Billig uppgradering till dator med äldre delar.

Permalänk
Medlem

Billig uppgradering till dator med äldre delar.

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket AM3 moderkort med Phenom II X6
Ni får söka på tradera själv.
Själv sitter jag på en Phenom II x4 8~~, men ett HP Violet6 moderkort och endast 4x2GB minne svaga minne, 1024mhz eller va de e...
Så det är min prioitering. För många kanske de e småpengar men för mig suger det att inte kunna köpa detta, och sälja mitt gamla för nån 100ing. Då jag gärna prioterar fulla 4x4GB Minnen först. Så jag uppnår lite chysst bakkgrunds aktivitet och 64bit. system.

Vad säger ni?? Jag har varit inne och skulle beställa de nu 4 ggr på 50min.

Trådstart återställd, rubrik förtydligad /Mod
Permalänk
Medlem

Nej, det är inget klipp.

Permalänk
Medlem

Det är typ 10 år gamla prylar?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

och? Kan jag hitta bättre grejer för dom pengarna?

Permalänk
Medlem

Jag surfar spelar lol och gillar gamla dator delar

Permalänk
Medlem

De flesta här tyckeer väl ett 2080 GTnånting för 2.5k är ett klipp.

Inlägg redigerad /Mod
Permalänk
Medlem

Jag bryr mig ej om årsmodell. Men de ska vara billig, och "snyggt" ni fattar. SSD PSU har jag så Moderkort Gigabyte? Asrock? Asus?(Sabertooth):P , CPU intel eller AMD o iisf vilken intel socket? Ram återstår och se,
Sen ett prisvärdigt grafikkort borde klanske stödja DX11, hört kort är bakåtkompatibla anyway så, ett billigt. låt säga vi landar runt 2k

Inlägg redigerad /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

och? Kan jag hitta bättre grejer för dom pengarna?

https://www.sweclockers.com/marknad/190226-datorpaket-z270-mo...

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Inte kollat just på den här men oftast är det inte värt köpa billiga saker på tradera om man inte kan fixa avhämtning.. 69kr frakt på en bruk för 20kr..

Permalänk
Medlem

hm,, antar vi ser saker annorlunda. vet ej va jag ska med all den prestandan till för flera tusen extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

hm,, antar vi ser saker annorlunda. vet ej va jag ska med all den prestandan till för flera tusen extra

menar du det jag skickade? det var 200 extra och då fick du med ram-minne?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

de var bud på 500 men absolut det där va shysst! Sådant hittar man ej opå tradera / blocket anyway . tack. Men ändå
Vad gör ni på era dyra datorer? Spelar? Blir ni bättre rank? är stadig dia på phenom II x4, HD5780 eller va de heter och en 60hz hp skärm

jag menar allvar. Det är sådan hype på överprisade grejer, medans tillverkarna sitter med teknik 5 år frammåt och gap skrattar

Permalänk
Medlem

Alltså.. haha jag förstår er ! Det är ett intresse, klart man kan unna sig. Men nej för tillfället har ja inte mycket pengar, Jag har även jag ägt finare datrorer och känt på hur skönt de klan va m,ed 144hz+ men jag förstod aldrig poängen med o lägga så mkt, så jag backa. Jag säger bara emot, för att ni verkar tycka att det skulle vara dyrt och köpa billig dator? och dumt? Exeplet med LoL var precis va jag menar. Vad spelar datorn för roll. det handlar om 1.5k jag siter vid jämnfört med 5-10ggr så mycket. MEN än en gång. jag förstår intresset

edit; jag pratar efter mina behov. min tråd. jag spelar ej nytt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

Alltså.. haha jag förstår er ! Det är ett intresse, klart man kan unna sig. Men nej för tillfället har ja inte mycket pengar, Jag har även jag ägt finare datrorer och känt på hur skönt de klan va m,ed 144hz+ men jag förstod aldrig poängen med o lägga så mkt, så jag backa. Jag säger bara emot, för att ni verkar tycka att det skulle vara dyrt och köpa billig dator? och dumt? Exeplet med LoL var precis va jag menar. Vad spelar datorn för roll. det handlar om 1.5k jag siter vid jämnfört med 5-10ggr så mycket. MEN än en gång. jag förstår intresset

edit; jag pratar efter mina behov. min tråd. jag spelar ej nytt-

Dyrt vs billigt har ingenting med det faktiska priset att göra.

Att köpa en Fiat punto för 500k är dyrt. Att köpa en helt ny Ferrari för 500k är billigt.

Att köpa (10 år) gamla prylar för 300kr är dyrt, att köpa 3-4 år gamla grejer för 500 är inte dyrt.

Därför vi inte kan råda dig att köpa 10 år gamla prylar. Men du gör såklart precis, exakt som du vill

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Kan man inte bidra med något positivt i tråden så kan man lämna den istället för att kasta skit.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Dyrt vs billigt har ingenting med det faktiska priset att göra.

Att köpa en Fiat punto för 500k är dyrt. Att köpa en helt ny Ferrari för 500k är billigt.

Att köpa (10 år) gamla prylar för 300kr är dyrt, att köpa 3-4 år gamla grejer för 500 är inte dyrt.

Därför vi inte kan råda dig att köpa 10 år gamla prylar. Men du gör såklart precis, exakt som du vill

nä men tänk att jämnföreklsen skulle komma, jag köpte det. Inte detta på swec- , utan "min dyra fiat"
4x4gb och ett grafikkort så ska jag nog ändå glida rätt skönt. Fast de gör man väl i varken fiat eller ferrari.
Och, det är första gången jag ser ngt gå så och så "nytt" de e va minnena kostar. wierd. (Ferrari'n)

Permalänk
Medlem

Hade jag sett den färstärkta pcie porten tidigare hade jag fan gjort ett annat val

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Dyrt vs billigt har ingenting med det faktiska priset att göra.

Att köpa en Fiat punto för 500k är dyrt. Att köpa en helt ny Ferrari för 500k är billigt.

Att köpa (10 år) gamla prylar för 300kr är dyrt, att köpa 3-4 år gamla grejer för 500 är inte dyrt.

Därför vi inte kan råda dig att köpa 10 år gamla prylar. Men du gör såklart precis, exakt som du vill

Åh, råkade komma över ditt citat, har sedan den dagen använt mig av exakt de moderkortet och tillbehör såsom 7950r ghost och 6 gb minne 3x2gb spelade allt jag ville på bra nivåer och 144 hz 27” vad gav du för din dator? Lämna bilar utanför för där har du ingen kunskap i jämnföelse, Fiat punto är den fulaste bil du kan tänka dig. Och ja riktigt skräp. Det jag länka och använt/nu är nu sålt och var en gångna tiden fina grejer. En punto har aldrig varit en fin bil #dum

Permalänk
Medlem

@Sudaxo

Vilka delar är det du vill köpa idag och vad får det kosta max?
Var specifik tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

Åh, råkade komma över ditt citat, har sedan den dagen använt mig av exakt de moderkortet och tillbehör såsom 7950r ghost och 6 gb minne 3x2gb spelade allt jag ville på bra nivåer och 144 hz 27” vad gav du för din dator? Lämna bilar utanför för där har du ingen kunskap i jämnföelse, Fiat punto är den fulaste bil du kan tänka dig. Och ja riktigt skräp. Det jag länka och använt/nu är nu sålt och var en gångna tiden fina grejer. En punto har aldrig varit en fin bil #dum

Snart fyra månader sedan jag skrev det där. Lugna ner dig lite ingen idé att vara långsint.

Jag äger inte ens en egen dator i dagsläget, så 0 kronor.

Sedan har dyrt vs billigt ingenting med prestanda att göra. Vad jag försökte säga, då för fyra månader sedan, hade som du säger ingenting med bilar att göra egentligen. Utan att det är dyrt/billigt när man får betala mer/mindre för någonting än vad det är värt.

3000kr för ett rtx 3080 hade varit billigt, medan 3000kr för ett gtx 480 hade varit dyrt. Hänger du med i vad jag menar då?

Det går att applicera på vilken produktgrupp som helst, egentligen.

Kul att du blev nöjd iallafall tillslut

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. fortsatt otrevlig attityd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...