[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Om det är Risen 3 som jag får fram efter lite googlande så är spelet inte 10 år.
Men jag gissar på det iallafall.

Ganska säker på att det är Risen 1

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

Ganska säker på att det är Risen 1

Hittade ingen Eldric som var med i Risen 1 men kan ha googlat fel😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Om det är Risen 3 som jag får fram efter lite googlande så är spelet inte 10 år.
Men jag gissar på det iallafall.

Det är inte Risen 3, det är Risen 1. Det är mer än 10 år gammalt. Sluta googla runt så som du gör, det bara förstör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pickadulverman:

Det är inte Risen 3, det är Risen 1. Det är mer än 10 år gammalt. Sluta googla runt så som du gör, det bara förstör.

Nu förstår jag inte, klart man ska googla runt och leta spel, hur ska man annars göra?

Han sade bara att han inte hittade eldric i första spelet...

Permalänk
Medlem

Skrivet av medbor:

Nu förstår jag inte, klart man ska googla runt och leta spel, hur ska man annars göra?

Håller med medbor. Måste ju googla? Gör jag nästan hela tiden. Inga bildsökningar då.

Någon annan får gärna ta över nu, ingen tid att lägga upp ny

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Skrivet av medbor:

Skrivet av NisseG91:

Håller med medbor. Måste ju googla? Gör jag nästan hela tiden. Inga bildsökningar då.

Jag antog att det var bildsökningar det handlade om. Visst får ni googla. My bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag antog att det var bildsökningar det handlade om. Visst får ni googla. My bad!

Kanske ska bara tillåta bing eller AV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske ska bara tillåta bing eller AV?

Bara Bing... Kan vi väl lika gärna begränsa oss till Nationalencyklopedin från 1973 😆

Permalänk
Avstängd

Bildgoogling förstör allt, jag googlade bara på namnet på personen man såg på bilden, Eldric.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludenben:

Bara Bing... Kan vi väl lika gärna begränsa oss till Nationalencyklopedin från 1973 😆

Fan, jag har ju inte den årgången.😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sorry för necro, men tyckte det var dags att återuppliva tråden från de döda!

Testar denna enkla:

Permalänk
Medlem

någon micro mashin
2 kanske

Edit:
Det bäste med dem var hur många som kunde spela på samma tangentbord.

@medbor

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sorry för necro, men tyckte det var dags att återuppliva tråden från de döda!

Testar denna enkla:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTglKPLLAM8c8dg6z6gGTXW_XUmD5L-DbYFhiZmI9Gt9w&s

Ser ut som Micro Machines 2 - Turbo Tournament, vi hade det på Sega Megadrive

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

någon micro mashin
2 kanske

Edit:
Det bäste med dem var hur många som kunde spela på samma tangentbord.

@medbor

Skrivet av MasteraCe:

Ser ut som Micro Machines 2 - Turbo Tournament, vi hade det på Sega Megadrive

Båda har rätt så först med en ny bild vinner!

Permalänk
Medlem

Utser @MasteraCe som vinnare kommer inte på något spel just nu.
Det är öppet annars.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Då kastar jag in denna!

Permalänk
Medlem

Bilden fungerar inte, och spelets titel står länken... (the last resort)

Försök gärna igen

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det ej att länka därifrån och URL avslöjar att det är The Last Resort

För övrigt trevligt peka klicka äventyr, lite speciellt men helt klart ett spel värt att köra

Kör nytt är du snäll

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Ser öppet ut efter föregående misstag. Så slänger in denna klassikern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Djungeluffe:

Ser öppet ut efter föregående misstag. Så slänger in denna klassikern.

https://i.ibb.co/r4cnP8w/Bild.png

Outrun

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Det gick kvickt! Helt rätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Djungeluffe:

Tackar, det har man spelat en hel del så det kändes lite enkelt.

Jag kör vidare på mitt första spel som jag tror kan bli lite svårare.
När jag fick min C64 så hade mamma och pappa köpt detta spel till mig. Då det var det enda spelet jag hade så just då så fick man allt gnida det i många timmar fast det inte var det roligaste, men man fick iallafall spela dator och bara det räckte långt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Det såg inte alls ut så på C64 där jag spelade det mest, även om jag också kände igen det direkt.
Vilket system är det här ifrån?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Steed:

Det såg inte alls ut så på C64 där jag spelade det mest, även om jag också kände igen det direkt.

Kan hålla med så jag gissar att det är arcadversionen med lite mer bling bling.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Amiga/Atari ST versionen tror jag om vi ska vara onödigt specifika

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har antagligen helt fel, men jag gissar på Raid over Moscow...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tackar, det har man spelat en hel del så det kändes lite enkelt.

När jag fick min C64 så hade mamma och pappa köpt detta spel till mig. Då det var det enda spelet jag hade så just då så fick man allt gnida det i många timmar fast det inte var det roligaste, men man fick iallafall spela dator och bara det räckte långt.

https://i.imgur.com/mrP0hPH.png

Något typ Bondspel? Moonraker? Kan vara helt fel, fick bara en feeling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Skrivet av Ludenben:

Något typ Bondspel? Moonraker? Kan vara helt fel, fick bara en feeling.

Helt fel för er båda.
Kan hjälpa till lite att spelet släpptes andra hälften av 80-talet. Det man ser på bilden är hela spelet då det faktiskt inte händer så mycket mer än att det är olika anfallare som dyker upp.

Gissar att det inte var något av storsäljarna så inget känt spel.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr Steed:

Jag googlade bild från Amiga, var det jag spelade det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Minns raid over moscow, fyfanken, bara att komma ur hangaren var ett helvete för 8-9åriga mig

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3