Permalänk

XBOX 360 med JTAG

Som rubriken säger. Jag önskar köpa en XBOX 360 som är moddad med JTAG.
Den bör vara i bra skick och ha sina kablar med. Gör inget om kontrollen saknas.

Jag bor i Umeå men betalar gladeligen för frakten om så krävs!

Jag kan betala 600kr eller mer om skicket är utmärkt och xboxen har 500GB eller mer intern lagring.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en som är jag har fixat RGH på dock ingen hdd. Har kört med extern usb disk.

Kan leta fram den om det är intressant.

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox 360 (20GB, HDMI) med RGH/XEXMenu 1.1 här.

Skickar även med handkontroll, HDD Transfer Cable samt HDMI-kabel (original).

Bilder finns!

Permalänk

Ni kanske vet bättre, men visst är det så att JTAG är snabbare? Att RGH är lite långsammare eftersom den bootar om några gånger för att, så att säga, hitta rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deleuzersig:

Ni kanske vet bättre, men visst är det så att JTAG är snabbare? Att RGH är lite långsammare eftersom den bootar om några gånger för att, så att säga, hitta rätt?

Vill inte minnas att Xbox:en har varit långsam att boota för mig, men ska kolla upp om det verkligen är RGH eller JTAG den är moddad med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deleuzersig:

Ni kanske vet bättre, men visst är det så att JTAG är snabbare? Att RGH är lite långsammare eftersom den bootar om några gånger för att, så att säga, hitta rätt?

Jag har gjort ett par stycken RGH moddar och det varierar olika. Allt mellan 1 till 10 boot cyckles, 0-1 min typ. Ska leta fram den jag har kvar så kan jag prova.

JTAG går inte på senare maskiner så jag antar att alla är RGH idag mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deleuzersig:

Ni kanske vet bättre, men visst är det så att JTAG är snabbare? Att RGH är lite långsammare eftersom den bootar om några gånger för att, så att säga, hitta rätt?

De allra bästa RGH bootar faktiskt snabbare än JTAG och omodifierade stock-maskiner, men då ska lödningen och alla andra förutsättningar vara helt perfekta (detta är mycket ovanligt). Sen hänger en del av det på slumpen också, så även om den bootar lite snabbare nån gång ibland behöver det inte innebära att den gör det varje gång. Men oftast brukar de maskiner boota mycket snabbt varje gång så att du knappt märker skillnaden mot JTAG / omodifierad. Har själv en sån maskin nämligen, Jasper Kronos 512BB med RGH2 lödd av en mkt skicklig tekniker, den bootar oftast snabbare än min JTAG och min omodifierade stock-maskin.

Med det sagt har jag sett många bråkiga maskiner som kan ta flera minuter att boota med RGH, så det är väldigt olika.