3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Tror fan jag ger upp Asus 3080 Strix OC(bokade långt efter release) och kör på EVGA
Enligt Inet ska det finnas EVGA redan den 26e.
Jag är inte van att vänta så här länge för en beställning. Samt att det är första gången jag tänkt bygga en dator.

Har iof redan betalat asus kortet men det borde inte bli problem och ändra beställningen. Får ringa Inet

Kan vara värt att vänta på AMD och hoppas på att dom har en vettigare release, eller gör du som planerat och tar ett EVGA kort som antagligen presterar i princip lika bra istället för strix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är en rackare på 15.07 numera, så alla 15.08 kommer täckas med kommande leveranser som är planerade.

/Patrik

Försvann 34st bokade Non-OC idag dock ;p Sen om det är leveranser eller avbokningar vet inte jag förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steffe:

Försvann 34st bokade Non-OC idag dock ;p Sen om det är leveranser eller avbokningar vet inte jag förstås.

avbokningar 99%

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

avbokningar 99%

/Patrik

Masktört ;p Men men, då kanske man hoppar fram ett par steg åtminstone (beroende på vart i kön dom låg)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

https://www.inet.se/produkt/5411724/evga-geforce-rtx-3080-10g...

Lågt tryck på EVGAs kort, fastän det är riktigt bra grejer.

Helt klart bästa märket!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

avbokningar 99%

/Patrik

Du måste uppdatera tidslistan Patrik! :V

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som pågår men fick precis ett trackingnummer från Elgiganten i Mina paket och en uppdatering att Klarna är redo att betala för ett TUF OC, hade låtit den beställningen ligga kvar lite surt men trodde aldrig att det skulle ge något.

Beställdes typ 3 veckor efter release när jag såg deras vilseledande lagerstatus och jag i ett desperat ögonblick trodde på det. Vågar inte tro på det förrän ett paket ligger på bordet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gird:

Jag vet inte vad som pågår men fick precis ett trackingnummer från Elgiganten i Mina paket och en uppdatering att Klarna är redo att betala för ett TUF OC, hade låtit den beställningen ligga kvar lite surt men trodde aldrig att det skulle ge något.

Beställdes typ 3 veckor efter release när jag såg deras vilseledande lagerstatus och jag i ett desperat ögonblick trodde på det. Vågar inte tro på det förrän ett paket ligger på bordet...

3080 eller? Jag beställde ett 3080 TUF OC på elgiganten 3 dagar efter release men har inte fått någon uppdatering ännu, kosntigt om du fått skickat nu om du beställde 3 veckor efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gird:

Jag vet inte vad som pågår men fick precis ett trackingnummer från Elgiganten i Mina paket och en uppdatering att Klarna är redo att betala för ett TUF OC, hade låtit den beställningen ligga kvar lite surt men trodde aldrig att det skulle ge något.

Beställdes typ 3 veckor efter release när jag såg deras vilseledande lagerstatus och jag i ett desperat ögonblick trodde på det. Vågar inte tro på det förrän ett paket ligger på bordet...

Jösses, vem kunde tro det? Det är ju rent av oehört snabbt levererat jämfört med om du hade ställt dig in någon av de rena datoraffärernas kö vid den tidpunkten. Jag beställde också i de krokarna eftersom jag inte ville missa introduktionspriset, fast inte hade särskilt bråttom eftersom jag kommer tvingas överge den bästa W10 versionen (1607 LTSB).

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

På Reddit har någon (finne?) postat Jimm's (Finsk återförsäljare) förväntade leveranser av 30-serien:

Tilaus = orderdatum
vko (viikko) = veckor
kk (kuukausi) = månader
lokakuu = Oktober

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/jv5xrw/finnish_retai...

Preciserar återförsäljare
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gird:

Jag vet inte vad som pågår men fick precis ett trackingnummer från Elgiganten i Mina paket och en uppdatering att Klarna är redo att betala för ett TUF OC, hade låtit den beställningen ligga kvar lite surt men trodde aldrig att det skulle ge något.

Beställdes typ 3 veckor efter release när jag såg deras vilseledande lagerstatus och jag i ett desperat ögonblick trodde på det. Vågar inte tro på det förrän ett paket ligger på bordet...

Vad i helvete?! Om det är sant har de verkligen ingen koll på kön på de som väntar kort ifrån dem...oavsett grattis för att du fick ngn annans kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

3080 eller? Jag beställde ett 3080 TUF OC på elgiganten 3 dagar efter release men har inte fått någon uppdatering ännu, kosntigt om du fått skickat nu om du beställde 3 veckor efter?

3080 TUF OC, någonstans 7-8 oktober skulle jag tro. Så ja, helt orimligt men ändå helt i min förväntan om butiken om det nu är så att jag får ett och de som beställt innan inte fått något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gird:

3080 TUF OC, någonstans 7-8 oktober skulle jag tro. Så ja, helt orimligt men ändå helt i min förväntan om butiken om det nu är så att jag får ett och de som beställt innan inte fått något.

Hehe ja de har verkligen strulat till det! Uppdatera gärna om du får det, så får jag ta mig ett snack med dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Hehe ja de har verkligen strulat till det! Uppdatera gärna om du får det, så får jag ta mig ett snack med dem!

Det ska jag göra, är halvt om halvt beredd på att det enbart är ett paket med fysisk kod till Geforce Now eller dylikt. Jag har ju inte fått något som helst från Elgiganten själva ännu, enbart från transportör och betaltjänst så en får se vad som dyker upp.

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 TUF OC 23:e, plats 320+ på Inet, det blir nog inte på den här sidan årsskiftet

Permalänk
Medlem

Vilket kort får man snabbast från Inet om man köper ett nu?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Lydvig:

Vilket kort får man snabbast från Inet om man köper ett nu?

https://www.inet.se/produkt/5411726/evga-geforce-rtx-3080-10g...
https://www.inet.se/produkt/5411727/evga-geforce-rtx-3080-10g...
https://www.inet.se/produkt/5411728/evga-geforce-rtx-3080-10g...

Ju dyrare o mer rare ju enklare

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Hur är det med de mer eftersökta korten? Typ ett TUF OC, känns som man är sen på bollen nu och det kommer ta en evighet?

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har koll på kommande leveranser av asus kort dom kommande veckorna? Främst 3080 TUF OC.
Sen har jag en förfrågan till @Asus.David.
Om du har tid och möjlighet, kan inte du försöka ge oss info när asus skickar kort till norden? Mest intressant är ju självklart kvantitet och typ av kort. Och jag ber om ursäkt på förhand om du redan gör det/svarat på en sådan förfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Kanske inte rätt tråd egentligen. Men ni som sitter med ett 3080. Hur upplever ni 10gb vram i kortet? Räcker det eller har ni känt er begränsade i något spel? Jag spelar personligen i 1440p och funderar på antingen 3080 eller 6800xt.

Inte märkt ett skit, haft bdo igång i bakgrunden samtidigt som jag körde en runda i warzone. Noll problem!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk

Beställde mina kort följande datum och har redan de på plats.

- Zotac RTX 3080 Trinity OC (Beställdes 2020-11-03 och fick det 3 dagar senare 2020-11-06 från Webhallen)
- Asus RTX 3080 TUF OC (Beställdes 2020-10-09 och det är påväg till mig nu Elgiganten)

Blir att returnera mitt Asus kort nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlackbeard:

- Asus RTX 3080 TUF OC (Beställdes 2020-10-09 och det är påväg till mig nu Elgiganten)

Vad är det som händer med Elgiganten? Jag beställde 18/9 och inte hört något sen dom slutade skicka ut sms

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlackbeard:

Beställde mina kort följande datum och har redan de på plats.

- Zotac RTX 3080 Trinity OC (Beställdes 2020-11-03 och fick det 3 dagar senare 2020-11-06 från Webhallen)
- Asus RTX 3080 TUF OC (Beställdes 2020-10-09 och det är påväg till mig nu Elgiganten)

Blir att returnera mitt Asus kort nu då

Wtf, webhallen är väl fortfarande på 17/9 folket i kön ang TUF OC?! Skräll att Elgiganten av alla butiker nått väl inpå oktober?!

Priset för Årets butik fick just en till uppstickare

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Wtf, webhallen är väl fortfarande på 17/9 folket i kön ang TUF OC?! Skräll att Elgiganten av alla butiker nått väl inpå oktober?!

Priset för Årets butik fick just en till uppstickare

Elgiganten har ju haft 100+ i webblager sen den 17/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lydvig:

Hur är det med de mer eftersökta korten? Typ ett TUF OC, känns som man är sen på bollen nu och det kommer ta en evighet?

Räkna med januari kanske tidigt februari på tuf korten om du beställer idag.

Permalänk
Skrivet av Senocs:

Vad är det som händer med Elgiganten? Jag beställde 18/9 och inte hört något sen dom slutade skicka ut sms

Samma här, beställde 17/9. Har inte hört nått sen den 6/10.

Visa signatur

[ASUS Maximus X Hero] [i7-8700k] [32GB DDR4-3200] [RTX3080]
[Amiga 1200] [Blizzard 1230 MK IV+FPU@50mhz 64MB] [Indivision AGA MK2cr] [32GB HDD] [PCMCIA WLAN] [OS3.9]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyDan:

Samma här, beställde 17/9. Har inte hört nått sen den 6/10.

Snarare vad är det som händer med Nvidia ärligt talat. Papperslansering deluxe, tragisk utveckling imo

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlackbeard:

Beställde mina kort följande datum och har redan de på plats.

- Zotac RTX 3080 Trinity OC (Beställdes 2020-11-03 och fick det 3 dagar senare 2020-11-06 från Webhallen)
- Asus RTX 3080 TUF OC (Beställdes 2020-10-09 och det är påväg till mig nu Elgiganten)

Blir att returnera mitt Asus kort nu då

Hur kan elgiganten helt skippa kön på 3080 TUF OC? Jag beställde den 20 september har inte hört något sen de slutade skjuta fram datumet och senaste jag hört från dem var att nytt förväntad leveransdatum var 19 oktober :s

Permalänk
Medlem

En hypotetisk fråga, om jag råkade missa att avboka ett väldigt efterfrågat grafikkort och erbjuder det här för introduktionspris, har ingen avsikt att tjäna något utan bara förmedla ett kort med introduktionspris istället för att det går tillbaka till leverantören, bryter jag mot forumets regler?

Visa signatur

GPU: ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING CPU: AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz 70MB RAM: 16GB PSU: ASUS ROG Thor 850W Storage: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB CPU Cooler NZXT Kraken Z53 240mm Display : LG 27'' UltraGear 27GN950 4K Nano IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Nahaska:

En hypotetisk fråga, om jag råkade missa att avboka ett väldigt efterfrågat grafikkort och erbjuder det här för introduktionspris, har ingen avsikt att tjäna något utan bara förmedla ett kort med introduktionspris istället för att det går tillbaka till leverantören, bryter jag mot forumets regler?

Ja.
§9: Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser.