Permalänk
Medlem

Är det någon som fått 5800x skickat från Inet? Är osäker på vilken tid jag hamnade på för man kan inte se direkt klockslag på Inets hemsida så svårt att veta hur man ligger till.

Permalänk

Detta med köplats osv kanske kan göras lite smidigare? Ge riktvärden att så här många hade vi i lager vid release och alla upp till ordernummer xxxx har fått vid lansering. Göra samma grej för respektive processor vid kommande leveranser, alla med ordwrnummer upp till och med yyyy får vid nästa leverans osv .. tycker synd om Webhallen-killen som blir taggad så mycket 😝

Permalänk

Komplett

Någon här som fått bekräftad order från komplett ? Beställde en 5600 kl 15.04 blev öppet för köp 15.03 fick mailet också 15.03 att det gick att köpa nu , var grönt lager före o efter beställning 😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennaho:

Fick tag på en 5600x ifrån netonnet, finns fortfarande kvar

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Jag beställde en 5600X där kl. 15:02, men jag fick nog ingen. Det har inte hänt något på fyra timmar nu, "Orderstatus: Mottagen". Men de skickar ju fram till kl. 22:00, så hoppet lever.

Men det är naturligtvis kört, deras lagerstatus är väl inte den mest pålitliga. Enligt den fanns 5600X i lager i en halvtimme efter att jag gjorde min beställning, knappast troligt va? Om de inte fick hem 3000 st...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Blev en 5950x (ifrån komplett) och ett MSI MEG x570 Unify (ifrån inet, de hade inga MEG Unify kvar på komplett)

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Är nog ingenting konstigt här. Om du klickar på "Visa historik" så ser du att det är två olika steg mellan "Order mottagen" och "Leveransen inväntar följande produkter".

Troligtvis beställde du runt 15:01:59, sedan hann klockan slå över till 15:02:xx innan "steg två".

Permalänk
Medlem

This page (https://www.inet.se/) is currently offline. However, because the site uses Cloudflare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version. Always Online™ is powered by Cloudflare | Hide this Alert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Är det någon som fått 5800x skickat från Inet? Är osäker på vilken tid jag hamnade på för man kan inte se direkt klockslag på Inets hemsida så svårt att veta hur man ligger till.

Skulle också vilja veta, tänkte aldrig på vad min klocka stod på när jag tryckte på bekräfta köp.
Den kan dock inte vart mer än 2-3min efter kl 15.00 för tog mig ändå ganska snabbt igenom.

15.21 fick jag orderbekräftelse mejlet där det står okänt leveransdatum och gör de fortfarande.
Utgår därför ifrån att jag kommer få vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av confal:

Skulle också vilja veta, tänkte aldrig på vad min klocka stod på när jag tryckte på bekräfta köp.
Den kan dock inte vart mer än 2-3min efter kl 15.00 för tog mig ändå ganska snabbt igenom.

15.21 fick jag orderbekräftelse mejlet där det står okänt leveransdatum och gör de fortfarande.
Utgår därför ifrån att jag kommer få vänta.

Fick mitt mail 15.22. Bara för jag lyckades få in dubbla cpu'er i kassan vilket tog extra tid, men tror jag hamnade runt 15.02-03.

Permalänk
Medlem

Mitt mejl kom 15.01, så det var väl tidigt nog för att mejlsystemet how Webhallen inte hade hunnit proppats igen...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Suck. Beställde från Elgiganten 14.57 och blev superglad över att det gick igenom. Först nu kollade jag på orderbekräftelsen: " Kommer in i lager 2020-12-09".
Tyvärr gjorde jag mitt köp mellan patientbesöken på min mottagning, annars hade jag tittat lite noggrannare och ev haft tid att få napp någon annanstans.
Men hej, vad är en månads väntan på en processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Är nog ingenting konstigt här. Om du klickar på "Visa historik" så ser du att det är två olika steg mellan "Order mottagen" och "Leveransen inväntar följande produkter".

