Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Mitt X570 Dark Hero skickade från Inet idag så kommer fram imorgon, då har man alla delar utom CPU och PSU

Har haft ett 3090 FE och lite andra goa datordelar liggandes i vardagsrummet i en månad, väkommen till datorbyggaren 2020, the waiting game

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jaa...jag lyckades få tag på ett b550 auros som jag hämtade ut idag. Ett corsair 750 mini itx PSU är slut precis överallt. Borde inte en 600w platinium räcka till en 5600x och rx 6800? Eventuellt 6800 XT...men det är nog väldigt osäkert, beror helt på om kraken 12 är kompatibelt. Jag skall ju knö in allt i en Ghost s1.
Sakerna börjar ta slut nu ja...

Finns inne i inets butiker om du är snabb
https://www.inet.se/produkt/6903289/corsair-sf750-750w-80-pla...

Permalänk
Medlem

Bidar min tid med köpet av 5900X. Hade ingen möjlighet ens försöka köpa vid släpp så blev tvungen vänta helt enkelt. Sitter dock med en 3700X så det går ingen nöd på mig så kan vänta tills de blir mer lättillgängliga och kanske lite billigare också.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cool_Hector:

Så man väljer mellan det lokala lagret som säkert fått in typ 10 kort av varje, eller mot webblagret som kanske har 400 kort av varje (drog siffror rätt från röven). Intressant situation.

Nej nej, det är samma lagersaldo. Ex 100 kort släpps, de 100 första kunderna har valt olika leveranstyper och får kort efter deras plats i kön. Oavsett om de valt hämta i butik eller paket via ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Så man väljer mellan det lokala lagret som säkert fått in typ 10 kort av varje, eller mot webblagret som kanske har 400 kort av varje (drog siffror rätt från röven). Intressant situation.

Den enda webhallen butiken som har korten på launch day är Infra City som är deras huvudlager. De sprider inte ut x antal kort till x antal butiker. Det går bara göra när lagret är stort och stabilt nog.
Men det är klart att man kan få det levererat till en annan butik om man så vill

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

5900X på Inet - Beställde 15:02 - Köplats 280+.

Uppdaterat från 27-11-2020 till "I lager på Fredag" ..

Fan har man tur kanske man hinner få till helgen med budbee?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Vilken butik?
Jag har fortfarande 27e

Inet, men jag va väldigt sen på beställningen så jag är inte så förvånad, hade varit mer förvånad om jag fått den 27e

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Min med, men kollar man på lager status hos Inet är typ allt slut.
Grafikkort, ramminnen, nätaggregat, cpuer... det har typ inget kvar.

Tror det är riktigt svårt att bygga ihop något just nu eller lyckas få tag på något.
Så vi får helt enkelt vänta och se vad man lyckas med imorgon under releasen, förmodligen inte ett skit XD

Ja det är helt sjukt 😅 många heta releaser och en höst/vinter med begränsad social rörlighet gör susen för branschen. Saknar nu bara CPU 5900 och GPU 6800XT resterande av systemet är hemma

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiHu:

5900X på Inet - Beställde 15:02 - Köplats 280+.

Uppdaterat från 27-11-2020 till "I lager på Fredag" ..

Fan har man tur kanske man hinner få till helgen med budbee?

Du bör nog inte lägga alltför stort hopp till Inets "I lager på Fredag"-saldo, har själv beställt en SSD från dem som de skulle få in idag, men först idag ändrades det till 2/12. Datumen de sätter verkar bara vara rena gissningar och de verkar inte heller veta om något verkligen kommer förrens samma dag som transporten anländer, med eller utan det som skulle komma.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var är bäst att lägga beställning idag om man ska ha 5600X? Ville ÅF har kortast kö tror ni?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Kollar man in T.ex komplett får dom in 39 st som inte är bokade den 8 dec. Sen om det datumet stämmer 100% vet man ju inte.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Du bör nog inte lägga alltför stort hopp till Inets "I lager på Fredag"-saldo, har själv beställt en SSD från dem som de skulle få in idag, men först idag ändrades det till 2/12. Datumen de sätter verkar bara vara rena gissningar och de verkar inte heller veta om något verkligen kommer förrens samma dag som transporten anländer, med eller utan det som skulle komma.

De flesta är gissningar. jobbar själv på ett företag som tar emot mycket varor och skickar. man vet när man får tillgång till GPS i lastbilen med varorna innan det kan det svänga rätt kraftigt även om man får ett datum då det ska komma eller när varorna ska skickas.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

är det någon som får en idag kan ni ju skriva vilken modell och vart ifrån här . så kan vi andra sitta å spekulera å vara svartsjuka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

De flesta är gissningar. jobbar själv på ett företag som tar emot mycket varor och skickar. man vet när man får tillgång till GPS i lastbilen med varorna innan det kan det svänga rätt kraftigt även om man får ett datum då det ska komma eller när varorna ska skickas.

Ja, Webhallen erkände ju att deras prel datum på mitt moderkort var en ren gissning (2/11) och det är fortfarande inte i lager, senaste budet var "kanske 18/11" dvs idag. Hoppas hoppas hoppas.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

Ja det är helt sjukt 😅 många heta releaser och en höst/vinter med begränsad social rörlighet gör susen för branschen. Saknar nu bara CPU 5900 och GPU 6800XT resterande av systemet är hemma

Om jag inte räknar med ny GPU så saknar jag PSU och CPUn nu för att kunna bygga min nya dator.
Funderar fortfarande på om en Corsair 600w platinium PSU räcker till 5600x och eventuellt rx 6800. Enligt flera testsidor skulle denna kombon dra ca 400w med allt inräknat i min setup. Problemet är väl om man blir galen och går loss på en rx 6800 XT när det blir dags...då blir det nog på gränsen.
Skillnaden i pris mellan 600w och 750w är ganska stor...

EDIT: Jag råkade trycka på "Köpknappen" så det blev ett 750w En fråga, om Inet inte har den på weblagret utan endast i butik, skickas den från butiken då eller måste jag vänta tills den finns på weblagret igen?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

EDIT: Jag råkade trycka på "Köpknappen" så det blev ett 750w En fråga, om Inet inte har den på weblagret utan endast i butik, skickas den från butiken då eller måste jag vänta tills den finns på weblagret igen?

Det beror på.. har varit med om att Webhallen har flyttat från butik till Weblager om det finns tillräckligt många ute i butiker.

Men är det bara några få i butik kvar, som de vet att de kommer sälja så flyttar de förmodligen inte.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Du bör nog inte lägga alltför stort hopp till Inets "I lager på Fredag"-saldo, har själv beställt en SSD från dem som de skulle få in idag, men först idag ändrades det till 2/12. Datumen de sätter verkar bara vara rena gissningar och de verkar inte heller veta om något verkligen kommer förrens samma dag som transporten anländer, med eller utan det som skulle komma.

Syftar du på Samsung 980 Pro? Trodde jag skulle få in alla komponenter tills nästa vecka men nu rök den chansen Undra om man verkligen ska få upp förhoppningar om att CPUn finns i lager på Fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Är det under max tillåtna temp så är det inom spec om produkten fungerar som avsett.
Hade det varit variationer på 1000 men legat inom spec hade även det varit ok om allt fungerat normalt.

Vart är detta halv bevis någonstans?

https://forums.guru3d.com/threads/review-amd-ryzen-7-5800x-pr...

Skrivet av snuffee:

Min 5900x beställning på Inet ändrades precis från "I lager: 2020-11-27" till "I lager på Fredag". Hoppas det stämmer Beställde 15:03.

Jävlar! Samma här, plats 247.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Inets service och information till sina kunder är betydligt mycket bättre än Komplett och Webhallen.
Värt att ha i åtanke vid framtida köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radams:

Det verkar som att Inets service och information till sina kunder är betydligt mycket bättre än Komplett och Webhallen.
Värt att ha i åtanke vid framtida köp.

Haha va? Webhallen har ju varit föredömliga, inte minst här på forumet

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffee:

Syftar du på Samsung 980 Pro? Trodde jag skulle få in alla komponenter tills nästa vecka men nu rök den chansen Undra om man verkligen ska få upp förhoppningar om att CPUn finns i lager på Fredag.

Japp, hade den först beställd från Proshop där de hävdade 4 dagar från leverantörslager, och sedan att de skulle få in den till eget lager i flera omgångar som bara flyttades fram hela tiden, så jag ledsnade ur och beställde från Inet istället. De har i sin tur haft 17/11 ända tills igår då de flyttat fram datumet till 2/12.

