det kan i sin tur både trissa upp ett almänt ha-begär och i förlängningen driva upp accepterade priser. Jag har naturligtvis ingen aning om det faktiskt är så, att det finns ett strategiskt initiativ bakom tillgångsproblemet, jag säger bara att det inte är helt orimligt.

FOMO + för mycket investerad tid med. Mycket det som gör att jag inte avbokat. Behåller jag bokningen får jag ett kort mellan nu och aldrig och kanske kommer kunna vara redo till Cyberpunk 2077. Avbokar jag får jag sitta med mitt 1080Ti, som det ser ut nu, på obestämd tid.

Permalänk
Medlem

Att tro att Nvidia medvetet skulle hålla tillbaks kort när AMD snart lanserar nästa gen och de har bättre läge än någonsin att låsa folk vid köp precis innan låter som satir för mig.

Är 100% säker på att detta handlar om enormt högre utfall än vad som låg på prognos och gick att producera i rimlig tid, i samband med att de eventuellt kände sig tvingade att lansera lite tidigare än väntat återigen med tanke på AMDs lansering strax inpå.

Typ alla större svenska webshopar har ju vittnat om att trafiken vid detta släppet varit all time high och trycket värre än någonsin tidigare. Det i sig betyder att detta blev betydligt mer eftertraktade produkter än normalt. Tror inte att någon aktör i ledet hade kunnat drömma om det som blev ens.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Dustin hade tidigare i veckan en notis om att 3080 Auros Master skulle komma in i lager i dag vilket verkar ha lockat en del av oss - har någon av er andra fått någon bekräftad försändelse eller har vi alla fått samma uppdaterade besked om "förväntat i lager 15/10"?

Min har inte ens ändrat leverans till den 15e. Står kvar på 14e och då är jag ändå bekräftad nummer 2 i kön.

Händer det inget imorgon kommer jag att stoppa Dustin i samma korg som Felgiganten.

Dustin
Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Dustin hade tidigare i veckan en notis om att 3080 Auros Master skulle komma in i lager i dag vilket verkar ha lockat en del av oss - har någon av er andra fått någon bekräftad försändelse eller har vi alla fått samma uppdaterade besked om "förväntat i lager 15/10"?

Min står fortfarande som 14/10... Någon skrev tidigare att dom skulle komma antingen idag eller imorgon, får väl se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Min har inte ens ändrat leverans till den 15e. Står kvar på 14e och då är jag ändå bekräftad nummer 2 i kön.

Händer det inget imorgon kommer jag att stoppa Dustin i samma korg som Felgiganten.

Synd att du inte fick en leverans i dag men det skänker ju ändå ett visst hopp om att det kan vara något på gång.

Om någon fick i dag så är det nog kört för alla andra som beställde att få från samma leverans tänker jag, men om ingen har fått kanske den 15 ändå stämmer och inte bara är ett "vi har ingen aning"-datum som det verkar ha varit för Elgiganten. En dags försening är väl inte onormalt.

(Det börjar infinna sig ett Stockholmsyndrom, jag kommer kanske sakna den dagliga kollen på diverse shoppar och forum när kortet väl är i hamn!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0cool:

Synd att du inte fick en leverans i dag men det skänker ju ändå ett visst hopp om att det kan vara något på gång.

Om någon fick i dag så är det nog kört för alla andra som beställde att få från samma leverans tänker jag, men om ingen har fått kanske den 15 ändå stämmer och inte bara är ett "vi har ingen aning"-datum som det verkar ha varit för Elgiganten. En dags försening är väl inte onormalt.

(Det börjar infinna sig ett Stockholmsyndrom, jag kommer kanske sakna den dagliga kollen på diverse shoppar och forum när kortet väl är i hamn!)

Deras kundtjänst bekräftade att korten inte kom idag utan ska dyka upp imorgon. Bara hoppas att det ligger någon sanning i det.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Synd att du inte fick en leverans i dag men det skänker ju ändå ett visst hopp om att det kan vara något på gång.

Om någon fick i dag så är det nog kört för alla andra som beställde att få från samma leverans tänker jag, men om ingen har fått kanske den 15 ändå stämmer och inte bara är ett "vi har ingen aning"-datum som det verkar ha varit för Elgiganten. En dags försening är väl inte onormalt.

(Det börjar infinna sig ett Stockholmsyndrom, jag kommer kanske sakna den dagliga kollen på diverse shoppar och forum när kortet väl är i hamn!)

Vi får helt enkelt hoppas på att det rör på sig imorgon. Kort till helgen vore fantastiskt.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Det är jag som länkat till den källan. Du har till och med taggat mig. Fokus!

Ja? Jag vet...

Han svarade även på det inlägget som jag skrev till dig och jag svarade honom tillbaka.

Edit. Jag borde dock klämt in ditt namn där i första meningen för att minska förvirringen i en redan rörig mening.

Men nu har vi spammat färdigt off topic tycker jag.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Jag beställde ett 3090 strix OC från inet 6/10, vore intressant om någon där i närheten har fått kortet från Inet vid det här laget?

Ja la min order 15. 02 å ligger bra till har ja fått höra men vet dock ej hur många som beställt men är nog ett gäng

Permalänk
Medlem

Funderar på att avboka mina beställningar och satsa på 3080 20GB 7nm.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=zmbvUK93npo

Taget ifrån videon:

Han verkar ha haft rätt om förr, och om han fortfarande har tillgång till pålitlig information kommer det 3080 20GB nu i december. Och vi lär "översvämmas" av RTX 3080-kort de kommande veckorna, och RTX 3070s verkar inte bli så svårt att komma över..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

https://www.youtube.com/watch?v=zmbvUK93npo

Taget ifrån videon:
https://i.imgur.com/DIsU4mX.png

Han verkar ha haft rätt om förr, och om han fortfarande har tillgång till pålitlig information kommer det 3080 20GB nu i december. Och vi lär "översvämmas" av RTX 3080-kort de kommande veckorna, och RTX 3070s verkar inte bli så svårt att komma över..

Låter bra.
Frågan är om 3080 20GB kommer ha högre prestanda för jag behöver inte mer än 10GB

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Viking
Skrivet av jorgen69:

Låter bra.
Frågan är om 3080 20GB kommer ha högre prestanda för jag behöver inte mer än 10GB

Troligen inte då skillnaden mellan 3080 och 3090 redan är liten.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Troligen inte då skillnaden mellan 3080 och 3090 redan är liten.

Det skulle göra 3090 överflödigt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Låter bra.
Frågan är om 3080 20GB kommer ha högre prestanda för jag behöver inte mer än 10GB

Well, om priserna han anger stämmer någorlunda så känns det imho lätt värt att betala runt 1 000 SEK mer (15-20%) på något man förmodligen kommer att ha i minst ett par år innan man byter igen. Redan nu maxar CoD:MW mina 8 GB VRAM tillsammans med Desktop Window Manager (dwm.exe), så jag kan bara anta att mer kommer att användas om ett år, och ännu mer om två år. 15% prisskillnad känns inte så mycket i sammanhanget, imo.

Det är väl bäst att vänta på reviews, men jag skulle lagt mina ägg i 20 GB VRAM-korgen.

Skrivet av Donnerstal:

Troligen inte då skillnaden mellan 3080 och 3090 redan är liten.

Det är nog samma kort fast med dubbla minnesmängden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Well, om priserna han anger stämmer någorlunda så känns det imho lätt värt att betala runt 1 000 SEK mer (15-20%) på något man förmodligen kommer att ha i minst ett par år innan man byter igen. Redan nu maxar CoD:MW mina 8 GB VRAM tillsammans med Desktop Window Manager (dwm.exe), så jag kan bara anta att mer kommer att användas om ett år, och ännu mer om två år. 15% prisskillnad känns inte så mycket i sammanhanget, imo.

Det är väl bäst att vänta på reviews, men jag skulle lagt mina ägg i 20 GB VRAM-korgen.

Det är nog samma kort fast med dubbla minnesmängden.

Som det gåtts igenom tidigare, Modern warfare allokerar ditt vram. Hur mycket det använder utav det är svårt att säga men det allokerar mer än vad som används och står i MSI Afterburner e.x. Både sweclockers och Gamersnexus har bra artikel/inlägg angående den riktiga användningen. Och det är inget spel som maxxar ut 3080s vram ännu vad jag förstår. Att tänka på också är att det inte går jämföra 2080ti minne med 3080 då 3080 är mycket snabbare. Sitter på mobilen nu så svårt lägga men kommer med några edits på källor snart

Swec 18:22
https://youtu.be/893JXTYWK9g

Gamersnexus 02:58
https://youtu.be/oTeXh9x0sUc

Resetera artikel angående varför 10 gb räcker:
https://www.resetera.com/threads/vram-in-2020-2024-why-10gb-i...

GN Artikel angående vram och varför du inte kan använda mjukvara att mäta vram:

We’d like to quickly address one point before proceeding: A lot of commenters have expressed concern about the 10GB framebuffer on the RTX 3080, remarking that 10 is lower than 11, and therefore somehow worse than the 1080 Ti or 2080 Ti. A few reminders: First, when you use software (like GPU-Z -- which is great software and which we highly recommend), it will give you the “allocated VRAM,” but not necessarily the engaged or utilized VRAM. If you plug in a 12GB FB card and play a game, that game might tell you that it’s “using” 11GB,” and could cause you to suspect that this is close to capacity. In reality, it’s requesting that memory, but not actually utilizing it. Further still, memory capacity is very rarely the issue for gaming -- it’s more often that you’re running into memory bandwidth issues first, or maybe even some other part, like ROPs limitations.

Dold text
Permalänk
Medlem

En ny dag gryr, låt oss hoppas att Webhallen får in ett RTX 3090 TUF OC idag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva i princip allt FortuN skrev, men är alldeles för morgontrött och seg så han hann före hehe. Men det är verkligen exakt så. Många spel allokerar mycket minne. Det är inte samma sak som att det använder det minnet. Superviktigt att ha i åtanke när man gör ett informerat val.

Men vill också flika in en sak:

Ett 3080 med 20GB VRAM kommer med största sannolikhet inte bara kosta 1000kr mer. Jag tycker nvidia har målat in sig lite i ett hörn med sina nyaste produkter där 3090 med hela 24GB VRAM för 17-20k kronor bara presterar ca 5-10% bättre i spel än 3080 med 10GB för 8-11k kronor. Var ska man då placera 3080 med 20GB VRAM? Presterar det bättre än 3090 men prisskillnaden är för stor kommer 3090 vara totalt överflödigt. Presterar det bara några enstaka procent bättre än 3080 10GB men kostar mycket mer finns det ingen anledning att köpa med 20GB om man bara spelar.

Klurigt! Personligen ser jag ingen anledning att vänta på 20GB-versionen då det 3080 som redan släppts kommer fungera för mig i de 4-5 år jag brukar ha prylar innan jag byter ut allting. Jag tror definitivt inte prisskillnaden kommer rättfärdiga prestandaskillnaden med tanke på hur dem två aspekterna ser ut mellan 3080 och 3090 idag.

Food for thought.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Tänkte skriva i princip allt FortuN skrev, men är alldeles för morgontrött och seg så han hann före hehe. Men det är verkligen exakt så. Många spel allokerar mycket minne. Det är inte samma sak som att det använder det minnet. Superviktigt att ha i åtanke när man gör ett informerat val.

Men vill också flika in en sak:

Ett 3080 med 20GB VRAM kommer med största sannolikhet inte bara kosta 1000kr mer. Jag tycker nvidia har målat in sig lite i ett hörn med sina nyaste produkter där 3090 med hela 24GB VRAM för 17-20k kronor bara presterar ca 5-10% bättre i spel än 3080 med 10GB för 8-11k kronor. Var ska man då placera 3080 med 20GB VRAM? Presterar det bättre än 3090 men prisskillnaden är för stor kommer 3090 vara totalt överflödigt. Presterar det bara några enstaka procent bättre än 3080 10GB men kostar mycket mer finns det ingen anledning att köpa med 20GB om man bara spelar.

Klurigt! Personligen ser jag ingen anledning att vänta på 20GB-versionen då det 3080 som redan släppts kommer fungera för mig i de 4-5 år jag brukar ha prylar innan jag byter ut allting. Jag tror definitivt inte prisskillnaden kommer rättfärdiga prestandaskillnaden med tanke på hur dem två aspekterna ser ut mellan 3080 och 3090 idag.

Food for thought.

Varför sitter det då 16gb vram i ps5 som är endast till för spel ? Är inte en ps5 inprencip en vanlig dator med amd cpu och gpu ?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

Varför sitter det då 16gb vram i ps5 som är endast till för spel ? Är inte en ps5 inprencip en vanlig dator med amd cpu och gpu ?

Fast det är väl ändå inte en rättvis jämförelse då PS5ans minne delas mellan gpu och cpu.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

Varför sitter det då 16gb vram i ps5 som är endast till för spel ? Är inte en ps5 inprencip en vanlig dator med amd cpu och gpu ?

Problemet med PS5 och XBOX(alla konsoler) är att detta inte är specifikt VRAM utan delat minne, så det är både RAM + VRAM, 50/50 misstänker jag fördelningen är.
Då är vi bara på 8GB vram.

Föreslår att du ska läsa på angående dessa grejer, då du är en utmärkt kund för Nvidia att "lura" på grafikkort med mer minne för många mer tusenlappar än vad egentligen behövs.
Gissar 3k extra för de där 10gb extra(ej X minnen)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

Varför sitter det då 16gb vram i ps5 som är endast till för spel ? Är inte en ps5 inprencip en vanlig dator med amd cpu och gpu ?

Moot point. Du jämför päron med apelsiner.

Som en anekdot ringde en kollega i veckan och beklagade sig över tekniken han använder. Han frågade: "På min Samsung-telefon så går allting jättefort att öppna, men det är skitsegt på min läsplatta. Hur kan det vara så stor skillnad??"

Han jämförde alltså en mobiltelefon från Samsung som använder Android som operativsystem med en platta av märke Getac som använder Windows som operativsystem och ansåg att det var en vettig jämförelse när det kommer till hur fort dem jobbar. Men det funkar ju inte riktigt så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Gainward RTX 3080 har just nu 15 i kö med bekräftad leverans mellan 16-19 oktober, la in en bokning ifall dustin inte håller sin leveranstid på Aorus mastern jag beställde.

https://www.webhallen.com/se/product/324210-Gainward-GeForce-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Gainward RTX 3080 har just nu 15 i kö med bekräftad leverans mellan 16-19 oktober, la in en bokning ifall dustin inte håller sin leveranstid på Aorus mastern jag beställde.

https://www.webhallen.com/se/product/324210-Gainward-GeForce-...

Tack, jag gjorde samma. Man kan alltid hoppas!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är så tajt mellan 3080 och 3090 i spelprestanda så tror jag hårt på att Nvidia släpper en "Super" variant av båda. Men jag tror också det dröjer till absolut tidigast till sommaren 2021.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Östfelt:

Gainward RTX 3080 har just nu 15 i kö med bekräftad leverans mellan 16-19 oktober, la in en bokning ifall dustin inte håller sin leveranstid på Aorus mastern jag beställde.

https://www.webhallen.com/se/product/324210-Gainward-GeForce-...

De ska väl få in mindre än 10 står det, så de är ju redan uppbokade?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Eftersom det är så tajt mellan 3080 och 3090 i spelprestanda så tror jag hårt på att Nvidia släpper en "Super" variant av båda. Men jag tror också det dröjer till absolut tidigast till sommaren 2021.

Kommer nog inget 3090 super. Men ett Ampere Titan är fullt möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

De ska väl få in mindre än 10 står det, så de är ju redan uppbokade?

Oj, missade "<10 på väg" vid lagerstatus, ouppmärksamt av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Oj, missade "<10 på väg" vid lagerstatus, ouppmärksamt av mig.

Oj!

Men kanske vi har tur och de får in 20 kort? *hoppas*