Troligtvis beställde du runt 15:01:59, sedan hann klockan slå över till 15:02:xx innan "steg två".

aa glömde expandera historik på bilden men samma där ser jag nu, skiljer en minut men förmodligen som du säger att det gick igenom precis vid överslaget.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Fick mitt mail 15.22. Bara för jag lyckades få in dubbla cpu'er i kassan vilket tog extra tid, men tror jag hamnade runt 15.02-03.

Vad surt när man vet att det kan vara den avgörande tiden på att hinna med och få en eller inte.
Hade vart kul om man fick i första rundan, men bara jag får en till mitten/slutet utav november är jag nöjd.

Permalänk
Webhallen

Önskar jag hade kunnat svara er alla, men innan butiksmotorn spottar ut fördelningar till butiker så är jag rätt blind och vill inte göra någon besviken

Men har satt upp kölista på 5800X och kommer uppdatera de andra nu!

Efter det är genomsvept ska jag se ifall jag ser några självklara tilldelningar jag kan peka ut

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Därför handlar jag på Webhallen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Önskar jag hade kunnat svara er alla, men innan butiksmotorn spottar ut fördelningar till butiker så är jag rätt blind och vill inte göra någon besviken

Men har satt upp kölista på 5800X och kommer uppdatera de andra nu!

Efter det är genomsvept ska jag se ifall jag ser några självklara tilldelningar jag kan peka ut

/Patrik

^Årets medlem här på sweclockers?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Avstängd

Hade problem på Webhallen vif 15:00 (varukorgen visade tomt) så lyckades jag genomföra ett köp efter lite fram och tillbaka. 15:02 fick jag ett mail om "tack för din beställning! Så snart din order har lämnat lagret skickar vi ett nytt mail till dig.".

Minns inte om detta är standard eller inte. Lyckades jag få ett eller ställde jag mig bara i kö inför nästa batch? Svårt att veta men det gick snabbt och mailet kom DIREKT efter beställning. Har någon fått något mer utöver detta första mail från WH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Är det någon som fått 5800x skickat från Inet? Är osäker på vilken tid jag hamnade på för man kan inte se direkt klockslag på Inets hemsida så svårt att veta hur man ligger till.

Skrivet av confal:

Skulle också vilja veta, tänkte aldrig på vad min klocka stod på när jag tryckte på bekräfta köp.
Den kan dock inte vart mer än 2-3min efter kl 15.00 för tog mig ändå ganska snabbt igenom.

15.21 fick jag orderbekräftelse mejlet där det står okänt leveransdatum och gör de fortfarande.
Utgår därför ifrån att jag kommer få vänta.

Skrivet av Maffis:

Fick mitt mail 15.22. Bara för jag lyckades få in dubbla cpu'er i kassan vilket tog extra tid, men tror jag hamnade runt 15.02-03.

Jag fick min bekräftelse 15:10 från Inet på en 5800X. Min Swish noterades 15:03 efter att sidan äntligen slutat krascha.
Har de löpnummer på sina order på samma sätt som Webhallen? I så fall kan vi ana hur många beställningar som gjordes.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ_Datte:

5950X fixad på Webhallen, 2 dagar lev tid till lokal butik för pickup.

Hah min står att den väntar på lansering...

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Det verkar ha varit liknande tryck som med RTX3080, får hoppas att restock fungerar bättre än för Nvidia

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar det hela rätt betyder väl den gröna bocken på webhallens ordersida att de har "paxat" ett exemplar men att ordern inte är processerad/plockad ännu?

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Önskar jag hade kunnat svara er alla, men innan butiksmotorn spottar ut fördelningar till butiker så är jag rätt blind och vill inte göra någon besviken

Men har satt upp kölista på 5800X och kommer uppdatera de andra nu!

Efter det är genomsvept ska jag se ifall jag ser några självklara tilldelningar jag kan peka ut

/Patrik

Najs! Ska man tolka plats "0-30" som att en del i den gruppen faktiskt hann med att få denna gången? Eller är det köplats på de som inte hann med denna gången?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@Webhallen

CPU: 5900X
Ordertid: 15:03
Förnamn: Jan-Olov
Vald butik: Bredden (InfraCity)
Ordernummer: xxx9864

Har en grön bock men inte att jag kan hämta varan.

Permalänk
Avstängd

5600x från inet. Blir sista 6 kärniga. Bör vara framme imorrn. Moderkortet har 1.1C bios inne nu, redo, fast fortfarande beta bios.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Måste ju testa och se om man får ett svar av fantastiska @Webhallen <3

CPU: 5600X
Ordertid: 15:02
Förnamn: Er
Vald butik: Fridhemsplan
Ordernummer: xxx9678

Permalänk
Medlem

Leveransen inväntar följande produkter.
326491 lanseras 2020-11-05.

CPU: 5950X
Ordertid: 15:01
Vald butik: Brev / Postpaket - Standard
Ordernummer: xxx9337

Permalänk
Medlem

Damn, 15:05 gick min lyckade order för en 5900x igenom på Webhallen. Två misslyckade försök innan det gick igenom vilket var lite segt... Med tanke på köstatusen som nu syns så vet i fan om det är värt att ligga kvar med beställningen... 257-519 där det i intervallet dessutom finns minst en hel minut av beställningar innan min, lär väl hinna bli 2021 med en sån backlog. Hade man väl kanske kunna räknat med dock efter hur Webhallen skött 30x0-releasen jämfört med resten; att trycket just där kanske skulle vara extra högt... Får hoppas någon annan butik har en lite mindre backlog och börjar få in processorer för spontanköp snabbare än Webhallen hinner arbeta av sin backlog. Tack för transparensen dock @Webhallen, enormt jobb du gör och utan tvekan att du bär ensamt ansvar för att i mina, och många andras, ögon blir Webhallen årets datorbutik 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbie94:

Damn, 15:05 gick min lyckade order för en 5900x igenom på Webhallen. Två misslyckade försök innan det gick igenom vilket var lite segt... Med tanke på köstatusen som nu syns så vet i fan om det är värt att ligga kvar med beställningen... 257-519 där det i intervallet dessutom finns minst en hel minut av beställningar innan min, lär väl hinna bli 2021 med en sån backlog. Hade man väl kanske kunna räknat med dock efter hur Webhallen skött 30x0-releasen jämfört med resten; att trycket just där kanske skulle vara extra högt... Får hoppas någon annan butik har en lite mindre backlog och börjar få in processorer för spontanköp snabbare än Webhallen hinner arbeta av sin backlog. Tack för transparensen dock @Webhallen, enormt jobb du gör och utan tvekan att du bär ensamt ansvar för att i mina, och många andras, ögon blir Webhallen årets datorbutik 2020.

Vart kan man se köstatusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Vart kan man se köstatusen?

I produktbeskrivningen på deras produktsida:
https://www.webhallen.com/se/product/326490-AMD-Ryzen-9-5900X...

Köstatus:
15:00-15:02 0-11
15:03 11-257
15:04-16:00 257-519

Permalänk
Skrivet av tobbie94:

Damn, 15:05 gick min lyckade order för en 5900x igenom på Webhallen. Två misslyckade försök innan det gick igenom vilket var lite segt... Med tanke på köstatusen som nu syns så vet i fan om det är värt att ligga kvar med beställningen... 257-519 där det i intervallet dessutom finns minst en hel minut av beställningar innan min, lär väl hinna bli 2021 med en sån backlog. Hade man väl kanske kunna räknat med dock efter hur Webhallen skött 30x0-releasen jämfört med resten; att trycket just där kanske skulle vara extra högt... Får hoppas någon annan butik har en lite mindre backlog och börjar få in processorer för spontanköp snabbare än Webhallen hinner arbeta av sin backlog. Tack för transparensen dock @Webhallen, enormt jobb du gör och utan tvekan att du bär ensamt ansvar för att i mina, och många andras, ögon blir Webhallen årets datorbutik 2020.

Okej, det var värst vilket tryck det var på 5900x. Vilka sista siffror i ordernumret har du? Jag har 0503