Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Lite off topic möjligen, men... måste slå ett slag för Half Life Alyx igen.

Har ALDRIG varit rädd på riktigt i ett spel, förrens detta spel!.
Kollar på jacksepticeye spela samma nivå som skrämde skiten ur en, och han reagerar likadant

Tidernas bästa spel i mina ögon. Hatten av till Steam för detta underverk.

Måste handla om Jeff, för min del så var det mest lite panik när man inte alltid hinner ladda sina vapen i andra situationer.
Ja, en suverän upplevelse helt klart, bästa HL liret i mina ögon (GOTY material). Alyx har lite personlighet men ibland så är hon lite väl avslappnad i röstskådespeleriet med tanke på situationen.

Annars så blev jag inte så rädd, Thief-veteran som jag är..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Har lirat en del Population one nu och det är riktigt kul!
Är helt fast faktiskt och det funkar fint att köra på både Q1 & Q2.
Ett hett tips på multiplayerspel helt enkelt 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Verkligen ett spel många verkar gilla. Har dock testat lite med ett demo.

För det första är det ju väldigt blekt.

Vad är det som gör det så bra?

Well, allt är såklart väldigt subjektivt men jag gillar hur omspelbart det är, dvs att jag vill göra bättre från mig vilket är sjuhelsickes mkt enklare nu med questne än då jag först spelade det med riften och hade ne sladd att ta hgänsyn till.

Sen gillar jag det estetiska i spelet och själva mekaniken. Kanske svårt att förklara men det hakade fast i mig bara.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Well, allt är såklart väldigt subjektivt men jag gillar hur omspelbart det är, dvs att jag vill göra bättre från mig vilket är sjuhelsickes mkt enklare nu med questne än då jag först spelade det med riften och hade ne sladd att ta hgänsyn till.

Sen gillar jag det estetiska i spelet och själva mekaniken. Kanske svårt att förklara men det hakade fast i mig bara.

Glöm inte att det finns banor att ladda ner som andra har gjort. Man kan t.ex. spela igenom första banan i Bioshock i Alyx.
Bara gå in i workshop och ladda ner:
https://www.dualshockers.com/half-life-alyx-mod-bioshock/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Kan nån bekräfta att Population: One har cross buy? Alltså att man köper spelet en gång och har det på Quest och PC? I Oculus store ser jag bara Rift och Quest separat?

Då kan jag själv bekräfta att det är crossbuy, även om det inte verkar så i Oculus store.

Spelet är för övrigt löjligt roligt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Måste handla om Jeff, för min del så var det mest lite panik när man inte alltid hinner ladda sina vapen i andra situationer.
Ja, en suverän upplevelse helt klart, bästa HL liret i mina ögon (GOTY material). Alyx har lite personlighet men ibland så är hon lite väl avslappnad i röstskådespeleriet med tanke på situationen.

Annars så blev jag inte så rädd, Thief-veteran som jag är..

Ja, det är Jeff
Bara att stå där i hörnet och inte försöka göra några ljud ifrån sig medans man ser honom gå förbi någon cm framför ens ansikte.. sjukt bra
grafiken gör ju sitt också, klart snyggaste vrspelet jag upplevt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

ska testa att skriva ut imorgon,men själva lösningen med hållarna för spännet bak såg ganska dumt ut?
men med lite tur så passar de bra i något av lägena

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon annan som spelar Alien:Isolation med motherVR modden på quest?

Alltså, kontrollerna för att vrida på sig var ju inte så bra mappade... man kan kanske säga att de var oanvändbara. Kan man mappa om dem på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Någon som kör "openvr advanced settings" i steamvr?
Jag får inte det att fungera, när man försöker få fram overlayen i steamvr, så är det helt tomt.
Har en laptop razer 15 gtx2080. Installerat senaste steamvr och senaste openvr (via steam)
Gogglat etc utan framgång, även försökt tvinga opengl i nvidias drivare.
Mitt grundproblem är att jag försöker justera höjden i vr. Eftersom höjdnivån är uppfuckad(i alla spel och i steam) .

Visa signatur

P4 2.8@3.2Ghz HT, 1 Gig Ram, Asus 9800XT, Audigy Zs paltinum Pro, 193P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur mäter ni IDP? Försökte hitta appar men fick olika resultat.

Eller testar ni bara?

Jag gick helt enkelt till en optiker så jag vet säkert, de har en liten mojäng som kan kolla det på en minut typ och de tog inget betalt.
Passa på att köpa putsduk till linserna, det glömde jag så får ta en tur igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur mäter ni IDP? Försökte hitta appar men fick olika resultat.

Eller testar ni bara?

Sätt ansiktet väldigt nära en spegel. Håll huvudet helt stilla. (Lämpligen genom att trycka pannan mot spegeln.) Stäng ena ögonlocket och centrera nollan på en linjal framför pupillen. Byt vilket öga som är stängt och läs av måttet vid pupillen. Gör rent spegeln.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur ett vitt bakgrundsljus passar in i OLED, det är väl fundamentalt inkompatibelt med tekniken? Speciellt med en polariserande yta så låter det nästan lite mer som en LCD? Det är väl inte så att newOLED är som QLED? Alltså ett försök att nästan skriva OLED men egentligen bara sälja en LCD panel? QLED är inte Samsungs varumärke, men de har bemästrat konsten att välja typsnitt så att det verkligen ser ut som OLED på kartongen. Kan verkligen se framför mig hur litet "new" skulle vara skrivet på Samsungs "newOLED".

Det kommer säkert komma lite riktig information snart, men hittills verkar det bara vara den Engadget artikeln.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Well, allt är såklart väldigt subjektivt men jag gillar hur omspelbart det är, dvs att jag vill göra bättre från mig vilket är sjuhelsickes mkt enklare nu med questne än då jag först spelade det med riften och hade ne sladd att ta hgänsyn till.

Sen gillar jag det estetiska i spelet och själva mekaniken. Kanske svårt att förklara men det hakade fast i mig bara.

Ja, har ju inte spelat det på "riktigt" än.

Dock verkar många tycka det är mycket bra så jag antar att jag missar något.

Det finns en alltså en story?

Eller är det mer som en skjutspel på ett tivoli?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ja, har ju inte spelat det på "riktigt" än.

Dock verkar många tycka det är mycket bra så jag antar att jag missar något.

Det finns en alltså en story?

Eller är det mer som en skjutspel på ett tivoli?

Någon direkt story upptäckte jsg nog aldrig men saknade inte heller

Du måste mer se det på samma vis som Angry Birds.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har följt tråden ganska flitigt och är 99% säker på att detta inte har nämnts så jag är riktigt förvånad över att detta verkar gått obemärkt förbi på SweC men:

Det går att enkelt göra livsförändrande inställningar på Questen såsom att tvinga upp upplösningen som allt renderas i, stänga av FFR, tvinga upp klockfrekvenser på GPU/CPU och såklart dra igång 90hz.

Jag gör detta via telefonen med appen Bugjaeger och framförallt att höja upplösningen gör en enorm skillnad. Man får dock räkna med att batteritiden sjunker lite (2 timmar istället för 2.5 för mig)

Video som beskriver processen: https://www.youtube.com/watch?v=gU64evvc_pE&t=394s&ab_channel...

Jag kör 2048x2048 för att inte tulla på FPSen och FFR stör mig inte med denna upplösningen aktiverad. Har inte behövt "överklocka" heller men behövs om man vill köra ännu högre.

Permalänk
Medlem

Drog igenom spelet Red Matter igår.
Det är crossbuy men jag spelade Quest versionen och spelet ser väldigt bra ut för att vara stand alone.
Spelet är Quest 2 uppdaterat.

Spelet är riktigt bra med varierande pussel som varken är för lätta eller svåra. Sen lite spänning på det som säkert upplevs lite läskigt för några.
Det negativa är väll att spelet känns förkort, hade gärna velat ha det minst dubbelt så långt pga pusslen, storyn och stämningen.
Rekomenderar spelet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Fick min Quest 2 i fredags, snacka om det gick fort hem. Köpte VD och får 20-25ms, ska pröva ALVR (har dock routern 0,5 meter från mig). Men måste avinstallera VD då de slåss med varandra om båda är installerade.

Prövade Beat Saber och det var ok, Super Hot var ingen höjdare. Ska pröva Alex och nya zombie spelet (glömt vad det heter), och se om det är bättre. Batteriet med elite strap var ett bra val, batteriet känns som ett måste, och väskan är helt ok för förvaring. Så för 5000kr för allt var värt det, även om det är så få spel vilket är lite tråkigt. Då jag väntade på att köpa VR tills det hade mognat så känns det ok att köpa nu.

