3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Kan vi hålla oss till ämnet?

Yes, sorry! Känner att jag bidrog till OT där också 🤙

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

I wish! i praktiken så vore det så enkelt som en knapptryckning hos ingram micro och tända upp produkten för mig. Men vågar inte ha för mycket hopp innan jag hört mig för med Nvidia.

/Patrik

@webhallen hur ser det ut för Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC är de på väg in idag såsom estimerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrgJonis:

Hade beräknad 21/10...... så ha inga större förhoppningar. Sorry to break your balls

Mja det kan jag inte säga att jag har, hela lanseringen har varit en besvikelse så ser inte att det skulle vända helt plötsligt. Sitter jag utan kort längre in i November blir det nog bara AMD i vilket fall.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Är det noll leveranser av denna till @webhallen har ändå ordertid 2020-09-17 15:04?

På sidan står det att det sker löpande leveranser iaf så borde tagit sig förbi första minuten?

Permalänk
Medlem

Har beställt ett 3080 Zotac Trinity OC från komplett. Har läst lite om kortet och det verkar okej men vissa har klagat på kvalitén, RGB verkar strula och kortet verkar prestera sämre än de flesta. Samtidigt är det väl inte en så stor skillnad mot andra modeller och det är ju fortsatt ett 3080, men det är ju lite synd med tanke på vad det kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thure81:

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Är det noll leveranser av denna till @webhallen har ändå ordertid 2020-09-17 15:04?

På sidan står det att det sker löpande leveranser iaf så borde tagit sig förbi första minuten?

Du får den innan slutet på månaden, fick bekräftat av Webhallen och min order är lagd 15:05.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av askuris:

Har beställt ett 3080 Zotac Trinity OC från komplett. Har läst lite om kortet och det verkar okej men vissa har klagat på kvalitén, RGB verkar strula och kortet verkar prestera sämre än de flesta. Samtidigt är det väl inte en så stor skillnad mot andra modeller och det är ju fortsatt ett 3080, men det är ju lite synd med tanke på vad det kostar.

Jag tror farhågorna kom i samband med caps-hysterin för några veckor sedan. Zotac använde/använder endast SP-caps på detta kort och de var dessutom specade till en lägre nivå än t ex Gigabyte som också använder endast SP-caps men med högre spec. Dock har ju Zotac fått ok från NVidia så de bör ligga inom marginalen för annars hade de nog inte fått släppa kortet. Jag har för mig att prestandan ligger några enstaka FPS under övriga så jag tror inte det ska vara några problem egentligen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Du får den innan slutet på månaden, fick bekräftat av Webhallen och min order är lagd 15:05.

Ahh trevligt första gången jag fråga kundtjänst var det "vi vet ingenting" man fick nöja sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag tror farhågorna kom i samband med caps-hysterin för några veckor sedan. Zotac använde/använder endast SP-caps på detta kort och de var dessutom specade till en lägre nivå än t ex Gigabyte som också använder endast SP-caps men med högre spec. Dock har ju Zotac fått ok från NVidia så de bör ligga inom marginalen för annars hade de nog inte fått släppa kortet. Jag har för mig att prestandan ligger några enstaka FPS under övriga så jag tror inte det ska vara några problem egentligen.

Ok! Några fps under gör ingenting för min del. Förhoppningsvis är kortet helt ok

Permalänk
Skrivet av thure81:

Ahh trevligt första gången jag fråga kundtjänst var det "vi vet ingenting" man fick nöja sig med.

Jag har också en beställning via Webhallen. Har varit i kontakt med dem några gånger, det verkar som standard svar är just vi vet inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av askuris:

Ok! Några fps under gör ingenting för min del. Förhoppningsvis är kortet helt ok

Dessutom går zotacs kort kallare än FE. Så du kan överklocka för att nå samma prestanda som FE om det nu skulle önskas.

Ah det var en review på Non-OC jag tittade på. Min gissning är att OCkorten lär ligga ungefär på samma temperatur och prestanda som FE.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag tror farhågorna kom i samband med caps-hysterin för några veckor sedan. Zotac använde/använder endast SP-caps på detta kort och de var dessutom specade till en lägre nivå än t ex Gigabyte som också använder endast SP-caps men med högre spec. Dock har ju Zotac fått ok från NVidia så de bör ligga inom marginalen för annars hade de nog inte fått släppa kortet. Jag har för mig att prestandan ligger några enstaka FPS under övriga så jag tror inte det ska vara några problem egentligen.

Tror också det här är lite överdrivet, har samma kännsla att folk trodde att det var hårdvarufel iom caps historian som visade sig vara fel.

Om kortet presterar 5 fps lägre än vissa andra... Ja det känns ju inte så farligt, kortet håller iaf bra pris imo, 2000 kr billigare än tex Arous Master och man tappar 5 fps, ja det är ju taget liksom..

Kortets kylarlösning är iaf mycket bra vad jag sett, och det är väll ett av det korten som låter minst, såg nån tech youtuber säga att om man ökar upp kurvorna på fläktarna så kommer dom få fps som kortet ligger efter ev. tas igen pga att kortet då skulle boosta högre.

Permalänk
Medlem

Kanske man får sitt 3090 Strix OC i nästa vecka! Bara EK som skall leverera sina block också och kanske ett nytt nätagg på 1000W plus för att orka driva allt. Inget av det finns i lager känns som Golden week i china + pandemin inte gör saker enklare här.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LastNinjas:

@webhallen hur ser det ut för Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC är de på väg in idag såsom estimerat?

Hoppas hoppas! ska jaga tracking så vi eventuellt kan jaga in de lite fortare på lagret.

Skrivet av thure81:

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC

Är det noll leveranser av denna till @webhallen har ändå ordertid 2020-09-17 15:04?

På sidan står det att det sker löpande leveranser iaf så borde tagit sig förbi första minuten?

Första minuten bör "clearas" efter nästa leverans nu när den landar, Asus har uppdaterat oss med hur mycket som kommer men ingen form av tracking alls. Så just nu poppar det in sporadiskt på lagret.

Skrivet av M89:

Du får den innan slutet på månaden, fick bekräftat av Webhallen och min order är lagd 15:05.

Förhoppningsvis men ingen garanti då med det vi vet just nu täcks inte alla 15.05 orders, det finns en parallell kö till datorer som måste få tilldelning också som personen som sa detta inte alls tänkte på. Detta är ett exempel på varför vi är rädda med att gå ut med köplats och antal, det kan bli så otroligt fel.

Till alla som frågar om mer uppdateringar än vad som finns: återigen, jag uppdaterar produktsidor sekunden efter jag godkänt orders, har det inte uppdaterats på 5 dagar så har jag inte fått information på 5 dagar

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppas hoppas! ska jaga tracking så vi eventuellt kan jaga in de lite fortare på lagret.

Första minuten bör "clearas" efter nästa leverans nu när den landar, Asus har uppdaterat oss med hur mycket som kommer men ingen form av tracking alls. Så just nu poppar det in sporadiskt på lagret.

Förhoppningsvis men ingen garanti då med det vi vet just nu täcks inte alla 15.05 orders, det finns en parallell kö till datorer som måste få tilldelning också som personen som sa detta inte alls tänkte på. Detta är ett exempel på varför vi är rädda med att gå ut med köplats och antal, det kan bli så otroligt fel.

Till alla som frågar om mer uppdateringar än vad som finns: återigen, jag uppdaterar produktsidor sekunden efter jag godkänt orders, har det inte uppdaterats på 5 dagar så har jag inte fått information på 5 dagar

/Patrik

Är det några Asus Strix 3080OC på väg in?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jorgen69:

Är det några Asus Strix 3080OC på väg in?

Haha skämtar du?

Läs hans inlägg igen, speciellt den sista delen där han säger att till alla som frågar, kolla produktsidan. Är det inte uppdaterat har han ingen info. Så svårt är det väl inte?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av estetob:

Vad hade du för tid och var hämtade du ut det?

Nej jag sitter och väntar på kortet, min order lades 2020-09-24 15:30 mot Webhallen

Så jag lär få vänta en bra stund, tror de som beställt ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC från wh och ligger runt 15:00 -15:08 har börjat få sina kort.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha skämtar du?

Läs hans inlägg igen, speciellt den sista delen där han säger att till alla som frågar, kolla produktsidan. Är det inte uppdaterat har han ingen info. Så svårt är det väl inte?

Jaja.
1 poäng till dig:)

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Är nyfiken på varför inte Webhallen tagit in EVGA´s 3080 kort i sitt sortimentet?
Vet att EVGA har leveransproblem till EU just nu men vet också att Webhallen är eller har varit återförsäljare av EVGA's produkter.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Hjälpsam

De kort som skickas nu är ju inte rabatterade, vad händer med priserna för de som beställde, när korten hade rabatt?
Om leverantören höjt priserna efter detta, får ju återförsäljarna ta smällen.
Å andra sidan har ÅF fått låna pengar räntefritt från många kunder, borde vara värt något.
Skall bli intressant att se om proppen kommer att gå ur, om två eller tre veckor, om nu leveranserna äntligen börjar komma igång, i alla fall som det verkar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av askuris:

Har beställt ett 3080 Zotac Trinity OC från komplett. Har läst lite om kortet och det verkar okej men vissa har klagat på kvalitén, RGB verkar strula och kortet verkar prestera sämre än de flesta. Samtidigt är det väl inte en så stor skillnad mot andra modeller och det är ju fortsatt ett 3080, men det är ju lite synd med tanke på vad det kostar.

Har kört med detta kortet ett par veckor nu, fungerar klockrent!

inte haft något strul alls med RGB

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackie:

Är nyfiken på varför inte Webhallen tagit in EVGA´s 3080 kort i sitt sortimentet?
Vet att EVGA har leveransproblem till EU just nu men vet också att Webhallen är eller har varit återförsäljare av EVGA's produkter.

Har varit*

We don't see eye to eye om vi säger så

Men hade väldigt gärna haft deras produkter i vårt sortiment igen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

De kort som skickas nu är ju inte rabatterade, vad händer med priserna för de som beställde, när korten hade rabatt?
Om leverantören höjt priserna efter detta, får ju återförsäljarna ta smällen.
Å andra sidan har ÅF fått låna pengar räntefritt från många kunder, borde vara värt något.
Skall bli intressant att se om proppen kommer att gå ur, om två eller tre veckor, om nu leveranserna äntligen börjar komma igång, i alla fall som det verkar.

Det är inte kundens problem.
Priset som var när man lade ordern är det priset som gäller.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

De kort som skickas nu är ju inte rabatterade, vad händer med priserna för de som beställde, när korten hade rabatt?
Om leverantören höjt priserna efter detta, får ju återförsäljarna ta smällen.
Å andra sidan har ÅF fått låna pengar räntefritt från många kunder, borde vara värt något.
Skall bli intressant att se om proppen kommer att gå ur, om två eller tre veckor, om nu leveranserna äntligen börjar komma igång, i alla fall som det verkar.

Du får inte betala mer i efterhand.

ÅF kan ju även ha köpt till det rabatterade priset med lång väntetid precis som vi.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

De kort som skickas nu är ju inte rabatterade, vad händer med priserna för de som beställde, när korten hade rabatt?
Om leverantören höjt priserna efter detta, får ju återförsäljarna ta smällen.
Å andra sidan har ÅF fått låna pengar räntefritt från många kunder, borde vara värt något.
Skall bli intressant att se om proppen kommer att gå ur, om två eller tre veckor, om nu leveranserna äntligen börjar komma igång, i alla fall som det verkar.

Jag är helt övertygad om att proppen släpper 28 oktober 🤣. (ungefär vid midnat).

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Har kört med detta kortet ett par veckor nu, fungerar klockrent!

inte haft något strul alls med RGB

Skönt att höra! Känns bättre nu

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ratatosk:

De kort som skickas nu är ju inte rabatterade, vad händer med priserna för de som beställde, när korten hade rabatt?
Om leverantören höjt priserna efter detta, får ju återförsäljarna ta smällen.
Å andra sidan har ÅF fått låna pengar räntefritt från många kunder, borde vara värt något.
Skall bli intressant att se om proppen kommer att gå ur, om två eller tre veckor, om nu leveranserna äntligen börjar komma igång, i alla fall som det verkar.

Helt orörda för de som har beställt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen

Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit i kön på Config D20-0306. Eftersom matrisen på produktsidan för TUF 3080 (ej oc) börjar på 15.06 och jag beställde Config kl 15.02?

Finns det möjöighet att ni kan lägga till en liknande matris för Config D20-0306 produktsidan?

Puss och kram.

Permalänk

Håller fingrarna att leverans av 3090 Phoenix kommer idag till @webhallen.

Ser att "Nästa bekräftade leverans" ändrades från 21-22 till att enbart stå 21 okt.
Om man har lite tur kanske det skickas iväg denna vecka

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av askuris:

Skönt att höra! Känns bättre nu

Har undervoltat mitt, kan meddela temps osv ikväll om det är av intresse?

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB