3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

Och jag som kansellerade förrige veckan när jag fikk samme besked om december från kundtjänst.

Jag ger upp jakten på detta aggregatet. Snälla CM släpp era nya!!!

Permalänk
Avstängd

Fick ni någon leverans av: Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix 24GB idag? @webhallen

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

jag har avbokat mitt 3090 asus strix från inet, väntar tills grejer lugnat sig lite och stabiliserats, läst runt och verkar vara mycket stabilitetsproblem jag inte har lust att ge mig in i såhär tidigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

Bokade hos konkurrent men planen är att boka hos er med. Och eventuellt Amazon. Hela bygget hänger just nu på just nätdelen så jagar vilt efter ett ex. Blev mer bråttom efter att jag fick hem chassit i helgen och det börjar klia vilt i fingrarna.

Som alltid, tack för transparens en över hur det ser ut med bokningar och sådant. Underlättar mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag håller på och sourcar delar till min uppgradering/sidegrade i ett CM NR200P och aningen omständligt att få tag i delar. Chassit i sig har jag halvt jagat sedan i somras, jagar nätdel (Corsair SF750) men oklart när nya går att köpa. Ont om lämpliga kylare. Desto lugnare med moderkort, minnen återanvänder jag (finns inget att köpa) och likaså min 3900X tills 5900X anländer.

Men utan tvekan är grafikkort jakten den besvärligaste. Snart vet vi vad AMD levererar och kanske 3080 börjar flöda.

Härligt hårdvaruår men desto tristate att försöka få tag i komponenter. :/

Haha nä det är inte lätt att få tag i komponenter alls just nu
Blev så otroligt glad här om dagen då jag lyckades få tag i ett PSU, gjorde verkligen min dag!

Försöker nu febrilt få tag i Corsair H150i Elite Capellix / iCUE-RGB / 360mm men denna kylare verkar vara som ett spöke just nu på svenska marknaden.
Har en beställning hos Webhallen i nuläget men ingen info om tillgänglighet ännu.
Detta är enda komponenten min Webhallen Config saknar sen är den redo att monteras och skicka! (Inväntar Asus 3080 men den är i separat beställning)

Vet att det är lite off topic men har du möjlighet att skina lite på detta kring Corsair H150i Elite Capellix?
Har mailat Corsair och dem säger att den ska vara släppt Sverige men ingen återförsäljare verkat ha fått in den.
Vet också att den var ute redan i september i USA.

Och som alla andra, jättetack för det massiva jobbet du gör för oss alla!

@Webhallen

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zeddius:

Haha nä det är inte lätt att få tag i komponenter alls just nu
Blev så otroligt glad här om dagen då jag lyckades få tag i ett PSU, gjorde verkligen min dag!

Försöker nu febrilt få tag i Corsair H150i Elite Capellix / iCUE-RGB / 360mm men denna kylare verkar vara som ett spöke just nu på svenska marknaden.
Har en beställning hos Webhallen i nuläget men ingen info om tillgänglighet ännu.
Detta är enda komponenten min Webhallen Config saknar sen är den redo att monteras och skicka! (Inväntar Asus 3080 men den är i separat beställning)

Vet att det är lite off topic men har du möjlighet att skina lite på detta kring Corsair H150i Elite Capellix?
Har mailat Corsair och dem säger att den ska vara släppt Sverige men ingen återförsäljare verkat ha fått in den.
Vet också att den var ute redan i september i USA.

Och som alla andra, jättetack för det massiva jobbet du gör för oss alla!

@Webhallen

Tja!

Kollade på den rackaren och vi väntar själv på den då vi vill använda den i våra kommande Webhallen Configs, men den status vi har på den är helt obekräftad

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

MSI Update:
Kan uppdatera att att det ser ut som att alla med bokningstid

15.11 på MSI RTX 3080 gaming x trio BÖR ha kort innan November (om allt går som det ska, bränn mig inte på bål om det blir försenat) Verkar som att fabrik kommer skicka ut i spridda skurar, så antalet som står är totala summan men vet ej hur många som kommer per omgång.

