Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Några frågor:

5) Wi-Fi känns inte så snappy som jag har förväntat mig att den skall vara. Xboxen är kopplad till 5GHZ nätet bara 2m från min Asus AC88u router. Nedladdningshastigheten ligger på 100 - 250 mbit/sec. Min telefon samt dator kan pumpa ut över 600mbits. Använder Telias 500/500 fiber.

För mig är också nedladdning runt 200 Mbit har också telias 500/500 på dator får jag strax över 600 Mbit åt bägge håll. Testade med xbox webbläsare mot bredbandskollen och då fick jag 240 ner och 120 upp. Om jag skulle dra kabel, så måste jag antingen upp till taket, eller runt en lång väg om man följer väggarna, så jag vet inte om man skulle få det så snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Är det någon annan som hört något eller snackat med dom om kommande leveranser?

Har du fått 'digitalt kvitto' med 'unikt id' så kan du se deras planerade utskicksdatum - det är nog det som kundtjänst förmedlar.

Skrivet av JensSparebo:

Läste en som har pratat med Bring. Bring har INGEN expressleverans utan det är något som Elgiganten har hittat på. Från Brings sida kvittar det om du väljer ekonomi eller betalar extra för express, det går inte snabbare för det.
Bra att veta.

Mitt ekonomi-paket till ombud är nu på väg ut med transport, självklart finns det inga logistikföretag som kan fördröja vissa paket på vägen...
Däremot är väl hemleverans en bra ide för de som inte har tillgång till ombud i närheten, i stan är det nog bara en källa till mer fördröjning och missförstånd.

Permalänk
Medlem

Även om jag bokade flera dagar sent så kunde jag hämta ut min All Access Series X igår på Elgiganten. Antar för det var separat allokering på All Access.

https://i.imgur.com/8p0lb8P.jpeg

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av pacc:

Har du fått 'digitalt kvitto' med 'unikt id' så kan du se deras planerade utskicksdatum - det är nog det som kundtjänst förmedlar.

Mitt ekonomi-paket till ombud är nu på väg ut med transport, självklart finns det inga logistikföretag som kan fördröja vissa paket på vägen...
Däremot är väl hemleverans en bra ide för de som inte har tillgång till ombud i närheten, i stan är det nog bara en källa till mer fördröjning och missförstånd.

Jo mitt paket var i Uppsala vid 7 imorse. Jag bor runt 6 mil ifrån så väntar med spänning nu 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Vad jag läst så är de problem för både lg och samsung , men jag vet inte mer än så, hoppas de fixar det

Vad är det för problem med VRR?

Jag har Samsung q90t och kör allt på. 4K@120, 10-bit färgdjup, PC RGB samt VRR och HDR10. Har inte märkt några problem ännu.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett par hörlurar till min XSX, vilka rekomenderar ni? Funderar i nuläget på antingen Corsair HS75 XB eller SteelSeries Arctis 9X men finns det bättre alternativ? Hörlurarna ska endast användas till xboxen.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Vad är det för problem med VRR?

Jag har Samsung q90t och kör allt på. 4K@120, 10-bit färgdjup, PC RGB samt VRR och HDR10. Har inte märkt några problem ännu.

De flimrar och blir svart och bilden blir konstig

Permalänk

Mitt paket var i örebro kl 10:30 och bor i arboga. Står påväg till utlämning. Borde vara här idag väl??

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Bring! Skicka att meddelande att leveransen har anlänt så jag kan hämta ut de! Har blivit så hypad nu av alla som har så roligt med sin Series X och att den jämförs så mycket till en high end gaming pc vilket förvånar många. Kommer bli en njutning att lira AC: Valhalla på den Har spelat på min One X så ska bli kul att jämföra dom 2

Permalänk
Medlem

Har ni sett dessa rapporter?
https://twitter.com/Arek_Adamowicz/status/1326449364630462470...

Finns fler sådana videos, sen är ju frågan om det är fake eller inte

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollildo:

Ringde också Mediamarkts kundtjänst nu, och fick liknande svar som abstudatur först och högst oklart om det skulle skickas eller inte. Sen bad dem mig avvakta och skulle kolla då dem inte såg någon artikel i "systemet".

Ca 10 sekunder senare är dem tillbaka och säger att den hade kommit in i lagret och förväntades skickas denna vecka och bad mig avvakta. Känns inte jättestabilt så kommer antagligen bli ett samtal till

Ja jag snackade med dem via FB chatt och de sa att resterande skulle skickas ut idag. Att det var förseningar pga högt tryck, men vad hade de förväntat sig? Så förhoppningsvis om den skickas idag (högst tveksam i detta läget men...) så har man den på fredag i alla fall. Håller tummarna för alla oss som valt Media Markt, we stand united against them!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Känns rent spontant fake. Ena videon jag hittar är röken betydligt tjockare än på den andra och sedan är frågan. Vad i konsolen skulle generera så pass mycket rök utan att börja brinna?

Röken är även väldigt centrerad och sprider sig inte utanför Series X utan håller sig endast inom dess egna radie. Visst, fläkten blåser utåt men ju högre röken kommer bör den sprida sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

De flimrar och blir svart och bilden blir konstig

Har inte de problemen. Men samtidigt som jag kopplade in mitt xbox igår i HDMI 2.1-porten kom det även ny firmware, så den kanske fixade problemet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av legis:

Har inte de problemen. Men samtidigt som jag kopplade in mitt xbox igår i HDMI 2.1-porten kom det även ny firmware, så den kanske fixade problemet.

Ja, kolla så TV:n har senaste FW installerad. Jag har Q90T så jag kommer veta mer ikväll när jag kopplat in min krysslåda.

Hur vet man förresten att VRR och allt lull-lull är igång? Är det inställningar i Xboxen eller i TV:n?
@legis

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soviac:

Finns det någon anledning att man måste köpa 12x2 + 6x1 ? Och inte ex. 12x3?
Tänkte jag har 8 månader kvar på mitt Gold redan. Om man i så fall bara kan "komplettera".

Ja du kan max konvertera 36 månader till Ultimate, övrig tid "försvinner"

Visa signatur

"Poor man wanna be rich, rich man wanna be king. A king aint satisfaid until he rules everything"
Bruce Springsteen

Permalänk
Medlem

Mitt kom till dörren 10:52! Lagom till lunch.

Må påverkansoperation "rättfärdiga-köp-av-Xbox-Series-X" officiellt påbörjas här i hushållet!

Tips på spel @ Game Pass för två spelare? Med sambo i åtanke.

Permalänk

Har förberett nu och flyttat över det mesta jag har installerat på min externa 3tb. Så nu har jag packat ner min One X Scorpio Edition och gjort plats 😁

Adda mig gärna: JSparebo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldarion:

Mitt kom till dörren 10:52! Lagom till lunch.

Må påverkansoperation "rättfärdiga-köp-av-Xbox-Series-X" officiellt påbörjas här i hushållet!

Jag skickade min fru igår att köpa en xbox om Elgiganten inte skulle leverera, så hon fick reda på vad den kostade.
Min operation heter "Rädda-äktenskapet" i hushållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja, kolla så TV:n har senaste FW installerad. Jag har Q90T så jag kommer veta mer ikväll när jag kopplat in min krysslåda.

Hur vet man förresten att VRR och allt lull-lull är igång? Är det inställningar i Xboxen eller i TV:n?
@legis

Det ställer du in i xboxen. Du kan även där göra ett test för att se vilket stöd din tv har. Det enda min saknar är Dolby atmos men det visste jag när jag köpte den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag spelade en stund RDR2 och så mycket rök kom det inte ut från min. Kände nyss hur varm luften var som kom ut. Så man känner att det är ljummen, men inte speciellt varm. 30-40 grader max. Med handen 3 cm ovanför xboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag skickade min fru igår att köpa en xbox om Elgiganten inte skulle leverera, så hon fick reda på vad den kostade.

Oufff.. men det måste du ändå ha vägt in i din riskanalys? Fick du den beställda via EG eller var det din fru som räddade din lanseringsdags-Xbox? Om sistnämnda - värt! I annat fall, aj.

Jag har redan fått höra, flera gånger, vad en utebliven Xbox hade kunnat finansiera i rena hallmöbler istället. Fan, låt oss hållas! Inte tror jag att dom sitter på något presumtivt inredningsforum i väntan på lansering av Ikeas nya hallmöbel "Orsa" lika superhajp som oss andra inför en ny konsolgeneration. Eller?

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat ut min från CDON. 😍

Synd att det inte finns några next-gen spel ännu, men jag har en rätt gedigen backlog sen förra generationen så det är kanske lika bra. 😂

Först ut blir nog Sekiro, det ska tydligen flyta på betydligt bättre på series än på one x i 4K.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har en operation ”motivera-byte-av-xbox-one”, och blir otroligt nyfiken på hur ”Rädda-äktenskapet” går ihop med att din bättre halva åkte iväg till elgiganten. Är genuint nyfiken på resonemangen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldarion:

Oufff.. men det måste du ändå ha vägt in i din riskanalys? Fick du den beställda via EG eller var det din fru som räddade din lanseringsdags-Xbox? Om sistnämnda - värt! I annat fall, aj.

Jag har redan fått höra, flera gånger, vad en utebliven Xbox hade kunnat finansiera i rena hallmöbler istället. Fan, låt oss hållas! Inte tror jag att dom sitter på något presumtivt inredningsforum i väntan på lansering av Ikeas nya hallmöbel "Orsa" lika superhajp som oss andra inför en ny konsolgeneration. Eller?

Haha.
Det sjuka är att jag skickade henne till Elgiganten klockan 11:00, en timme efter öppning på vinst eller förlust. De hade fått in åtta ex, fem var uppbokade.
Men ett exemplar fanns kvar. Hon höll det i handen och stod vid kassan med mig i telefon. Men då jag hade en förhandsbokning online från Elgiganten ville jag inte riskera att stå med två exemplar, så ytterst motvilligt sade jag åt henne att lämna tillbaka Xboxen...
Sedan när Elgiganten började strula med sin onlineleverans var jag inte på bra humör, men nyss fick jag beskedet att min enhet nu finns att hämta.... pust.

Skrivet av danwi:

Jag har en operation ”motivera-byte-av-xbox-one”, och blir otroligt nyfiken på hur ”Rädda-äktenskapet” går ihop med att din bättre halva åkte iväg till elgiganten. Är genuint nyfiken på resonemangen!

He he, jag jobbade och hade inte möjlighet att åka iväg till Elgiganten. Frun pluggar och hade vägarna förbi. Var en smäll jag fick ta helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Haha.
Det sjuka är att jag skickade henne till Elgiganten klockan 11:00, en timme efter öppning på vinst eller förlust. De hade fått in åtta ex, fem var uppbokade.
Men ett exemplar fanns kvar. Hon höll det i handen och stod vid kassan med mig i telefon. Men då jag hade en förhandsbokning online från Elgiganten ville jag inte riskera att stå med två exemplar, så ytterst motvilligt sade jag åt henne att lämna tillbaka Xboxen...
Sedan när Elgiganten började strula med sin onlineleverans var jag inte på bra humör, men nyss fick jag beskedet att min enhet nu finns att hämta.... pust.

Hahaha, typ de sämsta av utfall.. fast senare delen av storyn hade givetvis kunnat vara än sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

A Way Out kom ju med EA play i går...

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som har detta kit hemma? (Uppladdningsbart batteri)
Är det värt 249 kronor?
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/batteries-chargers/pla...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Är det någon som har detta kit hemma? (Uppladdningsbart batteri)
Är det värt 249 kronor?
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/batteries-chargers/pla...

Det är definitivt värt de enligt mig. Har använt mig av det kitet i flera år tills jag införskaffade mig en elite series 2 kontroll. Helt fantastiska batteri. Har bara fått byta dom en gång på grund av att batteriet inte fungerade att ladda till slut men det var efter ungefär 5-6 år.

Permalänk
Medlem

Har problem att bilden blir väldigt ljus närnjag startar spel. Är inte så i dashboarden. Någon som har samma problem?
Har en samsung Q95T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Har problem att bilden blir väldigt ljus närnjag startar spel. Är inte så i dashboarden. Någon som har samma problem?
Har en samsung Q95T

Upplever min som ljus med när jag spelar. Kör du med game mode? Ser helt annorlunda ut i t.ex. movie mode tycker jag.