Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ohh, Adventures of Lomax, det var längesedan, har för mig det var sådär men pixelgrafiken kan man då inte klaga på <3
Har en PSIO så jag kan köra alla PS1 spel på originalsystem rakt från SD-kort, skall testa Lomax ikväll

När jag ändå håller på så stannar jag på ps1 och tar en skärmbild på något nytt och lägger ut här som kluring om ni kan vänta en stund

Hehe ja det var ju väldigt sött, bilden är från en video av PC-versionen, det var pixligare på PS1
Men det gjorde sig bra på en tjock-TV

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Här kommer det nya bidraget.

Fotograferade det precis det på en playstation 1 kopplad på en Bang & Olufsen Beovision 1 CRT (fruktansvärt bra tjock-TV) efter jag sprang igenom en av de svårare banorna lite kvickt

Helt klart ett fruktansvärt underskattat spel! Förmodligen inte svårt att lista ut vilket det är men se det som ett tips till dem som ej spelat det

Jag är själv på sista pusslet att hitta sedan har jag klarat av spelet
Fruktansvärt uppfriskande spelupplägg, man kan gå fritt mellan banor för man kommer behöva gå tillbaka till banor för att nå delar av dem man ej kunnat nå tidigare med föremål man hittar på senare banor, mycket roligt att hitta något och veta att man skall lista ut hur man tar sig dit.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Här kommer det nya bidraget.

Hmm, fanns spelet på PC också? Isåfall har jag nog en aning vad det kan vara. (även om jag inte lirat nån version av det själv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, fanns spelet på PC också? Isåfall har jag nog en aning vad det kan vara. (även om jag inte lirat nån version av det själv)

Helt rätt, DOCK är det ej samma spel, mycket enklare upplägg, inget behov av att spela tidigare banor då man kan låsa upp allt direkt utan föremål från senare banor, inte samma spelmotor och generellt ett mer Doom likt spel än den här versionen som har väldigt mycket mer att ge, detta finns även på en annan spelkonsol.

Fans har gjort patchar för att rätta till en del i PC-versionen och försökt få den mer likt konsolversionerna.

Helt klart ett måste att spela på Playstation 1 <3

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Visst är det Exhumed vi pratar om?
(eller Powerslave som det också hette i vissa regioner)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Visst är det Exhumed vi pratar om?
(eller Powerslave som det också hette i vissa regioner)

Hundra procent korrekt! mycket udnerskattat spel! Både Saturn och PS1 versionen är trevliga och lite olika mellan men spelvärda

Din tur!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Hundra procent korrekt! mycket udnerskattat spel! Både Saturn och PS1 versionen är trevliga och lite olika mellan men spelvärda

Din tur!

Nice!
Men jag är på språng ett tag till så någon får gärna hoppa emellan.
(Annars lägger jag upp när jag kan senare)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nice!
Men jag är på språng ett tag till så någon får gärna hoppa emellan.
(Annars lägger jag upp när jag kan senare)

Denna då:

Kommer framförallt ihåg det fantastiska soundtracket

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Denna då:
https://psxdatacenter.com/images/screens/U/S/SLUS-01083/ss13.jpg

Kommer framförallt ihåg det fantastiska soundtracket

Street sk8er 2?
100% säker på att jag har rätt.

Här kommer mitt bidrag direkt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt Thief ut. (ettan)
Är det inte så enkelt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ser väldigt Thief ut. (ettan)
Är det inte så enkelt?

Du ser alldeles rätt
Imponerande att du tog det bara sådär 👌

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Street sk8er 2?
100% säker på att jag har rätt.

Här kommer mitt bidrag direkt
https://i.ibb.co/W2T5Fjm/20201122-173828.jpg

Helt rätt såklart. Snyggt att nästa spel är klart innan jag ens hinner se tråden... bra att den hålls igång!

Exempel på nice musik:

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Du ser alldeles rätt
Imponerande att du tog det bara sådär 👌

Där ser man (fast jag hade lite försprång då jag tittat på nån Civvie 11 videos med Thief nyligen!)

...

Vi tar ett hyfsat enkelt arkad shootem-up i brist på bättre idéer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

UN Squadron? Spelade nyligen det

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

UN Squadron? Spelade nyligen det

Rätt svar!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Då kör vi ett inte allt för svårt spel

Mörkt och skall spelas i mörker

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av som99:

Då kör vi ett inte allt för svårt spel

Mörkt och skall spelas i mörker

https://i.imgur.com/H0gM5Lv.png

Alien Resurrection

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Alien Resurrection

Korrekt nu skall jag sluta med "moderna" spel en stund

Är ej rätt spel men det hade fungerat som slut till Toki

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Digital fyndjägare

- Spelet släpptes endast till en konsol.
- Spelet har vunnit "Video Game of the Year" (för alla konsoler).
- Det släpptes även en uppföljare.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

- Spelet släpptes endast till en konsol.
- Spelet har vunnit "Video Game of the Year" (för alla konsoler).
- Det släpptes även en uppföljare.

Nu får jag skämmas lite får jag medge, jag äger en PC-Engine med Everdrive och har spelat detta men har ändå fått leta som en tok för att komma på det, visst är det Legendary axe? estetiken är fruktansvärt mycket trevligare på ettan än tvåan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Förra var ej klar ännu, men kan svara på din ändå då jag spelat det (har det i min
samling) Outlaws från Lucas arts

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Förra var ej klar ännu, men kan svara på din ändå då jag spelat det (har det i min
samling) Outlaws från Lucas arts

Ursäkta. Var inte hundra på reglerna. Nu förstår jag. Och 100% rätt q8)

Permalänk
Medlem

Då jag är rätt säker på mitt förra svar så kommer den en bild så det ej står still

Det här är min Heliga Graal att ha i samlingen, gigantisk serie men mindre känd del av serien
Sprang lite kvickt till nivå två och tog en bild

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Då jag är rätt säker på mitt förra svar så kommer den en bild så det ej står still

Det här är min Heliga Graal att ha i samlingen, gigantisk serie men mindre känd del av serien
Sprang lite kvickt till nivå två och tog en bild

https://i.imgur.com/YepUzaF.jpg

Det måste ju vara en spin-off på Ultima så efter lite eftersökningar på det temat så jag drar till med Ultima: Escape from Mt. Drash

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det måste ju vara en spin-off på Ultima så efter lite eftersökningar på det temat så jag drar till med Ultima: Escape from Mt. Drash

Helt rätt! Ultima är en grym serie, detta är inte det bästa spelet men för att vara på en vic20 och hela spelet tar 5KB är det inte illa
Tror det kräver en 8KB minnesexpansion för att spelas (Jag har 32KB minnesexpansion, the power)

Din tur

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Helt rätt! Ultima är en grym serie, detta är inte det bästa spelet men för att vara på en vic20 och hela spelet tar 5KB är det inte illa
Tror det kräver en 8KB minnesexpansion för att spelas (Jag har 32KB minnesexpansion, the power)

Din tur

Serien är ju väldigt bekant men jag har inte spelat ett enda
Ingen jag kände hade någon av dom vad jag kan minnas från ung ålder.

Här kommer då ett gulligt racingspel med 3+ rating så det var i lite väl långsammaste laget vill jag minnas.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Serien är ju väldigt bekant men jag har inte spelat ett enda
Ingen jag kände hade någon av dom vad jag kan minnas från ung ålder.

Här kommer då ett gulligt racingspel med 3+ rating så det var i lite väl långsammaste laget vill jag minnas.

https://i.imgur.com/3BAUgPt.jpg

Nä du, trodde den skulle vara lätt, man har ju barn och 40+ spelkonsoler så man trodde man testat alla Kart spel för att hitta pärlorna till barnen... Icke så nicke, går helt bet och har sökt mig blå xD

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nä du, trodde den skulle vara lätt, man har ju barn och 40+ spelkonsoler så man trodde man testat alla Kart spel för att hitta pärlorna till barnen... Icke så nicke, går helt bet och har sökt mig blå xD

Jag hade faktiskt glömt bort att vi har det, gick igenom högen för att hitta något kul att lägga upp
Det var väldigt gulligt så uppskattat av mindre barn men jag minns inte att det spelades så mycket.
Som sagt ett barnspel, släpptes 2006 till PS2 men kom även till Windows och Wii tror jag.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a