15.11 MSI RTX 3080 ventus 3x OC Samma princip som ovan.

15:01 MSI RTX 3090 Gaming X Trio (nästan alla) samma princip som ovan

15:01-17:30 MSI RTX 3090 Ventus 3x samma princip som ovan

/Patrik

Fram t o m 15:11? Jag har 15:08 men där har det inte hänt ngt...

edit: Ventus, that is

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

"Ordern kommer att levereras under perioden 2020-10-20 - 2020-10-27" står det i mailbekräftelse.

Beställde ett gaming x trio 3090 17 oktober och det skickades idag ( hade samma orderbekräftelse som du )
Alltså skickas mellan 20-27. Hört något om ditt kort?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Furze:

Fram t o m 15:11? Jag har 15:08 men där har det inte hänt ngt...

edit: Ventus, that is

Ja precis! sorry ska förtydliga. gick lite snabbt i allt iver att få ut infon

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört från Elgiganten? Står fortsatt att jag skulle fått mitt kort igår (19/10)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Beställde ett gaming x trio 3090 17 oktober och det skickades idag ( hade samma orderbekräftelse som du )
Alltså skickas mellan 20-27. Hört något om ditt kort?

"Det senaste beskedet vi har fått är att leveransen till oss av denna produkten beräknas vara 2020-11-04. Så snart din order lämnar vårt lager kommer du även att få en leveransbekräftelse."

...men jag har ju ingen direkt förväntan att det blir så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nostradamu:

Är det någon som hört från Elgiganten? Står fortsatt att jag skulle fått mitt kort igår (19/10)

Nej de har inte koll själva. Räkna med att det kommer i januari.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Så är det nog, men alla kan inte bo i en storstad och då blir man "fucked".
Sen att Klarna segar ner och man måste köra bank id 2ggr gör inte saken bättre, sorry men ja e lite bitter på hela skiten, suttit var dag sen lansering och missat kort här och där med någon sekund hit o dit ...

Klaga inte, du sitter iallafall på ett 1080ti. Jag har suttit på IGPU sedan ca 10 september då jag fick pengarna tillbaka på ett 2080ti pga att fläkten fallerat.

Jättetrevlig att få det, men ser ut som att jag kommer vara utan gpu året ut nu då netonnet inte ens tog förbokningar kl15, så jag missade möjligheten att ens få in en förbokning i rimlig tid.

Satans tur att man har fler hobbys än pc/vr, även om det är surt att missa både Squadrons och Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darnare:

Beställde ett Geforce RTX 3080 Gaming OC 10GB från netonnet imorse och den skickades iväg nu. Kanske finns några kvar där? Är det någon som vet om det är ett bra kort?

Så, fick du ditt kort? Jag beställde direkt efter du postat men har fortsatt status "Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Är det någon som hört från Elgiganten? Står fortsatt att jag skulle fått mitt kort igår (19/10)

Jag frågade dom igår, de hade inte någon ny information

Permalänk
Medlem

Yay! Jag la min order 11:33 hos Webhallen på ett Palit 3080 :), så har ett kort nästa vecka verkar det som *jubel*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja!

Kollade på den rackaren och vi väntar själv på den då vi vill använda den i våra kommande Webhallen Configs, men den status vi har på den är helt obekräftad

/Patrik

Nya custom configs, nu blev man allt nyfiken!
Kommer dem vara mer riktade emot entusiaster? Var så nära på att köpa en config ifrån er vid 3000 series release men ville ha lite mer kräm under huven så valde att gå custom config.
När kan man förvänta sig mer info kring dessa?

Ajdå!
Får helt enkelt hoppas att den dyker upp i sinom tid.
Såg att komplett skulle få in ett par preliminärt i slutet av oktober så då kanske det lossnar för er också.

Härligt val av kylare iaf till era configs måste jag säga 😉

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

Attans! Jag som la en beställning den 6:e oktober ca kl 10.00.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ddroid:

Attans! Jag som la en beställning den 6:e oktober ca kl 10.00.

Då är det lurre

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Så, fick du ditt kort? Jag beställde direkt efter du postat men har fortsatt status "Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara..."

Fick bara leveransbekräftelse samt sms från instabox att det ska finnas för upplockning 21/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Fick bara leveransbekräftelse samt sms från instabox att det ska finnas för upplockning 21/10

Snyggt! (men just denna fråga var till darnare ang en annan 3080-modell som han tipsade om )

Permalänk
Medlem

@Webhallen antar att ni uppdaterar sidan när ni får ny info men har ni något nytt om GB 3080 EAGLE OC, https://www.webhallen.com/se/product/324085-Gigabyte-GeForce-...,

Det är ju ganska få beställningar på den atm så hade varit intressant om du hört något om den kommer levereras framöver? Och jag har dessutom en ganska tidig beställning inne på den

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kiffiboy:

@Webhallen antar att ni uppdaterar sidan när ni får ny info men har ni något nytt om GB 3080 EAGLE OC, https://www.webhallen.com/se/product/324085-Gigabyte-GeForce-...,

Det är ju ganska få beställningar på den atm så hade varit intressant om du hört något om den kommer levereras framöver? Och jag har dessutom en ganska tidig beställning inne på den

Du svara på din egna antagelse

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, förstår dig! Jakten är halva nöjet, inom rimliga gränser förstås.

Sneglat lite på SF750 från Amazon.de , de ska få in 26e oktober. Med lite tur dyker det upp i handeln här inom kort.

Ja, jag har mina förhoppningar hos webhallen men de har ännu inga prognoser på tider. Inet har väl årsskiftet som prel datum. Ska kolla amazon det tänkte jag inte alls på! Bra tips där!

Sen ska ju cooler master släppa ett 850w också men känns lite overkill beroende på prissättningen förstås.

Edit: läste precis webhallens svar om december 🙈

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Då är det lurre

Tycker att du/ni på Webhallen skall ha en eloge för transparensen. Ett litet aber dock.. att använda sig av karikatyr-slangord från Stockholm såsom "lurre" skulle eventuellt kunna skrämma bort köpare från de djupa snåriga småländska skogarna, gotländska raukarna, nedlagda värmländska bruksorterna, de norrländska hjortronmyrarna, västkustens sandstränder med odörer av gammal tång och de skånska gula rapsfälten - som inte inser hur jävla bra vår eminenta stockholmska är

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Tycker att du/ni på Webhallen skall ha en eloge för transparensen. Ett litet aber dock.. att använda sig av karikatyr-slangord från Stockholm såsom "lurre" skulle eventuellt kunna skrämma bort köpare från de djupa snåriga småländska skogarna, gotländska raukarna, nedlagda värmländska bruksorterna, de norrländska hjortronmyrarna, västkustens sandstränder med odörer av gammal tång och de skånska gula rapsfälten - som inte inser hur jävla bra vår eminenta stockholmska är

Är "lurre" ett Stockholmskt slangord menar du? har bott här i decennier, uppväxt här och vette fan vad det syftar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Är "lurre" ett Stockholmskt slangord menar du? har bott här i decennier, uppväxt här och vette fan vad det syftar till.

Betyder "lugnt".

Permalänk
Medlem

KFA2 3080 och 3090 finns att beställa på netonnet med förväntad leverans 4/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Hahahhaha ett Disney Frost-Edition

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Gamerock
11.30 - 11.33

Gamerock OC
11.31

Phantom GS
11:31 svea + barkarkby

3090 phantom:
11.31

Nu måste jag jobba!

Puss
/Patrik

Vänta, så bara för att klargöra... Det var bara två 3080 Phantom GS-kort som kom in?!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |