Permalänk
Avstängd

Svenskt nummer till PayPal?

Jag TROR jag råkade få mitt PayPal konto låst (spammade Send Security Code för att det aldrig dök upp på mobilen istället för att ha tålamod - suck) att det inte går att logga in med rätt lösenord.

När jag kikar här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/home så hittar jag inget telefonnummer.

Jag ska ha varit i kontakt med PayPal på telefon i Sverige för något eller några år sedan när jag behövde verifiera konto.

Men nu ser jag inget nummer? Kan det vara tidsbaserat att inget telefonnummer inte visas vid stängda telefontider?

Någon här som var smart nog att spara ned PayPals svenska kundsupportnummer och kan dela med?

EDIT: enligt här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/article/hur-kontaktar-jag... ska det vara öppet mellan 09:00 - 17:30 så får kika imorrn mellan de tiderna om det plötsligt finns ett nummer då på denna sida: https://www.paypal.com/se/selfhelp/contact/call

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Rekordmedlem

Óch du kan inte använda epost i stället ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Óch du kan inte använda epost i stället ?

Det finns ingen e-postadress att skicka till på kontaktsidan.

Jag försökte återställa lösenord en gång vilket gick tills at jag kom till lösenordssidan där jag ändrade lösenord och sedan buggade hela sidan ur (den visade felmeddelande OCH massa lång kod i bakgrunden).

Nu hänger den sig fast på "Behandlas ..." när jag genomgår Säkerhetskontroll för nu tror den så klart att jag är robot trots samma IP-adress hela tiden och som jag alltid har använt för att logga in. Bra jobbat PayPal, men kan inte klaga på säkerheten dock!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AplAy:

Det finns ingen e-postadress att skicka till på kontaktsidan.

Jag försökte återställa lösenord en gång vilket gick tills at jag kom till lösenordssidan där jag ändrade lösenord och sedan buggade hela sidan ur (den visade felmeddelande OCH massa lång kod i bakgrunden).

Nu hänger den sig fast på "Behandlas ..." när jag genomgår Säkerhetskontroll för nu tror den så klart att jag är robot trots samma IP-adress hela tiden och som jag alltid har använt för att logga in. Bra jobbat PayPal, men kan inte klaga på säkerheten dock!

Jag tänkte på den epost du använde för att regga kontot och inte nån för att kontakta dem >
https://www.paypal.com/se/smarthelp/topic/MY_ACCOUNT

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns det sådan lyx nu för tiden? Var tvungen att ringa när Swedbanks e-kort slutade fungera med Paypal och kontot därför blev låst, då fick jag prata med någon som inte hade engelska som modersmål och på en sprakig förbindelse.

Har du stött på någon säkerhetsfunktion måste du säkert vänta ett tag. Är kontot låst därefter behöver du kontakta dem.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Petterk:

Finns det sådan lyx nu för tiden? Var tvungen att ringa när Swedbanks e-kort slutade fungera med Paypal, kontot därför blev låst, då fick jag prata med någon som inte hade engelska som modersmål och på en sprakig förbindelse.

Har du stött på någon säkerhetsfunktion måste du säkert vänta ett tag. Är kontot låst därefter behöver du kontakta dem.

Låter mest som en Indisk scamer som hjälpte dig så att det inte blev några pengar kvar på kontot

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Låter mest som en Indisk scamer som hjälpte dig så att det inte blev några pengar kvar på kontot

De satt nog i kuben bredvid, var den känslan men det gick bra. Behövde bara förklara att jag använt virtuellt betalkort från min bank och kontot låstes upp.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag TROR jag råkade få mitt PayPal konto låst (spammade Send Security Code för att det aldrig dök upp på mobilen istället för att ha tålamod - suck) att det inte går att logga in med rätt lösenord.

När jag kikar här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/home så hittar jag inget telefonnummer.

Jag ska ha varit i kontakt med PayPal på telefon i Sverige för något eller några år sedan när jag behövde verifiera konto.

Men nu ser jag inget nummer? Kan det vara tidsbaserat att inget telefonnummer inte visas vid stängda telefontider?

Någon här som var smart nog att spara ned PayPals svenska kundsupportnummer och kan dela med?

EDIT: enligt här: https://www.paypal.com/se/smarthelp/article/hur-kontaktar-jag... ska det vara öppet mellan 09:00 - 17:30 så får kika imorrn mellan de tiderna om det plötsligt finns ett nummer då på denna sida: https://www.paypal.com/se/selfhelp/contact/call

Jag ringde 0850252318 när jag ringde till PayPal för lite mer än 1 månad sedan. Jag fick visserligen prata på engelska men det gjorde inget.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Av ren tur(?) så blev inte kontot låst utan det blev bara att man fick vänta under natten. Nu gick det att logga in tack och lov så slipper jag hålla på med supporten. Jag sparar ned numret nu iaf på mobilen. Tack för all hjälp!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag ringde 0850252318 när jag ringde till PayPal för lite mer än 1 månad sedan. Jag fick visserligen prata på engelska men det gjorde inget.

Tack för numret, det enda man kunde hitta innan tråden var det usla 020-numret som bara piper upptaget.
Nekro åsido, man får tydligen nästan alltid prata med jänkarna eller engelsktalande när det gäller problem med kontot.