3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

mitt slutar på 72 fick iväg beställningen 11.36 , bokade dock palits fula ankunge som e samma kort som gainward phantom, barta fulare.. dock hann man i paniken inte logga in o kan ej se den under mina ordrar , fick iallafall bekräftelsemail men man kanske bommar alla sköna medlemspoäng 0800 skulle gett

Ah just det... det är ju högt och lågt i ordrarna bland dessa tre kort. Nu fick jag upp hoppet igen 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fick ordernummer 800 på Phantom. Måste väl vara bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChefRhythm:

Fick ordernummer 800 på Phantom. Måste väl vara bra?

799 före dig i kön, bäst att du avbokar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Nu har vi några kort lediga inkommande på nya modeller, dessa kommer jag öppna bokning på samtidigt kl 11.30 (om ca 45min beroende på hur långt mitt möte blir )
Det är små volymer men en chans att knipa ett kort i slutet av veckan/nästa vecka.
"Meddela mig" är lite långsam så invänta ej mail om ni vill vara snabba.

3080:
https://www.webhallen.com/se/product/327271-Gainward-GeForce-...
https://www.webhallen.com/se/product/327274-Palit-GeForce-RTX...
https://www.webhallen.com/se/product/327275-Palit-GeForce-RTX...

3090:
https://www.webhallen.com/se/product/327270-Gainward-GeForce-...

/Patrik

Undrar hur många av dessa som hamnar på tradera och blocket? Nej jag är inte bitter

Permalänk
Webhallen

Gamerock
11.30 - 11.33

Gamerock OC
11.31

Phantom GS
11:31 svea + barkarkby

3090 phantom:
11.31

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Gamerock
11.30 - 11.33

Gamerock OC
11.31

Phantom GS

3090 phantom:
11.31

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Är det någon som vill förklara vad detta betyder?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Börjar mer och mer likna toalettpappers hysteri det här alltså

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lagerlöf:

Är det någon som vill förklara vad detta betyder?

De som har ordertider inom de tiderna kan skatta sig lyckliga.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

De som har ordertider inom de tiderna kan skatta sig lyckliga.

Aha, ja 11:31 står det på mitt mail. Får se om det räckte då

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Var i kontakt med Elgiganten precis och jag förstår inte riktigt deras leveransdatum? Hur kan de som är så stor leverantör inte få ett enda kort innan januari nästa år? Vad jag förstod på dig @Asus.David så hade ni redan levererat kort till Elgiganten? Vart tusan tar dessa kort vägen? Tar personalen dem själva?! 😂

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Phantom GS

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Vad betyder svea + barkarby? Kan det betyda att jag fick ett då jag valde hämta i Barkarby?

Tack för att du sa till innan ni la upp korten!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilken dröm för (de få företag som kunnat leverera) när suget är så stort att oavsett märke så dammsugs marknaden direkt när något släpps

Permalänk
Medlem

11:31 svea

Min order

Permalänk

de är väl när de tog slut så då kan man avboka detta kort också eftersom man verka va 5min för sen...

jobbar inte folk eller? själv jobba jag natt o hade lite skönhetssömn just 11.30 o vaknade upp 11.34 för att ha en beställning 11.36, detta är ingen lätt match o vinna

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett Gamerock men avbokade när jag insåg hur hemskt det såg ut. 😂

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Gamerock
11.30 - 11.33

Gamerock OC
11.31

Phantom GS

3090 phantom:
11.31

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Beställningsdatum 2020-10-20 11:31
På Phantom GS 3080, men jag valde att hämta i Malmö. Är jag off the list då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av westrandy:

de är väl när de tog slut så då kan man avboka detta kort också eftersom man verka va 5min för sen...

jobbar inte folk eller? själv jobba jag natt o hade lite skönhetssömn just 11.30 o vaknade upp 11.34 för att ha en beställning 11.36, detta är ingen lätt match o vinna

Därför man har två skärmar och jobbar framför datorn

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

The Dazzling Angel "Be Brave, Be Yourself" - lol haha jag tror jag dör

Permalänk
Skrivet av nillas85:

är frostkristaller som kyler kortet till minusgrader

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ChefRhythm:

Vad betyder svea + barkarby? Kan det betyda att jag fick ett då jag valde hämta i Barkarby?

Tack för att du sa till innan ni la upp korten!

Yeeah booii

Skrivet av nillas85:

😂

Skrivet av Östfelt:

11:31 svea

Min order

Skrivet av westrandy:

Det var en väldigt liten slatt på dessa nya kort, lär komma mer framöver. Skadar inte att hålla i bokning

Nu måste jag på riktigt jobba!

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Lyckades knipa ett Gamerock men avbokade när jag insåg hur hemskt det såg ut. 😂

Det är därför man har sluten låda... Men även med en sådan skulle jag ha betänkligheter.

Jag gillade deras föregående Gamerock-kort i 2000-serien men det här...?!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

The Dazzling Angel - lol haha jag tror jag dör

Ska väl komma reviews nu i dagarna om jag förstår det rätt, lutar åt att avbeställa om det är inte är amazing reviews. xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nillas85:

Hoppas du även börjar använda vingar med, för att matcha kortet...

Permalänk
Medlem

Hmm grattis Svea och Barkarby, antar att det bara va dessa två kort då? 🙈 Med andra ord kan man avboka igen...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Inaktiv

Bra som vanligt av @Webhallen ! Missat helt att kort dykt upp till försäljning men inte aktuellt att betala 10 000kr för ett 10GB kort för min del.

Så mycket bättre hanterat än övriga ÅF'ar. Öppet och tydligt, hoppas ni fortsätter med det och övriga butiker tar efter.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Yeeah booii

Jaaaaaaaa! Vilken nörd man är... Har adrenalinrush just nu. Hah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Ska väl komma reviews nu i dagarna om jag förstår det rätt, lutar åt att avbeställa om det är inte är amazing reviews. xD

Kommer nog vara samlarvärde på den där, den enda i Norden med ett "Dazzling Angel" 3080 kort, man kan ju undra lite hur det kortet hittade upp hit till Svedala.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon46732:

Var i kontakt med Elgiganten precis och jag förstår inte riktigt deras leveransdatum? Hur kan de som är så stor leverantör inte få ett enda kort innan januari nästa år? Vad jag förstod på dig @Asus.David så hade ni redan levererat kort till Elgiganten? Vart tusan tar dessa kort vägen? Tar personalen dem själva?! 😂

https://www.dropbox.com/s/7yzfot0p0ib4v8n/elgiganten.jpg?dl=1

Förstår att det kan kännas så. Jag kan inte kommentera på respektive butiks tillgång. Det finns många stora butiker på grafikkort och alla har stor efterfrågan.