Permalänk
Medlem

Genialisk lösning! Hoppas att få se det färdiga projektet längre fram

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Otroligt snygg lösning! Men hur är det med om ni spiller vätskor?

Tänker du i nedfällt läge? Ingen större fara, med lite strategisk placering av usb-hubb och kringutrustning så landar det bara på skrivbordsskivan under.

Skrivet av ATRmayo:

Va roligt bygge! fnissade när jag såg draglåset för skärmen, kreativt!

Hehe tackar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Underbar idé, ser fram emot uppdateringar med mer exklusivt träslag! Grymt jobbat!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Smart lösning ända tills man spiller ett glas coca cola på bordet

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fin ide, och bra genomfört. Blir det automatisk tallriksvärmning på kvällen?

Permalänk
Medlem

Perfekt ifall man råkar ha en flickvän som gillar datorspel, funkar ganska najs spela 2 player multiplayer både co-op och 1vs1 när man sitter sådär motvarandra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för plats på startsidan! Det var en trevlig överraskning så här på söndagseftermiddagen

Det har varit mycket snack om spillrisken och jag kan säga av egen erfarenhet (yes, it happened..) att allting överlevde utan några som helst problem.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Tackar så mycket för plats på startsidan! Det var en trevlig överraskning så här på söndagseftermiddagen

Det har varit mycket snack om spillrisken och jag kan säga av egen erfarenhet (yes, it happened..) att allting överlevde utan några som helst problem.

Inspekterade inte in i minsta detalj men borde ju finnas något sätt att ha det tätat där dryck EJ hör hemma Ett glas är ändå lite volym, kul att råka välta en kanna eller liknande..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Fyfan vad härligt bygge, många smarta lösningar som en annan aldrig hade kommit på.

Att lyckas få undan lådorna i garderoben på det sättet var rent genialiskt utfört, det var grädden på moset eftersom skriv/matbordet för sig var en fullträff.

Ser med nöje fram till dagen då den riktiga, finslippade varianten äntrar köket!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Älskar sånt här! 5/5! Ett liiiitet minus för att du inte använde hålsågen för hålet till kablarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Inspekterade inte in i minsta detalj men borde ju finnas något sätt att ha det tätat där dryck EJ hör hemma Ett glas är ändå lite volym, kul att råka välta en kanna eller liknande..

Ja alltså den slutliga versionen kommer inte ha några "blottade" anslutningar. Åtminstone inte någonstans där dryck skulle rinna av sig självt.

Skrivet av Viktorph:

Älskar sånt här! 5/5! Ett liiiitet minus för att du inte använde hålsågen för hålet till kablarna

I bordet finns det minsann ett ganska ocharmigt hål från hålsåg. Eller menar du i väggen? Det har gipsats och spacklats igen rätt slarvigt för där ska det ändå döljas av en utanpåliggande kopplingsdosa

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Spilld mjölk

Skrivet av ZalZeRoz:

Otroligt snygg lösning! Men hur är det med om ni spiller vätskor?

Det får i detta sammanhang bli ett undantag till uttrycket "Gråt inte över spilld mjölk".

Permalänk
Inaktiv

Riktigt häftigt! 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Ja alltså den slutliga versionen kommer inte ha några "blottade" anslutningar. Åtminstone inte någonstans där dryck skulle rinna av sig självt.

I bordet finns det minsann ett ganska ocharmigt hål från hålsåg. Eller menar du i väggen? Det har gipsats och spacklats igen rätt slarvigt för där ska det ändå döljas av en utanpåliggande kopplingsdosa

https://i.imgur.com/cI7vJm6.jpeg

Det där hålet var ju fint! Jag menade det i väggen. Men du är återigen på starka 5/5 för att du åtgärdat det

Permalänk

Fan vad nice!

Permalänk
Medlem

Skjutreglage och vädringsbeslag, haha... klockrent!
Jag älskar såna här praktiska byggen, två tummar upp.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniels:

Det får i detta sammanhang bli ett undantag till uttrycket "Gråt inte över spilld mjölk".

Du menar väl https://sv.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola?

Gillade idén med fönsterhaken, kul initativ.

Det där med att sitta mitt emot varandra gör det lätt att spela sänka skepp eller fyra i rad digitalt.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert, men jag är glad att jag har utrymme för ett riktigt kontor här hemma. Det ska bli väldigt kul att se hur slutresultatet blir med det riktiga mat-/skrivbordet!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på en thunderbolt-hub som LTT använder? Tänker att det hade varit trevligt att bara behöva dra 1 kabel istället för den myriad av kablar du dragit nu (+ el såklart men går ju att lösa i bänken istället)

Skitcoolt gjort!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Du har inte funderat på en thunderbolt-hub som LTT använder? Tänker att det hade varit trevligt att bara behöva dra 1 kabel istället för den myriad av kablar du dragit nu (+ el såklart men går ju att lösa i bänken istället)

Skitcoolt gjort!

Intressant! I dagsläget är det draget (per dator) 2 st bildskärmskablar, 2 st dc-kablar, 1 st usb och 1 st headsetkabel.

Hur hade det istället sett ut med en sådan hub, och vad för ut-port krävs på datorn?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Otroligt snygg lösning! Men hur är det med om ni spiller vätskor?

Tänkte samma sak, vad händer om man spiller? 🙄

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dwd:

Tänker du i nedfällt läge? Ingen större fara, med lite strategisk placering av usb-hubb och kringutrustning så landar det bara på skrivbordsskivan under.

Skrivet av htbtoma:

Tänkte samma sak, vad händer om man spiller? 🙄

Går att få svar om man läser tråden

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Intressant! I dagsläget är det draget (per dator) 2 st bildskärmskablar, 2 st dc-kablar, 1 st usb och 1 st headsetkabel.

Hur hade det istället sett ut med en sådan hub, och vad för ut-port krävs på datorn?

Måste erkänna att jag inte alls är insatt i det och nu när jag försökte hitta videon på youtube så såg jag att det var 4 år sedan han gjorde den lösningen (men som jag har förstått det kör han på den än idag). Det kommer ju dock bli dyrare då båda datorerna behöver thunderbolt-kort, sedan behövs dockor + kabel. Googlade dock lite på det och det behövde inte bli svindyrt men lär ju lägga på 2 tusenlappar till per dator.

https://youtu.be/NshXgisNly4?t=648

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Riktigt bra bygge! Gillar hur du hittat på lösningar på de olika problemen!
Ser fram emot det som kommer efter prototypen!

Permalänk
Medlem

Klockrent bygge ..

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Snyggt, tråkigt o dra ut ett stort glas dricka över bordet bara

Visa signatur

Asus z170 PRO GAMING - Intel Core i7 6700k - Corsair Vengeance CL16 DDR4 3333MHz 16 GB - Be Quiet! Shadow Rock 2 - Asus GTX 1080 ROG Strix DC3 Gaming - Samsung 960 EVO 500GB - EVGA Supernova G2 650W

Asus ROG Strix G731GT 17,3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhmk:

Snyggt, tråkigt o dra ut ett stort glas dricka över bordet bara

Ja du, precis som vid ett vanligt skrivbord

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Häftigt! detta måste gå att finslipas lite och bli riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Kan få ner det typ 5 cm av tjockleken om man är beredd att skjuta undan t ex tangentbord och mus åt sidan innan man fäller ner skärmarna.

Frågan är om man inte stör sig på att behöva göra det varje gång. Åtminstone om man öppnar och stänger ofta.
Jag tror att jag hade stört mig på det, men ni kanske inte upplever det som ett problem.

Skrivet av dwd:

Ja alltså den slutliga versionen kommer inte ha några "blottade" anslutningar. Åtminstone inte någonstans där dryck skulle rinna av sig självt.

I bordet finns det minsann ett ganska ocharmigt hål från hålsåg. Eller menar du i väggen? Det har gipsats och spacklats igen rätt slarvigt för där ska det ändå döljas av en utanpåliggande kopplingsdosa

https://i.imgur.com/cI7vJm6.jpeg

Om hålet för kablarna skulle kunna vara lite längre in (om det finns tillräckligt med djup).
Så skulle man kunna ha en ränna/avlångt hål innanför om man hellre föredrar att eventuell spilld vätska rinner ut på golvet istället för att samlas i skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Frågan är om man inte stör sig på att behöva göra det varje gång. Åtminstone om man öppnar och stänger ofta.
Jag tror att jag hade stört mig på det, men ni kanske inte upplever det som ett problem.

Om hålet för kablarna skulle kunna vara lite längre in (om det finns tillräckligt med djup).
Så skulle man kunna ha en ränna/avlångt hål innanför om man hellre föredrar att eventuell spilld vätska rinner ut på golvet istället för att samlas i skrivbordet.

Det är bara det att bordet är så groteskt tjockt i aktuellt utförande. Höjer man upp stolarna för att nå upp till middagshöjd så känns det lite gränsfall att man tar i underkant med låren. Tror vi har fällt ner bordet typ 1 gång i veckan, så varken det ena eller andra är något jättebekymmer

Nästa version kommer i bästa fall inte ha något som helst glapp upptill. Vet inte hur ni alla här på forumet bär er åt så mycket som jag fått höra om spillorisken, men den törs jag säga ska förebyggas.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*