Permalänk
Medlem

Galaxy S9 64gb

Då jag blev med ny lur i form av en k30 5g så ska jag lite motvilligt sälja min fina S9a. Skicket är bra men finns självklart lite slitage här och där. Skärmen har en del mycket ytliga repor som ej syns när den är på utan bara i viss vinkel med ljus och avstängd skärm. Inga sprickor finns någonstans. Som ni ser på bilden så är baksidan samt fingeravtrycksläsaren inte orginal då jag bytte batteriet för dryga halvåret sedan (ja jag lyckades ha av flexkabeln till fingeravtrycksläsaren). Batteriet ligger på 92% enligt accubattery och har mätts varje laddning sedan jag bytte det. batteri och baksida sitter inte lika hårt som original vilket underlättar om man själv vill byta batteriet i framtiden. Original-laddaren finns någonstans men kabeln är glappig så rekommenderar att man använder annan laddare.

Det negativa är att jag vid ett försök att roota telefonen trippade knox vilket innebär att samsung pay med mera inte längre fungerar. Har inte använt detta själv så för min del har det inte varit märkbart. Telefonen har Nordisk Firmware och allt annat fungerar som det ska. Följer med ett plånboksfodral i bra skick samt en trådlös QI-laddare.

Tänker mig startbud på 1000kr. Kan skickas mot fraktkostnad.

Edit: telefonen är dryga 2 år gammal.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inlägg raderade, om man inte lämnar skälig priskritik, bud eller diskuterar produkten samt inte har något intresse av att genomföra en affär bör man kanske hålla sig borta. Nu gör vi omtag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Fungerar uppdateringar OTA med tanke på att den är rootad/halvbrickad och hur är det andra säkehetscertifikat, fungerar bankid osv?

Permalänk
Medlem

trippade knox ? är det någon knapp ?

Permalänk
Medlem

samt inga lcd inbräningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

trippade knox ? är det någon knapp ?

Knox är Samsungs säkerhetslösning. Om systemet upptäcker att telefonen blivit rootad kommer en fysisk säkring (e-fuse) i telefonen lösas ut så att det inte ska gå att återställa den till ursprungligt skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Fungerar uppdateringar OTA med tanke på att den är rootad/halvbrickad och hur är det andra säkehetscertifikat, fungerar bankid osv?

Har fått uppdateringar titt som tätt utan problem. BankID, Swish och Bankappen har fungerat som vanligt. Mig veterligen är det bara just Samsungs säkerhetstjänster som Samsung pay och Secure folder med flera som ej fungerar längre. Har aldrig ens haft ett Samsung-konto aktiverat på telefonen då jag hållt mig till google.

Kanske något matnyttigt här: http://androidfact.com/about-samsungs-knox-counter/

Skrivet av ResarXam:

trippade knox ? är det någon knapp ?

När man rootar telefonen så skriver samsung över bootloadern automatiskt (tror det är någon e-fuse som faktiskt är fysisk i telefonen som trippas) och eventuell garanti upphör. Knox går ej att få tillbaka. Har dock hört om folk som lämnat in hårdvaruproblem på garanti utan problem. Gjorde detta efter ett ca ett halvår men flashade snabbt tillbaka stock firmware igen då den rom jag lade in (finns inte många alternativ) var klart sämre.

Skrivet av ResarXam:

samt inga lcd inbräningar ?

Skärmen är felfri med reservation för ett par mycket ytliga repor (kan bara urskilja en av dessa med skärmen på mot vit bakgrund). Inga spår av inbränningar vad jag kan se. Kan försöka ladda upp bättre bilder om det skulle vara av intresse.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

får man börja på 900 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

får man börja på 900 ?

Noterat.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakro807:

Knox är Samsungs säkerhetslösning. Om systemet upptäcker att telefonen blivit rootad kommer en fysisk säkring (e-fuse) i telefonen lösas ut så att det inte ska gå att återställa den till ursprungligt skick.

jomenvisst seeru

Permalänk
Medlem

Tänker förövrigt låta annonsen löpa veckan ut så avslutar kl 20 söndag.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

kompis sålde sin mobil till mig drar tillbaka budet tyvärr

Permalänk
Medlem

Poppar upp till 750 plus frakt?

Permalänk
Avstängd

800 plus frakt

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Noterat

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

850 plus frakt

Permalänk
Medlem

Såld till @milkab

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C