Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk

Minns när prisjakt tidigare hade ganska mycket större omfång av butiker, speciellt för import, antar att det numera bara är "betalande butiker" som är med i listorna och därmed en stor del av marknaden som inte är med och jämförs, minns flera sidor som inte står med som iaf förut hade gynnsammare priser än i princip samtliga nuvarande när det tex gällde import av spel.

Permalänk
Medlem

Vad tusan har man gjort nu?!
Det går ju inte att ta fram ett spann på t.ex. bildfrekvens utan man måste välja specifika frekvenser från en lista. Detta är ju otroligt INTE användarvänligt. Hur har man tänkt här?!

Många av dessa ändringar känns ju inte som något en regelbunden användare av Prisjakt skulle ha gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Vad tusan har man gjort nu?!
Det går ju inte att ta fram ett spann på t.ex. bildfrekvens utan man måste välja specifika frekvenser från en lista. Detta är ju otroligt INTE användarvänligt. Hur har man tänkt här?!

Många av dessa ändringar känns ju inte som något en regelbunden användare av Prisjakt skulle ha gjort.

Funkar på classic sidan, men antar att du menar på den "vanliga" sidan. Har inte kollat där då jag inte lägger tid deras nya sida på något sätt.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

När https://classic.prisjakt.nu förvinner så blir det R.I.P

Dem har verkligen misslyckats med nya layouten.. Och nu blir vi påtvingade skiten.. Bästa är att dem skriver att vi pantade konsumenter behöver tid att vänja oss.. Jä¤#% dumheter!

Precis som att man skulle vänja sig vid Trump.. Nä snacka om att gräva sin egen grav. Google och pricerunner.se tar mark så det visslar om det. Pricerunner börjar faktiskt få till det.

Jag tror man gjort den nya layouten för att se till att alla får inbränningar på sina skärmar så man måste köpa ny eller så kan det vara för att döda vampyrer. Det är en helt ny nivå av vit.. man blir fan synskadad..

PS. Objektiva my ass! Ni kan inte leva på det längre för det stämmer inte! Bara kolla på hur många som valt att inte vara med längre pga ert ful spel DS.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj_vikingsson:

Vi har läst er feedback och uppskattar era tankar om hur Prisjakt kan förbättras.

För er som är intresserade finns nu möjlighet att vara med och direkt påverka hur vi tar Prisjakt vidare och bygger en bättre helhetsupplevelse.

Vi håller för tillfället på att utvärdera nya lösningar runt vår användarupplevelse och kommer börja användartesta inom kort. Vi behöver ca 10-15 personer till dessa test - som kommer att utföras digitalt.

För att vara med i denna uttagning ser vi gärna att du fyller i denna undersökning. Om du inte blir uttagen just för detta användartest, sparar vi gärna dina uppgifter för framtida test.

Kompensation utlovas självklart till de som är med och användartestar!
https://prisjaktse.typeform.com/to/nHDuNyLr

Hur har det gått med detta? Brukar använda classic, men testade precis med nya sidan och tyckte inte den förbättrats märkbart sedan den introducerades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

När https://classic.prisjakt.nu förvinner så blir det R.I.P

Dem har verkligen misslyckats med nya layouten.. Och nu blir vi påtvingade skiten.. Bästa är att dem skriver att vi pantade konsumenter behöver tid att vänja oss.. Jä¤#% dumheter!

Precis som att man skulle vänja sig vid Trump.. Nä snacka om att gräva sin egen grav. Google och pricerunner.se tar mark så det visslar om det. Pricerunner börjar faktiskt få till det.

Jag tror man gjort den nya layouten för att se till att alla får inbränningar på sina skärmar så man måste köpa ny eller så kan det vara för att döda vampyrer. Det är en helt ny nivå av vit.. man blir fan synskadad..

PS. Objektiva my ass! Ni kan inte leva på det längre för det stämmer inte! Bara kolla på hur många som valt att inte vara med längre pga ert ful spel DS.

Har du läst nånstans att den klassiska ska försvinna vid ett visst datum eller menar du mer generellt att den förmodligen kommer försvinna nån gång? Bävar för den dagen för jag tycker inget substitut är vettigt. Det är väl isf prisjakts mobilappar men de är ändå sämre än classic.
Pricerunner är väl ändå inte bra? Listar ju svenska och utländska ÅF på samma, på klassiska Prisjakt ligger iaf utländska ÅF under en egen flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Har du läst nånstans att den klassiska ska försvinna vid ett visst datum eller menar du mer generellt att den förmodligen kommer försvinna nån gång? Bävar för den dagen för jag tycker inget substitut är vettigt. Det är väl isf prisjakts mobilappar men de är ändå sämre än classic.
Pricerunner är väl ändå inte bra? Listar ju svenska och utländska ÅF på samma, på klassiska Prisjakt ligger iaf utländska ÅF under en egen flik.

Har ej läst att classic kommer förvinna men med tanke på hur dem envisas med att göra en ny layout som dem har misslyckats med nu i ca två år. Appen känns förlegad typ 2014 - 2015, men mobil versionen funkar iallfall att söka i som tur är..

Nä leva på gamla meriter är inte längre hållbart att bedriva sin verksamhet på. Se bara se på hur alla gamla jättar som blöder det sparkas hej vill och skärs ner. Vi är för "smarta" och eller ombytliga.. och annan utveckling också såklart och inte alltid så enkelt.
Men men..

Det är väl kanon att pricerunner listar allt. Jag menar, nu har ju Amazon tuffat in på svenska marknaden och många tyska och danska och ett tag till brittiska sidor som säljer prylar bra mycket billigare än våra 6 typ enda stora försäljare., grön, röd, blå, gul, rot och blåröd.. Nämner inga namn Saknar vit samt dem röda med dom roliga reklamerna. Butiksdöden 2011 & 2015.

Tror inte dem slår sitt rekord under BF i år på visningar men det kanske är mer Gretas fel än deras grafiskt undermåliga front end team

Enkelt förklarat :
Ett par hörlurar som låter grymt bra men sitter så sjukt jävla oskönt,. Det spelar ingen roll att dem låter hur bra som helst.. Sitter dem inte skönt så spelar det ingen roll hur bra dem låter. man kommer inte använda dem.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Efter allt detta använder jag fortfarande classic prisjakt.
Jag får spel på den nya att funktioner fortfarande saknas, och designen som är mycket sämre överskådligt.

Permalänk
Medlem

Det verkar gå kasst för Prisjakt med tanke på de senaste intensiva annonskampanjerna både på nätet och i TV samt tidningar. Har de blivit desperata efter all förlorade besökare så att de nu desperat försöker jaga besökare via dyra annonser?

Måste säga att jag är förvånad över hur lite den nya versionen förbättrats, den är fortfarande dålig efter all denna tid...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det verkar gå kasst för Prisjakt med tanke på de senaste intensiva annonskampanjerna både på nätet och i TV samt tidningar. Har de blivit desperata efter all förlorade besökare så att de nu desperat försöker jaga besökare via dyra annonser?

Måste säga att jag är förvånad över hur lite den nya versionen förbättrats, den är fortfarande dålig efter all denna tid...

Men den har ju ändå blivit lika oöverskådlig som Amazons sökfunktion med alla tramsträffar och irrelevanta saker som dyker upp. Det måste ju vara utveckling för nu tar det länge för besökaren att hitta önskade uppgifter och de kan visa mycket irrelevant skit under tiden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag hör till de som börjat tröttna på Prisjakt. Finns det några vettiga konkurrenter? Pricerunner lämnade jag när Prisjakt kom, då Prisjakt var så mycket bättre än den redan då gamla och utdaterade Pricerunner som då mest bara funkade om butiken betalade dom. Lite samma bekymmer som med dagens Prisjakt.

För typ 20 år sedan, när Sweclockers var ny, fanns en super-basic pristracker längst ner på sidan som någon hade knåpat ihop. Minns inte riktigt vad den hette ens, Buggy? Boggy? Någon annan gamling kanske minns.

Nu är jag inte webdesigner men när det endast verkar finnas två aktörer på den svenska marknaden så borde möjligheterna vara stora att slå sig in på marknaden. Men jag har inte gjort någon större analys, kanske något uppenbart gör att ingen ny konkurrent dykt upp på iallafall min radar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hör till de som börjat tröttna på Prisjakt. Finns det några vettiga konkurrenter? Pricerunner lämnade jag när Prisjakt kom, då Prisjakt var så mycket bättre än den redan då gamla och utdaterade Pricerunner som då mest bara funkade om butiken betalade dom. Lite samma bekymmer som med dagens Prisjakt.

För typ 20 år sedan, när Sweclockers var ny, fanns en super-basic pristracker längst ner på sidan som någon hade knåpat ihop. Minns inte riktigt vad den hette ens, Buggy? Boggy? Någon annan gamling kanske minns.

Nu är jag inte webdesigner men när det endast verkar finnas två aktörer på den svenska marknaden så borde möjligheterna vara stora att slå sig in på marknaden. Men jag har inte gjort någon större analys, kanske något uppenbart gör att ingen ny konkurrent dykt upp på iallafall min radar.

Det känns mer och mer som om Prisjakt snarare vill vara på butikernas sida än konsumenternas (och visst det är butikerna som betalar prisjakt men antagligen med ett påslag för oss konsumenter).
Jag märker att de börjar gömma undan negativa omdömen för t.ex. katastrofbutiken Computersalg.
Pixmania verkar ju dock ha övergett Sverige, kanske m.h.a. prisjakt vad vet jag.

Ptja fritt för vem som helst kan starta en konkurrent. Men kanske inte vem som helst kan göra det bra eller populärt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Behövs verkligen prisjakt idag? en snabb googling ger ju nästan ) samma resultat, och idag är det ju inga större prisavikelser på många produkter så det är ju hugget var man köper den tycker jag. Det var då många år sedan jag själv använde prisjakt, men jag kanske är ett undantag.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon5930:

Jag hör till de som börjat tröttna på Prisjakt. Finns det några vettiga konkurrenter? Pricerunner lämnade jag när Prisjakt kom, då Prisjakt var så mycket bättre än den redan då gamla och utdaterade Pricerunner som då mest bara funkade om butiken betalade dom. Lite samma bekymmer som med dagens Prisjakt.

För typ 20 år sedan, när Sweclockers var ny, fanns en super-basic pristracker längst ner på sidan som någon hade knåpat ihop. Minns inte riktigt vad den hette ens, Buggy? Boggy? Någon annan gamling kanske minns.

Nu är jag inte webdesigner men när det endast verkar finnas två aktörer på den svenska marknaden så borde möjligheterna vara stora att slå sig in på marknaden. Men jag har inte gjort någon större analys, kanske något uppenbart gör att ingen ny konkurrent dykt upp på iallafall min radar.

Problemet är väl mer att det numera finns 3 oseriösa aktörer som försöker tjäna så mycket pengar de kan att den ursprungliga funktionen har försvunnit, Google, Prisjakt, Pricerunner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Behövs verkligen prisjakt idag? en snabb googling ger ju nästan ) samma resultat, och idag är det ju inga större prisavikelser på många produkter så det är ju hugget var man köper den tycker jag. Det var då många år sedan jag själv använde prisjakt, men jag kanske är ett undantag.

Prisjakt är jättebra för att hålla koll på prissänkningar. Jag tål inte varken den nya sidan eller det nya filtret på Classic-versionen (måste ta det äldre filtret), dagen Classic-versionen slutar existera kommer jag nog få ge upp Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För typ 20 år sedan, när Sweclockers var ny, fanns en super-basic pristracker längst ner på sidan som någon hade knåpat ihop. Minns inte riktigt vad den hette ens, Buggy? Boggy? Någon annan gamling kanske minns.

TBG - hade en tracker och kanske ett forum också.
http://www.tbg.nu/frames/?size=800

Sedan dog trackern men själva forumet återuppstod (här kan jag minnas fel att forumet aldrig dog).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Flyttat länken

Skrivet av TKD_1337:

Prisjakt är jättebra för att hålla koll på prissänkningar. Jag tål inte varken den nya sidan eller det nya filtret på Classic-versionen (måste ta det äldre filtret), dagen Classic-versionen slutar existera kommer jag nog få ge upp Prisjakt.

Och nu har idioterna flyttat länken för att folk inte skall använda den gamla versionen, nu hittar man den längst ner på första sidan!.

Permalänk
Medlem

För övrigt ändrade de så man nu kan söka på ett spann av uppdateringsfrekvenser när man söker på skärmar, detta efter att jag påpekade det för dem med ett vänligt mail. Nödvändigt eftersom det finns skärmar med frekvenser som inte fanns som alternativ tidigare.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hör till de som börjat tröttna på Prisjakt. Finns det några vettiga konkurrenter? Pricerunner lämnade jag när Prisjakt kom, då Prisjakt var så mycket bättre än den redan då gamla och utdaterade Pricerunner som då mest bara funkade om butiken betalade dom. Lite samma bekymmer som med dagens Prisjakt.

Tror jag nämnde det tidigare i denna tråd, men har ju hänt en del med pricerunner senaste åren. Jag tycker iaf deras nya sida fungerar bättre än prisjakts nya. De flesta sidorna har ju faktiskt utvecklats de senaste 20 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av noyce:

Tror jag nämnde det tidigare i denna tråd, men har ju hänt en del med pricerunner senaste åren. Jag tycker iaf deras nya sida fungerar bättre än prisjakts nya. De flesta sidorna har ju faktiskt utvecklats de senaste 20 åren

Jo, med vissa produkter är de överlägsna prisjakt. Så använder båda. Dvs classic.prisjakt.nu och PriceRunner. Hittar inte mina listor på nya prisjakt, ser inte hela sidan utan att få skrolla sidledes på nya prisjakt vilket har smittat av sig lite på classic.

Är förundrad över hur Prisjakt kan haverera så totalt med sin nya sida vilken kunde bli bra.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kommer Prisjakt att lägga till Amazon bland sina butiker man visar? Vill ju kunna prisbevaka men verkar inte kunna gå på Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Kommer Prisjakt att lägga till Amazon bland sina butiker man visar? Vill ju kunna prisbevaka men verkar inte kunna gå på Amazon?

Prisjakt är mycket sämre idag än för några år sedan. Verkar som de inte indexerar Amazon och dessutom verkar de "bojkotta" deras egna märken. Testa att söka efter t.ex. Ring larm som finns att köpa lite varstans: https://www.prisjakt.nu/search?search=Ring%20alarm

Permalänk
Medlem

Har man en prisbevakning på Prisjakt så får man notifikation varje gång det går ner även om det faktiskt har gått upp sedan den förra notifikationen. Jag kan alltså få mail om att X har gått ner 50 kr till 900 kr. Sen några dagar senare får jag ett nytt mail om att X har gått ner 30 kr till 920 kr, eftersom X däremellan hade gått upp till 950 kr igen. Så var det inte för några år sedan, det är en försämring som har införts sedan dess. Nu kan man bli rejält spammad om den billigaste butiken har automatisk växling från t.ex. Euro. Då får man mail var och varannan dag när kronan fluktuerar i värde.

De tog i samma veva bort möjligheten att bara få notiser varje N kronors sänkning, så man kunde få notiser vid t.ex. varje 50-lapp. När den hade kommit ner till 950 kr så fick man alltså nästa notifikation vid 900 kr, och sedan 850 kr, osv. Det går inte längre.

Permalänk
Avstängd

Använde Prisjakt mycket förr. Pricerunner har jag aldrig gillat och google kommer upp vara sig man vill eller inte när man söker men sällan jag använder det.
Prisjakt var perfekt för att hitta information om produkter och möjlighet att kunna jämföra produkter och framförallt att kunna filtrera produkter. Tyvärr så är det nu inte lika smidigt så nu får man köra på känn eller helt enkelt surfa runt på alla butiksidor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Behövs verkligen prisjakt idag? en snabb googling ger ju nästan ) samma resultat, och idag är det ju inga större prisavikelser på många produkter så det är ju hugget var man köper den tycker jag. Det var då många år sedan jag själv använde prisjakt, men jag kanske är ett undantag.

Beror på vad man använder Prisjakt till.
Att hitta lägsta pris på en given produkt använder jag nästan aldrig Prisjakt till.

Vad jag däremot använder Prisjakt till är för att hitta rätt produkt - dvs, jag använder flitigt deras filterfunktioner för att hitta produkter som passar in på just mina krav. Där finns det inte mycket alternativ till Prisjakt idag.

Permalänk
Medlem

Gamla prisjakt+gamla filtret finns gudskelov fortfarande som val. Ser ut som man försökt härma pricerunner med nya layoten, vilket är obegripligt eftersom det alltid varit ett så mycket sämre alternativ.
När det gamla försvinner, för det gör det väl när som helst, så kommer jag köra google istället, till och med det är bättre än nya mugget.

Permalänk
Medlem

Den nya appen är för blå. Jag har ögonvänligt-läge på men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Prisjakt är jättebra för att hålla koll på prissänkningar. Jag tål inte varken den nya sidan eller det nya filtret på Classic-versionen (måste ta det äldre filtret), dagen Classic-versionen slutar existera kommer jag nog få ge upp Prisjakt.

https://komponentkoll.se/ om det är pc produkter

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Prisjakt är jättebra för att hålla koll på prissänkningar. Jag tål inte varken den nya sidan eller det nya filtret på Classic-versionen (måste ta det äldre filtret), dagen Classic-versionen slutar existera kommer jag nog få ge upp Prisjakt.

Och den dagen är Här!
R.I.P Prisjakt = https://classic.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Nu har dem slutat med classic för att man ska transcendera till den "nya"
Tack för en fin tid men nu har jag valt att gå vidare! Lycka till i framtiden mot google och CO mfl osv etc!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

Råkade se denna tråd i aktiva trådar så passar på att fråga: Hur lägger man till kolumner? Om jag jämför laptops t.ex. så vill jag ibland se fler kolumner (RAM, CPU, etc). Kan man lägga till några? Hittade inte detta senast...