Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Det var konstigt för jag valde att hämta i butik (elgiganten örebro) och ska göra det imorrn , i örebro när jag var inne i butiken igår, så hade de 20 xbox series x över, om ni har möjlighet bättre att åka in till butiken och prata med de.

Kommer nog köra över till EG och kolla läget imorgon. Deras hemsida visar ju att de har i lager.

Permalänk
Medlem

Fick även jag precis ett sms att jag kan hämta min Xbox Series X i morgon från Elgiganten Bromma.

Beställde med All Access 2020-09-23

Visa signatur

Skärm: Acer 28" Nitro VG280K 4K
Dator: Ryzen 5 3600 | X570 Aorus Elite | 32GB 3200Mhz | RTX 2060 Super | SSD 500GB | NH-D15
Operativsystem: Pop!_OS
Konsol: Xbox Series X | PS4 Slim

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller hört något av EG idag trots att de enligt support ska leverera imorgon (fast andra säger att de skickas imorgon..).

Skulle det bli så att EG levererar imorgon, eller onsdag, så skulle jag kunna släppa den till någon här inne (i Stockholm), givet att min från Microsoft kommer som den ska (finns inget som tyder på något annat).

Permalänk
Inaktiv

Riktigt tråkiga lanseringar detta år. Många riktigt bra förstås men få av dessa som faktiskt går att köpa.

Med mer normal tillgång hade nog risken för impulsköp av XSX varit hög men som det är nu lär det ju bli nästa år någon gång. Grafikkort verkar vara kört med, och det var något jag själv prioriterade.

Permalänk

Inte fått något sms ännu , var först in i butiken på Sickla när de släppte för förhandsbokningar på series X och all access, hörde av mig till deras chat och fick till svar att den kommer finnas imorgon och att de skulle kontakta mig imorgon. Får se vad som händer men det hade ju varit bättre att få sms:et idag iaf

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

Gällande EG tänker jag så här nu. Jag har beställt med Expressfrakt. Det står så här på deras hemsida:

"NYHET! Express hemleverans. Skickas samma dag vid beställning innan kl. 18.00. Levereras direkt hem till din dörr inom 1-2 vardagar. Bring aviserar leveransen via sms med möjlighet till att ändra dag eller tid för leverans. Om varan inte finns i lager skickas den så snart vi har varan på lager igen."

Om de skickar samma dag om man beställer innan 18.00 måste det innebära att paketet går iväg efter 18.00. Kanske är det så att speditören inte aviserar förrän den fått paketet. Hoppas på sms under kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dropbombs:

Har dem dragit pengar från dig med? Och när beställde du?

Har valt Klarna som betalningsalternativ, beställde igår morse

Permalänk
Medlem

Nuså, "Ankommit terminal för omlastning" på min All Access.
Looking good boys, looking good...

Permalänk
Avstängd

Nu när vi ändå sitter här och väntar, har ni gjort några förberedelser inför leveransen?

Personligen har jag flyttat över en del spel från den interna lagringen på min One S till den externa, så jag slipper ladda ner saker igen eller mecka med det när konsolen väl är här. Har också förberett en extern SSD för äldre spel, men jag har inte flyttat över något till den ännu. Och köpt nya fräscha Eneloop-batterier så man inte blir avbruten mitt i spelandet.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått min tillagd till my devices. UPS har bara fått info om shipping och säger att de inte mottagit paketet.
MS store säger ”in transit” est 10e

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nu när vi ändå sitter här och väntar, har ni gjort några förberedelser inför leveransen?

Personligen har jag flyttat över en del spel från den interna lagringen på min One S till den externa, så jag slipper ladda ner saker igen eller mecka med det när konsolen väl är här. Har också förberett en extern SSD för äldre spel, men jag har inte flyttat över något till den ännu. Och köpt nya fräscha Eneloop-batterier så man inte blir avbruten mitt i spelandet.

Är det dessa batterier man ska ha alltså?

Angående gamla spel, om man köper en beggad skiva med RDR2 t.ex., kommer den då också ha "smart delivery" / dra nytta av nya prestandan till fullo? Eller måste man köpa för 750 spänn online?

Inte en slump att Rockstar drog tillbaka RDR2 från Game Pass precis innan nya konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Jag har inte fått min tillagd till my devices. UPS har bara fått info om shipping och säger att de inte mottagit paketet.
MS store säger ”in transit” est 10e

Jag har samma som dig In transit och est 10, dock så har den faktiskt dykt upp under my devices nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Angående gamla spel, om man köper en beggad skiva med RDR2 t.ex., kommer den då också ha "smart delivery" / dra nytta av nya prestandan till fullo? Eller måste man köpa för 750 spänn online?

Inte en slump att Rockstar drog tillbaka RDR2 från Game Pass precis innan nya konsolen

Ja, antingen köper du Eneloop Pro för typ 2-300:- för fyra stycken, eller så köper du IKEA Ladda 2450 för 69:-
Samma batterier, googla så hittar du mängder med tester som påvisar det.

Permalänk
Medlem

Chattade med EG just och får min den 11/11.
De lovade från början att jag skulle få den på releasedagen, men spelar ingen roll, bara den kommer innan helgen

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Ja, antingen köper du Eneloop Pro för typ 2-300:- för fyra stycken, eller så köper du IKEA Ladda 2450 för 69:-

Tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HumanDecoy:

Inte fått något sms ännu , var först in i butiken på Sickla när de släppte för förhandsbokningar på series X och all access, hörde av mig till deras chat och fick till svar att den kommer finnas imorgon och att de skulle kontakta mig imorgon. Får se vad som händer men det hade ju varit bättre att få sms:et idag iaf

Samma här. Var inne tidigt den 22 september på Kungsgatan och beställde XSX + All Access och har ännu inte hört något. Det står bara "Hämtas på Kungsgatan" när jag kollar så drar förbi dit i morgon eftersom jag ändå är inne i stan.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Det var konstigt för jag valde att hämta i butik (elgiganten örebro) och ska göra det imorrn , i örebro när jag var inne i butiken igår, så hade de 20 xbox series x över, om ni har möjlighet bättre att åka in till butiken och prata med de.

Det här tycker jag är lite märkligt, beställde 9/10 och fått preliminärt 9/12, vad är vitsen med att förboka om de inte skickar till de som förbokat först? Speciellt i dessa tider när man ska undvika att springa i butiker.

Permalänk
Medlem

El giganten kundservice sa jag ska få imorgon. Skickas idag. Syns dock inget på sidan mer än reserverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Gällande EG tänker jag så här nu. Jag har beställt med Expressfrakt. Det står så här på deras hemsida:

"NYHET! Express hemleverans. Skickas samma dag vid beställning innan kl. 18.00. Levereras direkt hem till din dörr inom 1-2 vardagar. Bring aviserar leveransen via sms med möjlighet till att ändra dag eller tid för leverans. Om varan inte finns i lager skickas den så snart vi har varan på lager igen."

Om de skickar samma dag om man beställer innan 18.00 måste det innebära att paketet går iväg efter 18.00. Kanske är det så att speditören inte aviserar förrän den fått paketet. Hoppas på sms under kvällen.

Jag har också beställt express leverans och var precis i kontakt med supporten. Han sa att den skulle levereras imorgon och ett sms bör komma senast imorgon på morgonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cbxb:

RDR 2 har varit bort ett tag från GP så det har nog inte med det att göra. Men skivan ska funka som alla andra, alltså i princip som en licens till spelet.

Skrivet av PhaCe:

Nja, de är väldigt lika och med största sannolikhet tillverkade i samma fabrik, men Eneloop verkar vara mer konsistenta när det gäller skillnaden mellan olika batterier och mer stabila vid högre effektuttag. Jag vet inte om det behövs till handkontrollerna riktigt dock, jag har kört på Ikeas batterier ganska länge och de har ju funkat bra och håller bra mycket bättre än Play and charge-kiten.

Jag köpte Eneloop mest för att jag har hört att de ska vara de bästa och för att jag behövde fylla ut en order på Amazon för att få fri frakt. Sen kostade de typ 86 kr för ett fyrpack så de var knappt dyrare än Ikeas, och jag slapp ju betala någon frakt så den lilla skillnaden var det värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har ingen extern hårddisk så tänkte föra över de spel jag har på min One S till Series X mellan båda enheterna. Bör gå snabbare än att ladda ned allt och installera alla igen. Ett tips till er som sitter i samma sits som mig. Läs mer här.

Tänker att jag ska försöka prova lite olika spel via Gamepass också. Forza Horizon 4 har jag inte spelat och sen är jag riktigt pepp på när de släpper uppdateringen till Halo The Masterchief Collection för Series X/S. 120 FPS multiplayer i Halo på en Xbox. Det har man knappt kunna drömma om.

Permalänk
Medlem

Snacka precis med Elgiganten och dom säger att jag ska ha min imorgon. Tror helt ärligt kundservice har noll koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Mediamarkt har skickat.

Fick du ett mail/sms om att dom skickat? Jag fick ett mail för några dagar sen om att jag skulle få min på releasedagen, men har inte hört något sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

RDR 2 har varit bort ett tag från GP så det har nog inte med det att göra. Men skivan ska funka som alla andra, alltså i princip som en licens till spelet.
Nja, de är väldigt lika och med största sannolikhet tillverkade i samma fabrik, men Eneloop verkar vara mer konsistenta när det gäller skillnaden mellan olika batterier och mer stabila vid högre effektuttag. Jag vet inte om det behövs till handkontrollerna riktigt dock, jag har kört på Ikeas batterier ganska länge och de har ju funkat bra och håller bra mycket bättre än Play and charge-kiten.

Jag köpte Eneloop mest för att jag har hört att de ska vara de bästa och för att jag behövde fylla ut en order på Amazon för att få fri frakt. Sen kostade de typ 86 kr för ett fyrpack så de var knappt dyrare än Ikeas, och jag slapp ju betala någon frakt så den lilla skillnaden var det värt.

Ja, i det här formatet lär alla eventuella minimala skillnader vara totalt utraderade i alla fall - Knappast så en handkontroll är speciellt krävande för batterierna.

Skrivet av Tosse82:

Snacka precis med Elgiganten och dom säger att jag ska ha min imorgon. Tror helt ärligt kundservice har noll koll.

Får jag gissa, utifrån när jag jobbade med kundtjänst för massor av år sedan, så tror jag man läser innantill, ser att release är imorgon och kör "Absolut, klart du får den imorgon, inga problem" oavsett. Risken är minimal att du får prata med samma kund imorgon, om du ens jobbar då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Samma. Men den får ju inte vara redo för upphämtning förrän imorgon så det är ju inte så konstigt egentligen, även om man förstås gärna hade haft lite mer löpande info.

Min EG-beställning står fortfarande som reserverad så jag vet inget om vad som händer med den heller.

Ju men mejlet som kom i fredags var ju inte slutgiltigt? Det borde väl komma ett mejl "Din order är redo för upphämtning tidigast 2020-11-10 etc..)

Permalänk
Medlem

Jag får ju inte min från Webhallen förrän i december kanske. Fast jag bokade min 22/9 9:09. Ringde till El-Giganten och frågade om dom skulle få in i butiken. Och det skulle dom, ha sa att om man är där när dom öppnar så kommer jag säkert få en. Men reservera kan man inte, den knappen kommer inte att funka förrän en timme efter att dom öppnat. Men var på min butik. skulle närmast kolla var man skulle säga att man skulle ha en om man gick dit strax innan dom öppnar. Men nu kunde hon reservera en till mig i butiken. Som jag kan hämta imorgon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b-george:

Ju men mejlet som kom i fredags var ju inte slutgiltigt? Det borde väl komma ett mejl "Din order är redo för upphämtning tidigast 2020-11-10 etc..)

Jo idealt borde man få löpande info, men så verkar ju inte vara fallet. Vi lär väl få ett mail imorgon när ordern är redo att hämtas, kanske mail innan dess med att plockning har påbörjats eller liknande. Men chansen är ju att de inte gör något med dem idag alls, kanske har de fullt upp med att skicka ut konsolerna som ska skickas exempelvis.

Permalänk
Skrivet av zosma:

Jag får ju inte min från Webhallen förrän i december kanske. Fast jag bokade min 22/9 9:09. Ringde till El-Giganten och frågade om dom skulle få in i butiken. Och det skulle dom, ha sa att om man är där när dom öppnar så kommer jag säkert få en. Men reservera kan man inte, den knappen kommer inte att funka förrän en timme efter att dom öppnat. Men var på min butik. skulle närmast kolla var man skulle säga att man skulle ha en om man gick dit strax innan dom öppnar. Men nu kunde hon reservera en till mig i butiken. Som jag kan hämta imorgon

zosma> hur kunde du reservera den? i EG butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

zosma> hur kunde du reservera den? i EG butik?

Var inne i butiken, och hon kollade någonting på dator. Jag frågade först om jag väljer All access, om dom kan reservera en. Men det behövde jag nog inte göra. Utan hon reserverade en till mig, så att jag bara hämtar den imorgon. Litar inte på nåt förrän jag har den i fickan.

Permalänk
Medlem

Fick SMS om att jag kunde hämta min på Elgiganten nu. Nån som hämtat sin redan? Hämtar den gärna idag men besparar mig den resan om de inte kan lämna ut den eftersom den släpps imorn.