Har moddat Skyrim VR nu och ska pröva det, tog lördag och söndag då det är svårt att starta spelet då man måste ha VR på sig, och ansluten till datorn. Den avbryter varje gång man tar av det och går till sömn. Men tror att jag har fixat med alla mods.

Blir dock inte åksjuk av att gå runt i VR, vilket jag trodde att jag skulle bli, då jag inte har en stark mage. Problemet jag har dock är att jag får känslan att jag ramlar då spelet rör på sig medans jag står stilla. Det går inte att snurra och röra på sig (när man slåss), då ramlar jag om jag inte står stadigt. Lösningen verkar vara att jogga på plats, blir fortfarande snurrig, men då jag "skuttar" upp och ner så försöker jag inte motverka rörelsen i spelet. Inget åksjuka efter 10min av spela.

Så det känns väldigt värt det, och hoppas på mer intressanta spel kommer. Och mindre tech demos.

Permalänk
Medlem

För alla som spelar Population: One just nu;

Jag hittade en ny youtube-kanal fokuserad på VR, som har gjort ett par guider om Populatione: One (har spelet fått inofficiell förkortning än, typ P:1?). De är riktigt bra, och innehåller en hel del tips och tricks för nya spelare:

Del 1 - Weapons:

Dold text

Del 2 - Map & Movement:

Dold text
Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Har följt tråden ganska flitigt och är 99% säker på att detta inte har nämnts så jag är riktigt förvånad över att detta verkar gått obemärkt förbi på SweC men:

Det går att enkelt göra livsförändrande inställningar på Questen såsom att tvinga upp upplösningen som allt renderas i, stänga av FFR, tvinga upp klockfrekvenser på GPU/CPU och såklart dra igång 90hz.

Jag gör detta via telefonen med appen Bugjaeger och framförallt att höja upplösningen gör en enorm skillnad. Man får dock räkna med att batteritiden sjunker lite (2 timmar istället för 2.5 för mig)

Video som beskriver processen: https://www.youtube.com/watch?v=gU64evvc_pE&t=394s&ab_channel...

Jag kör 2048x2048 för att inte tulla på FPSen och FFR stör mig inte med denna upplösningen aktiverad. Har inte behövt "överklocka" heller men behövs om man vill köra ännu högre.

Det finns i Quest 1-tråden däremot, men jag trodde att det var ganska unika fall det det var någon idé att slå på det just eftersom prestanda och batteri får lida. Du märker inga prestandatapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det finns i Quest 1-tråden däremot, men jag trodde att det var ganska unika fall det det var någon idé att slå på det just eftersom prestanda och batteri får lida. Du märker inga prestandatapp?

Inga prestandatapp för mig i 2048x2048, spelat Red Matter, samtliga Vader Immortal, Beat Saber, Audica, IEYTD bl.a
Åtminstone denna inställningen känns numera som ett måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Har följt tråden ganska flitigt och är 99% säker på att detta inte har nämnts så jag är riktigt förvånad över att detta verkar gått obemärkt förbi på SweC men:

Det går att enkelt göra livsförändrande inställningar på Questen såsom att tvinga upp upplösningen som allt renderas i, stänga av FFR, tvinga upp klockfrekvenser på GPU/CPU och såklart dra igång 90hz.

Jag gör detta via telefonen med appen Bugjaeger och framförallt att höja upplösningen gör en enorm skillnad. Man får dock räkna med att batteritiden sjunker lite (2 timmar istället för 2.5 för mig)

Video som beskriver processen: https://www.youtube.com/watch?v=gU64evvc_pE&t=394s&ab_channel...

Jag kör 2048x2048 för att inte tulla på FPSen och FFR stör mig inte med denna upplösningen aktiverad. Har inte behövt "överklocka" heller men behövs om man vill köra ännu högre.

Vad är kommandot för att stänga av FFR? Han nämnde inget om det i videon.

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Vad är kommandot för att stänga av FFR? Han nämnde inget om det i videon.

Det bör vara setprop debug.oculus.foveationlevel 0 (Ska funka 1-4 också för de olika nivåerna) för Fixed foveation
samt:
setprop debug.oculus.foveation.dynamic 0 för dynamisk.

Testa dig fram och se om du märker någon skillnad, nämnvärt är att det kommer vara lite suddigt på sidorna oavsett pga linsernas utforming.

Sen finns även setprop debug.oculus.cpuLevel 4 && setprop debug.oculus.gpuLevel 4 för högre frekvenser.

