3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoskildeKille:

@webhallen

Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit i kön på Config D20-0306. Eftersom matrisen på produktsidan för TUF 3080 (ej oc) börjar på 15.06 och jag beställde Config kl 15.02?

Finns det möjöighet att ni kan lägga till en liknande matris för Config D20-0306 produktsidan?

Puss och kram.

Tanken är att alla configs upp till 15.06 kommer få tilldelning av nästa batch TUF 3080 OC är planen. Så det kommer vara lugnt för er med låg kötid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av revolt_III:

Håller fingrarna att leverans av 3090 Phoenix kommer idag till @webhallen.

Ser att "Nästa bekräftade leverans" ändrades från 21-22 till att enbart stå 21 okt.
Om man har lite tur kanske det skickas iväg denna vecka

Reggas in på lagret just nu. alla orders innan 13e okt bör få tilldelning i denna leverans

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tanken är att alla configs upp till 15.06 kommer få tilldelning av nästa batch TUF 3080 OC är planen. Så det kommer vara lugnt för er med låg kötid.

Tack! Men nu blir jag lite förvirrad när du skriver TUF 3080 OC. Kommer ni att byta grafikkort i den burken? Jag menar den såldes ju med ej OC kort. Eller menar du att nästa barch från Asus innehåller TUF 3080 & TUF 3080 OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Har undervoltat mitt, kan meddela temps osv ikväll om det är av intresse?

Det får du jättegärna göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoskildeKille:

Tack! Men nu blir jag lite förvirrad när du skriver TUF 3080 OC. Kommer ni att byta grafikkort i den burken? Jag menar den såldes ju med ej OC kort. Eller menar du att nästa barch från Asus innehåller TUF 3080 & TUF 3080 OC?

Var en representant från Asus som skrev här tidigare att den kommande leveransen skulle även innehålla icke-OC modeller.
Dock poängterade han att det skulle ta 1-2 veckor tills att denna batchen skulle landa i Sverige.

Håller själv tummarna för att de kommande leveranser till Webhallen kommer innehålla ett par 3080 Strix icke-OC, knappt så man vågar nämna det. Känns som om man bara viskar icke-OC så springer Asus just nu åt andra hållet haha
Har beställning på ett ex 15:08 så med lite tur kanske man blir tilldelad ett exemplar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk

Nyss pinglade det till i Postnord appen så nu är ett till ASUS Strix 3090OC skickat från Webhallen. Sitter i en Custom config så kortet kom nog till Webhallen ons/tor förra veckan och sedan tillkom lite byggtid...

Ibland är Webhallen lite hemliga, de mailade mig i onsdags om att den PSU jag skulle ha i bygget (Corsair HX1200i) var försenad och frågade om det gick bra att byta till ett ASUS Thor 1200. Svarade att det var OK men började samtidigt fundera på varför de bekymrade sig över ett nätagg som var försenat när grafikkortet fortfarande verkade vara veckor bort... nu fick det sin förklaring

Ordern gjordes på releasedagen, allt utom kortet låg redan i varukorgen så efter betalning med Paypal så hamnade jag på strax efter kl. 15 - tror Paypal var snabbare/smidigare än Klarna och kort så vann nog några köplatser på det.

Visa signatur

i7-13700K, ASUS ROG Z790 Hero, 64 GB Corsair Dominator CL36, Gigabyte Gaming OC GeForce RTX 4090, Samsung 990 Pro SSD 2TB M.2, Samsung 870 QVO 8 TB SSD, Corsair iCUE 7000T chassi, ASUS ROG Thor II 1200W, Corsair iCUE H150i Elite, Asus 32" Mini LED 4K PG32UQX

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoskildeKille:

Tack! Men nu blir jag lite förvirrad när du skriver TUF 3080 OC. Kommer ni att byta grafikkort i den burken? Jag menar den såldes ju med ej OC kort. Eller menar du att nästa barch från Asus innehåller TUF 3080 & TUF 3080 OC?

Precis, då icke OC ser riktigt mörk ut vill vi använda av det snarlikaste för att få er kö att rulla på.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppas hoppas! ska jaga tracking så vi eventuellt kan jaga in de lite fortare på lagret.

Första minuten bör "clearas" efter nästa leverans nu när den landar, Asus har uppdaterat oss med hur mycket som kommer men ingen form av tracking alls. Så just nu poppar det in sporadiskt på lagret.

Förhoppningsvis men ingen garanti då med det vi vet just nu täcks inte alla 15.05 orders, det finns en parallell kö till datorer som måste få tilldelning också som personen som sa detta inte alls tänkte på. Detta är ett exempel på varför vi är rädda med att gå ut med köplats och antal, det kan bli så otroligt fel.

Till alla som frågar om mer uppdateringar än vad som finns: återigen, jag uppdaterar produktsidor sekunden efter jag godkänt orders, har det inte uppdaterats på 5 dagar så har jag inte fått information på 5 dagar

/Patrik

Jag håller tummarna.

Skrivet av Webhallen:

Precis, då icke OC ser riktigt mörk ut vill vi använda av det snarlikaste för att få er kö att rulla på.

Jag hoppas inte vi blir lidande som beställt "rätt" grafikkort! Tycker inte man ska gå före i kön bara för att man beställt en hel config, känns inte alls schysst.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Precis, då icke OC ser riktigt mörk ut vill vi använda av det snarlikaste för att få er kö att rulla på.

Finns denna möjlighet också för oss som beställt Webhallen Custom Config och 3080 Strix icke-OC?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Precis, då icke OC ser riktigt mörk ut vill vi använda av det snarlikaste för att få er kö att rulla på.

Detta är goda nyheter för mig. Tack för dina svar 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Finns denna möjlighet också för oss som beställt Webhallen Custom Config och 3080 Strix icke-OC?

Kör dom som du frågar blir vi andra lidande vilket inte är rättvist.

Och sedan blir kortet billigare än vad vi andra har betalt.
Hur gör WH med dom som får bättre kort i sina configs till samma pris som det dyrare kortet?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Reggas in på lagret just nu. alla orders innan 13e okt bör få tilldelning i denna leverans

Då till en dryg fråga från min sida...menas "innan" att även de som bokade 13:e är inkluderade?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Webhallen:

Helt orörda för de som har beställt.

Tack för det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Har undervoltat mitt, kan meddela temps osv ikväll om det är av intresse?

Du får crossposta det på sweunderclockers.com forumet....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av revolt_III:

Då till en dryg fråga från min sida...menas "innan" att även de som bokade 13:e är inkluderade?

ja precis!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

ja precis!

Grymt!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jorgen69:

Det är inte kundens problem.
Priset som var när man lade ordern är det priset som gäller.

Så är det inte alltid, men i detta fall gäller de gamla priserna.
#18673667

Skrivet av Webhallen:

Köpinformation
Alla priser inkluderar moms. Webhallen reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.

https://www.webhallen.com/se/info/8-Kopvillkor

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Nej jag sitter och väntar på kortet, min order lades 2020-09-24 15:30 mot Webhallen

Så jag lär få vänta en bra stund, tror de som beställt ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC från wh och ligger runt 15:00 -15:08 har börjat få sina kort.

Jag ligger på 15:01 och har inte fått mitt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Kör dom som du frågar blir vi andra lidande vilket inte är rättvist.

Och sedan blir kortet billigare än vad vi andra har betalt.
Hur gör WH med dom som får bättre kort i sina configs till samma pris som det dyrare kortet?

Ja det förstår jag men jag utgår endast ifrån vad som redan har sagts.
Därav min frågeställning kring hur dem tänker kring de olika scenarion

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Hoppas att nvidia lär av sitt misstag till nästa lansering.
Detta är makalöst dåligt skött då butiker och kunder drabbas.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@Webhallen,

Hur ligger man till mellan tummen och Östersjön på en bokning av Strix 3080 OC klockad 15:18 den 17? Är det någon ide att ligga kvar med den bokningen eller ska jag pröva lyckan på annat håll?

Tack för en väl utförd service för oss på forumet.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Gamerock OC
11.31

Min beställning 11:32 med 835 på slutet av ordernumret. Missade detta då kan man anta...? Hur många Gamerock OC fick/får ni in?

mvh

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Fick någon TUF OC levererad från scamgiganten igår? Ni vet de där 100+ korten som fanns i "lagret".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Fick någon TUF OC levererad från scamgiganten igår? Ni vet de där 100+ korten som fanns i "lagret".

Väntar fortfarande på mitt SMS från elgiganten (utan förhoppningar givetvis, men ändå) att jag har fått mitt kort framflyttat skulle fått det den 19/10.

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått från dustin? Mitt 3080 aorus master står fortfarande på 15/10 lol inte ett pip har jag hört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Min beställning 11:32 med 835 på slutet av ordernumret. Missade detta då kan man anta...? Hur många Gamerock OC fick/får ni in?

mvh

Det stod ju att beställningar fram till och med 11:33 kunde skatta sig lyckliga.. så då borde du skatta dig lycklig. Min order registrerades 11:33. Så jag antar att jag som du kommer få kort rätt snart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonkan92:

Väntar fortfarande på mitt SMS från elgiganten (utan förhoppningar givetvis, men ändå) att jag har fått mitt kort framflyttat skulle fått det den 19/10.

Väntar med på mitt SMS från giganten också, har samma datum (19/10). Blir så jävla trött på pajasarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibbets:

Någon som hört nått från dustin? Mitt 3080 aorus master står fortfarande på 15/10 lol inte ett pip har jag hört

Mitt stod också som 15/10, avbokade igår för det fanns inget tillförlitligt datum enligt deras kundtjänst. Tror fler än mig hoppat ur köandet för det kortet så du kanske har en bra plats.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LastNinjas:

@webhallen hur ser det ut för Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC är de på väg in idag såsom estimerat?

Skrivet av Webhallen:

Hoppas hoppas! ska jaga tracking så vi eventuellt kan jaga in de lite fortare på lagret.

Fick reda på att denna veckans leverans var felinfo från tillverkare, så det är nästa veckas leverans som gäller

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Väntar med på mitt SMS från giganten också, har samma datum (19/10). Blir så jävla trött på pajasarna

Äsch, shit happens liksom det är bara att gå vidare tills nästa release! Jag slängde iväg ett brev till konsumentverket för 2 veckor sen och låter bara beställningen ligga kvar utan förhoppningar då jag la den hyffsat god tid. Ligger betydligt bättre till på Zotac 3080 OC just nu, vilket jag bör ta del av denna eller kommande vecka och då ryker beställningen där!

I slutändan är det inte vi som förlorar på det, utan Elgiganten som förlorar kunder!

Däremot så har ju webbis en hel del kort på gång in vilket får en stjärna att lysa i mörkret för oss alla och dom tilldelar oss daglig information kontinuerligt, så ta ett kik på deras olika kort så kanske du kan knipa ett där det var låga bokningar på vissa av dom!

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"