3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Någon som beställt EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3?
Vart har ni beställt och någon som fått ett sånt kort?

Permalänk

@Webhallen Har du någon status på Gigabyte 3080 GAMING OC? Har sett väldigt dystert ut för GAMING OC och EAGLE (Gigabyte överlag) ett tag nu...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moondragon:

@Webhallen Har du någon status på Gigabyte 3080 GAMING OC? Har sett väldigt dystert ut för GAMING OC och EAGLE (Gigabyte överlag) ett tag nu...

Jag är en en post från att fucking explodera, HAR DU KOLLAT HEMSIDAN OCH TABELLEN EFTER INFO?

Typ "78 bokade, Ingen ETA Ingen ETA"?

Snälla sluta fråga om era specifika kort, ni vaskar ner hela tråden för info som han har SAGT att han uppdaterar SÅ FORT HAN FÅR MER INFORMATION.

Rant över.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av KING_K0NG:

Skulle det komma hos Webhallen så kommer jag beställa.

Men jag antar att bristen på Aorus korten är att Master lanserades 2 oktober. Xtreme kom ut för 1-2 veckor sen... Det är en ren gissning från min sida

Att det är brist kan man acceptera. Det som är svårt att svälja är att Dustin lockade köpare med att man skulle ha kort redo att skickas ut till köpare den 14 oktober vilket inte stämde och nu är det stendött med info från dem.

På min ordersida står det fortfarande "leverans 2020-10-14"....

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag är en en post från att fucking explodera, HAR DU KOLLAT HEMSIDAN OCH TABELLEN EFTER INFO?

Typ "78 bokade, Ingen ETA Ingen ETA"?

Snälla sluta fråga om era specifika kort, ni vaskar ner hela tråden för info som han har SAGT att han uppdaterar SÅ FORT HAN FÅR MER INFORMATION.

Rant över.

Men han kanske har glömt? Bäst att påminna....ringa till kundtjänst och dubbelkolla... för att vara på den säkra sidan menar jag

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något mer angående FE i Europa? Vad jag sett hittills så är det väl Frankrike och UK som fått FE via återförsäljare efter att Nvidia stängde sin egen webbutik?

Permalänk
Medlem

VI SITTER ALLA I SAMMA BÅT OCH VÄNTAR.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

staten och kapitalet?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

"Men just JAG kanske får mitt kort lite snabbare om jag bara ringer och tjatar, för femhundraelfte gången"

Skiten kommer när den kommer! Sitt lugnt i båten.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd

Hade man fått 1 kr varje gång nån skrev något om att sitta i en båt på detta forum hade man inte behövt jobba en dag till alltså

Då hade man kunnat sitta jävligt lugnt i båten.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hade man fått 1 kr varje gång nån skrev något om att sitta i en båt på detta forum hade man inte behövt jobba en dag till alltså

Då hade man kunnat sitta jävligt lugnt i båten.

Precis.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hade man fått 1 kr varje gång nån skrev något om att sitta i en båt på detta forum hade man inte behövt jobba en dag till alltså

Då hade man kunnat sitta jävligt lugnt i båten.

haha, jupp!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Någon som har hört med Elgiganten? Ser inte ut till att någon av oss har fått uppdaterad leveranstid och datumet har nu passerat med två dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Någon som har hört med Elgiganten? Ser inte ut till att någon av oss har fått uppdaterad leveranstid och datumet har nu passerat med två dagar.

Jag hörde av mig via deras chatt. Personen jag pratade med hade ingen aning, standardsvar att de inte vet när de får in mer. Han länkande t.om en artikel skriven här på sweclockers on efterfrågan lol. Så om ni undrar när Elgiganten får lager, look no further. Sweclockers har svaret

Permalänk
Medlem

Idag sänktes min prognos hos Komplett från 12 till 7e November. Kanske beror på avhoppade beställningar eller större/snabbare leverans än man tidigare trott. Vem vet.
3080 Tuf.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag är en en post från att fucking explodera, HAR DU KOLLAT HEMSIDAN OCH TABELLEN EFTER INFO?

Typ "78 bokade, Ingen ETA Ingen ETA"?

Snälla sluta fråga om era specifika kort, ni vaskar ner hela tråden för info som han har SAGT att han uppdaterar SÅ FORT HAN FÅR MER INFORMATION.

Rant över.

Kanske är därför inte alla andra butiker gör en prognos, för man slipper ändå inte sånt här

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Att det är brist kan man acceptera. Det som är svårt att svälja är att Dustin lockade köpare med att man skulle ha kort redo att skickas ut till köpare den 14 oktober vilket inte stämde och nu är det stendött med info från dem.

På min ordersida står det fortfarande "leverans 2020-10-14"....

Det är verkligen surt att dem gör så mot sina kunder :/ hellre vara rak på sak och säga så som det är...
Tur att jag inte har beställt från dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Någon som har hört med Elgiganten? Ser inte ut till att någon av oss har fått uppdaterad leveranstid och datumet har nu passerat med två dagar.

Pratat med elgiganten 2 gånger, i måndags fick jag svar att det finns på deras lager och att den skickas till mig i måndags så jag har den på tisdag, fortfarande inte fått något.
Pratade med dem i tisdags igen och då sa dem i januari.
Så dem har ingen koll alls.

Bara att vänta tills det kommer helt enkelt.
Men att säga 19:e oktober och att sedan inte uppdatera det tycker jag är dåligt.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Någon som har hört med Elgiganten? Ser inte ut till att någon av oss har fått uppdaterad leveranstid och datumet har nu passerat med två dagar.

Jag har pratat med Elgiganten. Var en så surrealistisk upplevelse att jag var tvungen att skapa ett konto för att dela med mig (jag har följt denna tråd sedan "lanseringen" av 3080). Först fick jag info att det är två månaders leveranstid, men ingen riktig klarhet i om det är två månader för mig (som beställde på releasedagen) eller två månader om man beställer nu (vilket verkar optimistiskt) - svaret var bara att datumet för leverans till Elgiganten är obekräftat.

Så långt inget konstigt - även om det är segt att de inte kan se köplats, lagerstatus eller någonting - men då började det konstiga. Kundtjänst "tipsade" mig om att man kunde hitta bra "kap" med oöppnade kort på Blocket! Sen fortsatte han verkligen att insistera på detta, att det enda sättet att få ett kort i rimlig tid är Blocket, att jag borde lyssna på honom för att spara tid etc. Extremt märkligt och oproffsigt beteende - känslan var nästan att han själv hade något kort till salu och skickade Elgigantens kunder dit!

Nåväl - verkar som jag kommer få fortsätta vänta på kort. Bokade med "alla" butiker utom Webhallen (en miss som verkar kosta mig). Efter att ha sett hur bra Webhallen skött sig i denna tråd är jag lite sugen på att avboka alla kort och boka med dem istället - men väntar lite längre för att se om det ordnar upp sig (och har ingen lust att tappa intropriset). Hittills verkar det som att jag lyckats pricka in exakt de kort som varje butik aldrig få i lager - en liten bedrift i sig. Sex (!) kort bokade, och jag har fortfarande ingen aning när något av dem kommer (ja, jag vet att jag är en del av "problemet" - men eftersom det var kaos på release ville jag gardera mig för att vara säker på att få ett kort till Cyberpunk, gick sådär...)

Permalänk
Skrivet av Kahmoon:

Så långt inget konstigt - även om det är segt att de inte kan se köplats, lagerstatus eller någonting - men då började det konstiga. Kundtjänst "tipsade" mig om att man kunde hitta bra "kap" med oöppnade kort på Blocket! Sen fortsatte han verkligen att insistera på detta, att det enda sättet att få ett kort i rimlig tid är Blocket, att jag borde lyssna på honom för att spara tid etc. Extremt märkligt och oproffsigt beteende - känslan var nästan att han själv hade något kort till salu och skickade Elgigantens kunder dit!

Nåväl - verkar som jag kommer få fortsätta vänta på kort. Bokade med "alla" butiker utom Webhallen (en miss som verkar kosta mig). Efter att ha sett hur bra Webhallen skött sig i denna tråd är jag lite sugen på att avboka alla kort och boka med dem istället - men väntar lite längre för att se om det ordnar upp sig (och har ingen lust att tappa intropriset). Hittills verkar det som att jag lyckats pricka in exakt de kort som varje butik aldrig få i lager - en liten bedrift i sig. Sex (!) kort bokade, och jag har fortfarande ingen aning när något av dem kommer (ja, jag vet att jag är en del av "problemet" - men eftersom det var kaos på release ville jag gardera mig för att vara säker på att få ett kort till Cyberpunk, gick sådär...)

Anmäl!

Apropå sista stycket. @webhallen kanske har någon rabattkod för att hamna på intropriset, för alla kunder här i forumet som vill gå över från andra ÅF och boka hos dem istället. Who knows!

Permalänk

@Lagerlöf Har du någon koll på när Webhallen får in fler Gigabyte-kort?? Det står bara ETA.

Permalänk
Medlem

Tja!
Kanske redan framgår i forumet, men undrar om det finns några tecken på att Komplett har ett icke fungerande kösystem på sina 3080 kort eller inte. Beställde ett rtx 3080 Asus tuf kort från Komplett 17/09 strax innan 15:00 och fick min beställning mottagen 15:27. Sen dess har leveransen bara skjutits fram precis som för många andra av er, från 7okt - 17okt - 27okt och nu 7 november. Det jag undrar är om det finns folk som beställde senare än mig som har fått sitt kort, eller är längre fram i kön, samt om det finns några som beställde tidigare och har en senare leverans?

Permalänk
Medlem

Fan vad jag älskar SweClockers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moondragon:

@Lagerlöf Har du någon koll på när Webhallen får in fler Gigabyte-kort?? Det står bara ETA.

Ja de bör få in hundratusen kort imorgon. Det är vad ETA är förkortning för.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av moondragon:

@Lagerlöf Har du någon koll på när Webhallen får in fler Gigabyte-kort?? Det står bara ETA.

Det var inte många rätt i detta inlägg!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahmoon:

Jag har pratat med Elgiganten. Var en så surrealistisk upplevelse att jag var tvungen att skapa ett konto för att dela med mig (jag har följt denna tråd sedan "lanseringen" av 3080). Först fick jag info att det är två månaders leveranstid, men ingen riktig klarhet i om det är två månader för mig (som beställde på releasedagen) eller två månader om man beställer nu (vilket verkar optimistiskt) - svaret var bara att datumet för leverans till Elgiganten är obekräftat.

Så långt inget konstigt - även om det är segt att de inte kan se köplats, lagerstatus eller någonting - men då började det konstiga. Kundtjänst "tipsade" mig om att man kunde hitta bra "kap" med oöppnade kort på Blocket! Sen fortsatte han verkligen att insistera på detta, att det enda sättet att få ett kort i rimlig tid är Blocket, att jag borde lyssna på honom för att spara tid etc. Extremt märkligt och oproffsigt beteende - känslan var nästan att han själv hade något kort till salu och skickade Elgigantens kunder dit!

Nåväl - verkar som jag kommer få fortsätta vänta på kort. Bokade med "alla" butiker utom Webhallen (en miss som verkar kosta mig). Efter att ha sett hur bra Webhallen skött sig i denna tråd är jag lite sugen på att avboka alla kort och boka med dem istället - men väntar lite längre för att se om det ordnar upp sig (och har ingen lust att tappa intropriset). Hittills verkar det som att jag lyckats pricka in exakt de kort som varje butik aldrig få i lager - en liten bedrift i sig. Sex (!) kort bokade, och jag har fortfarande ingen aning när något av dem kommer (ja, jag vet att jag är en del av "problemet" - men eftersom det var kaos på release ville jag gardera mig för att vara säker på att få ett kort till Cyberpunk, gick sådär...)

Det är också en ganska lustig upplevelse att titta på deras hemsida kring 3080. Beroende på vart på hemsidan man tittat är 100+ i webblager, beräknad leverans i januari, förbokning från och med 4e november eller färdigt för leverans i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det finns ju vissa rykten om att det nu i första halvan av november kommer att "lossna" för Nvidia och att tillgången kommer att öka många gånger om jämfört vad som skeppas nu. Men som sagt rykten utan något kött på benen, så kan lika väl vara någon på reddit med önsketänkande som hittat på det..

Dold text

Nvidia själva och Asus David här på forumet säger samma sak. Bättre tillgång verkar det bli. Men ryktena "nvidia will flood the market" och att de kommer finnas i överflöd låter däremot osannolika.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Larsgustavarvid:

Anmäl!

Apropå sista stycket. @webhallen kanske har någon rabattkod för att hamna på intropriset, för alla kunder här i forumet som vill gå över från andra ÅF och boka hos dem istället. Who knows!

Om det ändå vore så lätt. Vi hade som sagt ett introduktionspris som supporterades av ASUS, och inom de reglera så är det datumspannet som gäller, att en annan ÅF väljer att inte höja lär gå helt och hållet ur egen dennes ficka.
För vår del att matcha det hade inneburit en förlust för oss.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Blev lurad av Elgiganten o deras webblager o beställde en Gigabyte OC av dom. Jag ska avboka den och tänkte köpa en 3080 hos Webhallen.

Vilken kort ger mig störst chans (vet att inget e 100%) att få innan Cyberpunk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av holymarc:

Tja!
Kanske redan framgår i forumet, men undrar om det finns några tecken på att Komplett har ett icke fungerande kösystem på sina 3080 kort eller inte. Beställde ett rtx 3080 Asus tuf kort från Komplett 17/09 strax innan 15:00 och fick min beställning mottagen 15:27. Sen dess har leveransen bara skjutits fram precis som för många andra av er, från 7okt - 17okt - 27okt och nu 7 november. Det jag undrar är om det finns folk som beställde senare än mig som har fått sitt kort, eller är längre fram i kön, samt om det finns några som beställde tidigare och har en senare leverans?

Jag har gjort samma resa som dig fast började på 29 september, beställde TUF runt 15 och det står 15:15 i min order. Medlemmar på det här forumet med senare beställningstid än mig har sagt att de fått sina kort och sen om det är sant eller inte det vet man ju aldrig.