Disclaimer: Jag tar inget ansvar för eventuella problem som uppstår. Men inställningarna kan alltid resetas genom att starta om headsetet och "överklockningen" har inte tagit sönder några headset enligt kommentarer. Däremot tror jag enstaka spel kan ogilla ändringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Inga prestandatapp för mig i 2048x2048, spelat Red Matter, samtliga Vader Immortal, Beat Saber, Audica, IEYTD bl.a
Åtminstone denna inställningen känns numera som ett måste.

hur kan du köra 2048? det är ju högre än vad den fysiska upplösningen är på quest2?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Glömde två saker,

"God rays" är något som jag inte har sätt. När Oculus loggan kommer så ser jag ju bloom, eg kanterna på loggan lyser vitt, som det är lite vit dimma.

Vet inte om det är FFR, men om headsetet sitter lite för långt ner så blir bilden typ som en kamera förlorar fokus. Lyfter jag lite på headsetet så försvinner det. Troligen FFR som är lite för hög för min smak.

Sedan har jag ju att när jag kör VD så kan det komma en corrupt frame som förstör bilden och sitter kvar tills den uppdaterar. Men det är nog min WiFi, har dock ingen i närheten som kör 5Ghz, så troligen routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

hur kan du köra 2048? det är ju högre än vad den fysiska upplösningen är på quest2?

Kort och gott blir det supersampling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

hur kan du köra 2048? det är ju högre än vad den fysiska upplösningen är på quest2?

Vet inte om det är exakt samma sak men även Steamvr har upplösningsmöjligheter. Jag fick dock nollställa för hade en del problem i bana 8 i Alyx.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ställde in alyx på ultra settings. Spelbart men stutters så sänkte till high och då flöt det på finfint igen.

Vilket jäkla spel alltså. Har alldeles för mycket fantasi för sånt här. Tur man kan pausa och byta kalsonger.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ställde in alyx på ultra settings. Spelbart men stutters så sänkte till high och då flöt det på finfint igen.

Vilket jäkla spel alltså. Har alldeles för mycket fantasi för sånt här. Tur man kan pausa och byta kalsonger.

Ja jävlar va bra det är. Och jag är ett totalt nervvrak efter att ha spelat nån timme

Men jag har svårt att få det att flyta. Använder en gaming-laptop som "steamvr-källa" med i5 10300H och RTX 2060 6GB-grafikkort i, dock bara 8gb ram och jag undrar om det är det som kan vara flaskhalsen.
Kör på lägsta grafiksettings i Alyx (fortfarande väldigt snyggt). Har den där fpsVR-grejen och ligger på mellan 55-70 fps, sällan mer (beroende på scen). Den visar ju också att jag ofta är och nosar på max i ram...
Vad tror ni? Vilka settings ger bäst flyt i ett spel som Alyx? Skulle gärna offra effekter/textur-storlek för 90+fps och bättre flyt i spelet...
Att utöka till 16gb är ju ingen jättesumma i pengar om ni tror det kan vara flaskhalsen...

Edit:Såg precis nu att rekommenderad spec på HL Alyx är 12gb ram...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Ja jävlar va bra det är. Och jag är ett totalt nervvrak efter att ha spelat nån timme

Men jag har svårt att få det att flyta. Använder en gaming-laptop som "steamvr-källa" med i5 10300H och RTX 2060 6GB-grafikkort i, dock bara 8gb ram och jag undrar om det är det som kan vara flaskhalsen.
Kör på lägsta grafiksettings i Alyx (fortfarande väldigt snyggt). Har den där fpsVR-grejen och ligger på mellan 55-70 fps, sällan mer (beroende på scen). Den visar ju också att jag ofta är och nosar på max i ram...
Vad tror ni? Vilka settings ger bäst flyt i ett spel som Alyx? Skulle gärna offra effekter/textur-storlek för 90+fps och bättre flyt i spelet...
Att utöka till 16gb är ju ingen jättesumma i pengar om ni tror det kan vara flaskhalsen...

Edit:Såg precis nu att rekommenderad spec på HL Alyx är 12gb ram...

Jag har ingen aning om hur speccsen kan flaskhalsa men det är klart att man läser ju ofta att 8gb ram är lite idag.

Sen skriver du det inte rakt ut men du bör ha kabel mellan router och pc, ha questen kopplat till 5GHz-wifi (gärna wifi6 om din router stödjer det) och vara ensam på nätverket när du lirar alyx.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2