Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Order mottagen på komplett, lyckades dock inte på inet, betalade för kortet men fick ingen order på sidan, får se om det dyker upp ngt mail om de senare.

Permalänk
Medlem

Kunde aldrig köpa något på Webbhallen fast jag började uppdaterade sidan (och cache) långt innan 15:00... Men fick igenom en bokning på Komplett. Sen om jag får en är en annan sak.

Någon annan som köpt från Komplett som får: "Beställningsvara, förväntas i lager 27 november 2020"

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

beställning 15.00 msi 6800xt på webhallen, frågan är om man får den..

WH Reserverade pengar från Klarna men under ordar på Webbhallen står det: Inga beställningar hittades så jag får nog inget. Du kan kolla där också... nu borta från Klarna så nitlott alltså för mig.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

lösningen är alltid att ha mer pengar!

jag fick detta också när jag bokade min cpu via inet, beställningen kom igenom efter 50 minuter och enligt dem tappade jag inte min plats i kön så har du tur kanske du får ett kort ändå om du nu vann lotteriet

Jag köpte ett 3080 häromdagen och både var inte något jag tänkt göra nu. Jag är nästan helt säker på att jag inte hann få kortet (inte fått något mail eller fått det i kundkontot) men hade kanske hunnit köpa ett 6800 om pengarna inte blivit reserverade.

Permalänk
Medlem

Beställt ~15:01 hos Inet. Drog en lättnadens suck när jag läste(skummade) igenom recensionen, snacka om att köpa grisen i säcken!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Finns det någon anledning till varför ni tar 300 kr mer än Inet?

Med all rätt. Tycker inte det behöver förklaras om man kan anpassa priset till efterfrågan. Knappast någon välgörenhet de bedriver.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

Betalning gick genom från swish till inet 15:03, sidan crashade så kunde inte vara snabbare.

Då fuckade kassan ur, och betalningen togs emot av dom först 15:13 så det är nog kört för min del.

Permalänk
Medlem

Lyckades få igenom tre beställningar, ett 6800XT på Inet och ett 6800 och ett 6800XT på Komplett.

Båda på Komplett är bekräftade tror jag?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Fick iväg en beställning till webhallen som dycker upp i klarna men inte i webhallens aktiva ordrar.
Någon annan som fick liknande?

Annars får väll hoppet bli till inet

Samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Med all rätt. Tycker inte det behöver förklaras om man kan anpassa priset till efterfrågan. Knappast någon välgörenhet de bedriver.

Det finns trots allt ett MSRP. Jag tycker återförsäljarna ska hålla sig till det istället för att gå med i scalpersklubben.

Permalänk
Medlem

Fick ”tack för ditt köp på inet” och lyckades komma igenom webhallen med BankID godkännande. Hoppas!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

lyckas att får genom 2 st beställningar från inet. men förmodligen så kommer att tar bort den ena...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

hmm pengar borta men ingen orderbekräftelse på webhallen.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Kunde aldrig köpa något på Webbhallen fast jag började uppdaterade sidan (och cache) långt innan 15:00... Men fick igenom en bokning på Komplett. Sen om jag får en är en annan sak.

Någon annan som köpt från Komplett som får: "Beställningsvara, förväntas i lager 27 november 2020"

Jag,

Köpte först ett 6800 fel, där fick jag grön bock och reserverat i lager. Men för 6800 XT fick jag gul bock och förväntas i lager 27 november 2020

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Med all rätt. Tycker inte det behöver förklaras om man kan anpassa priset till efterfrågan. Knappast någon välgörenhet de bedriver.

Jag är förvånad att butikerna inte tar ännu mer så här inledningsvis. Hur ser det ut i övriga världen, är butikerna lika "snälla" där?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Känns som det blir lite övertidsarbete ikväll på Inet, Webbhallen och Komplett

Permalänk
Medlem

Mitt fastnade i den där endless loop-grejen på webhallen efter jag tryckt slutför köp. Finns inget på beställningssidan, så det är väl kört. Fick iväg en beställning på inet men har inga större förhoppningar där

Permalänk
Medlem

Haha lyckades få ett snabbt så in åt helvete på Inet, råkade klicka fel, swish istället för faktura, inte tillräckligt med pengar på kortet. Utkastad, fuck Aja bättre lycka nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag hoppas tredjepartskorten håller samma pris som Inet hade dem. 6900/7700 kr alltså.

Gissar att de hamnar några hudralappar högre i pris.
Kan inte hitta någon information om hur tredjepartskorten kommer se ut från andra tillverkare än Sapphire. De verkar ha fimpat usb-c-porten och kör med 1xHDMI + 3xDP utgångar. Blir nog bra till slut.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk

Tror jag lyckades köpa ett 6800 på webhallen istället för ett 6800xt som jag tänkt..
Men tack för länken om det var beställningsbart igen, ska bara bli bättre på att läsa

Permalänk
Medlem

Har en flik på webhallen som bara loopar och det har dragits pengar från mitt konto. Men det finns inget under "Mina beställningar".

Får väl se om det betyder att man fick ett 6800 XT..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det finns trots allt ett MSRP. Jag tycker återförsäljarna ska hålla sig till det istället för att gå med i scalpersklubben.

Nu har de ju gått ut med att inköpspriserna för butikerna var högre än MSRP. Så något led tar ut mer eller så ljög AMD.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Asus 6800 på komplett när det enligt dem var över 70 kvar i lager, nu i ordern står det "Beställningsvara, förväntas i lager 27 november 2020". Är det för att den tog slut efteråt eller var den redan slut när det stod 70 kvar?...

Permalänk

Lyckades få in beställning på Inet av MSI 6800XT, om man får tilldelning återstår dock att se.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Någon som har fått svar på Endless loopen än? vågar fortfarande inte göra något

Permalänk
Medlem

https://gyazo.com/6751196e293b8ad23f1acf265776eb85?token=a1f0...
Har ingen "order sida" på inet men pengar gick igenom. enligt support så är orden mottagen.

Permalänk

Såg att någon råkade beställa fel kort, jag fick också tunnelseende... Sen var det extra strul vid utcheckningen för mig denna gången (jämfört med senaste Ryzen), så det blir väl inget. Jag tror beställningen gick iväg 15:03 eller så via inet. Det strulade med att få i kortet i kundvagnen dessutom. Och på webhallen var det gult i samma sekund som kortet öht syntes i min webbläsare. Det är så lagom kul när denna generations eftermarknadskort sticker iväg rejält...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Fått bekräftelse från Inet nu på MSI och Powercolor 6800XT

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

hmm pengar borta men ingen orderbekräftelse på webhallen.

Har nu själv cirka 14K reserverade från Inet, men såklart inget kort...

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Blev en beställning på Inet. MSI XT Så nu får vi se om det blir något orderkännande senare.

Som julafton, är det något i säcken eller inte till mig?

(för övrigt verkar det som att de inte har något på lager ännu av Msi? utan att de ska få 3 st leveranser inom 1-3v och totalt 40 st kort, stod längst ner på produktsidan)