Permalänk
Medlem

hjälp med val av laddare

lenovo legion y530 pratat med Leonov support kunde bara hänvisa med ett artikel nr 01fr024 men den är en 60w 20volt 3.5 amper
men datorn har en fin etiket som säger att jag skal ha 20 volt och 8.5 amp den jag använder i dagsläget då original brann upp ligger på 20v 4.5 a och datorn laddar när den ligger ihop stängd men så fort jag använder så suger batteriet som en slushy hjälp snälla någon råd

upp datering sorry kom av mej fel dag o skriva vet att jag behöver en med 8.5 a så långt fatta jag pratade som sagt med lenovo suport kunde inte hjlpa mer än att hänvisa till en som ger sämre än min nöd lösning här med en 4.5a behövde alltsså hjälp med o hitta rätt lenovo saaluför en till rimligt pris på 170 w men inga mer specks än så som jag sj hitta på deras sida frågan är ju då har jag räknat rätt 20 X 8.5 = 170 w måste bli rätt ladare den han tipsade om var 60 w och får söka hos en återförsäljare sj XD

dålig beskrivning
Permalänk
Vila i frid

Vad är din fråga, egentligen? Det säger sig självt att du lär fixa en laddare med högre strömkapacitet än 4,5A om du skall använda den bärbara (med laddare ansluten) under en längre tid.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat Lenovos utbud av laddare på deras site, förstår jag problemet.

Hittade denna:
https://adapterexperten.se/ac-dc-adapter/ac-adapter-for-lenov...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |