[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Skrivet av pickadulverman:

Öppna i ny flik och zooma bara, så jobbigt är det ju inte

Nej det går inte att få ut något vettigt av att göra det på en sådan lågupplöst bild.

Skrivet av cnst:

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.sDEhcg7YGNLFHZFUNFeGTQHaEK%26pid%3DApi&f=1

Har inte tillgång till 98-burken atm, och detta var den enda bilden jag hittade som inte avslöjar vilket spel det är omedelbart.

Edit: Hittade en större bild

https://i.ibb.co/ft4SCCT/Untitled4.png

https://i.ibb.co/cCVz9S4/Untitled3.png

Är det Hopkins FBI?

edit, missade racingledtråden

Permalänk
Medlem

Tänkte avslöja men verkar ha tappat bort mitt exemplar någonstans. Men jag hittade den första versionen. Med läsning av tidigare hintar så kan man nog komma fram till titel.

Permalänk
Medlem

F1 Manager Professional alltså, med tanke på hinten

Ska se om jag kan gräva fram nått...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hmm, vi tar ett obskyrt Amiga/ST spel till...
Blir väl @som99 som tar den här också
(jepp ett till franskt spel)

En bild här också:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/ueayIvrpZ66BBZK9Ep7LK...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med ledtråden och grafiken törs jag nästan hundraprocentigt säga det handlar om något från Silmarils, aldrig sett detta dock. Spännande!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Med ledtråden och grafiken törs jag nästan hundraprocentigt säga det handlar om något från Silmarils, aldrig sett detta dock. Spännande!

Bra fingertoppskänsla där!
Borde gå att hitta spelet nu
(jag har lite svårt att få upp mer bilder under dagen för ev mer hintar)

Hintar:
action/strategi mix med flygande segelbåtar typ
Släppt 92...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra fingertoppskänsla där!
Borde gå att hitta spelet nu
(jag har lite svårt att få upp mer bilder under dagen för ev mer hintar)

Stormlords blev det då med Google som hjälp! Ett spel jag faktiskt känner igen men tror aldrig att jag spelat det. Gillar grafiken i Silmarils spel.
Ska försöka få fram något mer snart..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Stormlords blev det då med Google som hjälp! Ett spel jag faktiskt känner igen men tror aldrig att jag spelat det. Gillar grafiken i Silmarils spel.
Ska försöka få fram något mer snart..

Nope Stormlords är inte riktigt rätt! Nära dock...
(blandar ihop det med den där Gods-klonen? )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nope Stormlords är inte riktigt rätt! Nära dock...
(blandar ihop det med den där Gods-klonen? )

Bara jag som skrev fel, Storm Master, mästare inte herre.. Jaja..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Bara jag som skrev fel, Storm Master, mästare inte herre.. Jaja..

Misstänkte nästan det var en tankevurpa
Yes, Storm Master är det!
Aldrig provat det (inte riktigt min genre) men ser ju rätt coolt ut
Din tur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Misstänkte nästan det var en tankevurpa
Yes, Storm Master är det!
Aldrig provat det (inte riktigt min genre) men ser ju rätt coolt ut
Din tur!

Jupp, tankevurpa på telefonen när jag bytte flik och inte orkade dubbelkolla..

Dåså, då kommer nästa där jag också gjorde nästan samma vurpa, men spelet har två namn så det gjorde inget ..

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Videoapan:

Jupp, tankevurpa på telefonen när jag bytte flik och inte orkade dubbelkolla..

Dåså, då kommer nästa där jag också gjorde nästan samma vurpa, men spelet har två namn så det gjorde inget ..

https://i.ytimg.com/vi/2g7mdcPx_AU/maxresdefault.jpg

https://3.bp.blogspot.com/-o4TdjKDn8iA/WLbCpaYOUqI/AAAAAAAAgos/T-x177ebv5ASMic6kWMJLsWYKiwhP29XQCLcB/s1600/Yh9W3gT.jpg

https://i.ytimg.com/vi/65ytBLC9KQY/hqdefault.jpg

Dragons Breath eller Dragon Lord. (Har originalspelet till Atari STe Dragons Breath)

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej nu missade jag massor med kul

Pja ovan känner jag såklart igen, Amiga och RPG nöt som jag är <3 tyckte du gjorde bra med bilderna, många som får svårt att sätta fingret på det, just stridssekvenserna som är lite mer "levande" är det som gjorde att spelet stack ut

Så jag vågar påstå att det där är drakkhen spelas bäst på Amiga borde ta och testa SNES versionen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av som99:

Nej nu missade jag massor med kul

Pja ovan känner jag såklart igen, Amiga och RPG nöt som jag är <3 tyckte du gjorde bra med bilderna, många som får svårt att sätta fingret på det, just stridssekvenserna som är lite mer "levande" är det som gjorde att spelet stack ut

Så jag vågar påstå att det där är drakkhen spelas bäst på Amiga borde ta och testa SNES versionen

Bravo... Rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt! Kommer en bild efter middagen är klar

(Hinner någon före så låt gå, fritt fram tills jag har tid)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se

Permalänk
Medlem

Jag smiter emellan med det första spelet jag har ett minne av att jag spelade.

Edit: Tror det var på en gammal IBM 5050 eller 5150.

Permalänk
Medlem

Det där känner jag igen från en kompis 286a (tror jag det var )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Det där känner jag igen från en kompis 286a (tror jag det var )

Ja, jag satt länge och funderade innan jag kom på vad det hette själv. Det går ut på att man ska hoppa på alla plattformar så de blir vita. Man styr fågeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Jag smiter emellan med det första spelet jag har ett minne av att jag spelade.

Edit: Tror det var på en gammal IBM 5050 eller 5150.

https://i.ibb.co/61x6jp7/lesterholt.jpg

Någon Q*Bert-klon på CGA, tycker jag känner igen det från farsan jobbdator i källaren..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Någon Q*Bert-klon på CGA, tycker jag känner igen det från farsan jobbdator i källaren..

Ja! Det heter t.o.m. ******. Varav en av stjärnorna inte är där för att dölja en bokstav.

Permalänk
Medlem

Men ser man på j-bird, inte igår man tänkte på den konverteringen
Det och Alley Cat var det nästan standard att se på tidiga 8088/6 maskiner

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Haha oraklet är tillbaka. Helt rätt såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Alley Cat hade oh kompisen också på sin maskin,tror dock inte jag någonsin fick spela dock 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Haha oraklet är tillbaka. Helt rätt såklart.

Haha om det var så väl
Äldre spel brinner jag lite för då jag preserverar/arkiverar
Men det där F1 Manager spelet hade jag inte en susning på, oj vad jag försökte lista ut det till ingen nytta 😂 Jag tror inte jag jag spelat ett enda sport-relaterat manager spel i hela mitt liv så där fick jag hemläxa

Skrivet av ajn:

Alley Cat hade oh kompisen också på sin maskin,tror dock inte jag någonsin fick spela dock 😂

Ja det var många som hade på sina gamla maskiner Helt bundet till processorklockan dock så blev lite trixande så fort man satt på en "vass" maskin då det gick i ultraljudshastighet

Nu försöker jag vara ifatt, mycket att göra just nu bara
Tänkte ta ett foto av omslaget på mitt senaste införskaffade bigbox spel i samlingen (vilket jag blev väldigt lycklig att komma över, då det sällan dyker upp i Sverige), men serien är stor så tror någon nyper detta nästan direkt!

Svärta på utvecklaren och ltie som avslöjar, klippte även bort titeln. Kan säga att framsidan sticker ut ordentligt mot efterföljande titlar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Tänkte ta ett foto av omslaget på mitt senaste införskaffade bigbox spel i samlingen (vilket jag blev väldigt lycklig att komma över, då det sällan dyker upp i Sverige), men serien är stor så tror någon nyper detta nästan direkt!

Svärta på utvecklaren och ltie som avslöjar, klippte även bort titeln. Kan säga att framsidan sticker ut ordentligt mot efterföljande titlar

Hmm, jag känner inte igen bilden alls, men gissar ändå på Gauntlet. Känns som det spelet kommer närmast det där fyramannagänget

*edit* Nej, när jag tänker efter så matchar det ju inte karaktärerna därifrån egentligen, så jag är nog rejält off

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nejmen, det är ju Skyrims farfars farfar, Arena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag känner inte igen bilden alls, men gissar ändå på Gauntlet. Känns som det spelet kommer närmast det där fyramannagänget

*edit* Nej, när jag tänker efter så matchar det ju inte karaktärerna därifrån egentligen, så jag är nog rejält off

Gillade ändå försöket Gauntlet har helt rätt med 4 karaktärer på framsidan

Skrivet av Telperion:

Nejmen, det är ju Skyrims farfars farfar, Arena.

Men självklart är det rätt! Ett spel som inte är allt för lätt att hitta i Sverige och gäckat mig länge med sin frånvaro
Måhända du själv gillar serien?
Bra jobbat! Nu är det din tur

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där spelet har jag på Amiga CD32 så jag ger någon annan chansen

Visa signatur