Nu verkar det dock vara så att Samsung 980 Pro inte går att få tag på någonstans, men var får då Inet sina datum ifrån, kanske gissar de fram ett datum för att på så vis locka till sig fler beställare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Japp, hade den först beställd från Proshop där de hävdade 4 dagar från leverantörslager, och sedan att de skulle få in den till eget lager i flera omgångar som bara flyttades fram hela tiden, så jag ledsnade ur och beställde från Inet istället. De har i sin tur haft 17/11 ända tills igår då de flyttat fram datumet till 2/12.

Nu verkar det dock vara så att Samsung 980 Pro inte går att få tag på någonstans, men var får då Inet sina datum ifrån, kanske gissar de fram ett datum för att på så vis locka till sig fler beställare?

I frågor & svar angående produkten så svarade de i Torsdags att de absolut förväntade sig att få en leverans nu i Tisdags, undrar vad som hände med det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Om jag inte räknar med ny GPU så saknar jag PSU och CPUn nu för att kunna bygga min nya dator.
Funderar fortfarande på om en Corsair 600w platinium PSU räcker till 5600x och eventuellt rx 6800. Enligt flera testsidor skulle denna kombon dra ca 400w med allt inräknat i min setup. Problemet är väl om man blir galen och går loss på en rx 6800 XT när det blir dags...då blir det nog på gränsen.
Skillnaden i pris mellan 600w och 750w är ganska stor...

EDIT: Jag råkade trycka på "Köpknappen" så det blev ett 750w En fråga, om Inet inte har den på weblagret utan endast i butik, skickas den från butiken då eller måste jag vänta tills den finns på weblagret igen?

Om du kontaktar Inet kan de skicka från butik, de gjorde så med min order, jag pratade med de samtidigt som jag beställde.
Dock en annan produkt.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

Ja det är helt sjukt 😅 många heta releaser och en höst/vinter med begränsad social rörlighet gör susen för branschen. Saknar nu bara CPU 5900 och GPU 6800XT resterande av systemet är hemma

Samma här, väntar på CPU och hoppas på en GPU ^^
Men var också väldigt sen med att beställa så man får skylla sig själv.. var också fast på jobb när de släppte prollarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Du bör nog inte lägga alltför stort hopp till Inets "I lager på Fredag"-saldo, har själv beställt en SSD från dem som de skulle få in idag, men först idag ändrades det till 2/12. Datumen de sätter verkar bara vara rena gissningar och de verkar inte heller veta om något verkligen kommer förrens samma dag som transporten anländer, med eller utan det som skulle komma.

fick svar från dom nu, är försiktigt optimistisk men jag har plats 219 så det måste vara en rejäl leverans de förväntar sig få.
"Som det ser ut förväntas vi att få in en leverans på Fredag. Datumet är endast preliminärt, och kan komma att förändras."

Permalänk
Medlem

Jag har tillgång till samma distributör som inet använder sig av. Deras datum är prelimnära och bör tas med en nypa salt. De har dessutom extra mycket att göra pga. black friday. Hade inte räknat kallt med att det dyker upp något på fredag själv.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

De är samma kö i butik som online, så bokar du en i butik nu, hamnar du sist i kön.

Antog att man inte kan förboka dessa då dem inte ens finns på sidan eller har jag fel?... För ifall butiken i säg erbjuder förbokning så är det gräddfil vilket AMD inte tillåter genom deras regler, och skulle vilja se webhallen förklara en sådan punkt med risk att bli blacklistade.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Fy fan... själv sitter man här och blev precis uppdaterad till 2020-12-11, även fast jag hade 27e igår och pratade med dem då de sa att den antagligen kom med i samma leverans.

Känns ju lite sådär : /.

Permalänk
Medlem

Du länkade till ett forum, är det någon artikel där?

Plats 203 hoppas hoppas

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Om du kontaktar Inet kan de skicka från butik, de gjorde så med min order, jag pratade med de samtidigt som jag beställde.
Dock en annan produkt.

De har redan skickat sf750 till mig Är på väg. Snabba ryck!! finns typ 2 kvar i Sverige nu

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard