Permalänk
Lyxfällan 🎮

@makatech du har säkert redan hunnit plöja igenom Torture Squad-katalogen, men om inte tänkte jag tipsa om en av de senaste pärlorna jag lyssnat en hel del på. Far Beyond Existence heter den, har bland annat en del väldigt trevliga trumsektioner 🤘

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@makatech du har säkert redan hunnit plöja igenom Torture Squad-katalogen, men om inte tänkte jag tipsa om en av de senaste pärlorna jag lyssnat en hel del på. Far Beyond Existence heter den, har bland annat en del väldigt trevliga trumsektioner 🤘

Grymt, ska lyssnas på.

Edit: Jag gillar låten, helt klart (!) Torture Squad har verkligen många godingar, bra ös. Trummisen är kung, det bästa sedan Mario Duplantier typ...

Iron Squad är en sköön låt också som skiljer sig en hel del från övriga, ett intro på ca 2:40.

Permalänk
Medlem

Killer Be Killed... bra grejer, väldigt Mastodon likt, Troy Sanders gör kraftigt avtryck med sin signatur sång/röst men Max Cavalera lägger till en argare edge.

Killer Be Killed - Dream Gone Bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Killer Be Killed... bra grejer, väldigt Mastodon likt, Troy Sanders gör kraftigt avtryck med sin signatur sång/röst men Max Cavalera lägger till en argare edge.

Killer Be Killed - Dream Gone Bad
https://youtu.be/dMFgUWPvqsU

tycker det där är en sån jävla härlig mix av människor

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Cult of Lilith - Cosmic Maelstrom
Drum playthrough

Cult of Lilith - Atlas (med Jón Már)

Permalänk
Medlem

Metal Blade Records har lagt upp hela Amon Amarth albumet på youtube idag.

Edit: de har laddat upp en bunt Amon Amarth album på sin kanal här
https://www.youtube.com/c/metalbladerecords/videos

Amon Amarth - Twilight of the Thunder God
Släppt 2008

Permalänk
Medlem

And now something completely different.

The Gathering - Strange Machines
Live at Pinkpop Fest 1996

Permalänk
Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Mad Joe Black, sångaren i Wisdom in Chains är en naturkraft, alltid fullt ös.

Wisdom in Chains - "When We Where Young"

Wisdom In Chains - "Already Dead" (missa ej slutet)

Permalänk
Medlem

Ser inga att någon skulle ha postat detta, men kungarna av melankoli är tillbaks.

Så väldans kul med Dark Tranquillity att fastän dom lirat nu i 30 år snart så håller dom fortfarande kvar sin "identitet" i musiken de spelar även om det stadigt utvecklas.

Permalänk
Medlem

Armored Saint - Missile to Gun
Klassisk metal

Permalänk
Medlem

Northlane - Bloodline

Visa signatur

Asus ROG Zephyrus G15 GA503-HQ008T: AMD Ryzen 9 5900HS | Nvidia RTX 3070 8GB GDDR6 | 16GB DDR4-3200 | 1TB NVMe
Lenovo Ideapad 5-15 81YQ0034MX: AMD Ryzen 7 4700u | 16GB DDR4-3200 | 512GB NVMe

Permalänk
Medlem

Feuerschwanz - Hier Kommt Alex
Metal från Tyskland

Permalänk
Medlem

Fick helt plötsligt upp Vintersea som förslag på tuben, de har helt gått förbi mig, men var imponerande bra, sångerskan är väl i klass med Tatiana Shmailyuk (Jinjer) med imponerande growl såväl som rensång.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nuclear Power Trio - A Clear and Present Rager
Instrumental ekvilibrism med lite lättsam politisk humor som bakgrund.

Hela albumet här: https://www.youtube.com/watch?v=IN4xUDjPOSE

Permalänk
Rekordmedlem

Lugn, tung och melodiskt marschmusik när man ska gå till Babylon ?
Avkoppllande sound och det är en cpu med i videon

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Fototoken:

Nytt från Mastodon!

Det får mig att helt osökt tänka på Vulgaris Magistralis med Heidevolk.
Handlar om en man vid namn Vulgaris Magistralis som rider runt på en mammut (även kallad mastodont på nederländska/ mastodon på engelska).

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Längesen jag postade här.

Children of Bodom - Platitudes and Barren Words

Melodic Death / Power Metal, från Finland.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Ser inga att någon skulle ha postat detta, men kungarna av melankoli är tillbaks.
https://youtu.be/-UkSdSlY1YA

Så väldans kul med Dark Tranquillity att fastän dom lirat nu i 30 år snart så håller dom fortfarande kvar sin "identitet" i musiken de spelar även om det stadigt utvecklas.

Hmm, ja, klar hitvarning för några av låtarna som tex "Phantom Days" som jag nog lyssnat sönder strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av irenicus:

Wow.. Just wow.

Alltid gött när man hittar något nytt, dom vet vad dom gör där borta.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu kör vi lite tung death metal igen, Benediction som formades 1989 har kommit ut med en överraskande bra platta, håll i hatten för det svänger, två smakprov:

Benediction - Stormcrow

Benediction - Iterations Of I

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Allegaeon - Concerto in Dm / In Flanders Fields
Allegaeon goes all out baroque.

Permalänk
Medlem

The HU - Sad But True
Cover på Metallica låt.

Permalänk
Medlem

Nytt från Love & Death

Även nytt från Ill Nino

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Denna är också riktigt bra, särskilt när Tommy tar i ordentligt i refrängen till O helga natt (även om det är ny text).

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Denna är också riktigt bra, särskilt när Tommy tar i ordentligt i refrängen till O helga natt (även om det är ny text).
https://www.youtube.com/watch?v=ZENKETznCOc

Jag måste säga att jag småmyser till hela julskivan.
Och varje gång jag lyssnar på när Tommy sjunger så tänker jag tillbaka på när Jocke från Sabaton skojade lite med Tommy på en live-spelning och sjöng väldigt kort "Rock you like a hurricane" i falsett.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Vet inte om den här lagts upp tidigare men helt underbart.

INTER ARMA - Southern Man (Neil Young Cover)

Permalänk
Medlem

Behemoth - "A Forest" feat. Niklas Kvarforth