Permalänk
Medlem

Appen foton i win8.1

Hej.
Appen foton i win 8.1 går inte att öppna och många fler har samma problem.

Har testat några sätt som jag hittat på GOOGLE men inget har funkat. Kommer inte in i menyer m.m för att åtgärda apparna. I övrigt funkar datorn.

Är det en nyinstallation som gäller?

Har laddat hem fix genius och ska testa det så fort jag har usb stick som jag beställt.

Permalänk
Medlem

Du har inte möjlighet till en systemåterställning när de funka innan?

Jag ladda hem den här reg filen och kör klassiska foto visaren.
https://www.howtogeek.com/225844/how-to-make-windows-photo-vi...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir svart

Har testat det men det gick inte. Skärmen blev svart och jag startade om datorn nån timma senare.

Permalänk
Medlem

Vill helst få igång appen foton för att slippa lära mig ett nytt program när jag ska importera bilder från min kamera.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KRONNS:

Vill helst få igång appen foton för att slippa lära mig ett nytt program när jag ska importera bilder från min kamera.

Behöver du foton för det, det är väl bara att hantera det som vilka filer som helst i utforskaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Foton har jag använt mest för att den alltid gått igång
först när jag kopplar in kameran eller sd-kortet.

Permalänk
Medlem

Annat importprogram

Vad finns för andra program som man kan ladda ner för att importera bilder från sin kamera och som har enkla redigeringsmöjligheter. Datorns appar och dom funktioner som har med appar att göra har låst sig totalt. Går inte att komma åt för att åtgärda. Säkert nån virus som låst den delen av datorn. Vanliga program funkar men appar, nej. Gärna nått gratisprogram eller nått för några få hundringar. I detta läget käns dator lite som ett amatörjob/konstruktion, när allt jävlas.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag förstår fortfarande inte varför eller vad du behöver nått för att få in bilderna för de borde ju gå att hantera som vilka filer som helst men för att framkalla digitalbilder är Rawtherapee ett bra och populärt gratisprogram men det finns flera andra också, det är främst för framkallning men går att göra enklare redigering i men räcker det inte är det nog Gimp som gäller i så fall om det ska vara gratis och verkligen kraftfullt.
https://rawtherapee.com/
https://www.gimp.org/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag förstår fortfarande inte varför eller vad du behöver nått för att få in bilderna för de borde ju gå att hantera som vilka filer som helst men för att framkalla digitalbilder är Rawtherapee ett bra och populärt gratisprogram men det finns flera andra också, det är främst för framkallning men går att göra enklare redigering i men räcker det inte är det nog Gimp som gäller i så fall om det ska vara gratis och verkligen kraftfullt.
https://rawtherapee.com/
https://www.gimp.org/

Bilderna är ju på kamerans minneskort och ska över till datorn. Går det att hämta filerna direkt från kortet? Trodde dom behövde konverteras till "Windowska".
Man lär så länge man lever. Grejen är ju också den att jag behöver något att redigera och retuschera bilderna i så någon form av program behöver jag ju. Har ett program jag brukade använda ibland men även möjligheten att importera med det har låst sig. Nuförtiden använder jag nästan bara datorn till bilder och "brevskrivning" till myndigheter som försäkringskassan och liknande. Nästan allt annat är mobilen god för att klara av. Laddade ned bilder i mitten av förra månaden. Då funkade det.

Permalänk
Medlem

Kameran bör dyka upp i Den här datorn när den kopplats in. Dubbelklicka, eller högerklicka och välj utforska.

För att titta på bilder: IrfanView
För redigering: GIMP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Kameran bör dyka upp i Den här datorn när den kopplats in. Dubbelklicka, eller högerklicka och välj utforska.

För att titta på bilder: IrfanView
För redigering: GIMP?

Kollat lite på RAWTherapee som hastigast nu. Har ZOOM Browser EX men den har låst sig lite.
Tänkte ladda ned GIMP och kolla på den också.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på GIMP. Känns rörig men det är nog bara ovana. Har köpt ett program på eBay som kommer med e-mail i dag. Får se vad det är, det va billigt.

Permalänk
Medlem

Huuuuu...

Det har löst sig. Gjorde en ominstallation av win 8.1 som misslyckades. Datorn ställde tillbaka till den tidigare versionen och FOTON och alla appar kan öppnas igen. Blir gråhårig på dessa datorer...