3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Avbokade mitt RTX 3080 Gaming X Trio som jag beställde på releasedagen. Är så less på att vänta så "nyhetens behag" har gått över.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit | ASUS ROG STRIX B550-A GAMING | AMD
AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC WHITE V2 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666MHz CL16 | Corsair Hydro H150i PRO RGB 360

Permalänk

Avbokade mitt med på komplett (MSI ventus) och beställde ett EVGA kort från någon annanstans som får komma när det kommer. Orkar inte hålla koll längre, så drygt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

ja precis!

Aldrig varit så glad att jag la min order 13okt, dock sent 22.00. Men nu jäklar hoppas man denna gång!

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

The Dazzling Angel får bra reviews, grattis till de som beställde igår

@Webhallen vad är chansen på att ni får in nya Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OCs närmsta tiden?

La precis en "garderingsbeställning"

Permalänk
Skrivet av quader:

Det stod ju att beställningar fram till och med 11:33 kunde skatta sig lyckliga.. så då borde du skatta dig lycklig. Min order registrerades 11:33. Så jag antar att jag som du kommer få kort rätt snart..

Nej det gjorde det inte, Gamerock OC stod det 11:31 på precis som jag citerade. Frågan kvarstår...

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick reda på att denna veckans leverans var felinfo från tillverkare, så det är nästa veckas leverans som gäller

Synd! Betyder det att de eventuella korten som kunde finnas över är kört om man la sin beställning strax efter er post häromdagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibbets:

Någon som hört nått från dustin? Mitt 3080 aorus master står fortfarande på 15/10 lol inte ett pip har jag hört

Mitt står kvar på 14/10. Har bestämt mig för att ge Dustin veckan ut innan jag avbokar och då har jag enbart mina bokningar på Webbis kvar.

Om du orkar kan du alltid fråga deras support om det har kommit in ny info om deras "spök" leverans.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Reggas in på lagret just nu. alla orders innan 13e okt bör få tilldelning i denna leverans

Gäller det även 3080 Phoenix?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shape1:

Synd! Betyder det att de eventuella korten som kunde finnas över är kört om man la sin beställning strax efter er post häromdagen?

Precis :/ men man har första parkett till nästa leverans som kommer! ingen bekräftat just nu men räknar med med rull framöver

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen Finns det även en möjlighet att 3090 Phoenix-korten skickas från er idag eller kommer det att ta ytterligare någon dag?

Sen lovar jag att jag ska sluta med alla dryga frågor

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

https://www.youtube.com/watch?v=8Ufd78tCRDY

The Dazzling Angel får bra reviews, grattis till de som beställde igår

@Webhallen vad är chansen på att ni får in nya Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OCs närmsta tiden?

La precis en "garderingsbeställning"

Nice😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppas hoppas! ska jaga tracking så vi eventuellt kan jaga in de lite fortare på lagret.

Första minuten bör "clearas" efter nästa leverans nu när den landar, Asus har uppdaterat oss med hur mycket som kommer men ingen form av tracking alls. Så just nu poppar det in sporadiskt på lagret.

Förhoppningsvis men ingen garanti då med det vi vet just nu täcks inte alla 15.05 orders, det finns en parallell kö till datorer som måste få tilldelning också som personen som sa detta inte alls tänkte på. Detta är ett exempel på varför vi är rädda med att gå ut med köplats och antal, det kan bli så otroligt fel.

Till alla som frågar om mer uppdateringar än vad som finns: återigen, jag uppdaterar produktsidor sekunden efter jag godkänt orders, har det inte uppdaterats på 5 dagar så har jag inte fått information på 5 dagar

/Patrik

Skrivet av Webhallen:

Tanken är att alla configs upp till 15.06 kommer få tilldelning av nästa batch TUF 3080 OC är planen. Så det kommer vara lugnt för er med låg kötid.

Jag som har beställt ett TUF 3080 OC 15.05 är jag nyfiken när jag får mitt kort (lika som alla som följer forumet), men som jag tolkar ditt svar så prioriterar ni config förre enskilda kort försäljning vilket jag kan förstå från ett företagsperspektiv att generera intäkter men från ett kundperspektiv kan se orättvist ut, stämmer detta eller har jag missförstått det? @Webhallen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zaynee:

Gäller det även 3080 Phoenix?

Börjar bli lite körigt i min ände men har uppdaterat alla kort jag sett inkommande idag. (produktisdan)

Skrivet av revolt_III:

@Webhallen Finns det även en möjlighet att 3090 Phoenix-korten skickas från er idag eller kommer det att ta ytterligare någon dag?

Sen lovar jag att jag ska sluta med alla dryga frågor

BÖR gå ut på postorder, men kan ej ta gift på det, allt beror på belastning på lagret.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstrom:

Avbokade mitt RTX 3080 Gaming X Trio som jag beställde på releasedagen. Är så less på att vänta så "nyhetens behag" har gått över.

Börjar känna lite samma sak. Tanken var att uppgradera till 3080 för att kunna spela i 4K på min TV, men jag har insett att 1440p helt klart är bra nog och det klarar min nuvarande RTX 2080 galant.

Funderar starkt på att avboka och köpa ett VR-headset för pengarna istället!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av fortytwo:

Jag som har beställt ett TUF 3080 OC 15.05 är jag nyfiken när jag får mitt kort (lika som alla som följer forumet), men som jag tolkar ditt svar så prioriterar ni config förre enskilda kort försäljning vilket jag kan förstå från ett företagsperspektiv att generera intäkter men från ett kundperspektiv kan se orättvist ut, stämmer detta eller har jag missförstått det? @Webhallen

Det kommer tilldelas en liten kaka till vårt datorbygge ja då de kunderna hade inget "val" i grafikkortsval vid ordertillfälle. Vi försöker göra detta så rättvist som möjligt därav kommer den största delen ändå gå till vanliga kön. Jag är hellre öppen med att det görs på detta sätt än att vi undviker att berätta om en leverans och skjuter in den 100% till datorbyggarna. Det genererar endast badwill om en kund som bokat några dagar efter release får sin dator före de som väntar på kort från launchdagen, därför likställer vi kötiderna med varandra på dator och grafikkorten så alla gemensamt får sitt kort så fort det bara går.

/Patrik

EDIT: resoneringen som gör att de som beställt 1 minut efter 15.05 på en dator är att det rör sig om kanske 2 datorer medans hela 15.05 kön är betydligt fler. Sen till nästa tilldelning lär det inte bli några till datorbyggarna alls.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Oof, känslan när det talas om att det blir tufft att ens uppfylla beställningar på 3080 TUF OC under den här månaden som lades inom 2 minuter från release, och här har man lagt en beställning kl 06 DAGEN EFTER release... 💔 Ser (inte jättemycket) fram emot att följa med i den här tråden in på 2021!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Mitt står kvar på 14/10. Har bestämt mig för att ge Dustin veckan ut innan jag avbokar och då har jag enbart mina bokningar på Webbis kvar.

Om du orkar kan du alltid fråga deras support om det har kommit in ny info om deras "spök" leverans.

Avbeställt båda mina ordrar hos Dustin då dom verkar köra likt Elgiganten.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Oof, känslan när det talas om att det blir tufft att ens uppfylla beställningar på 3080 TUF OC under den här månaden som lades inom 2 minuter från release, och här har man lagt en beställning kl 06 DAGEN EFTER release... 💔 Ser (inte jättemycket) fram emot att följa med i den här tråden in på 2021!

Köp AMD om de kan leverera.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstrom:

Avbokade mitt RTX 3080 Gaming X Trio som jag beställde på releasedagen. Är så less på att vänta så "nyhetens behag" har gått över.

Jag avbokade mitt igår från webhallen som beställdes 15.12 på releasedagen. Väntar hellre lite längre för ett Asus 3080 TUF eller ser vad AMD har på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Avbeställt båda mina ordrar hos Dustin då dom verkar köra likt Elgiganten.

Även om det är ett spöklager så behövde jag bara ligga ute med pengar en liten stund under tiden pengarna var reserverade. Min bokning ligger kvar så då kan den lika gärna få ligga där tills något händer.

Den här tråden är beroendeframkallande, FOKUS! ;S

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Köp AMD om de kan leverera.

Det tåls att fundera på! Blir ju iallafall inga problem att hinna se lite recensioner på AMDs dito under tiden jag väntar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Det tåls att fundera på! Blir ju iallafall inga problem att hinna se lite recensioner på AMDs dito under tiden jag väntar.

Jag bryr mig inte om x fps längre. Är de ens i närheten av Nvidia och har hyfsat pris blir det AMD på engång, då. Den där rabatterade 3080 som jag bokat kan de stoppa upp i nån lämplig ställe då...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Jag bryr mig inte om x fps längre. Är de ens i närheten av Nvidia och har hyfsat pris blir det AMD på engång, då. Den där rabatterade 3080 som jag bokat kan de stoppa upp i nån lämplig ställe då...

Var redo för mer driverfiasko dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag bryr mig inte om x fps längre. Är de ens i närheten av Nvidia och har hyfsat pris blir det AMD på engång, då. Den där rabatterade 3080 som jag bokat kan de stoppa upp i nån lämplig ställe då...

Det hänger för min del även på kretskortets längd (pga vattenkylning i ITX-chassi). Men jag blir gärna glatt överraskad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

@Webhallen Står att ni får in 3090 strix OC idag, förväntas dom postas idag? När vet man om man får i denna batchen?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ringde och pratade med Dustin då min order där fortfarandet står som inkommande 2020-10-15 ...
Fick svaret att systemet har inget bekräftat datum eller kvantitet på inkommande kort, men att det skulle prata med inköp o se om de hade nått nytt och sen återkoppla via email till mig om svaret.
Får väl se va det blir för svar men gissar på ett nonsens svar om att det har 0 koll.
Då blir det en avbokning där med ...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Ringde och pratade med Dustin då min order där fortfarandet står som inkommande 2020-10-15 ...
Fick svaret att systemet har inget bekräftat datum eller kvantitet på inkommande kort, men att det skulle prata med inköp o se om de hade nått nytt och sen återkoppla via email till mig om svaret.
Får väl se va det blir för svar men gissar på ett nonsens svar om att det har 0 koll.
Då blir det en avbokning där med ...

Suck!

Återkom gärna med svar.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

BÖR gå ut på postorder, men kan ej ta gift på det, allt beror på belastning på lagret.

/Patrik

Nu ska jag absolut inte besvära dig/er något mer här. Såg nu att jag fått bokningsbekräftelse hos postnord på kortet.

Återstår att se om post(n/m)ord sköter sitt.

Uppskattar eran hjälp/support och arrangemang här på forumet som uppdaterar alla oss som bokat med info var och varannan dag!

Grymt jobb ni gör!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Nej det gjorde det inte, Gamerock OC stod det 11:31 på precis som jag citerade. Frågan kvarstår...

Sorry, men för min del så gällde det Gamerock UTAN OC:
11.30 - 11.33

Så jag borde få ett iaf.

Permalänk

Uppdatering angående leverans på Webhallens 3090 Strix OC. Allokerad men ej skickad order vecka 44-45, står det. Kom väl nyss en leverans, så nu verkar det börja rulla lite mer!