3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yeeah booii
😂

Det var en väldigt liten slatt på dessa nya kort, lär komma mer framöver. Skadar inte att hålla i bokning

Nu måste jag på riktigt jobba!

/Patrik

Så om man har beställning 11:31 men tog leverans med post så fick man inget?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yeeah booii
😂

Det var en väldigt liten slatt på dessa nya kort, lär komma mer framöver. Skadar inte att hålla i bokning

Nu måste jag på riktigt jobba!

/Patrik

Så på phantom gs kom det alltså 2 kort totalt!, ett till Svea och ett till Barkaby? Alla andra med 11:31 fick inget??

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Webhallen

MSI Update:
Kan uppdatera att att det ser ut som att alla med bokningstid

15.11 på MSI RTX 3080 gaming x trio BÖR ha kort innan November (om allt går som det ska, bränn mig inte på bål om det blir försenat) Verkar som att fabrik kommer skicka ut i spridda skurar, så antalet som står är totala summan men vet ej hur många som kommer per omgång.

15-08 - 15.11 MSI RTX 3080 ventus 3x OC Samma princip som ovan.

15:01 MSI RTX 3090 Gaming X Trio (nästan alla) samma princip som ovan

15:01-17:30 MSI RTX 3090 Ventus 3x samma princip som ovan

/Patrik

datumspann
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HiZeY:

Så om man har beställning 11:31 men tog leverans med post så fick man inget?

Skrivet av Cequence:

Så på phantom gs kom det alltså 2 kort totalt!, ett till Svea och ett till Barkaby? Alla andra med 11:31 fick inget??

Inte denna omgång tyvärr. Phantom GS blev väldigt fullbokad väldigt snabbt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte denna omgång tyvärr. Phantom GS blev väldigt fullbokad väldigt snabbt

Men borde ni inte gå efter kö ? Eller kom det bara kort till butik och alla som bokat i butik får dom först ??

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte denna omgång tyvärr. Phantom GS blev väldigt fullbokad väldigt snabbt

Attans, tack för info Patrik. Guld värd denna transparens!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HiZeY:

Men borde ni inte gå efter kö ? Eller kom det bara kort till butik och alla som bokat i butik får dom först ??

Det går efter kö, de var snabbast och råkade vara lättast att urskilja när jag skulle beskriva de lyckligt lottade

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det går efter kö, de var snabbast och råkade vara lättast att urskilja när jag skulle beskriva de lyckligt lottade

/Patrik

Okej det var bara 2 kort då alltså 😅

Tack ändå för din transparens sjukt bra support 😀

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Gamerock
11.30 - 11.33

Gamerock OC
11.31

Phantom GS
11:31 svea + barkarkby

3090 phantom:
11.31

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Jag hade 11,31 på gamerock oc. Kan jag skatta mig lycklig då?:)postleverans

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hondaxl:

Jag hade 11,31 på gamerock oc. Kan jag skatta mig lycklig då?:)postleverans

yes!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asus.David:

Förstår att det kan kännas så. Jag kan inte kommentera på respektive butiks tillgång. Det finns många stora butiker på grafikkort och alla har stor efterfrågan.

Alltså det är ingen som helst fara från er sida. Tycker ni är transparenta när det gäller kommunikationen och vilka ni levererar till. Heller ingen stress på något sätt. Det jag blir irriterad på är att Elgiganten uppenbarligen har fått kort till sig från vad jag misstänker är fler tillverkare, men insisterar på att de inte kan skicka något förrän i januari eller har skickat till någon kund. Det får jag inte ihop i min lilla ärthjärna 🥜😂

Permalänk
Skrivet av HiZeY:

Okej det var bara 2 kort då alltså 😅

Tack ändå för din transparens sjukt bra support 😀

Att dömma så går det generellt snabbare att checka ut om man väljer butik då du inte behöver betala online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Omg omg tack:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Omg omg tack:)

Vilket nummer har du i slutet ? hade också 11:31 , nummer 828

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Att dömma så går det generellt snabbare att checka ut om man väljer butik då du inte behöver betala online

Så är det nog, men alla kan inte bo i en storstad och då blir man "fucked".
Sen att Klarna segar ner och man måste köra bank id 2ggr gör inte saken bättre, sorry men ja e lite bitter på hela skiten, suttit var dag sen lansering och missat kort här och där med någon sekund hit o dit ...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Ursäkta //gnällgubbel här men jag ger fan inte 10k för ett grafikkort, särskilt inte om det ser ut som en julgran. Då får mitt 1080ti svettas lite fram till mitten af november eller när det nu börjar lossna.. //slutgnällt.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Så är det nog, men alla kan inte bo i en storstad och då blir man "fucked".
Sen att Klarna segar ner och man måste köra bank id 2ggr gör inte saken bättre, sorry men ja e lite bitter på hela skiten, suttit var dag sen lansering och missat kort här och där med någon sekund hit o dit ...

du är inte ensam... sålde mitt 2080 och är helt utan gpu

har tillbringat minst 50h på sweclockers samt onlinebutiker i denna galna jakt för att få ett kort men alltid missat då de dykt upp med nån minut hit eller dit

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Finns det exempelvis några bra chrome-plugins eller liknande för att bevaka när lagersaldot ändras? Söker något som kan bevaka många produkter på många olika sidor samtidigt utan att spränga datorn pga hög belastning.

Tack på förhand!

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luap:

Finns det exempelvis några bra chrome-plugins eller liknande för att bevaka när lagersaldot ändras? Söker något som kan bevaka många produkter på många olika sidor samtidigt utan att spränga datorn pga hög belastning.

Tack på förhand!

Denna verkade fungera för mig och hyffsat simpel att konfigurera Distill Web Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

du är inte ensam... sålde mitt 2080 och är helt utan gpu

Är i samma båt. Sålde mitt 1080Ti för 4000 kr, 20e sep. Trodde allt att jag var riktigt smart där.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ursäkta //gnällgubbel här men jag ger fan inte 10k för ett grafikkort, särskilt inte om det ser ut som en julgran. Då får mitt 1080ti svettas lite fram till mitten af november eller när det nu börjar lossna.. //slutgnällt.

Instämmer, har min order på 3080 TUF hos Webhallen som jag helt enkelt får vänta på ( eftersom jag inte vill betala mer än max 8k för ett 3080 10GB ), förmodligen minst till Januari nästa år

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Inaktiv

Jag håller på och sourcar delar till min uppgradering/sidegrade i ett CM NR200P och aningen omständligt att få tag i delar. Chassit i sig har jag halvt jagat sedan i somras, jagar nätdel (Corsair SF750) men oklart när nya går att köpa. Ont om lämpliga kylare. Desto lugnare med moderkort, minnen återanvänder jag (finns inget att köpa) och likaså min 3900X tills 5900X anländer.

Men utan tvekan är grafikkort jakten den besvärligaste. Snart vet vi vad AMD levererar och kanske 3080 börjar flöda.

Härligt hårdvaruår men desto tristate att försöka få tag i komponenter. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Vilket nummer har du i slutet ? hade också 11:31 , nummer 828

830

Permalänk
Avstängd

Bokade ett Asus RTX3090 STRIX OC från Komplett 24/9 15:04 och fick bekräftat 15:07.

Direkt blev datumet 1 November men igår ändrades det till 22 Oktober.
Idag i morse ändrades det till bekräftad i lager 25 oktober.

Tror dock det var någon här som sade att även om det stod bekräftat så är det inte säkert ändå?
Hoppas givetvis på att detta stämmer och jag vet att Komplett skickar på Söndagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Bokade ett Asus RTX3090 STRIX OC från Komplett 27/9 15:04 och fick bekräftat 15:07.

Direkt blev datumet 1 November men igår ändrades det till 22 Oktober samt idag i morse till bekräftad i lager 25 oktober.

Tror dock det var någon här som sade att även om det stod bekräftat så är det inte säkert ändå?

Hoppas givetvis på att detta stämmer och jag vet att Komplett skickar på Söndagar.

Komplett själva säger att när det är bekräftat är det 100%. Sen verkar systemet ha varit rätt svajigt veckorna efter 3080-lanseringen så det har inte riktigt stämt, men det skulle de nog aldrig erkänna själva. Jag tror dock att vid det här laget kan du nog lita på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Bokade ett Asus RTX3090 STRIX OC från Komplett 24/9 15:04 och fick bekräftat 15:07.

Direkt blev datumet 1 November men igår ändrades det till 22 Oktober.
Idag i morse ändrades det till bekräftad i lager 25 oktober.

Tror dock det var någon här som sade att även om det stod bekräftat så är det inte säkert ändå?
Hoppas givetvis på att detta stämmer och jag vet att Komplett skickar på Söndagar.

Bekräftat tolkar jag som att du kommer få ett kort ur den leveransen (med undantag att du är 41 och de fick in 40 istället för 42, missar sker). Däremot kan ju leveransen ha fastnat i tullen eller inte hunnit med någonstans och tar någon extra dag. Eftersom 22a är en torsdag tror jag det räcker med att den blir försenad till fredagen eftersom de skickar ut söndagar istället som sagt, för att de ska skjuta upp från torsdag till söndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

du är inte ensam... sålde mitt 2080 och är helt utan gpu

har tillbringat minst 50h på sweclockers samt onlinebutiker i denna galna jakt för att få ett kort men alltid missat då de dykt upp med nån minut hit eller dit

Sålde mitt strix 2080 super 7 sept för 5000:- och har nu väntat på kort sedan dess,
kanske äntligen får tag i ett begangnat för inköpspris nu vi får se

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag håller på och sourcar delar till min uppgradering/sidegrade i ett CM NR200P och aningen omständligt att få tag i delar. Chassit i sig har jag halvt jagat sedan i somras, jagar nätdel (Corsair SF750) men oklart när nya går att köpa. Ont om lämpliga kylare. Desto lugnare med moderkort, minnen återanvänder jag (finns inget att köpa) och likaså min 3900X tills 5900X anländer.

Men utan tvekan är grafikkort jakten den besvärligaste. Snart vet vi vad AMD levererar och kanske 3080 börjar flöda.

Härligt hårdvaruår men desto tristate att försöka få tag i komponenter. :/

Är i exakt samma sits, jagar samma delar 😂 idag fick jag hem Sabrent nvme 4.0 1TB med heatsink jag lyckades köpa under Amazons Prime deal.

Ett j*vla jagande är det, men roligt!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mastrovious:

Är i exakt samma sits, jagar samma delar 😂 idag fick jag hem Sabrent nvme 4.0 1TB med heatsink jag lyckades köpa under Amazons Prime deal.

Ett j*vla jagande är det, men roligt!

Haha, förstår dig! Jakten är halva nöjet, inom rimliga gränser förstås.

Sneglat lite på SF750 från Amazon.de , de ska få in 26e oktober. Med lite tur dyker det upp i handeln här inom kort.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon5930:

Jag håller på och sourcar delar till min uppgradering/sidegrade i ett CM NR200P och aningen omständligt att få tag i delar. Chassit i sig har jag halvt jagat sedan i somras, jagar nätdel (Corsair SF750) men oklart när nya går att köpa. Ont om lämpliga kylare. Desto lugnare med moderkort, minnen återanvänder jag (finns inget att köpa) och likaså min 3900X tills 5900X anländer.

Men utan tvekan är grafikkort jakten den besvärligaste. Snart vet vi vad AMD levererar och kanske 3080 börjar flöda.

Härligt hårdvaruår men desto tristate att försöka få tag i komponenter. :/

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

datum och sånt
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch